Hankintoja vauvalle, itselle, kotiin...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on vähän sama että pelottaa onko nyt tarpeeksi hankittu kaikkea kun eka raskaus kuitenkin enkä oo varma mitä pitäa olla valmiina ja kuinka paljon!
No kaupastahan kaiken sitte saa jos tarviikin ja vauvahan pärjää lopulta aika vähällä. kunhan on puhtaat vaatteet, puhdas vaippa ja ruokaa ja paikka missä nukkua :)
Noin niinkun kärjistetysti.
Mutta haluan kyllä että on kaikki mahdollinen hankittuna jo ajoissa kun ei tiedä milloin nääkin meinaa tulla tuolta masusta. Enää puuttuu siis rattaat ja muutamat harsot ja sukkikset! :)

Löysin itselleni pari kivaa mekkoa joihin mahakin siis mahtuu,kesäksi.
Sain myös hankittua kivan pitsimekon kaverin häihin kesäksi,sekä menee sama mekko sitten eri asustein vielä ötökän ristiäisissä. Huojentui olo kummasti.
Muutaman hameen jos vielä ostaisi,sellaisella korkealla resorilla olevan jo löysinkin joka menee sitten mahan kanssa ja synnytyksen jälkeenkin.

Huomenna mennään vielä ostamaan pinniksen päälle käypä hoitotaso. kaikki muuten meillä jo hankittu ja laitettu valmiiksi.

Nyt voisi alkaa suunnittelemaan sairaalakassia ja sen sisältöä...

Sent from my iPad using Vau Foorumi

^ Mulla on kanssa 4 erilaista sellaista korkealla resorilla olevaa kesämekkoa, ne käy tosiaan isonkin raskausmasun kanssa, mutta myös ihan normaalisti! :) Yksi niistä on vielä sellainen tosi pitkä helmastaan, joka peittää myös mahdollisesti hyvin turvonneet nilkat kesällä.....

Mä en ole kanssa ostanut juuri mitään, pari bodya ja potkarit ja vaunut mitkä löytyi torista käytettynä. Muuten ollaankin sitten saatu hirveästi tavaraa ja vaatetta. Kävin läpi vaatteita viime viikolla ja 50 ja 56 cm vaatteita ollaan saatu niin paljon (+äitiyspakkaus) ettei tarvitsekaan niitä ostaa ollenkaan. Nyt ystävä antoi vastasyntyneen vaippoja mitä oli jäänyt heillä pieneksi ja siskolta tuli turvakaukaloa (luotan kyllä täysin, että sitä ei ole kolaroitu!) ja hoitoalustaa. Ajattelin jättää äitiyslomalle loppuasioiden ostamisen (amme ja tuttipullot kai lähinnä) ja sitten syntymän jälkeiseen aikaan, kun ymmärtää ehkä paremmin mitä oikeasti tarvitsee..
Sairaalakassia en osaa vielä ajatellakaan, kun en ole koko synnytyksellekään vielä suonut ajatustakaan.. kesäkuun puolivälissä on synnytysvalmennus, niin ehkä sitten sen jälkeen..

Täällä olis vauvaa varten suunnilleen kaikki valmiina, turvakaukalo puuttuu kun en ole vielä raaskinut ostaa ja kynsisakset + apteekissa tarttis käydä! Onneksi on vielä aikaa :)
(eikä kyllä vaippojakaan ole vielä ostettuna)

Mulla on KAIKKI, kiitos mun ihanien ystävien!!
Ollaan alusta saakka tiedetty että poiika tulee, joten vaatteita on hirveät määrät.. Pesin ja viikkasin lipastoon nyt alkuun koot 50-68 ja loput pakkasin laatikoissa vintille. Olen siis saanut ihan järkyttävän halvalla kavereilta ostaa näitä ihania minimini vaatteita.. Toinen kaverini tuskaili kun heille tuleekin tyttö ja kaikilla kavereilla on poikia.. :D
Kaverit myös piti mulle ihanat vauvakutsut jotka tuli ihan puun takaa ja sain ihania lahjoja kaikilta.. Onni on tuommoiset ystävät..

Mitä kaikkea meillä sitten on? Noh tässä listaa;
-pinnasänky+patja+3peittoa+petivaatteita+pissasuojia
-hoitopöytä
-vaippoja (kaikki saatuja) kokoa 1, 2 ja 3.
-Talkkia, sinkkivoidetta, perusrasvaa, vauvojen paratabsia, cuplatonia ja sitä toista ns.samaa..
-Rintapumppu, tuttipulloja (MAMA anticholic), tutteja
-Harsoja n.24kpl (liioittelua tämäkin mutta otin kaikki mitä tarjottiin.. :D )
-Amme ja vauvojen "pesuainetta" :D
-Yhdistelmävaunut
- Turvakaukalo x 2
-Matkarattaat, joihin turvakaukalon saa kiinni
-Leluja+leikkimatto, kirjoja

Lista on LOPUTON!! :D
Isäntä on ihan helisemässä, kun ei enää tiedä mihin tavaraa tunkisi. :D

Vauvan huone on myös muutamaa taulua vaille sisustettu. Tuli oikein nätti ja aina välillä seisoskelenkin vaan huoneen ovella ja ihmettelen että kohta sinne oikeasti muuttaa joku tosi pieni ja tärkeä <3

Meillä on edelleen vauvan huoneen remppa keske, se on joteki nyt jääny vaan ja koko aja oon et huomenna teen siellä sitä ja tätä ja aina se huominen vaa siirtyy.. o_O:grin
mie kävin pähkäilee noita vaunuja ku siskolta sain (vielä porukoilla säilössä oottaa et hakisin) yhdistelmävaunut, isot, hyvät siistit ja jämäkät. Ei niissä mitää vikaa oo ja ottaisin ne mielelläni mut ku tajusin et ei meil tänne kämppää mahu ne mihinkää sisälle säilytyksee (öiden ajaks, sateisilla keleillä) eikä niistä iha nips naps noin vaa irroteta sitä kantokoppasydeemiä et vois sen aina sisälle nostaa..
No pari päivää täs selaillu nyt vaunuja ja oonki löytäny parit ihanat yhdistelmävaunut mitkä on pienet ja sirot ja mistä on tosi helppo irrottaa se koppa pois ni sen sais sit aina öiks nostettua sisälle ja jättäis ne ratasosat sit kuistille..
En tiiä mitä tekis ku joteki ei viittis siskolle sanoo et en huoli noita siun rattaita ku seki nii innoissaa kaikkea antanu mut tollaset pienet mistä on helppo ja nopee irrottaa noi osat ois vaa niin paljo kätevämmät meillä!!:rolleyes: (eikä viittis hyviä vaunuja pilata sillä et ne pihalla seisoo ja alkaa homehtuu yms..!!)

En ikinä oikeastaan kiertele kirppareilla,mutta eilen sain päähän piston ja kävin päivällä yhdellä kirppiksellä. Ilokseni löysin sieltä !kahdella eurolla! ihan uuden tiny loven, lelukaaren. Olin niin innoissani löydöstä! Tuo olikin käytännössä ainoa,mikä meiltä puuttui,eikä tuokaan ollut todellakaa pakollinen ostos. mutta kun sattui löytymään,jee!

Mä päätinkin yhtäkkiä ostaa myös pinnasängyn.. vaikka sellainen oli jo tulossa meille mun vanhemmilta. Mutta haluankin sellaisen jossa voi säätää pohjaa ja irroittaa toisen laidan, niin onneksi löytyikin käytettynä semmoinen :) Ja ammeenkin saankin tutulta halvalla jalkoineen ja kylpytukineen. Tosin en ollut tuommoisesta kylpytuesta ennen kuullutkaan, että saapi nähdä onko sille käyttöäkään, mutta pannaan sitten eteenpäin jos ei ole..

Mä ostin sellasen ammeen joka oli valmiiksi muotoiltu (eli ei tartte ostaa erillistä kylvetystukea) ja siihen sopivat jalat. Täällä nimittäin kaksi selkä vaivaista,niin eipä tartte nyt kyykkiä selkä jumissa lattialla. :)
Meilläkin on molemmat pinnikset (toinen yläkerrassa ja toinen alakerrassa) sellaisia,joista saa pohjan nostettua/ laskettua kolmeen korkeuteen ja molemmista saa myös etulaidan irti,joten toimii myös taapero sänkynä vähän pidempään.
Itselleni kävin eilen ostamassa imetysliivejä. Otin yhden koon isommat kupit. luulisi tuon riittävän,kun ei tuo kasvu ole viimeisen 30 vuoden aikana mikään valtava ollut,niin tuskimpa maitoakaan niin paljon nousee,että ihan maitoautoksi yhtä-äkkiä muuttuisin! ja jos näin käy,niin ostetaan sitten isommat vielä.

Meillä olis kylpytuki jo valmiina (tai kaksikin... ostin yhden itse aikoja sitten kirppikseltä parilla eurolla, nyt sain vauvakutsuilla anopilta uuden). Vielä pitäisi ostaa amme ja jalat.

Me halutaan kylpytuki irroitettavana, eikä sellaista ammetta, jossa se on kiinni. Sellainen kiinteällä kylpytuella oleva amme on aika pieni, ja jää kumminkin sitten joskus puolivuotiaana pois käytöstä, ja sitten pitää ostaa uusi amme isommalle lapselle.
Kun kylpytuki on irroitettava, ja ostaa suoraan sellaisen ison ammeen, niin sama amme menee tosi isollekin lapselle :)
Meillä ainakin miehen lapsi vielä joskus 6-vuotiaanakin tykkäsi ammeessa lillua.

Meiän amme on Ok Babyn onda- amme, ja se on sellanen normaalia isompi allas,vaikka onkin muotoiltu. Toinen puoli on vastasyntyneelle yms ja sitte toinen puoli on istuvalle vauvalle. se on tosi kätevä. Lupaillaan käyttöikää vuoden ikäiseksi asti.
Mutta totta tuo Martutin, että allas pitänee ostaa sitten uusi,kun lapsi kasvaa siitä ulos. Mutta siihen on vielä niin pitkä aika,että eipä hätää. Voihan sitä sitten opettaa suihkulle vähän aikaisemmin ja jos kovin tykkää uiskentelusta,niin mennään sitten uimahalliin :)

Mä en oo edelleenkään laittanu tikkua ristiin. Äitiyspakkaus tuli ja pitäs nyt siihen tehä peti pienelle. Mun isä tekee siihen sellaset jalat/jalakset, että peti tulee sopivalle korkeudelle.
Siitä sitten joskus oikeeseen pinnasänkyyn.

esikoisen vaatelaatikot mies laski jo kaappien päältä alas. Pitänee nostella sieltä pienet 50-62 vaatteet hoitopöydän laatikkoon ja lisätä sinne sitten uuden äitiypakkauksen sopivat.

muutapa ei juuri tarviikaan, jos sen vaippapaketin kävis ostamassa :D

aika huoleton mama täällä :)

Mä oon alkanu täällä miettiin että onkohan tää masu asukki tyttö niinkun on luvattu. Tosiaan siis vaatteita oon jo hommannu ja pidemmälle ajallekin osan ja kaikki tyttömäisiä. Samoin vaaleenpunasta oon saanu tulevilta isovanhemmilta (osa itse tehtyjä) ja oon itekin kutonu tyttö juttuja samoin kun miehen siskokin. No jos poika tulee niin se kulkee sit mekoissa ja vaaleenpunasessa.. :)

Eilen käytiin tekemässä viimeisiä hankintoja vauvalle, mukaan lähti:

- amme + jalat (on jo ennestään kylpytuki)
- kantoliina (trikoinen)
- itkuhälytin
- rintakumit
- maidonkerääjä
- muovifrotee-alustoja (omaan sänkyyn, pinnasänkyyn, vaunukoppaan)
- tutteja
- tuttiremmi
- tuttipulloja
- pulloharja
- Tripp Trapiin vauvasetti, pehmuste, valjaat (on jo ennestään se Newborn-setin sitteri)
- unipussi ohut (paksumpia on jo ennestään)
- kulmasuojuksia
- lasipurkit vanulapuille ja -puikoille hoitopisteeseen
- syöttölautasia ja -lusikoita

Osa ostettiin jo vähän turhan ajoissa, mutta kun ei ainakaan Ikeaan tule kovin mielellään usein mentyä...!

Tuossa oli tosiaan lähes loput mitä meiltä enää uupui.
Vielä pitäisi rintapumppu ostaa, haluaisin sen Aventin manuaalisen mutta sitä ei tuolla Lastentarvikkeessa myyty.
Bumboon pitäisi se tarjotin ostaa.

Siinä ne. Eli hyvällä mallilla on :)

Eilen käytiin tekemässä viimeisiä hankintoja vauvalle, mukaan lähti:

- amme + jalat (on jo ennestään kylpytuki)
- kantoliina (trikoinen)
- itkuhälytin
- rintakumit
- maidonkerääjä
- muovifrotee-alustoja (omaan sänkyyn, pinnasänkyyn, vaunukoppaan)
- tutteja
- tuttiremmi
- tuttipulloja
- pulloharja
- Tripp Trapiin vauvasetti, pehmuste, valjaat (on jo ennestään se Newborn-setin sitteri)
- unipussi ohut (paksumpia on jo ennestään)
- kulmasuojuksia
- lasipurkit vanulapuille ja -puikoille hoitopisteeseen
- syöttölautasia ja -lusikoita

Osa ostettiin jo vähän turhan ajoissa, mutta kun ei ainakaan Ikeaan tule kovin mielellään usein mentyä...!

Tuossa oli tosiaan lähes loput mitä meiltä enää uupui.
Vielä pitäisi rintapumppu ostaa, haluaisin sen Aventin manuaalisen mutta sitä ei tuolla Lastentarvikkeessa myyty.
Bumboon pitäisi se tarjotin ostaa.

Siinä ne. Eli hyvällä mallilla on :)

Mistä noita muovifrotee-alustoja löysit ja minkä hintaisia oli? Eka aattelin jo että olet Ikeasta kaikki löytänyt, mutta ilmeisesti osa siis Lastetarvikkeesta :grin

lunastar, ne muovifrotee-alustat ostettiin Lastentarvikkeesta. Yksi 90x75cm alusta maksoi 11,90.
Ja juu siis osa listan tarvikkeista on Ikeasta, osa Lastentarvikkeesta ja osa Prismasta :)

^meillä tyttölupaus on sanottu siis viikolla 16+ jotain ja sit rakenneultrassa 22+ jotain. Sen jälkeen en oo ees kysyny. Ei oo jotenkin tullu mieleen ees kysyä ja toi neuvola lääkäri ei välttämättä ees osais kattoo.. tai jotenkin en luota sen ultrataitoihin kun se ei ultraile hirveen paljon. Mut seuraava lääkärineuvola on 3 viikon päässä viikolla 36+ jotain niin luulis et sillon sekin sukupuolen jo näkee jos vauvan asento vaan on sellanen et näyttää..

Takaisin