Hankintoja vauvalle

Mä oon ostanut vaikka mitä ihanaa ja söpöä :Heartred esikoinen tulossa, niin en vaan malta olla ostamatta, vaikka sukupuolesta ei mitään tietoa ole :D Myyn sitten "väärän" sukupuolen vaatteet vaikka eteenpäin :D
 
Mä kävin ostamassa muutaman vaatekappaleen heti samana päivänä kun sain punktion tulokset ja tiedon, että poika tulossa. Tippa linssissä haahuilin vaateliikkeessä onnesta soikeana. :) Kavereilta on tullut paljon tarjouksia tarvittavista tavaroista ja sitä kautta on jo tulossa pinnasänky, turvakaukalo, amme, sitteri, vaatteita ja petivaatteita.
 
...meillä nyt siis menossa 15+3 eikä vielä ole osteltu mitään...entuudestaan 2 poikaa ja kovasti tyttöä toivotaan,mutta kun vielä ei ole tietoa niin ei uskalla lähteä ostelemaan :)
jos rakenneultraan malttaisi odotella eli 6.10. asti vaikka vaikeaa on....meillä ainoastaan pinnasänky valmiina tulokasta varten :)
 
Mulla 3.10 rakenne ultra ja en malta odottaa et saan tietää ja pääsee lisää ostelee :)
 
Ansku84 piti jo hieraasta silmoä että joko mä tänne kirjotin:D sillä meillä kans kaksi poikaa tyttö haaveissa ja rakenne 6.10:D

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Te jotka ostatte lämpöpussiin vaunuun/kaukaloon, ostatteko molempiin omansa? Vai voiko samaa pussia käyttää kummassa vaan?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Hei mulla ois ylimääräsenä semmonen ruskee emmaljungan lämpöpudsi en voi omissa rattaissa käyttää kun on valkoiset ja nahkaa :)
 
Vauvako: Kyllä löytyy sellaisia malleja, jotka käy molempiin. Turvakaukaloa vartenhan on oleellisinta, että vyöt saa vedetteyä läpi.
 
Maaliskuisista kurkin tänne taas...Me ei tarvita kaukaloon lämpöpussia kun auto on lämpimässä hallissa suht koko ajan, ja seuraavana talvena pitää kuitenkin olla haalari. Vaunuunkaan en viimeks oikein tarvinnu, kun vuorasin kopan lampaantaljalla ja sit oli toppahaalari, kelan ohuehko makuupussi, peitto ja talvipaketin tuulensuoja, ja niiden kanssa oli hyvä pelailla lämpötilojen vaihdellessa. Nyt tosin kun esikoisen eka toppahaalari on tainnu mennä jo eteenpäin, niin sellanen toppahaalari, jonka saa myös pussukaksi, olis kiva ja sopis sekä vaunuissa nukkumiseen että tarvittaessa autossa istumiseen.
 
Mä en ole hankkinut vielä mitään muutamaa vaatekappaletta lukuun ottamatta.. Rv 15 menossa nyt. Itse ostelisin jo kaiken tarvittavan, olen katsellutkin paljon vaunuja ja pinniksiä torista yms. Mies vaan ei "anna" vielä ostaa mitään, sanoo että ehtii myöhemminkin. Pikkasen ärsyttää kun toinen ei oo yhtä innoissaan... Sanoin että aion kuitenkin hankkia tavarat hyvissä ajoin, en jätä koskaan mitään viime tippaan.
Onko muilla kokemusta puolison himmailusta?
 
Olin itse aika varovainen ekan kanssa aluksi, peruspessimistinä.... ja enemmän ostelin muutenkin vasta kun sain tietää kumpi tulee. Isot ostokset hommasin/tilasin ajoissa, että jos olis syntyny ennenaikaisena niin olis ollu vaunut, sänky, autoistuin yms ainakin valmiina eikä vasta 'tulossa', kun ainakin vaunuissa oli toimitusaika pari kk. Sitten kyllä lähti ihan lapasesta vaatehankinnat yms kun sai tietää että tyttö tulee, eihän niitä kaikkia 50cm vaatteita ehtiny ees käyttää... miehet saattaa vasta vähän myöhemmin tajuta koko homman, ehkä vasta kun nyytti on sylissä, että siinä mielessä ole armollinen armaallesi... :) meillä on niin etuoikeutettu asema(heh) kun hormonit ja muut valmistelee vauvan tuloon niin kovasti, että oma pääkoppa ei jätä hetkekskään rauhaan. Miehillä kun ei ole luonnon aiheuttamaa tällaista, niin ne käy siinä mielessä vähän hitaammalla eikä aina pysy ihan perässä että miksi viikolla 12 pitää jo olla tuttipullon mikrodesinfioija valmiina kaappia täyttämässä... :D
 
Niin ja lisäyksenä, että miehet ajattelee vauvan tulon monesti myös raha-asioiden kannalta, eli että riittääkö rahat, paljonkohan siihen uppoaa, miten me pärjätään tms ja jotkut saattaa esim tehdä enemmän töitä ja kokea itsensä sillä tavalla tärkeiks tässä prosessissa...Ja siis myös saattavat pelätä 'turhaa tuhlaamista', jotta rahat riittäis sitten kaikkeen olennaiseen. Ja näin saattaa siis olla vaikka talous olis hyvinkin vakaalla pohjalla, eikä mitään todellista pelkoa olis että rahat ei tulis riittämään.
 
mä oon hankkinut vauvalle 3 bodya. On noi 2sisarusta joille saa olla kokoajan ostamassa jotain vaatetta, ja ittelleen myös noita mammakuteita. Mieli kyllä tekisi ostella jo vauvalle vaikka mitä, mutta kukkaro ei anna vielä periksi.. Mut onneksi on aikaa.
 
Ostin juuri kirppikseltä Polarn O.Pyretin windfleecehaalareita x 2. Olivat sellaisella Stockholm-kuosilla, jossa on Pacmanin aaveiden näkösiä ukkeleita. Oli vaan pakko jakaa tää ku oli aivan ihanat :)
Nytkö se sekoaminen alkaa näiden ihanien vauvatavaroiden kanssa? :D
 
Mä soittelin kaverille ja kyselin lainaan sitä hoitotasoo missä on amme alla ja telakalla olevaa turvaistuinta. Viellä ei oo totaali sekoomista tullu, mut varmaan tulee kun saa tietää kumpi tulee :) Tai kyllähän mä kaikkee hipelöin kaupassa, mut onneks miehellä on se järjen ääni mukana :D
 
No munhan ei oikeestaan tarvis hankkia vauvalle juurikaan mitään, kun iteltä löytyy tytölle ja lähipiiristä pojalle varmasti riittävästä vaatteita. Mutta ihan varmasti sorrun jotain pientä ihanaa hankkimaan vaaville :D niitä pikku vaatteita on niin vaikee vastustaa :)
 
Minulla on niin kiire syksy töiden ja opiskelujen kans etten varmaan edes ehdi miettiä hankintoja... Vaunut, turvaistuin ja pinnasänky on varmaan ne isoimmat ja tärkeimmät. Oon kyllä jemmannut rahaa niihin jo ettei kertaostona tule pommina. Vaatteet käy käytettynä ja niitä oonkin jo hamstrannut kirppareilta. Unisex-vaatteita on vaan vähemmän tarjolla kun se sukupuoli ei ole selvillä. Niin ja sekään ei oo selvää halutaanko me tietää :)
 
Takaisin
Top