Hankintoja huhtivauvoille ja mammoille!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja LauraElina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jeih, ekat mammafarkut ostettu. Alkaa nykyiset puristaa vaikkei vattaa ees näy viel kunnolla, ni oli pakko. Tänään rv 16 :)
Takinki meinasin ostaa, käytän normaalisti kokoa s, ja siinä ohjeistettiin et ostaa numeroa isompi ku normaalisti, mut se m-koko tuntu kauheen isolta. Ehkä mustaki tulee iso :)

Mää tilasin toppahousut :) inhoan kylmää niin ajattelin, että on sen arvoin sijoitus.. Okei tilasin myös mekon, koska pikkujoulukausi alkaa :D

Nyt lähti shoppailu vähän hanskasta... :oops: Olen tähän asti ostanut raskausvaatteita tosi maltilla, mutta nyt löysin aivan ihanan neulemekon netistä. Ja samalla olinkin tilaamassa toisen mekon, kaksi t-paitaa, pitkähihaisen, neuleen ja vaikka mitä. No, perustelen tämän itselleni sillä, että olivat kuitenkin aika edullisia ja olen jaksanut käydä töissä hyvin raskaudesta huolimatta. Ja kun kerran raskausvaatteita voi käyttää niin vähän aikaa niin siitä kannattaa ottaa ilo irti. :grin

Tänään tuli sorruttua PO.P:lla, vaikka tarkoitus oli, etten ostais tulokkaalle vielä mitään ennen rakenneultraa. Oli vaan kertakaikkiaan liian houkuttelevaa, kun kolmen alle 68 cm vaatteen ostaja sai -20%. Ostin sellaset ihanat pingviinikuvioiset housut ja bodyn ja niihin sopivat sukat. :)

Taidan ite olla vähän liian ajoissa ostoksien kanssa meinaan meiltä löytyy jo pinnasänky, vaunut, hoitopöytä ja kantokoppa. Rakenneultra vasta kuukauden kuluttua... Hups...:rolleyes: Niin ja doppler ja muutama mammavaate löytyy myös :D

Muokattu viimeksi:
Jandel, et oo ainut! Vk 19 menoz ja mullakin on jo pinnasänky, kaukalo, vaunut ja rattaat, vaatteita, leluja, hoitopöytä.... :)

Piuku, aloin jo luulla että ainoana täällä joka vähän malttamattomasti ostellut...:winkEnsimmäistä tässä odotellaan ja siitä ehkä tää pieni malttamattomuus. Täällä mennään 17viikoilla.:)

ostin itse lastenvaatekirppikseltä kasan bodeja ym.
minkälaisia kannattaisi hankkia?
tajusin vasta kotona että suurin osa oli hihattomia ja lyhythihaisia, en ajatellut yhtään että synnytyskuukaudella on merkitystä :D kertokaa kokeneet että miten voin käyttää hihatonta bodya huhtikuussa??**?

Mä ajattelin suosiolla hankkia läjän kietaisubodeja koossa (50-) 56cm. Ne on vastasyntyneellä ihan kaikista kätevimmät kun ei tarvitse päätä pujottaa. Miehellä menee hermot vauvan pukemisessa kuitenkin :D (on ärsyyntynyt pään pujottelusta, mutta ärsyyntyy myös kietaisubodien napeista ja naruista) :D
Tykkään väreistä ja kuoseista mutta ne kietaisumallit tahtoo olla niin tylsiä valkoisia ja muita neutraaleja värejä..

Ja mä en jostain syystä osannut hirveästi esikoisella käyttää lyhyhihaisia bodeja, vaikka hän syntyi heinäkuussa :O

Mä en oo uudelle tulokkaalle ostanut vielä mitään, vaikka kovasti on jo tullut netistä selailtua vaatteita yms :wink ajattelin sitten parin viikon päästä rueta kunnolla höyryymään kun rakenneultrassa on käyty :) malttamattomana odotan!!!!

Kävin taas penkoo kellarista vauva juttuja, ja vaunut näytti onneksi olevan hyvässä kunnossa.
huh yksi iso hankinta siis vähemmän.

Netistä oon alkanut tilailemaan kestovaippoja vauvalle ja ootan koska ekat vaippahankinnat tulee postissa perille,
Harmikseni lindexin kaikki ihanat vauva kuosi bodyt oli kadonnut valokoimasta,,
Meinas tulilla suru ko en saanukkaa sellasia isyyspakkaukseen.. Esikko oli niin laiheliini et ne 50 cm vaatteet todella oli käytössä, voihan tää toki olla et nyt mennään pidemmille raskaus viikoillekki ko viimeks.

Hankinta listalla on nyt ykkösenä se kehto vauvalle.
Kahtamallia oon pyöritellyt.. Kumpi järkevämpi...?
Troll
https://www.hobbyhall.fi/web/store/...yt-ja-hoitopoydat/troll-kehto-patja-valkoinen

Mamas & Papas
https://www.hobbyhall.fi/web/store/...-hoitopoydat/mamas-papas-korikehto-valkoinen?

No eipähän linkit nyt toimi huoltotöiden takia, laitan siis ne myöhemmin tähän jos muistan.
Nyt on linkit lisättynä. :)

Muokattu viimeksi:
jaica: Jos tarkoitat Mamas & Papas Breeze - kehtoa, ni se on kyl aivan ihana! Mut myös tuplasti kalliimpi ku Troll eli molemmilla malleilla taitaa olla omat hyvät puolensa. Jos hinnalla ei kuitenkaan ole väliä, ni sit sanoisin, et ehdottomasti Breeze. :)

Todella hassu kysymys, mutta ensimmäistä vauvaa kun odotellaan niin pää on täynnä kysymyksiä.
Onko vauvalla pakko olla kehto tms.alussa, eikö hän voi nukkua heti alusta alkaen pinnasängyssä?

Voi nukkua myös äitiyspakkauksen laatikossa, kuulema lapsella turvallisempi olo nukkua pienessä tilassa heti synnyttyä, tottunut olla kohdussa ja laatikko mukavan pieni :)

Meillä on ihana vanha valkoinen kehto odottamassa pikkuista <3 en ole hankkinut sen kummemmin vielä mitään, päätin odottaa rakenneultraan ennen kuin annan itseni villiintyä :D

Ja ai niin, kävin "varastamassa" vanhemmiltani ihanan keinutuolin. Siinä on sitten hyvä pikkuisen syödä kotiuduttua :) Ja joo, onhan tuolla kassitolkulla vaatetta ja verhoa sun muuta, mutta ne on perheeltä saatuja, eli niitä ei lasketa! :P

Muokattu viimeksi:
Pinnikseen voi helposti tehdä vauvalle myös "pesän", laittaa vähän peittoa sinne reunoille yms. niin on turvallisempi olo nukkua. Meidän tyttö ei mahtunut siihen äp-laatikkoon oikein... Kun laittaa pesäntäytteet lakanan alle niin ei ole vaaraa mistään tukehtumisista yms. Itse harkitsen kyllä sen vuokrattavan vaavi-sängyn hankkimista alkukuukausille. Siinä on pyörät alla niin vauva kulkee kätevästi huoneesta toiseen. Toimii erityisesti silloin kun esikoinen on vielä pieni, ettei voi jättää keskenään vauvan kera tai jos on eläimiä taloudessa!

Siskolta sain kivan kehdon jonka saa kolmijalkaan tai kattoon. :) makkariin sitten vielä pinnasänky kuitenkin :)

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk

Takaisin