Hankintoja vauvalle, itselle, kotiin...

^ Tai jos imetys ei suju :sad001 Kaapissa tällä hetkellä kahdet, jotka jäi käyttämättä. Samoin 2x imetystoppi ja 3x imetyst-paita :sad001 Noh, ehkä kakkosen kanssa (jos joskus on tullakseen..)
 
Itse unohdin hommata muutamat imetyspaitaa ja lasinoh-rasvaa tisseille. Nyt on hommattu ja täl hetkel olo on inhottava kun maitoa nousee urakalla toivottavasti tasaantuu pian.
 
Miekä en oo ostanu imetysliivejä, tosin siskolta sain kahet ni niil pärjää nyt alkuu hyvin. Ja mitää imetyspaitoja en meinaa ees ostaa ku nyt kesällä ainaski sen verra löysiä ja venyviä paitoja/toppeja käyttää et saa vetästyy kaulaaukosta tissin esille.. :grin
 
En nyt tiiä mihin oisin tän kirjottanu, nii kirjotan nyt sitte tänne.
Meillä on käytössä MAM anti colic pullot ja mikä vittu siinä on että melkeen joka toinen kerta joku pulloista vuotaa?! :smiley-angry016
Oon joka kerta vielä ennen maidon laittamista varmistanu että se tiiviste on hyvin, mut ei! Heitän kohta ne kaikki roskiin ja ostan tavallisia, ne ei sentään voi vuotaa!
 
En oo tollasista pulloista kuullutkaan o_O Mikä niiden toimintaperiaate on, miten ne estää vauvaa hörppimästä ilmaa?
 
Mulla oli käytössä tuo pullo ekalla lapsella ja hylkäsin sen käytön juurikin tuon vuotamisen takia, sitä en tiedä miksi se vuotaa, mut mun mielestä se oli ihan paska, kun aina falskas jostain, vaikka kuin laittoi kaikki oikein...
 
Esikoisen kanssa on noita käytetty ja oli hyvin tarkkaa et tiiviste oli kunnolla ja kierteet pohjassa ja kannella oikeassa kohdassa. Mutta vuotoja tuli ellei kaikki ollu kohillaan. Nyt ollaan vasta muutaman kerran tarvittu pulloja.
 
Meillä on coco ihan sama juttu! Hiukka raivostuttavaa. Ja mikä on harmi, kun sit kun ei vuoda, niin tykkään siitä pullosta tosi paljon. Huomaa kyllä, et toimii, kun ei röyhyä tule syömisen jälkeen samalla tavalla kuin muilla pulloilla. Tosin vielä sietokyky ei ole rajaa lähelläkään, kun vasta tän viikon torstaina tuon pullon ostin.

Ja tästä pullosta siis kyse http://www.ainu.fi/tuotteet/ainu-mam-anti-colic-tuttipullo-160ml
 
Oletteko muuten jaksanut osallistua noihin pistekerhojuttuihin, mitä taitaa ainakin Pampersilla, Liberolla ja Ainulla olla? Itse olen Liberosta pistää pisteitä ylös, kun Liberon vaippoja nyt käytetään, mut kauheesti kyl saa ostaa, ennen kuin mitään järkevää palkintoa saa ostaa pistekaupasta.
 
No voi ei, miulla on just noita pulloja pari ja yks aventin ku on aventin rintapumppu, mut pitää sit huolella muistaa kahtoo et on kaikki tiivisteet ja kierteet kunnolla kiinni ku niitä käyttää!
 
Meil on nuo anti colic pullot käytössä,mutta ei ole ollut vuoto-ongelmia.sen kierteen kanssa saa olla tosi tarkka että menee tiiviisti.
Olen ollut tosi tyytyväinen noihin pulloihin,koska meillä pikkuisella on sellainen imu,että vetää aina ilmaa ja sitten sen kiertää mahassa pitkään vaikka kuinka röyhtyytetään.noilla pulloilla ollaan päästy ilma vaivoista melkein kokonaan.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meillä juurikin nuo pullot toiminu ihan hyvin, mutta ykkös pullona kuitenkin käytetty tommee tippee pulloja esikoisen kohdalla siis.
 
Ne pullon tiivisteet pitää huolellisesti hieroa/painaa kiinni ja ite käytn pullossa aina ensin vettä, että tiiviste "paineistu". Miehellä pullo vuosi useasti, mun mielestä ei tarpeeks huolellisesti hieronu tiivistettä eikä aina käyttäny vesttä pullossa.
 
Opastakaas nyt tyhmää, eli että miten ne tutit/pullot/rintapumppu nyt sit pitää ennen vauvaa desinfioida/puhdistaa? Keittämällä? Siis kaikki vaan ihan reilusti kiehuvaan veteen? Kuinka pitkäks aikaa? Osa tavaroista on uusia ja osa käytettyjä, jos sillä jotain merkitystä on....
 
Mä tein niin, että pesin astianpesuaineella (meillä on erillinen tiskiharja pulloja varten, kun Aventin paketissa semmonen sopivasti tuli) ja sit tosiaan 5min kiehuvassa vedessä. Vaihtoehtohan on sit erilliset stresilointilaitteet, jos semmosia haluaa käyttää. Meillä induktioliesi, niin onneksi kiehutta veden nopsaan. Itellä siis edelleen tapana aina käytön jälkeen pesrä ja keittää pullot, mutta voi olla, että tästä tavasta tulee luovuttua, kun pumppaus jää. Tässäkin siis eri mielipiteitä ja koulukuntia, et tartteeko niitä pulloja keittää (aina) käytön jälkeen, vai ei :)
 
Mie oon miettiny iha samaa ku Miu mut en oo ilenny kysyä ja en oo myöskä sit ikinä muistanu googlata :grin
Pitää vissii ite tänää pullotuttisoppaa keitellä ku kaikki on viel paketeissaan kaapissa :rolleyes:
 
Ei kannata ruveta niitä pullloja keittelemään kovin aikasin kun keräävät vaan sitten pölyä ja bakteereja, eli itse jätän sen homman miehelle niin keittelee ne ennen kuin hakee meidät sairaalasta tai sitten keitän ne kunhan kotiudun.
 
hyvä lunastar kun muistutit täytynee käydä ostamassa uusi tutti ja pullo harja :)
 
Joo eli ensin pestään huolellisesti astianpesuaineen kanssa, sitten keitetään kattilassa kiehuvassa vedessä n. 5 minuuttia, sitten huolellinen kuivaus. Pullot kannattaa sulkea ja tuttiosat laittaa vaikka minigrip-pussiin, jos siis keittelee ennen vauvan syntymää.

Ja suosittelen kans ostaan sellaisen tuttipulloharjan, on paaaaljon kätevämpi pullojen pesuun kuin normi pulloharja. Ja on sitten oma harjansa vauvan jutuille, kun kyllähän harjakin bakteereja kerää...
Meillä on sellainen pulloharja, josta saa varsiosasta irroitettua sellaisen pikkuisen harjan, jolla saa tuttiosat helpoti pestyä.
 
Takaisin
Top