Hankintoja vauvalle, itselle, kotiin...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oijoi.. Kyl mä olen ostellut vauvalle lyhythihaisia bodeja.. Hellejaksolla meillä oli sisällä lämpötila semmonen 28, niin aattelin että jo sisällä ollessa lyhythihainen vois olla påp.. Mutta siis vielä ei ole tietty lyhythihaisia käytetty. Katsotaan sit jos ne helteet tulee..

Mie oon saanu pestyä nyt suurinpiirtein kaikki mitä tyttöjen jäliltä on jemmassa ollu( tai mitäänhän en ollu kerenny hävittää) Niin mua vähän harmittaa kun ei tartte ostella mitään pieniä vaatteita, kun on niin kamalasti kertyny noita.:sad001
Varmaan on taas vähän yli oman tarpeenkin, mut eipähän ihan joka päivä tartte pyykkiä pestä, kun kuitenkin epäilen et noi 2 muutakin tekee sitä pyykkiä ihan kiitettävästi....

Juu tietty lämpötilojen suhteen on kaikilla eroja siis ihan sisällä kotiloissakin. Meillä sisälämpötila vaihtelee 22-24 asteen hujakoilla, ei sen lämpinmämpää (siis nyt tänä keväänä/kesänä). Siitä mä pidän huolen, hallinnoin ilmalämpöpumpun kaukosäädintä :wink Ei vais, talvisin oon kyllä vilukissa, silloin saattaa olla sisällä 25-26 astetta.

Täällä on yölämpötilat ollu tuolla 2-5 asteen hujakoilla ja päivä 8-12, joten muutamana aamuna ollu ylhäällä lämpöä noin 14 astetta ja alhaalla 17, joten olenpas taas tällä viikolla joutunu uuneja lämmittämään, kiva kesä!!!

Voi tietysti olla ihan kiva kun vauva syntyis niin olis ehkä vähän lämpimämpää, en mää nyt mitään 30 asteen helteitä kaipaa vastasyntyneen kanssa, mut silleen et olis päivällä vaikka se 20 ja yöt vois olla 15 tietämissä, ettei nyt tartte hitto vie ihan syysvaatteita alkaa ettiä, kun niin kylmää ollu...

Juu semmonen 20 astetta ulkolämpötilana vois olla kyllä ihan jees! Mutta ei niitä 30 asteen helteitä tänä kesänä, kiitos o_O (normaalisti kyllä tykkäisin...)

Juu tietty lämpötilojen suhteen on kaikilla eroja siis ihan sisällä kotiloissakin. Meillä sisälämpötila vaihtelee 22-24 asteen hujakoilla, ei sen lämpinmämpää (siis nyt tänä keväänä/kesänä). Siitä mä pidän huolen, hallinnoin ilmalämpöpumpun kaukosäädintä :wink Ei vais, talvisin oon kyllä vilukissa, silloin saattaa olla sisällä 25-26 astetta.

Toi ILP olis kyl påp. Meillä vaan lämmitysjärjestelmänä maalämpö, niin ei järkeä hankkia, kun ei siitä tulis lisähyötyä talvisin. Mies kyllä kevään lämpöjaksolla hankki jonkun viilennyskoneen makkariin, jolla saakin yhden huoneen järkevään lämpötilaan. Pitää vaan niin kauheaa ääntä, ettei yöllä voi pitää päällä :sad001

Maalämpöpumpun yhteyteen saa puhallinkonvektorin joka hyödyntää maakylmää. En tiedä onko miten hankala jälkikäteen laittaa, kun meille tuli rakennusvaiheessa tuo jo. Ja on kyllä ollut todellinen pelastus niinä päivinä kun aurinko on porottanut.

^Joo mies on tuota selvitellyt, mutta tuskin täksi kesäksi saa sitä aikaiseksi.

Mulla on kyllä kasa lyhythihaisia bodyja ihan vastasyntyneelle ja aion niitä käyttää, ainakin sisällä (niihin päälle löytyy kyllä myös neuletakkeja ja vastaavia). Kaks kaveriakin kyllä pitäneet vauvoillaan ihan huoletta lyhythihaista sisävaatteina, ja onhan vaunuissakin aina peitto/harso mukana millä voi sitten käsivarsia peitellä jos on tarpeen. Vaunuissa varsinkin vauvan tulee tosi nopeesti kuuma, ja useimmiten kaikilla onkin ollut "ongelmana" just se liikaa kuumuus eikä alipukeminen.

Ja nihkee nahka vasten nahkaa ei tunnu kivalta. Jotenka siinä ehkä yks syy miks nyt ainaki jotain vaatetta päälle. Meilläkin kotona varmasti pärjää lyhkäsillä jos kuuma kesä, sisällä lämpö helposti sen lähemmäs 30 jos ulkona kuuma ja aurinko porottaa. Ehkä voisin aatella et ainaki ekat pari viikkoo olis pitkillä joka tapauksessa...

Kävin tänään ostamassa pikkuiselle vauva kirjan.päädyin ottamaan Muumi-vauvakirja. Se ihan senkin vuoksi,että siinä oli täytetettävää sopivasti,ei siis liikaa ja ei siis myöskin niin työläs.itse en ole mikään askartelija tyyppi ollenkaan,mutta haluan tehdä kyllä lapselleni yhtä kivan vauva kirjan kuin äitinikin on tehnyt minulle.
Kaupassa tuli mieleen,että jos lapsi onkin poika,niin osaako se arvostaa vauvakirjaa ollenkaan,taikka saman lailla kun tytöt arvostaa tuollaisia juttua ylipäänsä...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä tilasin netistä molemmille nyt sellaset Minun kirjani. Toki esikoiselle hiukan myöhässä, mutta niitä täytetään 18 ikävuoteen saakka ja jokaisesta vuodesta oli pari aukeamaa täytettäväksi. Esikoisella on toinenkin vauvakirja jota olen täyttänyt ja aion tälle typyllekin varmaan ensi viikolla käydä ostamassa sellaisen missä enemmän vauva ajan juttuja täytettäväks. Mut voisin kyllä tota Minun kirjani kirjaa suositella sellaisille, jotka ei jaksa hirveästi täyttää, mutta haluaa tärkeimmät asiat muistiin. Lisäks siinä sellaiset taskut mihin saa esim. kastetodistuksen, synttärikortteja tai valokuvia säilöön!

Kaupassa tuli mieleen,että jos lapsi onkin poika,niin osaako se arvostaa vauvakirjaa ollenkaan,taikka saman lailla kun tytöt arvostaa tuollaisia juttua ylipäänsä...

Mietin ihan samaa :) Mutta sit joku täällä foorumilla jossain mainitsi, että hänen ajatuksenaan on antaa vauvakirja sitten, kun ko. lapsi on saamassa ensimmäistä omaa lastaan. Niin ajattelin tehdä samoin. Sitten kun poika on siinä vaiheessa, että ensimmäinen oma lapsi on syntynyt, niin anna hänelle täytetyn vauvakirjan hänelle. Ei välttämättä itse niin kauheasti välitä, mutta hänen lapsensa äiti saattaa olla kiinnostunut. Anoppi juuri kuskasi täyttämänsä vauvakirjan nyt miehelleni, joka sai siis ensimmäisen lapsen. Vielä ei ole energiaa löytynyt tutustua ko. vauvakirjaan (+muihin anopin tuomisiin), mutta erittäin kiinnostuksella siihen tutustun ja arvostan sitä (ehkä enemmän kuin mies itse :) ).

No meillä mies sai vauvakirjansa kun saatiin eka lapsi :) Ainakin minä oon sitä ahkerasti lueskellut jos ei kukaan muu. Omassani on vaik parilla sivulla tekstiä mutta anoppi on ollut ahkera kirjan täyttelijä.

AS1, Kiitos vinkistä, tilasin myös noi kirjat, vaikutti tosi kivoilta! :) Joo täälläki esikoiselle "hieman" myöhässä! :grin Mut kyl mä viel muistan vauva-ajasta kuiteski ne tärkeimmät jutut (Ja on ne ylhäälläki), niin hyvin pystyy viel täyttään..

• Tykkään
Reaktiot: AS1
Kävin ostamassa vielä yhden vaatteen vauvalle, vaikka olin päättänyt etten osta enää mitään.. mutta 56 cm fleecehaalarin hain vielä, jos nää surkeet kelit jatkuu vielä niin ei sen tartte palella kun tullaan synnäriltä kotiin.. H&M:llä oli ihana valkoinen missä hupussa korvat, oli hirmu söpö :)
Kaikki muu alkaakin olla hankittuna, pullot ja yhen purkin korviketta hain viime viikolla ja steriloin kaikki valmiiksi. Kaikki on pestynä, vain pinnasänky pitäisi vielä kasata. Sairaalakassinkin jopa jo pakkasin, tosin siinä on päällä muistilappu mitä muuta pitää vielä ottaa mukaan (lähinnä kännykkä ja laturi ja jättää koirien hoitajalle vara-avain)
Sain jopa ommeltua yksi päivä pari lakanaa vauvalle vanhasta lakanasta. Nyt tää vois tulla jo!

Juu niin mäkin oon päättäny jo monesti etten osta enää mitään vaatetta, mut kummasti vaan niitä tuolta pesukoneesta löytyy vähän väliä vaikka olin varma et oon jo pessy kaikki.. :wink:grin

Mulle anoppi työntää vähän väliä kaikkia uusia vaatteita vauvaa varten vaikka oon sanonu et kaikkee on jo tarpeeks ja vähän liikaakin. Varsinkin housuja on tosi paljon ja oon senkin sille sanonu. Silti viime viikolla oli ostanu 2 housut ja potkupuvun ja sit osti viel sellasen fleese takin. No ne oli kyl ihan hienoja et ei sen puoleen. Eikä se meiltä oo pois jos niitä ostelee. Vähän turhaa vaan kun ei välittämättä oo niille tarvetta.

Me ei olla saatu mistään vaatteita ku ei kellään oo sen ikästä lasta eikä myöskään ole sitä anoppia taikka edes omaa äitiä joka niitä tänne syytäis, joten kaikki on saanu ite hommata, tosin tiiän kyl et niitä on tulossa sit lahjaks ku vauva syntyy, et senkin takia oon yrittäny hillitä itteeni.. :rolleyes:

Juu niin mäkin oon päättäny jo monesti etten osta enää mitään vaatetta, mut kummasti vaan niitä tuolta pesukoneesta löytyy vähän väliä vaikka olin varma et oon jo pessy kaikki.. :wink:grin

Mua vähän pelottaa tuo suunnitelma lähteä Jyväskylään pörräämään (ja tuulettamaan omia ajatuksia), kun siis ihan tarttee ostaa jotkut välikelin töppöset ja hanskat pikkuselle (tajusin eilen vaunulenkille lähdettäessä, ettei semmosia ole) eli täytyy käydä Name It -liikkeessä (oon vaan tykästynyt siihen, kun sieltä löytynyt paljon kaikkee kivaa alennuksella)... Ja siellä(kin) on alet päällä... Itelleni en tod.näk. mitään osta, kun oon päättänyt että sitten shoppailaan, kun on vanhoihin mittoihin (ja mielellään vaikka vähän alle), mutta voi olla että tulee itselle(kin) jotain sorruttua hankkimaan. Mut siis mitä tarttee ostaa niin on itkuhälyttimet. Toivottavasti Jyväskylän Expertistä löytyis (olisi siellä edullisimmat kuin muualla). Hakusessa siis Philips Aventin testivoittajat, kun mies katso, että ne olis oikeasti järkevät hankinnat :)

Mymmeli86 Joo toi on kans itsellä toinen syy, miksi yritän hillitä itseäni, kun nyt tulee lahjana vaatetta (tosin isompaa kokoa, yleensä 68-74) ja sitten äitini kanssa sortuu ostelemaan kaikenlaisia vaatteita, niin ei oikeesti tartteis ostaa itse. Ja mulla on noita 50-56 koon vaatteita jo niin paljon, että puolet kasasta on koko ajan käyttämättä, kun pyöräyttelen koneen aina, kun yksi koneellinen tulee täyteen lapsen ja omia vaatteita :) Tällä hetkellä siis vaatekertoja kuluu päivässä keskimäärin 3. Vähän siis epäilen, että jää suurin osa käyttämättä, kun ne omat suosikki vaatteet vauvalla kiertää koko ajan... :oops::rolleyes:

Muokattu viimeksi:
Takaisin