Hankintoja vauvalle

Mäkin jopa harkitsin hetken sen isyyspakkauksen keräämistä,mutta tuo ukko loistaa kyllä poissa oloillaan :D Jos siis joku ei vielä tiiä niin odotan yksin,mutta kovasti herra on puhunu et haluis olla mukana..
 
Mäkin jopa harkitsin hetken sen isyyspakkauksen keräämistä,mutta tuo ukko loistaa kyllä poissa oloillaan :D Jos siis joku ei vielä tiiä niin odotan yksin,mutta kovasti herra on puhunu et haluis olla mukana..

Mehän ollaan sit tiada aika samasa tilanteessa... :)
 
Joo näin mä oon lukenu ja muistaakseni ollaan ehkä saatettu keskustellakkin tästä asiasta ?:)
 
Sen verran tarvikkeita tuli tossa sunnuntai-ajelun yhteydessä hankittua, että hain samalla reissulla pari kassillista vauvanvaatteita yheltä tutulta. En usko, että tarvii olla ostamassa yhtään vaatteita enää ensimmäiselle puolelle vuodelle :)
 
Hei, te joilla on jo ennestään lapsia niin onko kokemusta kolmirenkaisista rattaista/vaunuista?
Yksi tuttu kehui mutta kaipaan ehkä vähän vielä lisäkokemuksia (menen kyllä huomenna yksiä kattomaan ja aion testityöntää).
 
Meillä oli aikanaan kolmirenkaiset juoksurattaat ja niistä tykkäsin kyllä kovin. Olivat vakaat ja helpot liikutella. Huono puoli oli se, että veivät pituussuunnassa paljon tilaa.
 
Kolme kaveria, jotka eivät tunne toisiaan, ovat kaikki haukkuneet kolmipyörät, kun lapset on kaatunu niissä niin monta kertaa että välillä on pitäny lähtee ihan tikattavaks, eli pahaa jälkeä. Eivät kuulemma uskaltais jättää vauvaa niihin nukkumaan. Lisäksi olen itse monesti nähnyt kun naapuri tai päiväkotikaveri on kaatunut, että liekö sitten bain osun aina sopivasti paikalle, vai kaatuilevatko useamminkin kuin vain mun läsnäollessa... Toiset kaksi kaveria taas ovat olleet tyyväisiä p&t kolmipyöriin, niiden ketteryyteen yms, mutta toisella ainakin oli niin kankeat jättiläisvaunut ennen, että en ihmettele yhtään miksi se on heille varmasti parannusta edellisiin! Ihan juoksemiseenhan on erikseen niitä joissa on vähän polkupyörän pyöriä muistuttavat tosi isot pyörät, ja ne on siihen tarkoitukseensa ainakin yhden tutun kokemusten perusteella hyvät. Me tilattiin tupliksi nelipyöräiset City Selectit, vaikka p&h nelipyöräistä promenade-mallia mentiin hakemaan. Toiset vaan oli kaikilta muilta ominaisuuksiltaan ylivoimaiset, vaikka hinta oli sama, paitsi ulkonäöllisesti ne toiset olis ollu ehkä linjakkaammat. Muuten meillä on ollu käytössä Stokke Xploryt, ja olen ollu niihin todella tyytyväinen, eli ei luovuta niistä vieläkään vaan käytetään eri tilanteissa kun tuplia sitten.
 
Mama88: mitäs tuliaisia sun mies toi sieltä Jenkeistä:)? meille kotiutui lähinnä Gapin ja Carter'sin vaatteita, ja tietenkin iso kasa VS ja Bath&Body Works-juttuja:)
 
No niin, nyt sit ryöpsähti tää ostelu ihan käsistä :wink Tein sopimuksen itseni kanssa, että ennen rakenneultraa en osta mitään vauvan vaatteita tai tarvikkeita, jotta tiedän varmasti että kaikki on pikkuisella hyvin ja mahdollisesti vielä hänen sukupuolenkin. No tiistaina oli rakenneultra ja ihana prinsessa sielä jumppas kovasti :Heartred Tiistaina sain vielä pidettyä itseni kurissa kiireisen päivän takia...mutta eilen (keskiviikkona) lampsin lastenvaate liikkeisiin ja hypistelin kaikkea ihanaa... eikä se jäänyt siihen vaan kaiken kaikkiaan tuli ostettua kaksi kassillista vaatteita, muutama tutti, tuttipulloja ja ihana vauvan köllimis alusta :) Kotiin päästyäni mies totesi, että jätä nyt muillekkin päiville jotain ostamista, vaikka kyllähän sitä on vaikka mitä mitä vielä pitää hankkia! :wink
 
Mä oon vielä malttanut olla ostamatta mitään, vaikka kaupoissa ja kirppareilla oon käyny aina hypistelemässä. Musta kanssa tuntuu, että kauhean vaikeeta tietää, mitä vauva oikeasti tarvitsee! Yritän yleensäkin välttää turhaa tavaraa ja ostelua, niin nyt on kyllä hankalaa... Suvulta tai tuttaviltakaan ei oo tullu tavaratarjouksia, kun ei vielä kamalasti oo vauvoja lähipiirissä.

Yks kaveri lupas kantoliinan lainaan, niin pääsen kokeilemaan, miten sen kanssa pärjäisin. Onko muuten teillä kokeneemmilla mielipidettä siitä, millainen kantoliina/rintareppu/kantoreppu/mitä-näitä-nyt-on ois hyvä ihan pienen kanssa? Mieluiten tietty sellanen, joka muokkautuis myös isommalle. Mulla ois haaveena mm. vauvan kanssa retkeily ja siihen tarvis kyllä jonkun hyvän kantovälineen.

Entä onko jollain tietoa, saako mistään hoitotasoa, jonka vois jotenkin asentaa päältä täytettävän pesukoneen päälle? Sen pitäis siis varmaan olla, joko helposti siirrettävä, seinään kiinnitettävä tai joku teleskooppisysteemi. Meneeköhän liian tekniseksi :D Tai sit vaihdan ihan vaan alustalla milloin missäkin....
 
Mulla on se onnekas tilanne että saan paljon tavaraa ja vaatteita lähipiiriltä. Muihin ostoksiin ajattelin kidnapata parhaan ystävän mukaan järjen ääneksi. Hänellä on 10kk:n kokemus siitä mitä tarvii ja mitkä vaatteet on käytännöllisiä.
Ainoa iso ostos taitaa olla vaunut.
 
Pihlajanmarja: Suosittelen trikoista sidottavaa kantoliinaa. Perussidonnat oppii pienellä harjoittelulla nopeasti ja trikooliina on etenkin aloittelijalle kudottua helpompi siinä mielessä, että kun trikoo joustaa, niin ei tarvitse osata jättää sopivaa tilaa vauvalle. Pitkä liina toimii sitten mainiosti isommankin kanssa vaikka selässä kantaessa.

Mitä tohon hoitotasoon tulee, niin mun mies teki aikanaan sellaisen, jonka sai helposti nostettua juurikin päältä täytettävän pesukoneen päälle. Löytyiskö sulta lähipiiristä ketään sellaista kädentaitoista, joka osaisi sellaisen väsätä? Ei pitäisi olla mikään valtavan monimutkainen projekti.
 
Manducan kantoreppu on hyvä, menee ihan vastasyntyneestä 21kg asti(!). Vauvana nukahti aina siihen, ja on ollu just lentokentillä yms tilanteissa näin myöhemminkin käytössä. Ergonomisesti ainakin yks markkinoiden parhaista, jollei paras(varmaan mielipideasia mikä on just se paras), aina heti käyttövalmis ilman mitään virittelyjä ja sitomisia, että seuraavalla myös käyttöön...
 
Manducalle kanssa pisteet. Kannattaa kantoreppua valitessa varmistaa, ett siinä on lannetuki ettei kaikki paino mene hartioille. Perus-Bany Björneissä ei ole.
 
Hei, onko täällä keskustelua Baby showereista? Osaako joku alottaa keskustelun, minä en oo varma :oops: Siis jos ketään kiinnostaa? Minä oon aina pitänyt niitä hömpän pömppänä, mutta johan tämä koko raskaus&odotus on lähtenyt multa niiin lapasesta, että sama kait tuo nyt on yhdet juhlat järjestää :) Ja sitä paitsi, mun työkaverit haluaa ne! Jään niin aikasin töistä pois, enempi niitä harmittää se kun tämä maha ei tule enää töihin, minusta viis... Eli minä kaipaisin ideoita :)
 
Mun äippä on ainaki järkkäämäs mulle babyshowerit :) Mun kaveri kerto just sen omista siel oli laitettu puhtaan vaipan sisään sulatettuu suklaata ja piti arvuutella,mitä suklaata se oli ja sit se vaippakakku :)
 
Muokattu viimeksi:
Mun ystävä puhui, että varmaan järjestää mulle tammikuussa baby showerit. Se ei vielä tiedä sitä, mutta aiotaan pyytää sitä kummiksi, joten onkin ihan oikea ihminen siihen hommaan :) Olin viikonloppuna toisen ystävän vauvakutsuilla (saa vauvan kuukauden päästä) ja siellä oli ohjelmana mm. vauvan syntymäajan, painon, pituuden, hiustenvärin, sukupuolen ym. arvuuttelua, terveisten kirjoittamista vauvalle ja tietysti syötiin hyvin.Ihanin ohjelma mun mielestä oli kuitenkin se, kun tulevan äidin vauvamahasta tehtiin sellanen kipsivalu, jonka sitten voi pistää vaikka vauvan huoneeseen koristeeksi. Tätä varten saa ostaa tarvikepakkauksia kuulemma Bebesistä. Siitä tuli tosi herkän näköinen ja ite ainakin ottaisin sellasen mielelläni!
 
Mä en oikein välitä noista mistään perinteisistä baby shower -jutuista, onneks mun kaverit vaan vei mut viimeeks syömään hyvin aikuisten kesken, ei mitään vaippaleikkejä tai -kakkuja, ei kipsijuttuja tms... Jokainen pitää oman näköiset, jos pitää... onneks ne tuntee mut ja tiesivät etten välitä mistään lässytyksistä. Toisaalta en keksi kuka niistä kavereistakaan pitäis huvittavana jotain suklaansulattelua, ennemminkin hyvästä ruuasta ja suklaasta nauttiminen hyvässä seurassa sopi meille kaikille. Mut kiva että kaikki saa pitää sellaiset kun tykkää :)
 
Takaisin
Top