Meillä on vielä kaikki valmistelut ihan vaiheessa. Puuttuu sänky, hoitotaso ja kaikenmaailman purkit ja putelit. Pakkaseen en oo vielä tehnyt mitään valmiiksi, mutta pitää tässä nyt äitiyslomalla yrittää pikkuhiljaa laittaa kaikki tarvittava valmiiksi. Vaatteet on sentään pesty ja laitettu odottelemaan tulijaa, mutta sairaalakasseja ei ole vielä pakattu, eikä kyllä edes mietitty
Miehen kanssa just sovittiin, että sanotaan mummoille ja paapoille, että halutaan olla eka viikko rauhassa keskenämme. Molempien vanhemmat asuu kaukana eikä haluta niitä heti tänne yövieraiksi. Jos haluavat tulla heti, niin tietysti saavat käydä katsomassa, mutta joutuvat yöpymään muualla. Omat vanhemmat mä kestäisi kyllä, ne kun ei tasan puuttuisi mihinkään ellen kysyisi apua, mutta miehen vanhemmat on vähän erilaisia. He saattaisivat olla koko ajan kommentoimassa hyväntahtoisesti jotain, ja sitä en halua. Enkä voinut sanoa, että mun vanhemmat on ok tulla, mutta toisen ei. Siksi päädyttiin tähän. Mun sisko asuu lähellä meitä, joten jos mun porukat haluavat tulla niin voivat yöpyä siskon luona. Ekan lapsen kanssa kaikki on kuitenkin niin uutta ja ihmeellistä ja varmasti opettelua, niin toivotaan tämmöistä rauhallista alkua kotona. :)
Mä luulen, että he ymmärtävät kyllä ettei just silloin haluta ottaa vieraita yöksi, koska se on aina stressaavaa jos omassa kodissa on joitain vieraita, on ne kuinka tuttuja tahansa. Mä tykkään emännöidä vieraita, mutta tuossa tilanteessa se, etten voi emännöidä samalla tavalla, tois vaan varmasti enemmän stressiä mulle. Ja meillä on koiratkin, jotka menee vieraista sekaisin ja on aina superrasittavia silloin kun on vieraita, niin halutaan niidenkin osalta rauhoittaa tilannetta ja tehdä se uusi tilanne niille helpommaksi.
Ihan hyvät perustelut, eikö?