Hankintoja alkuraskaudessa/ ensimmäisellä kolmanneksella

Emilia: voi mä ottaisin avosylin vastaan kaksoset! <3 kaksosiin tietty täytyy vähän varautua jo ennalta, kun löytyy lähisuvusta kaksosia :) Tietty jos kaksoset tulis niin tietty sit täytyis vaihtaa tuplarattaisiin ehottomasti.

Meillä esikoinen tosiaan on sitten 2 vuotta, niin tuskin mahottoman paljoa rattaissa viihtyisi kun pitää nyt jo päästä kulkemaan ite! :)

turvavyön alenninta, ei ollut viimeraskaudessa. vaikka ois toki hyvä ollutkin kun työmatkoja ajeli sen pari tuntia aina päivässä... mutta nyt en aio hankkia kun lähinnä jalkapelillä kuljetaan  :)
 
Emilia multa löytyy yhdet kaksospojat, nyt reilun 10kk ikäset, ihania poikia! :D
 
Tuplarattaat! Ne on täälläkin mielessä... Vaatimuksia kun on paljon: asutaan maalla mut toisaalta autoillaan paljon kaupunkiin jne. Ja matkustetaan mut äidin luo toiselle puolelle Suomea. Eli pitäis olla rattaat jotka on maastokelpoiset mutta menee helposti kasaan pieneen tilaan. Itse katsoin baby joggerin City mini gt double rattaita. Meillä on kotona esikoiselle saman merkin City elite rattaat ja oon tykänny kovasti. Tuohon ostais se vaunukopan ja adapterin turvakaukalolle (cybex). Parasta on että sama vaunukoppa ja adapteri sopii noihin vanhoihin eliteihin eli tarvittaessa olisi vaunut/rattaat yhdelle lapselle ja kahdelle riippuen millä yhdistelmällä lähtee liikenteeseen :)
 
Täällä aiotaan ainakin masutuubi tai pari hommata :) Sitten voinee pärjätä pitemmälle omien vaatteiden kanssa... En muutenkaan pidä kauhean kireitä vaatteita, niin hyvällä tuurilla pärjää pidempäänkin :)
Tuon Anita tukivyön ajattelin myös valmiiksi hommata... jos vaikka selän avuksi olisi :) Talvitakkia ei luultavasti tartte ostaa, jollen ihan hervottomaksi kasva :) Mulla on käytössä North Ice ulkoilutakki ja houdut käytössä talviaikaan ja niissä on varaa, takissa varmaan yksi 40cm :) :)
Ehkä myöhemmin innostun ostamaan tuon turvavyön alentimen autoon... Ainakin kun ja jos ei tiedä, onko istukka eteen kiinnittynyt... Täytyy miettiä sitä.

Muutoin meillä on jo jonkun verran tavataa pienelle hommattuna. Ollaan miehen kanssa sellaisia, että jos joku tosi ihana juttu/tavara tulee vastaan, ollaan saatettu ostaa se odottamaan :) Tuossa nyt jotain ainakin alkuun. :)
 
Mä yritin talvella 2010-2011 sinnitellä kerrospukeutumisella niin pitkään ettei äitiystakkeja löytynyt enää mistään ja muutkin takit oli jo osakseen alessa. Itkua väänsin kun kiersin kauppoja, eikä mikään mennyt päälle. Lopulta löytyi Luhdan takki. Maksoin itseni kipeeksi, eikä takki edes ollut kovin hieno. Oli se silti mieletöntä kun sai vetää lämpimän takin päälle :D Suosittelen siis kaikille ostamaan talvitakin heti kun hyvä löytyy!!! Itsekkin aion ostaan, vaikka se rumilus onkin tuolla varastossa.
 
Saaga**, mä ostin myös ton dopplerin ekassa raskaudessa ja oli ihan huippu! :)
Jos vähääkään epäilytti että onko vauvalla kaikki hyvin tai ei ollu tuntunut liikkeitä hetkeen ni dopplerista sai kyllä helpotuksen kun kuuli pikkusen sydämen lyövän! :)
Mulla oli muutenkin tapana aina herätessä ja nukkumaan mennessä eli päivän ekaks ja viimeiseks kuunnella asukin elämää vatsassa<3 :)

Katsotaan nyt kuinka kovassa käytössä tulee olemaan kun vähän hektisempää tää elämä :) Ja viikolla 11-12 muistaakseni kuulin ekan kerran lyönnit.
 
Pandaku: Mikä dopleri sulla oli viime raskaudessa käytössä, oon katsellut niitä ja aika kovat hinnan erot niissä tuntuu olevan, tekis mieli ostaa se kaikista kallein ajatuksella, sit on ainakin hyvä, mut sit mietin, et jos sillä 30 € laitteellakin kuulee niin miks sit haaskata rahaa..hmmm.
 
Pikkutonttu, mulla on just toi minkä Saaga linkitti eli Angelsounds doppler JPD-100S.
Ostin sen vielä käytettynä huuto.netistä ja hyvin toimi! :)
Aluksi kuuntelin omia sydänääniä keskeltä mahaa, ilmeisesti johonkin suoneen sopivasti osuin kunnes tajusin että vauvan sydänäänet pitäs huidella siellä 120-150 tuntumassa ja ne saa kuulumaan aluksi tosi alhaalta, ihan alushousurajan kohdilta! :)

 
Tänään tuli doppleri postissa. Hyvin tuntuu pelittävän, vaikka eihän sillä vaavin sydän-äänet vielä kuulu..mutta oman sydämen lyönti kuului tosi selkeästi, ihan samalta kuulostaa kuin miltä ne sydänäänet kuulostaa neuvolassakin.. :)
 
Mä oon kans ajatellu ostaa ton doblerin, kun niin moni on sitä kehunu niin kai se sit toimii ihan niinku luvatan :) Vielä en tilaa mut katsotaan myöhemmin jos ja kun viikkoja enemmän kasassa.
 
Pitäisi varmaan miettiä oikeasti sitä talvitakkia kuitenkin...Ja tyynyjen kanssa testata mahtuuko mikään entinen sitten talvella.
Jotkut toppahousut on ja ne saa pysymään jalassa vaikka maha tulisi yli. Vatsalle voisi tarvittaessa tehdä vanhasta villapaidasta masutuubin.

Kenkiin hankinkin ekaa odottaessa irroitettavat liukastumissuojat, kun käveltiin koirien kanssa paljon. Pysyvyys ja kestävyys oli vähän niin ja näin ja olihan niitä vähän hankala irroitella ja laitella, mutta enpähän kaatunut mahani kanssa!

Tälle raskaudelle ei hankintoja vielä ole, kuin jotain kankaita (mm kestoliivinsuojiin ja vaipanvaihtoaluseen) ja kaverin vauvalle vaatepaketti (jonka voin odottaa palautuvan maaliskuussa).
 
Tilasin meidän 2-veelle talvihaalarin ja samalla ale laarista katsatelin itselleni raskaus- ja imetysvatteita.
Paitoja piti pari ottaa kokeiluun, yksi imetyspaita ja parit neuleet joissa napit alas asti. Vähän reilulla koolla, että mahtuu mahankin kanssa.
Raskaushousuja olisin halunnut jo tilata, mutta kun koosta ei voi olla vielä varma. Ainakin farkut sais persuuksista istuakin. Ainot venyvää kangasta olevat olivat ihan liian isot...
Mutta jospa saisin jostain haalittua ne ihanat vakosamettihousut jotka olivat lainassa ekalla kerralla!
 
Moi kaikille, Mä ostin tuon vyötärön jatkajan, enkä kyllä suosittele sitä. Mulla ei enää mahdu omat housut miellyttävästi jalkaan, mut tuo jatkaja on ihan liian iso vielä. Ja ne etupaneelit ei kyllä tee sepalusta siistiksi. En tiedä meniskö tuo paremmin sitten kunnolla ison mahan kanssa, Epäilen. Toinen ongelma oli, et ton jatkajan nappi on niin pieni, et esim. farkkujen napinlävestä lähtee helposti irti/ auki. Ostin itselleni sellaisia bella bandin tiukkoja masutuubeja, joista oon tykännyt tosi paljon. Niitä, kun laittaa kaks päällekkäin, on voinu pitää omia housuja napit (+ osassa housuista myös vetskarit) auki. Oon pitänyt suht lyhyidenkin paitojen kanssa ja työkaverit ei oo tajunnu mitään. Noi bella bandit on vähän normituubia arvokkaampia, mut suosittelen (en oo tosin kokeillut normi tuubia). Yhdestä tosin näkyy sepalus läpi, joten mä käytän aina kahta.
 

Alias Hyvä tietää, että tuo vyötärönjatkaja ei ole kätevä. Ei tule sitten turhaa ostettua. 

Mulla oli valmiina joitakin äippähousuja ja paitoja, yhdet uudet housut ostin viikko sitten. Omat housut kyllä mahtuu muuten jalkaan, mutta mahasta painaa ikävästi. Olen välillä pitänyt niin, että jätän vetskarin auki ja viritän leveän kuminauhalenkin napinlävestä ja pyöräytän sen pari kertaa napin ympäri, pysyy sepalus kurissa! Omat paidat menee vielä hyvin.

Rattaita olen vähän katsellut huutiksesta ja nyt olisikin yhdet sopuhintaiset, mutta taidan jättää vielä huutamatta. Haluan ensi käydä katsomassa lastentarvikeliikkeessä vaihtoehtoja.

 
Minäkin ostin dopplerin ja on pelittänyt oikein hyvin !  Vauvan äänet kuului jo 11 viikolta selkeästi.
Tässä mallissa ihanaa on se, että koko porukka voi kuunnella samaa aikaan sydänääniä. Kaiutin on oikein hyvä ja selkeä :)
Ja tosiaan helpottaa kuulla ne äänet jos tuntuu oudolta..

Lisäksi olen hommannut turvavyönalentimen,raskaus tukivyön ja itseasiassa kaiken :D
Enään puuttuisi se pikkuinen..
Niin ja olen ostanut lähes kaiken käytettynä, kun edullisesti on saanut niin mukaanhan ne on tarttunut !

 http://www.raskauskeiju.fi/index.php?tr=10&ala=&tuote=233
 
Mun tekis jo mieli tilailla kaikkee ihanaa ja ostaa vaunut ja laittaa huone mut jotenkin en uskalla.. Ehkä odotan muutaman kuukauden. Ja varmaan mammahousut täytyy kyllä kohta vaihtaa.. Sen verran istuessa painaa :(
 
Ymmärrän himon ostella nyt jo kaikkea! :) Mulla oli ekassa raskaudessa ostettuna pinnasänky, vaunut, hoitopöytä, sitteri, kestoja, vaatteita kauhea kasa yms yms. rv13 mennessä! :D Niitä mä sitten piilottelin varastossa ja vaatehuoneissa ettei kukaan nähny kuinka hurahtanut olin! :D
Ite kanssa ajattelin sillon että uskaltaako näin varhaisessa vaiheessa jos kuitenkin menee kesken, mutta mies kannusti että kyllä ne varmasti sitten joskus tulee käytettyä, että osta nyt vaan jos halvalla löydät :) ..ostin siis melkein kaiken huutiksesta käytettynä.

Nyt tähän raskauteen olen hankkinut yhen masutuudin ja sitten noita housujen jatkajia, joita joku jo täällä arvosteli. Ite en oo ehtinyt testaamaan, eikä nyt mitään tarvettakaan vielä, mutta toivottavasti tosiaan isomman mahan kanssa pelittäis! Mä nimittäin inhoon mamma housuja, mun mielestä niissä näyttää perse aina niin ihmeelliseltä, ei ole sieltä yhtään istuvat. Mutta mukavuudeltaan kyllä ihan huiput kun ei mistään purista! :)

Tuplavaunut pitäisi ostaa kun esikoinen vasta 1v2kk toisen syntyessä. Niissä riittääkin sitten päänvaivaa että millaiset ja kun pitäis vielä suht edullisetkin olla :/ Jos jollakin kokemuksia tuplista, niin suositteluja/haukkuja otetaan vastaan! :)
 
Mä eksyin tutkimaan huutonetistä vaunutarjontaa. Mulla on jostain syystä isoin stressi noiden vaunujen hankinnasta, kun niitä on niin monenlaisia. Siellä oli yhdet tosi kivan väriset, jotka olisi järkevän matkan päässä. Nyt mietin, että onko niitä väristä huolimatta mitään järkeä ostaa vielä tässä vaiheessa.. 

Saako noihin vaunuihin muuten jotain lukkoa tms., jos niitä säilyttää kerrostalon vaunuvarastohuoneessa? Ja kannattaako ostaa parvekkeelle toiset (halvat) vaunut?
 
Takaisin
Top