Hankinnoista

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja newi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Okei, kiitos! ehkä en sit tartte tommosta niille satunnaisille kerroille, kun kaukalon kanssa reissataan. Siihen on jo sedällä turvaistuin odottamassa, kun neiti osaa istua.

Meillä on aina raha ratkassu näissä. Kaikki kallis ollaan jouduttu ostaan käytettynä ja se mua haittaakkaan. Välillä tietty tulee kateuden pisto, kun kaveri puhuu kuinka on ostanu sitä ja tätä ja tota uutena ja maksanu niin ja niin paljon :(
Mutta myöskin näissä halvoissa ja käytetyissä on oppinu kattoon mitä oikeesti tarvii ja pitää olla. Ja onneks näissä on paljon valinnan varaa, varsinkin jos on paljon tuttuja lapsiperheitä :)

Juu Riipitii, kannattaa sun tapauksessa ostaa sellanen minkä saa (ainakin) turvavöillä kiinni koska noita ei oo kaikissa autoissa (no uusimmissa varmaan on), esim. mei edellises -03 mallisessa ei ois ollu eikä miun äidin autossa (-02/03) oo.

Niinushka mä oon luonnostani samanlainen. Harvan asian tarttee olla uus. Tänä päivänä vielä noi kirppikset ja muut torit on niin täynnä uudenveroista tavaraa, että mä ainakin saan tarpeitani pitkälle tyydytettyä sieltä. Etenkin tommoset, minkä käyttöikä on lyhyt, kestää useemman käyttäjän.

Niinushka meillä melkein kaikki hankittu ja uutena oon tähän mennessä ostanu vaan pari vaatetta :) suurin osa vaatteista kans kirppislöytöjä..meil on täällä 3 ihanaa lastenkirpparia :)

Arvatkaapa mitä...tää äippä löysi viimein eilen sitterin!! :rolleyes:
Juu,onhan niitä,mut kun oon niiiiiiin nirso ton suhteen...halusin värikkään,missä tärinä toiminto,musiikki,lelut jnejne ja sit halusin viel Fisher price-merkkisen..ym kaikkee mahollista...eilen sattu eteen ihan vahingossa käytetty ja siisti tollanen...nyt oon tyytyväinen :smiley-bounce012

enää ne vaunut ja pikkusälä ja puuhis :)

Ääh mun tekis hirveesti mieli hankkia tälle pikkuselle jotakin, mut kun ei oikeesti tarvita mitään :/ On mullakin ongelmia :) Täytyy vissiin ruveta järkkää noita pikku vaatteita et saa tän hösäämis tarpeen tyydytettyä...

Ruppuruusu, ihan sama "ongelma" täällä :) Kaikkea on ja ärsyttää, kun ei yhtään pääse kauppaan hypistelemään mitään ihania pikkujuttuja. Tuleva iso veikka saa sit lähempänä h-hetkeä valkata vauvalle unilelun mutta en tiedä, onko ennen sitä mitään ostettavaa. Lähinnä nyt odottelen kavereilla lainassa olevia vaatteita ja kestovaippoja takaisin niin pääseepä sit edes niitä hypistelemään. :)

Mä en hommaa tälle enään mitään! (Joopa joo uskoisko itekkää ;D)
Kaiken maailman asiat jo hommattuna ja neki käytettynä,ainoo mikä ei käytettynä niin turvaistuin ja pinnasängyn patja+peitto ja tyyny :)

Mulla ei ole kuin vakuutus ja entiseltä työkaverilta ostettu kantoliina. Äitiyspakkaus ja rattaat on tilattu (tuleva mummo maksoi erotuksen uusien ja käytettyjen välillä, että saa 2 vuoden takuun). Sit pitää löytää rattaisiin pehmeä koppa käytettynä, hankkia hoitoalusta, imetysliivit, liivinsuojia, nännirasvaa, maidonkerääjä, terveyssiteitä, vaippoja ja neulontalankaa ja jäädä odottelemaan synnytystä :)

(Saatte sitten lällättää sielunne syvyydestä, kun rupeen täällä hehkuttaan miten oon tyhjentänyt kaikki kaupungin kirpparit ja kaupat vauvanvaatteista ja muista vauvatavaroista :D)

Meillä ei oo täällä kun 2 pientä kirpparia mistä ei kyllä koskaan löydy mitää, ja jos löytyy niin hinta on laitettu aivan liian korkeelle. Sillä mä tykkään facebookin kirppareilla pyöriä :)

Miten noi facebook-kirppsrit toimii? Miten siis löydät niitä ja näkyykö kaikille kavereille mitä ostelet sieltä?

Mun mielest näkyy se et mihin oot liittyny ja jos siin samas ryhmäs sattuu olee sun kavereita nii kyllä ne näkee kun kommentoi jonku kuvaa ellet yksityisviestii laita :D Liityin taannoin tossa äitiyspakkaus kirppikselle ku haluun sen makuupussin,mut vielä ei oo tullu kyselyitä,sen sain kyllä piilotettuu aikajanalta sieltä omasta toimintalokista :)

Osa on paikka kohtasia ja osa liittyy just johonkin tiettyyn aihepiiriin. Noi näkymiset riippuu ihan et onko avoin kirppari vai suljettu. Ja ainakin nää paikka kohtaset kirpparit on kivoja, kun pääsee viä kattoon tavaran ennen ostoo (ainakin suurimmaks osaks). Tosin kun tää on niin pieni paikkakunta, niin alussa voinu ostaa mitään kun kaikki ois arvannu et meille tulee vauva :D

Vauvan sängyistä kysymys.. Ollaan harkittu Stokken Sleepi mini sänkyä (http://mamamood.blogspot.fi/2014/10/himojeni-kohde.html ). Aloin miettimään olisiko kuitenkin parempi hankkia sellainen sänky, josta saa laidan alas ja oman sängyn viereen... Ehkä yöimetykset olisi helpommat, kun ei tarvitsisi nousta sängystä nostamaan vauvaa esiin. Onko jollain kokemuksia miten yösyötöt ovat sujuneet helpoiten ?
Ei varsinaisesti haluttaisi nukkua vauvan kanssa samassa sängyssä (pelkäisin että mies pyörähtää unissaan vauvan päälle..), joten jonkinlainen sänkyratkaisu tarvitaan.

Solfiza, mä oon himoinnu tuota samaa sänkyä plussasta asti <3 totesin vaan jossain kohtaa että en mä voi perustella itelle tai miehelle tuohon sijoittamista (vaikka oiskin tähän asuntoon sopivamman kokoinen kun normi pinnis) eli mennään sitten ihan perus pinnasängyllä. :)

Meillä oli normipinnis, laita poistettu ja (isännän varastosta löytyneillä) puristimilla se kiinnitettynä meidän sänkyyn, niin että oli ~viitisen senttiä meidän sänkyä alempana se vauvan patja (ettei ihan tuosta noin pyörähdä sieltä meidän puolelle). Vauvan alla lisäksi tyynyliina. Toimi mahtavasti: vedin vauvan tyynyliinasta viereeni syötön ajaksi, ja kun nukahti syötyään, liinalla takaisin omaan sänkyynsä. Liina toimi myös jonkinlaisena suojana, jos sattui vähän maitoa tulemaan väärään suuntaan ettei heti ollut lakanat sotkussa. Ei äidin tarvinnut nousta ylös lainkaan, niin itsellekin oli nukahtaminen helpompaa kun syötön ajan pysyi vähän puoliunessa.

Untuva, tuolla sängyllä on tosiaan suolainen hinta.. sen takia mietinkin meneekö rahat roskiin jos kuitenkin todetaan et väsyneenä ei jaksa nousta nostamaan vauvaa jonnekin ruokkimisen ajaksi. :-/ Vaikeeta!

Me ostettiin Stokken pinnasänky esikoiselle viime vuonna. Täytyy myöntää, että aloitettiin käyttämään sitä vasta, kun tyttö oli 3 kk, sitä ennen hän nukkui meidän välissä babynestissä. Samalla kaavalla aioitaan mennä myös tulevan vauvan kanssa. Oon kyllä tykännyn pinnasängystä tosi paljon, vie mininä tosi vähän tilaa ja on kiva kun on pyörät, nyt meillä on siinä jatkopalat.

Mä kans tykkäsin pinniksestä sängyn sivuvaununa. Ite oon huono nukahtaa uudestaan jos herään kunnolla joten meillä toimi tosi hyvin kanssa just noin ilman laitaa meidän sängyssä kiinni. Tosin ihan alkuun ei ollu viel sivuvaununa pinnis, kun ihan pienenä ei meidän neiti osannu makuultaan rintaa syödä... Nyt oon vähän miettiny sellasen vaavi sängyn vuokraamista muutamaks kuukaudeks, joka on siis vähän kun synnärin sängyt, kun vauvaa ois helppo kuskata siinä ympäri asuntoa, eikä tarvis pelkää et esikoinen pääsee hoitamaan vauvaa mun huomaamatta.

Takaisin