Hankinnat

Jätettiin varhaisultra väliin, joten ensi viikon nt tulee olemaan meidän ensimmäinen - jos sieltä tulee hyviä uutisia, voisin juhlistaa sitä tekemällä viikonloppuretken Lastentarvikkeeseen kysymään sitä odottajien ilmaispakkausta (vai pitiköhän se tilata ennakkoon siihen kauppaan jossa aikoi mennä käymään? Liikkeen nettisivut ei juuri nyt toimi.)

Innostuin lueskelemaan kestovaippailusta tässä aamuyön unettomina tunteina. Kumppani toivoo että mennään siitä missä aita on matalin (eli pääasiassa kertakäyttöisillä; luulen että myös ällötyskertoimilla on vaikutusta asiaan), mutta vähän hotsittaisi silti ostaa yksi tai kaksi kesto-vaihtoehtoa kokeilun vuoksi, vaikka en edes tiedä onko vastasyntyneiden ko'oissa niin paljon eroa että riskinä olisi jäädä se kokeilukin tekemättä.
 
Jätettiin varhaisultra väliin, joten ensi viikon nt tulee olemaan meidän ensimmäinen - jos sieltä tulee hyviä uutisia, voisin juhlistaa sitä tekemällä viikonloppuretken Lastentarvikkeeseen kysymään sitä odottajien ilmaispakkausta (vai pitiköhän se tilata ennakkoon siihen kauppaan jossa aikoi mennä käymään? Liikkeen nettisivut ei juuri nyt toimi.)

Innostuin lueskelemaan kestovaippailusta tässä aamuyön unettomina tunteina. Kumppani toivoo että mennään siitä missä aita on matalin (eli pääasiassa kertakäyttöisillä; luulen että myös ällötyskertoimilla on vaikutusta asiaan), mutta vähän hotsittaisi silti ostaa yksi tai kaksi kesto-vaihtoehtoa kokeilun vuoksi, vaikka en edes tiedä onko vastasyntyneiden ko'oissa niin paljon eroa että riskinä olisi jäädä se kokeilukin tekemättä.
Itelläkin on tuo kestovaippailu mietityttäny. Jotenkin ajatus vaippojen tuhlatuista rahoista ja jäätävästä määrästä roskaa tuntuu haastavalta. Mut varmaan kyllä kaksosten kanssa ei voi ainakaan hetkeen ajatella kestoja siinä pissa-kakka-rumbassa 🥲
 
Mie käytin kuopuksella kestovaippoja. Käytin niitä silloin ku oltiin kotona, jos poistuttiin kotonta niin sit tavallisia vaippoja. Uskon että siinä tuli säästöä ihan kivasti ja ite tykkäsin niiden käytöstä 😊
 
Mie käytin kuopuksella kestovaippoja. Käytin niitä silloin ku oltiin kotona, jos poistuttiin kotonta niin sit tavallisia vaippoja. Uskon että siinä tuli säästöä ihan kivasti ja ite tykkäsin niiden käytöstä 😊
Mahtavaa, onpahan sitten täällä 'omassakin ryhmässä' ainakin yksi ihminen jolta kysellä vinkkejä siihen miten pesu-/vaihtorumban saisi mahdollisimman sujuvaksi! Satunnainen kotikestoilu tuntuisi itselle luontevimmalta vaihtoehdolta, mutta aika näyttää lähteekö se sujumaan. Mietin yhden all-in ja yhden taskumallisen vaihtoehdon hommaamista.
Itelläkin on tuo kestovaippailu mietityttäny. Jotenkin ajatus vaippojen tuhlatuista rahoista ja jäätävästä määrästä roskaa tuntuu haastavalta. Mut varmaan kyllä kaksosten kanssa ei voi ainakaan hetkeen ajatella kestoja siinä pissa-kakka-rumbassa 🥲
Voin kuvitella, tai siis en kun yhdestäkään ei ole kokemusta 😄 Helpoimman kautta meneminen on kyllä viisautta varsinkin silloin kun arki on syystä tai toisesta tavallista kuormittavampaa.
 
Meillä kestoiltiin edellisten lasten kanssa mutta niin että välillä yöllä tai reissussa oli kertakäyttövaippa. Innostuinpa niitä itsekin ompelemaan 🤭 taskuvaipat oli minusta kätevimpiä ja nytkin aion niitä hankkia. Lapsetkin oppii nopeammin kuivaksi kestojen kanssa. Vastasyntyneen kanssa harso ja kuorivaippa on kätevin. Ihan pienillä helposti falskaa muut kun ei ole reisissä tavaraa.
 
Nyt kun asioikseni olisin tilannut babyboxin niin lastentarvikkeella on ollut viikonloppuna järjestelmäpäivitys eikä boksin tilaaminen tällä hetkellä ole mahdollista. Eipä tietenkään :tears: Minun tuuria taas kerran.
 
Kävin tänään ystävän kanssa hypistelemässä vähän tavaroita Wauva- kaupassa 🤩 Olen onnekkaassa asemassa, sillä hyvä ystäväni odottaa myös esikoista ja meillä LA eroa vain pari kuukautta. Molemmat sitten siellä ihan ihmeissään tavara määrästä että kaikkea tätäkö tarvitaan 😅😂 Erityisesti vaunut ja turvakaukalot sai kyllä pään pyörälle, että mitkä nyt olisi hyvät. Esikoiselle saa kyllä hyvän hintalapun, kun ei ole mitään valmiina ja jos ostaisi kaikki tavarat uusina. Vielä ei mitään tarttunut mukaan, katsotaan sitten lähemmin 😊
 
Huuups, kaverin kanssa lastenvaatekirpparikäynti ja johan sieltä tarttui muutama body, pyyhe, yhdet housut ja kahdet täykyt eriväriset pandaleggarit 80-kokoa, joita en voinu vastustaa 😍 sit kun saan sukupuolet selville, niin oon ihan irti tuolla 🤣 hypistelin jo Reiman tosi hyvässä kunnossa olevaa talvihaalaria, joka menis 1,5 v. päästä, mut pakko oli järki ottaa mukaan, et ei vielä. Se oli niin ihana kettu-kuosinen 🥹 heikkous on näköjään nää eläinkuosit 😄
 
Huuups, kaverin kanssa lastenvaatekirpparikäynti ja johan sieltä tarttui muutama body, pyyhe, yhdet housut ja kahdet täykyt eriväriset pandaleggarit 80-kokoa, joita en voinu vastustaa 😍 sit kun saan sukupuolet selville, niin oon ihan irti tuolla 🤣 hypistelin jo Reiman tosi hyvässä kunnossa olevaa talvihaalaria, joka menis 1,5 v. päästä, mut pakko oli järki ottaa mukaan, et ei vielä. Se oli niin ihana kettu-kuosinen 🥹 heikkous on näköjään nää eläinkuosit 😄
Mä sekoan myös, tykkään käydä kirppiksillä ja oon myös ahkera Vinted käyttäjä ni goodbye 💸 kun sukupuoli joskus selviää 😂😂
 
Takaisin
Top