Hankintoja vauvalle, itselle, kotiin...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä ostin juurikin sen Emman käsikäyttösen pumpun ( alle 30e makso) ihan vaan juurikin sen takia, että oli halpa ja jos sille ei sitten olekaan kauheesti käyttöä.. Äiti imetti sitä mun pikkusiskoa kuukauden ja pumppaili samalla niin sille riitti varsin hyvin juurikin samainen pumppu.
Ja ainahan voi sitten ostaa vaikka sähkökäyttöisen myöhemmin jos siltä tuntuu. :)

Mä hommasin babyonon käsikäyttösen. Myyjä ainakin kehu et se on hyvä. Sano et siihen pullo osaan saa laitettua oikeestaan minkä vaan tuttiosan kiinni (voi olla et muihinkin saa mut sen sano olevan hyvä juttu). Saas nähään sit onko hyvä mut ei tosiaan ollu kallis. Jotain 30 makso.

Itse olin päättänyt hankkia pumpun vasta sitten kun arki koittaa ja näkee, että onko pumpulle tarvetta - niitä kun löytyy jopa meidän omasta lähi S-marketista (Ainun käsikäyttöisiä), että saa nopsaan jos tarve tulee. Noh, tarvettahan tuli ja onneksi en ollut aiemmin hankkinut, kun käsikäyttöistä olin miettinyt, kun tuota pumppausta saa harrastaa vähän väliä (väh. 4krt/vrk ja suositus (jota olen noudattanut) on 15min/rinta/kerta) niin kyllä on ollu tuo Aventin sähkökäyttöinen kapistus ihan mainio. Sen kun vain käynnistää niin pumppaa itsestään ja samalla voi mm. täällä forumilla palloilla, kun vähintään toinen käsi koko ajan vapaana :) Hinnakashan se on, mutta onneksi itse löysin tori.fi:stä ko. laitteen edulliseen hintaan (vuoden vanha, mutta käyttämätön! maksoin 80e) :)

Voi jeee!! Oon iha täpinöissää ku just soitti matkahuollosta et oonko tunnin päästä kotona et ois tuomassa pakettia ni ne on ne vauvan vaunut!!!!!! :smiley-bounce015Jihuuu! Pelotti ku sieltä preeco.fi:stä ne tilattii et milloha tulee ja tuleeko ikinä mut tänää just tasan 2viikko siitä ku tilattii ne! :smiley-bounce012 Nyt silittämää vauvan lakanoita ku neki sain vihdoin eilen pestyä :smiley-chores007 Ja viikonloppuna kasataa pinnasänky kuha aluks sitä vähä maalailee ni sit vois ens viikolla vauva tulla ku kaikki alkaa olee mallillaa :binkybaby:taunt014

Löysinpä sentään lopulta cittarista unisex tutteja (mam 0-2kk), beige ja harmaa. muuten kaik tuntu olven pinkkiä tai sinistä... kuvioilla höystettynä.
Ja ostin brion sadesuojan vaunuihin. Nyt mua alko epäilyttään tuliko maanantai kappale. Tuntuu et se kuminauha kuomunsuulta, vetoketjun yläpuolelta olis hitusen kuoleentunu... o_O Jos joku sellasen omistaa niin voisko kertoo oma nauha kireellä? :grin

Ostin sänkyyn kosteussuojan! Olis ollut tarpeellinen jo esikoisen aikaan sillä mä sitä sänkyä useimmiten sotkin. Mutta siis nyt on sängyssä jos vaikka vesi menee ja sitten on ainakin tarpeen kun alkaa imetys.

Ja kuka ikinä vinkkasikaan niistä Brian keinutassuista niin kiitos! Ne on ihan huiput!

Mä olin ajatellut aikasemmin et vauva syntyy heinäkuussa joten on kuuma niin vaatteet on lähinnä bodeja pitkä ja lyhyt hihaisia ja shortseja ja gollegeita ja farkkuja.nooh eipä näytä sille että kauheessa helteessä joutuu heinäkuuta viettämään tai no eihän sitä tietty tiiät jos tästä lähtee lämpenee..
Kävin tänää kuitenkin kaupoilla äitini kanssa ja ostettiin nyt pikku ötökälle muutama gollegetakki ja neule kokoa 56.muuten vaatteet olikin hyvällä mallilla,mutta mitään lämpöisempää pitkähihaista meillä ei vielä ollut pienessä koossa.
Toivottavasti tulis ne helteet koska meil on niin söpöjä pikkuisia shortseja hankittuna,että ihan sääli jos jäävät käyttämättä!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

^ Jostain luin että heinäkuun pitäis olla 2 astetta keskimääräistä lämpimämpi. Toivottavasti ennustus pitää paikkaansa :grin

^ parempi ollakin (ja elokuu myös), sen verran on vauvan kesämekkoja kans hankittuna ;)

Meillä ei ole yhtään shortseja, ja vain muutama lyhythihainen bodi, sekä muutama mekko. Jotenkin ajattelin, että ei sitä pikkuista voi ehkä vielä alle kuukauden ikäisenä hihattomaan pukea...?

Eilen käytiin miehen kanssa lastenkirpparilla Kaarinassa, oli tosi kiva kirppis!:hello2 Ja oli osasto missä oli uusia tavaroita kanssa, ostin kolme käytettyä vaatekappaletta ja sitten mies olisi välttämättä halunnut ostaa sieltä uudeltapuolelta: vaipparoskiksen, "puuhamaton" ja potan...:grin Sain hänet ymmärtämään että näitä ei mun mielestä tarvita just nyt...:p No hän osti sit kuitenkin 2 eri väristä tuttinauhaa ja luonnonkumitutin...
eihän sitä voi kaikkea kieltää kun kerran oli innoissaan ja halusi ostaa pienokaiselle!:love7

^ Näinpä. Ohkaisethan niitten pitää siis olla jos on lämmin, mutta pitkälahkeiset ja -hihaiset kuitenkin... mutta saa nyt nähdä millainen intiaanikesä on tulossa, ehkä toisaalta jos vaunuihin (ulos, suojaisaan paikkaan) nukuttaa päikkäreille niin voi olla vähän vähempikin vaatetta päällä jos on kuuma keli...?

Tuli hirmuinen vauvan kaipuu, syntyis jo <3 en minäkään ihan pientä vauvaa vielä hihattomiin tms pukisi, taisi esikoiseltakin joka heinäkuun lopussa syntyi jäädä kaikki ihan kesäkesä vaatteet käyttämättä...

Miks ei lyhythihaista bodya voisi käyttää juurikin yöasuna?
Shortseja voi varmaan ihan normisti käyttää vaikka vaunuissa päikkäreillä jos on helteet kun siinä mukana kuitenkin joku peitto tms.
Nooh, en ajatellut lastani jäädyttää mutta en myöskään paahduttaa.ihan säiden mukaan mennään.

Mäkään en ole hankkinut vissiin yhtäkään lyhyhihaista tai -lahkeista pientä vaatetta vauvalle. Oon kans aina olettanut, ettei se sellaisia kannata hankkia juurikaan tuon lämmönsäätelyn takia + vauvaa ei muutenkaan pidetä auringonpaisteessa.

Täytyy myöntää, ettei mitään hajua onko vaatteita liian vähän, sopivasti vai liikaa. Jotenkin kauhean hankala arvioida paljonko vaatteita oikeasti tarvitsee, kun on ensimmäisestä kyse.

Itselleni olen muuten ostanut tasan kahden mammahousut, muuten oon pärjännyt omilla vaatteilla. Tokikaan kaikkia ei pysty käyttämään, mutta kaapista löytyy housujen lisäksi pari mekkoa, yhdet verkkarit, ja noin kymmenkunta paitaa, jotka mahtuu hyvin päälle, vaikka maha onkin kasvanut.

Åke, sama juttu täällä,ensikertalainen olen,eli erehdyksen kautta sitä tulee varmaan opittua monta juttua.myös tuo pukeminen,mikä on liikaa ja mikä liian vähän.nou hätä.jokainen toimii miten itse parhaaksi näkee.

Nyt lähti mulla lapasesta tää ostelu. Ostelin sitte yli sadalla eurolla vauvan vaatteita alennusmyynneistä, vaikka niitä piti olla jo tarpeeks... Mutta sitten taas tuli jostain ajatus että niitä on muka liian vähän. :rolleyes: Hups. No nää oli viimeset..

Mäkin olen kova ostelemaan vauvalle kaikkea kivaa.juurikin vaatteita tulee aina vähintään kateltua kun käy kaupoilla.en osaa sanoa että onko meillä riittävästi,liikaa vai liian vähän vaatteita.mutta kunhan itse käyttäjän saa maailmaan niin sittenhän sen tietää.varmasti saa aina ostettua lisää tarpeen mukaan!! :)

Takaisin