Hankintoja alkuraskaudessa/ ensimmäisellä kolmanneksella

Ei mulla esikoisen kanssa tällasta ollut, vasta viimesenä kuukautena suunnilleen ostettiin ja saatiin kaikki. Ollaan vaan annettu paljon pois niin täytyy ostaa uutena.. Tätä vauvaa vaan yritettiin niin kauan että alan malttamattomaks :D Mikä noitten masutuubien tarkotus on? Nimim. blondi... :D
 
Mä olen miettinyt tuplia myös, tosin meillä lapsille tulee ikäeroa 2v1kk. Moni kaverini, jolla sama tilanne ovat päätymässä pelkkään seisomalautaan, mutta entäpä jos taaperoa ei huvita seistä ja lähteekin juoksentelemaan pitkin poikin tai pitäisi päästä liikkumaan jonnekin vaikka metsätietä pitkin. Olen päätymässä varmaankin Carenan Double swingeihin. Niihin saa erillisen vaunukopan, jonka voi kiinnittää miten päin vaan. Lisäksi etupyörät saa lukittua, joten pitäisi onnistua meno myös metsätiellä. Samoin toi on tärkeä ominaisuus, kun lapsille tulee merkittävä painoero, jolloin kärryt puoltavat jonkin verran. Tota puolto-ongelmaa ei tietty olis, jos ois peräkkäin istuttavat, mutta mä en tykkää ajatuksesta et toinen ei näkis eteen. Sit lukituksen saa pois vaikka kaupoilla, niin on helpompi käännellä ahtaissa paikoissa. Ainoana miinuksena noissa on ilmeisesti se, että ei voi säätää työntöaisan korkeutta eli siihen standardiin pitää tyytyä. Tämä olisi isompi ongelma, jos olisi kaksi tosi eripituista työntäjää. Me ollaan onneksi miehen kanssa suht samanmittasia :)
 
muksis, me ostettiin ihan joku normi pyörä kettinki ja kiinnitettiin se johonkin putkeen. Mutta ei sitä jaksanut kauaa käyttää, tuntu jotenkin niin työläältä olla aina sitä avaamassa ja kiinnittämässä kun muksu parkuu kuumuuttaan tai jotain muuta siinä vieressä..
Mutta kyllä mä uskon että sellanen lukko on kehitelty. Eiköhän jostain lastentavara liikkeestä löydy, siellä on kaikkea :)
Jotkut kämäset parvekevaunut saatiin, mutta meidän sankari ei ole suostunut yhtään päikkäriä parvekkeella nukkumaan. Ei siis ylipäätään ole koskaan oppinut nukkumaan vaunuissa edes pihalla kun vaunut liikkeessä.
Säästetään ne vielä jos tämä seuraava nukkuisi niissä. Nehän ei tarvi olla mistään suunnasta hienot ja parvekevaunuiksi kelpaavia myydäänkin ihan parilla kympillä, jonka kyllä ite olisin valmis maksamaan :)

Mymmis, mä käytän masutuubia paidan jatkeena. Kun maha alkaa vetää paitaa ylöspäin niin laitan paidan värisen tuubin jatkamaan paitaa. Tietty pitää kattoo et se jatkuu ihan suht siistin näkösesti, ettei ihan urpon näkönen oo.. :) Mut ei kyllä todellakaan mikään pakollinen rätti ole, koska mama-paidatkin on keksitty, eikä kaikista kivoimpia paitoja haluu edes venyttää :)

Cissi84, Mä olen myös miettinyt noita carenan vaunuja. Just toi vaunukopan kääntö homma on hyvä ja jotenkin tykkään että niillä on eri kuomutkin. Ja ne taitaa olla sen verran kapeat että mahtuu hyvin kaupoissa menemään. Mä tykkäisin peräkkäin istuttavista myös muuten, mutta se ettei toinen näe sieltä takaa niin tekee niistä aika lyhyt ikäiset.. Täälläkään ei pituuseroa ole kuin 4cm, eikä mitään hongan kolistajia olla joten tuskin meilläkään siihen kaatuu :)

Tulipa taas tarinaa emoticon
 

Huuto.net on kyl "petollinen" paikka.. Tullu jo ostettua yhdistelmävaunut, pinnasänky, turvakaukalo telakoineen ja hoitopöytäki löydetty :P

Sen siitä saa, ku löytää kaikkee kivaa hyvään hintaan ni ei oikein malta. Nyt odottelen et masutuubit saapuis postiin :)

 
Huh, en oo ainoa joka näinkin varhaisessa vaiheessa on ostoksia tekemässä tai suunnittelemassa..!

Miehellä meinas mennä hermot, kut pari päivää sitten piti alkaa makuuhuoneen järjestystä muuttamaan niin, että pinnasänky sinne mahtuu. :D
Ei siis vielä sitä olla ostettu, mutta ajattelin ensi viikolla ekan ultran yhteydessä sen käydä Ikeasta ostamassa. (Edellyttäen tietenkin, että ultrassa kaikki on ok!) Eka ultra kun on Kys:issä ja lähin Ikea Kuopiossa nykyään.

Ajattelin nimittäin, että pinnasänkyhän käy vauvatavaroiden säilytystilasta näin raskausaikana. Sen sisään helppo sitten haalia kaikkea tarvittavaa. :)

Äitiysvaatteita en vielä ole saanut ostettua, mutta niitä alkaisi pikkuhiljaa tarvita. Kaikki farkut ja muutkin housut nimittäin puristaa jo mahan kohdalta.
Huutonetistä minäkin olen paljon vaatetta ja tavaraa katsellut, mutta en vielä ostanut siis..
 
En ole vielä kauheasti uskaltanut ostaa mitään. Edellinen raskaus kun päättyi keskenmenoon viikolla 12, niin se on jotenkin pitänyt varpaillaan. Nyt kun viikkoja on jo 16, niin jotakin pieniä hankintoja olen tehnyt. Olen ostanut vauvan huoneeseen verhokangasta ja muutamia vaatteita (housut, pari bodya, pitkähihaisen potkupuvun). Ostin ihan pienet talvikengät (näyttävät UGGseilta), vaikka eihän niillä sinänsä mitään varmaan tee. Lisäksi ostin kun halvalla sain sellaisen "imetyspeiton", jonka alla voi pitää vauvan suojassa hieman julkisemmilla paikoilla imettäessä. Miehen vanhemmat ostivat sellaisen söpön pehmolampaan, joka soittaa tuutulaulua. Sitä soitan aina silloin tällöin masuasukille. :)

Annan luvan itselleni hullaantua vähän enemmän sitten kun ollaan puolen välin yli. Siihen onkin yllättävän lyhyt aika! Saan varmaan siskoni kaksospojilta paljon vaatteita ja tavaroita, joten sinänsä ei kannata ihan mahdottomasti ostella etukäteen. Vaunuja ja turvakaukaloa ollaan jo hieman mietitty ja siitä ollaan tehtykin tutkimusta etukäteen netissä.
 
Takaisin
Top