Hankintoja vauvalle, itselle, kotiin...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
^ No mutta jos katsot ensin, että pärjäätkö ilman? Ja jos tuntuu että menee hermot keittelyyn ja pulloja tuntuu monet "kuluvan" päivän mittaan, niin sitten hankit steriloijan? Kun se taitaa olla vähän arvokkaampi, niin ei sellaista viitsi turhan päiten kai ostaa... Esim. Aventin perus mikrokäyttöinen maksaa n. 40€ http://www.vaunuaitta.fi/avent-mikrokayttoinen-hoyrysterilointilaite-p-1603.html?cPath=603_26
ja kalliimpi sähkökäyttoinen n. 80€ http://www.vaunuaitta.fi/avent-sahkoinen-3in1-hoyrysterilointilaite-p-2069.html?cPath=603_26

Voi viude miten hienoja vehkeitä ne keksii.. :rolleyes: Mut siis joo hinnat on kyl sitä luokkaa ettei todellakaan viiti turhaan ostaa, joten teen juurikin noin et katon alkuun miten homma lähtee sujuun ja harkitten tollasen hankintaa vast sitten jos tuntuu siltä.. :)

Onko täällä kukaan kiinnostunut mandukasta?? Minulla olisi myynnissä 1, joka on ollut yhdellä
Lapsella käytössä. Tosi siisti, vihertävän turkoosi väriltään.. Voitin yhdestä kilpailusta itselleni uuden ja myisin tuon toisen nyt pois.. Hp; 80€!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Kiitos taas Martuti!! :p No joo mut en kyl aatellu hankkia sellastakaan, esikoisenkin kaa pärjättiin ihan hyvin ilman reppuja ja liinoja.. (tollasta liinaa ny en varmasti osais ees käyttää.. :grin )

Sain tänään ton oman kantoliinani ja löysin youtubesta ohjeet miten sidotaan, eli sitä vaa treenaan nyt seuraavaks. Meillä tulee varmaan ihan tarpeeseen kun paljon rampataan ulos-sisään-naapuriin ym ym varsinki siinä kesällä, ni ei tarvi sitä vauvaa sitten koko ajan olla siirtelemässä vaan roikkuu hyvin mukana ja kädet jää vapaiksi.

^ Joo mäkin olen ajatellut jotain kantoliinaa lähinnä, en ehkä reppua niinkään. Kiva esim. kaupilla kirrellessä tai kotona jotain pieniä kotitöitä tehdessä, kun pikkuinen on koko ajan "iholla" niin rauhoittuu varmaan mukavasti? On ns. tuttu ja turvallinen paikka olla siinä lähellä, missä tuntee äidin sydämen sykkeen ja muutenkin on liikkeessä mukana. Ja saa omat kädet vapaaksi touhuilla jotain :)
Kantoreppua ei vissiin ihan vastasyntyneelle edes suositella? Kun vastasyntyneen jalkoja ei saa laittaa sillä tavalla harottamaan? Alkuvaiheessa ainakin siis liina on ilmeisesti parempi. Toki sitten kun lapsi kasvaa ja painoa tulee, niin reppu on tukevamoi esim. ulkoillessa.

Minkä kantoliinan olet hankkinut, Miu?

Ja kylhän se riippuu muksusta viihtyykö siinä, meillä esikoinen viihtyi, toinen ei millään, huusi kun ois päätä leikattu!

Muokattu viimeksi:
Mie en puhunut nyt liinasta vaan repusta!

Niin eihän sitä reppua tosissaan ihan pienelle suositellakaan, kun on niin jäykkä (huono vauvan selälle) eikä tosiaan niitä jalkoja saa laittaa siihen asentoon. Näkypä tuolla youtubessa olevan kyllä video miten manducaa käytettäs vastasyntyneellä ja siinä sen sai sillai mykkyrään sinne sisään ilman että laittoi jalkoja levälleen, mutta ite en ehkä alkais sellaseen...

Ja mulla on kyllä toi baby björnin original- rintareppu ja siinä kyllä on että käypi vastasyntyneestä lähtien jos vain painaa 3,5kg...

Mun esikoinen ei viihtyny liinassa eikä repussa, oli kyllä niin tyytyväinen lapsi et en mä niillä mitää olis tehnykkää viihty hyvin itsekseenki, tälle tulevalle en hommaa kumpaaka :) Mä jotenki aattelen et ne edesauttaa siihen et vauvoista tulee "sylimaakareita", mä kun yritän aika pienestä asti opettaa et en ensimmäisestä inahduksesta oo syliin ottamassa. Ei pysty tän parempaan ulosantiin tällä hetkellä :D

Kantoliinayhdistyksen sivuilta löytyy paljon tietota kantoliinoista ja -repuista, mm:
http://www.kantoliinayhdistys.fi/tietoa-kantamisesta/millae-kantaa/kantoreput/
http://www.kantoliinayhdistys.fi/tietoa-kantamisesta/millae-kantaa/sidottavat-kantoliinat/

Mulla ei siis tosiaan omakohtaista kokemusta ole, mutta ajattelisin että kantoliinan kanssa voisin kokeilla olla sitten vauvelin kanssa.

Enkä mä silti ajatellut jokaisesta inahduksesta vauvaa olla syliin ottamassa, jos se on siinä jo valmiiksi :wink
Heh, ei vais.

^ Mä jotenki arvasin et tulee just joku tommonen kommentti :laughing005

Mut siis pointtina mulla oli se että ei kaikki vauvat niissä viihdy, tuskin siellä kehitymaissakaan. :rolleyes: Ja itse en hommaa jos on ns "helppo vauva" niin kuin esikoinen oli, viihty sitterissä/lattialla pitkiä aikoja, ettei turhaan totu siihen että koko aika pitää olla sylissä/kyydissä mukana. :greet015

Minä ajattelin käyttää sitä liinaa eniten siinä ne 1-3 ekaa kuukautta eli sen ihan pikkuvauva-ajan kesällä. Talvella/syksyllä se varmaan muuttus hankalammaks muutenkin, ulkona siis ainakin. Sitten kun jaksaa päätään kannatella ym niin tulee tietysti olemaan lattialla jne, että jotai motorisiakin taitoja kehittys :D

Aikaisemmin mietin kovasti tota sitteriasiaa, tai siis että missä sitä vauvaa vois oikein pitää (sillon kun ei liinassa kiiku), ettei eläimet pääsis kauheesti käsiks. Kaverilta tuliki sitten hyvä idea, heillä on sellainen katosta roikkuva riipputuoli, aikuisten tosin, mutta helpostipa sinne vauvalle pienen pesän rakentaa eikä tarvi olla lattianrajassa vedossa tai kissojen/koirien uhrina + on ergonominen pienellekin vauvalle kun roikkuu ilmassa ja kangas myötäilee. Eli sellainen tulee meillekin! Ja sitä voi siirrellä kätevästi ulos terassille kun laittaa vaan kattokoukun sinnekin.

Meillä käytettiin Manducaa esikoisella kyllä jo ihan vauvana! Pelasti esim monta kaupoareissua, kun ei vaunuissa viihtynyt yhtäön sisällä. Manduca nimenomaan on sellanen ergonominen kantoväline, jota voi käyttää jo vauvasta alkaen. Sellasta reppua missä lapsen jalat roikkuu suorana ei suositella pitkään käytettäväksi, kun lapsi roikkuu siinä vain haaroista.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin