Hankintoja vauvalle, itselle, kotiin...

Martuti

Kunnioitettu kommentaattori
Heinämammat 2014
Oletteko jo ehtineet hankkia jotain vauvalle / itsellenne / kotiin?
Tai onko suunnitelmissa jotain erityisiä hankintoja?

Täällä voi siis käydä keskustelua ja kysellä vinkkejä kaikesta aiheeseen liittyvästä :)
 
Muokattu viimeksi:
Itsellä on hankittuna vauvalle pienen pienet sukat, joissa lukee I love daddy. Ostin ne isänpäiväksi miehelle... :) Tiedä sitten tuleeko oikeasti käyttöön, lähinnä halusin ilahduttaa miestä.

Kirpparilta ostin kirjan Äidiksi ensi kertaa (Gro Nylander),
ja olen ostanut myös kirjan Kotiruokaa vauvalle (Päivi Enarvi ja Jaana Koskenniemi).

Eipä sitten muita hankintoja vielä olekaan, eikä mitään isoja hankintoja oikein vielä uskalla tehdäkään...
Vaunu- ja turvakaukaloita ollaan katseltu netistä, mutta myöhemmin sitten täytyy alkaa niitä ihan tosissaan katselemaan lastentarvikeliikkeistä, siinä sitä pähkäiltävää onkin.

Lastenvaatteita tulee aina välillä katseltua, mutta ei ole vielä tullut ostettua.

Siskolta tullaan varmaan saamaan tai ostamaan halvalla jotain tarvikkeita, vaatteita ja kestovaippoja.

Itselle taidan kohta hakea jo jotkut mammahousut, alkaa tavalliset tuntumaan inhottavilta vatsan päällä.
Lisäksi olen miettinyt sellaista turvavyönalentajaa, maksaa vaan kyllä turhan paljon mielestäni...
 
Esikoiselta on tallessa melko paljon kamaa. Istuin, vaunut, kestovaippoja, vaatteita. Äitiyspakkausta mietin, kun hiiren penteleet joku vuosi kävivät pesätarpeikseen kaikki vauvakokoiset toppapuvut puhkomassa. Siinä meni paljon muitakin vaatteita.

Toisaalta sisko on saamassa lapsen huhtikuussa, niin sieltäkin vois saada ainakin ihan pikkuisia vaatteita.

Trikoinen kantoliina odottaa käyttäjäänsä.
 
Puuppu, onko kantoliina kannattava hankinta? Mitkä ovat sen plussat ja miinukset? Onko muilla kokemuksia kantoliinan käytöstä?
 
Niin, mäkin oon miettinyt, että kumpi on kätevämpi, kantoliina vai -reppu...?
Jomman kumman varmaan hankin, vapauttaa kädet mutta saa silti pikkuisen pidettyä lähellä.
 
Mulla on molemmat ja tykkään kummastakin, mutta... Käyttötarkoitus on vähän eri tai miten sen sanois. Jos tiedän et pidän tyttöä kauan siinä eli ollaan koko ajan liikkeessä tms. niin liina on siinä ihana. Kun taas nopeasti haluan napata tytön kyytiin, on reppu kätevämpi jos ees taas kyytiin pois tulee lasta siirrettyä. Liinassa on mun kohdalla se, etten saa takas lasta siihen purkamatta koko juttua, joten se on siten työläs. Käytettynä ostin Manducan (suosittelen) ja trikoinen liina on TricotSleniltä meillä. Mieskin tykkää kummallakin kantaa

/edit niin ja liina tuppaa oleen kesällä kuuma...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Musta kantoliina on tosi kannattava hankinta jos vauva on sitä sorttia, että tahtoo kokoajan olla "iholla". Mä ainakin oon kantanu molempia, kotihommia tehdessä, asioilla käydessä, koirien kanssa metsässä samoillessa.. Tykkään liinasta kun siinä on molemmat kädet vapaana ja vauva on tyytyväinen kun saa olla lähellä :) Mulla on pitkä trikooliina ja oon tykänny.

Meillä ei juurikaan taida olla hankintoja edessä, kaikki on tallessa!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
itse olen miettinyt tuota kantoliinaa. haluttaisi kokeilla sitä, meillä on reppu jo esikoiselta mutta siinä tuli itsellä selkä tosi kipeeksi.. hankintoja tulee vain sisarusrattaat ja tietysti jos tulokas on tyttö niin joitain tyttöjen vaatteita. :) onneksi ollaan säästetty kaikki esikoisen tavarat, vaatteet sun muut! :P
 
Mä en oo uskaltanu hankkia vielä mitään, ehkä ekan tai toisen ultran jälkeen uskaltaa jo huokasta helpotuksesta ja loppuis tää stressaaminen :/ Varastossa oottaa kyllä esikoisen emmaljungat ja pikkusen vaatteita jos tyttö syntyy, uuden ihanan vaunu kopan sain rattaisiin kaverilta, että kyllä kelpaa pikkusen siellä huristella heinäkuun lämmössä :Heartred
 
Mä en ole tehnyt vielä mitään hankintoja, mutta olen miettinyt reppua ja katellutkin niitä. Mulla on kaksi koiraa, ni siinä jäis kädet vapaaksi ja pääsis tekemään metsälenkkejä. Täytyy ottaa harkintaan myös toi kantoliina mitä Sheidi suositteli, kun on kokemusta koirien kanssa samoilusta metsässä liinan kanssa :)
 
Minulla on ollut kauhea hinku shoppailla varsinkin vauvanvaatteita siitä lähtien kun jätettiin ehkäisy pois, mutta päätin etten osta mitään ennenkuin se plussa tulee. No, nyt se tuli, mutta vieläkin tuntus hiukan oudolta ostaa jo niitä tavaroita. Kun ei vaan ole edes sisäistänyt vielä koko asiaa :P

Anyway, tammikuussa aletaan viimeistään shoppailemaan, saadaan veronpalautukset hyötykäyttöön :) Varmaan hoitopöytä+lipasto ja vaunut on ne ekat isommat hankinnat. Kantoliinaa aion myös käyttää.
 
Meillä ei vielä mitään varsinaisia hankintoja olla tehty. Tosin netistä olen kaikkea mahdollista katsellut, että tietää mitä tulisi olla hankittuna ja mitä se mahdollisesti maksaa.
Mun äiti taas puolestaan ihan onnesta soikeena olisi ostamassa jo vaikka ja mitä, mutta olen toppuutellut häntä, että aletaan sitten niitä hankintoja tekemään vasta rakenneultran jälkeen. Tässä näin aikaa säästää rahaa ja jos sukupuolen saisi selville myös, niin olisi helpompi tehdä ostoksia. eli me siis halutaan tietää kyllä, että kumpaa sukupuolta on tulossa.
Alotetaan tammikuussa lastenhuoneen remontti. Laitetaan se ihan lattiasta kattoon uuteen uskoon. Huone toiminut nyt varastohuoneena ja isännän harrastustilana, mutta nyt siitä tuleekin vauvan huone. Isäntä siirtää kamppeensa kuulemma mieluusti toiseen huoneeseen taikka sitten varastoon. :)
 
Meillä kanssa katseltu vaikka mitä, mutta ennen ensimmäisen kolmanneksen päättymistä ei mitää hankintoja vielä tehdä...
Kantoliinaa olen kanssa itse miettinyt ja varmasti sellaisen vielä hommaammekin. Tosin mies puhunut että haluaa repun että suattaapi olla sekin listalla sitten. Vaunuja ja sänkyä ja hoitopöytääkin ollaan jo katseltu mutta niiden hommaaminen menee kyllä ensi keväälle vasta. Tilaa sen verran vähän vielä tällä hetkellä että viitsi turhaan nurkkiin ostaa pyörimään.
Vaatteita saatan kyllä alkaa joulun jälkeen jo ostelemaan. Kun tuo Np-ultra silloin 20.12. vaikka rv9 kävimme ultrassa ja kaikki hyvin niin en halua turhaan tulella leikkiä :eek:
Mutta onhan tässä vielä muutama kuukausi aikaa :)
 
Me ei ostettu erillistä hoitopöytää ja jälkiviisaana hyvä niin. Laitettiin vaan kylppärin/khh:n tasolle Ikeasta sellanen puhallettava hoitoalunen ja sillä mentiin. Tyttö oppi niin varhain pyörähtää et sen jälkeen erillinen hoitopöytä olis vaan jääny pölyttyyn ja tilaa viemään. Eli kandee harkita
 
Joo, meillä oli suunnitteilla kans t jos ostais vaan jonkun lipaston minkä päälle juurikin kyseisen alusen laittais. Olis si pidempiaikainen käyttö sillä :)
 
Meillä ei kylppärissä/khh:ssa ole mitään tasoa mihin vauva/alusta mahtuis, mutta ylimääräisiä muita huoneita on parikin kappaletta, joten vauvanhoito tulee todnäk tapahtumaan nykyisessä vierashuoneessa. Lähinnä ajattelin sinne siis lipastoa + siihen päälle sellainen alusta myös.
Varsinainen lastenhuonekin löytyy yläkerrasta, mutta se laitetaan vauvalle vasta kun on hieman isompi ja nukkuu yksinään.
 
Mä oon niin pyörällä päästäni, että mitä kaikkee pitää hommata ja mihin ihmeeseen mä saan kaiken mahtumaan. Meidän kämppä on kyllä tosi hyvä kahdelle, mutta kun on yhdessä asuttu jo 7 vuotta niin tavaraa on kertynyt. Mietinkin, teidän ansiostanne, että pesukoneen päälle vessaan varmaan saisi sen hoitoalustan kätevästi mahtumaan, siis kun kone ei vain olisi päällä. Mutta sänky ja vaatteet ja vaunut jne niin mihin ihmeeseen mä ne tungen. Onkohan tullut aika hävittää kaikki ylimääräinen häskä vaatehuoneesta että sais tyhjää tilaa.

Vielä en ole uskaltanut enkä halunnut mitään ostaa vaikka mieli kyllä tekis hypistellä ja kierrellä, mutta ehkä pitää odottaa kans sitä rakenneultraa ja ainakin ens viikon nt-ultraa. Ollaan kyllä viikonloppuna menossa Lontooseen, että hieman tekisi mieli ostaa sieltä jotain :rolleyes:
 
Mulla on myös Manduca (lainassa siskoilla just nyt) mut en halua laittaa pikkuista niin jäykkään vekottimeen. Trikoisella ja kudotulla linalla ensin. Selässä kantaessa Manduca on aika jees ja mies tykkää siitä enempi. Liina on sen makuun vähän naisellinen systeemi :D

Eli molempi parempi. Jos ei omista välineitä tai saa edullisesti käytettynä, suosittelen Kantoliinayhdistyksen lainaamoa, saa opastuksenkin kaupan päälle :)
 
Nonni, ostin tänään sitten kahdet äitiyshousut, toiset on farkut ja toiset leggarit.
Farkut tulee kyllä heti huomenna töissä käyttöön...
Jotenkin en ollut huomannut että viikon aikana kun olin sairaslomalla kotona ja käytin pelkkiä lökäreitä, niin mun masu on vähän turvonnut vaikka kiloja on tippunut -4kg... Huomasin asian siis tänään kun piti viikon tauon jälkeen laittaa työfarkut jalkaan, navan yläpuolelle ulottuvalla vyötäröllä, melko joustamattomat... ei tuntunut kovin kivalta :confused:
Se resori niissä mammafarkuissa nyt on vielä vähän iso, ja ostin siis yhtä kokoa isommat kuin mitä normaalisti käytän, laitan nyt aluksi vyön vielä.

Ja pitihän mun samalla ostaa yksi söpö bodysetti vauvalle, kun löysin ihanan valko-limenvihreä-oranssin, sopii sekä tytölle että pojalle :wink
 
Meillä on kans jemmassa nuo esikoisen vaatteet ja kaikki muutkin tarvikkeet :) Osa on kyllä lainassa, mutta saadaan onneksi siihen mennessä takaisin, jos sinne asti päästään. Toisaalta helpommalla pääsis, että jos tulokas on poika kun meillä on kyllä kaikki ihan poikavärejä :rolleyes: Vielä pitäisi tapetoida pienokaisen huone, mutta taidan jättää sen rakenneultran jälkeen tehtäväksi. Omat äitiysvaatteetkin on tallessa edellisestä raskaudesta joten ei sinänsä tarvitse paljon hankkia. Äitiyslaatikon kyllä meinaan ottaa, se on niin hyvä. Meillä on rintareppu ja se on kyllä hyvä koirien kanssa ulkoillessa!
 
Takaisin
Top