Hankintoja vauvalle, itselle, kotiin...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ainakin mulla mikä oli se kuppi niin ei tullu mitenkään kiinni ja senpä takia mie vain sotkin itteni sillä...

Carriwellin liivit on tosi hyvät mut mulla ei mahdu kunnolla edes ne xl koon.. Kuppikoko nyt G ja varmaan kun maito nousee niin saa ostaa H:ta.. :( lumigeriesta tilasin kahdet kaarituelliset, en voi edes kuvitella olevani missään rievuissa jos ei oo mitään tukia ! Sama kun en käyttäis mitään!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Noista pakastettavista ruuista; en mäkään varta vasten ole tehnyt mitään, vaan aina silloin tällöin (kun olen muistanut) olen annoksen tai pari pakastanut jostain ruuasta, jota ollaan tehty.

Onks kukaa tilannu tuolta preeco.fi sivulta vaunuja? Mietin vaa ku siellä aika edullisia on et onks niissä hinta/laatu suhde kohillaa!
Löysin sieltä vaa just passelit vaunut meille ja kivoja värivaihtoehtoja ois! Pakko täs on kohta jotkui tilata et kerkee tulemaa enneku vauva syntyy ku mie ainaski haluun heti vaunuja työntelee jos ilmat ja oma vointi vaa sallii! :grin

Mä sillon aikasemmin mietin että tilaisin sieltä, mutta sitten googletin sen liikkeen niin kovin monella oli toimitukset venyny useiksi kuukausiksi.. Niin en sitten tilannut, kannattaa googlata se liike ennen kuin tilaa ettei sitten pety :)

Kiitti Coco vinkistä! Mite ei tullukka mielee itellää lukee etukätee muiden kokemuksia kyseisestä paikasta.. :grin
Ja niitä luettuani oonki nyt vähä ehkä sitä mieltä et en uskalla sieltä tilatakkaa :confused: Ei oo kiva jos venyy toimitusaika useiks kuukausiks ja ei saa soittamalla ees sieltä ketää kiinni yms.. No pitääpä jatkaa vaunujen ettimistä muista paikoista :grin

Minä tilasin vaunut preecolta. Oiskohan mennyt kolmisen viikkoa että tulivat. Toimittivat sisälle asti mutta eivät etukäteen ilmoittaneet mitään, onneksi mies sattui olemaan kotona silloin. Ihan hyvän ja jämäkän tuntuoiset vaunut on, ja tuntuu myös ihan kestäviltä mutta sittenpä sen näkee, kun niitä alkaa oikeasti käyttämään. :)

Hmmm, uskaltaiskoha sitä sitte itekki tilata ku siellä tosiaa ois just sellaset kätevät mitä oon ettiny.. Mietityttää vaa tuo ku pitäs etukätee maksaa et sit jos ne ei ikinä tuukka perille. No pitääpi keskustella miehen kanssa mitä mieltä se on :)

minnuli88, kiitos tiedosta!
Oon vaa ihastellu noita vaunuja ja jostai jääny päähä et siel ois vaa tuo et pitäs maksaa ne enneku ne lähettää ees mitää, mutta tarkemmi tutkittua ni saaha sieltä näköjää laskullaki mikä ois hyvä ku vois sit kiikuttaa miehen äitille sen ku se on luvannu vaunut maksaa :grin

Hmmm, uskaltaiskoha sitä sitte itekki tilata ku siellä tosiaa ois just sellaset kätevät mitä oon ettiny.. Mietityttää vaa tuo ku pitäs etukätee maksaa et sit jos ne ei ikinä tuukka perille. No pitääpi keskustella miehen kanssa mitä mieltä se on :)

Jos etukäteen pitää maksaa, niin tilaa sit luottokortin puolelle. Helpompi lähteä tekemään reklamaatiota luottokorttiyhtiölle kuin tappelemaan ko. firman kanssa, jos toimituksessa ongelmia / ei tule ollenkaan. Tosin osamaksukin vois olla ihan fiksu, kun silloin niillä on perusteet toimittaa se tuote, että pääsevät laskuttamaan :)

Iiiks me käytiin tänään ostamassa lastentarvikkeelta emmaljungan edge duot, oon niistä haaveillu mutta kyllähän se hinta kirpasi :confused::) Mutta nyt on ihana tunne kun se vaunuasia ressas mua ihan hullunlailla, kun niitä vaihtoehtoja on niin kauheesti ja kuitenkin aina palasin noihin samoihin..käytettyjäkin katseltiin mutta päätettiin sitten näihin panostaa, menee varmaan kuitenkin kaikilla lapsilla ja ehkä joku voi ne vielä ostaakin sitten pois nurkista kun ei oo enää tarvetta. Mutta voi luoja että mä oon onnellinen niistä :smiley-bounce013

Mä kävin tänään tekemässä viimeisiä hankintoja vauvaa varten. Maalia pinniksen maalausta varten sekä uuden patjan. Enää ei taida puuttua kuin vaunut ja turvakaukalo (tilattu, mutta ei haettu liikkeestä vielä), amme ja ne hitsin tissikumit. Tripp trappista puuttuu myös vauvan istuinosa ja pehmuste, mutta niillä nyt ei ole kiirettä.

Vaatteita on kertynyt aivan älytön määrä! En ymmärrä! Rakenneultran jälkeen ostelin jonkin verran vaatteita, mutta kaverit ovat tuoneet käytettyjä vaatteita kamalat määrä. Myös mun äiti on kunnostautunut vauvanvaatteiden ostamisessa ja neulomisessa.

Nyt ois sitten seuraavanlaisia hankintoja vihdoin ja viimein tehty; Kantoreppu, sitteri, äitiyskoppaan pehmusteet(vauveli saa nukkua siinnä aluksi), rintapumppu, tuttipulloja, rintakumeja, hoitoalusta, harsoja, imetystyyny ja vähän lisää vaatteita. Kyllä tää tästä pikkuhiljaa :wink Vaunuistakin päästiin miehen kanssa yhteisymmärrykseen ja käytiin etsimässä, mutta taidetaan tilata netistä ne kuitenkin.

Viime aikoina oon yrittänyt miettiä puuttuuko meiltä vielä jotain vauvantarvikkeita, mutta kai meillä on kaikki sellainen kasassa mitä alkuun päästäkseen tarvitaan. Päätettiin jo pari kuukautta sitten uhmata kohtaloa ja koottiin silloin valmiiksi hoitopöytä, häkkisänky ja vauvankori ja onneksi pistettiinkin ne silloin kasaan kun silloin munsta oli vielä jotain apua, nyt menee aika voivotellessa ja kipujen kanssa ähkiessä. Meillähän oli kyllä oikeastaan kaikki valmiina varastossa jo eka yrityksestä, niitä on vaan sitten rahdattu toiselta puolelta Suomea anoppilasta tänne kun omia säilytystiloja ei ollut, ja joitain juttuja joita silloin ei hankittu, ollaan hankittu sitten lastentarvikekirppiksiltä kun vastaan on tullut. Nyt vaan kun kaikki on ollut jo pidempään valmiina on alkanut tuntumaan että jotain varmaan puuttuu :D

Jonkun aikaa ollaan miehen kanssa mietitty, että miten ihmeessä mä pääsen kotoolta aikanaan pihalle pienen vauvan ja koiran kanssa, (asutaan siis luhtitalon toisessa kerroksessa) niinpä eilen löysin torista parillakympillä vauvan kantopussin, vielä semmosen missä on vauvalle ns. valjaat tai jotkut kiinnitys jutut, ja sitten se vaan nostetaan olalle! Vaikutti tosi kätevältä ja helpolta :) Täytyy vielä ihmetellä sitä sitten kun se tulee ja sitten tietty vauvan kanssa vielä että onko oikeesti niin kätevä ja helppo kun nyt kuvittelen :)
Sitten tilasin netistä halvimman löytämäni itkuhälyttimen, koska käyttöä sille tulee olemaan vaan jos vaunuissa nukkuu parvekkeella tai jos yksin olen vauvan kanssa ja itse olen vaikka suihkussa yms. Niin en viitsinyt kovin paljon siihen sijoittaa.
Ja samasta paikasta löysin halvan ihan yksivärisen vaunuverhon, niin ei tarvitse harsojen kanssa leikkiä :)

Coco, samaa ollaan mietitty mekin. Me asutaan kerrostalon tokassa kerroksessa ja omistetaan kultainen noutaja, ja yhdistelmää vaikeuttaa vielä se että vaunut pitää säilyttää kellarin ulkoiluvälinevarastossa, jonne päästäkseen pitää avata kaksi painavaa palo-ovea. Itsekin oon tutkiskellut kantovaihtoehtoja, koska ne vaan vaikuttavat niin paljon kätevämmiltä tässä tilanteessa.

Nuo on just niitä ihania ensisynnyttäjien mietiskelyjä, esim.tuo suihkussa käynti. Ei todellakaan millään pahalla, suloselta se kuulostaa ja tuntu se itelläki suihkussa käynti ekalla kerralla jännältä, ku yksin olin. Mut ykski tuttu tyttö selitti kauheena,ku ei ollu moneen päivään päässy suihkuun tai kunnolla vessaan, ku mies oli työreissulla =D Se vauva kyllä pärjää mainiosti vartin itekseenki, vaikka itkiski. Ei se siihen kuole, eikä se niin vähästä saa mitään traumoja eikä siitä tuu tunteeton murhaaja. Jos vauva on turvallisesti esim pinnasängyssä, ni menkää huoletta suihkuun ilman hälytintä.
Meilläki oli alkuun, ku saunaan mentiin miehen kans, ni itkuhälytin mukana, mut aika pian siitä luovuttiin.

Viimeistään sitte, ku lasta opetetaan omaan sänkyyn tai itsenäiseen nukkumiseen, ni siihen jatkuvaan parkumiseen tottuu. Edellisen vierotin yötissiltä 4-5kuisena, tämän aioin vierottaa 3 kuukauden iässä. Varmasti monen mielestä liian aikasta, mutta vauva oppii alle viikossa opetetut unirytmit ja alkaa illalla tankaamaan maitoa niin, että jaksaa aamuun asti. Mulla ainaki loppu väsymyskierre siihen, ku aloin saada sen 6 tuntia unta putkeen yössä.

Muutenkin ihailen ranskalaista kasvatustyyliä, missä on ihan oletuksena se, että äidin oma aika on todella tärkeää ja lapset kasvatetaan perheen tapoihin ja normeihin eikä toisin päin.

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Yks tuttu ei mukamas kerinny/pystyny syömään ku mies oli töissä. Kyllähän ne vauvat nukkuu, ja etenkin alkuun tosi paljon. Ja tohon suihkussa käymiseen, voihan sen vauvan ottaa sinne mukaan (esim sitterissä) tai sit johonki ihan lähistölle. Ja edelleen, ne nukkuu paljon... Ja aika harva taitaa koko aikaa rääkyä naama punasena, hetkisen varmasti viihtyvät yksinäänkin hereillä. Mies kans kuvitteli et ei päästä saunaan yhdessä, mutta kyllä tuo meidän poika ainaski osas nukkua aikas hyvin, ainaki niin että yhteiset saunareissut miehen kans onnistu. Toki välillä käytiin ovella kuulostelemassa.
Mutta se on kyllä että ite ainakin kuulin alkuun, aikas pitkäänkin, että vauva huutaa ku olin suihkussa. Ja paskat, se huusi mun päänsisällä. Se oli mystistä. :p

Takaisin