Hankinnat

Meille tarvitaan kaikki, hoitopöydästä/tasosta rattaisiin ja turvaistuimiin.

Ei-esikoista odottavat, mikä on teidän näkemys pyykinkuivaimen tarpeellisuudesta lapsiperheissä - onko se vauva-aikana must vai pärjääkö ilman? Kumppanin läheisimmät lapsiperheelliset kaverit vannovat sellaisen nimiin, mutta yritän toiveajatella että he ovat kotoisin ilmastovyöhykkeeltä jossa ilmasto/rakennuskulttuuri tekevät 'painovoimaisesti' kuivattamisesta todella hidasta. Toivoisin niin että hoitopisteen pystyisi perustamaan pyykkikoneen päälle, niin ettei jouduttaisi hankkiutumaan eroon toimiston-ekstrahuoneen sohvasta joka on toiminut hyvin vieraspetinä... Mutta se on ehkä joka tapauksessa edessä, ainakin jos en saa kumppanin päätä käännettyä sen suhteen että ihan ensimmäinen sänky mahtuisi meidän makkariin.
Meillä viides tulossa ja ei ole kuivausrumpua. Meillä toki kuivaava pesukone, mutta en edes muista milloin viimeksi olen sitä kuivaus toimintoa käyttänyt (vuosia sitten). Ulkona kuivatan telineellä aina kun sää sallii ja kylppärissä/khh.
Seuraavan kerran kun pesukone pitää uusia aion kyllä ostaa koneen ja rummun erikseen.
 
Meillä viides tulossa ja ei ole kuivausrumpua. Meillä toki kuivaava pesukone, mutta en edes muista milloin viimeksi olen sitä kuivaus toimintoa käyttänyt (vuosia sitten). Ulkona kuivatan telineellä aina kun sää sallii ja kylppärissä/khh.
Seuraavan kerran kun pesukone pitää uusia aion kyllä ostaa koneen ja rummun erikseen.
Miksi erikseen? Kiinnostaa, koska ollaan pohdittu tuollaista yhdistelmää, jotta veisi mahd. vähän tilaa :)
 
Miksi erikseen? Kiinnostaa, koska ollaan pohdittu tuollaista yhdistelmää, jotta veisi mahd. vähän tilaa :)
Meidän kone pesee 12kg ja kuivaa muistaakseni 8kg. Pitää pestä vajaita koneellisia jos haluaa suoraan samalla pesuohjelmalla tehdä pesun ja kuivauksen. Tai sitten täyden koneen kanssa silti osa laittaa telineelle kuivumaan. Sama kone on siis pitkään käytössä, jos nuo koneet olisi erikseen niin voisi jo pestä uutta koneellista samalla kun toinen kone kuivaa.
Ihan näppärä se on ollut silloin kun on paljon pientä silppua esim vauvanvaatetta pestävänä jota ei jaksaisi ripustaa.
Nyt alkaa perheen lapset ja aikuiset olemaan sen verran isompia, että vaatteet on helppo ja nopea laittaa telineelle kuivumaan, kun niitä ei mahdu koneeseen niin paljon.
 
Me ei tarvittu vauva-aikana kuivuria, vaikka sellainen kyllä oli jonsilloin. Harsoja on hyvä olla riittävästi sotkujen siivoamiseen, kun ne kuivuu tosi nopeasti. Kuivuria käytän lähinnä haalarien/ulkoiluvaatteiden, lakanoiden, peittojen ja tyynyjen kuivaamiseen. Kätevää taaperon kanssa varsinkin vatsataudin iskiessä 😅
 
Meillä ei ole paljoa hankintalistalla. Sellaisen sivuvaunun sängyn viereen haluaisin. Nukutettiin esikoista äp laatikossa lattialla. Se öinen sängystä nouseminen, vauvan poimiminen laatikosta ja sänkyyn imettämään kipuaminen oli liian raskasta. Samassa sängyssä en uskaltaisi nukkua (meidän sänkykin on liian pehmeä siihen) joten sivuvaunu vois olla kiva! Lisäksi jos nyt tulisi tyttö, haluaisin käydä muutamia tyttömäisempiä vaatteita ostamassa kirpparilta. Oon haaveillut josko joskus saisi hankkia niitä frilloja ja kukkakuvioita 🥹
 
Me ostettiin kuivausrumpu kun kolmas lapsi syntyi. Nyt tulossa viides eikä mitenkään pärjäisi ilman. Musta on ihanaa kun vaatteet ja lakanat on pehmeitä kun tulee rummusta ja koiran karvatki jää rumpuun 👍🏻 Musta rumpu kuluttaa lähinnä jotkut todella halvat ja huono laatuiset vaatteet, esim osa hm vaatteista ja new yorker jne. Muuten kaikki vaatteet on edelleen hyväkuntoisia ja oon jo monta rummuttanut.
 
Meidän kone pesee 12kg ja kuivaa muistaakseni 8kg. Pitää pestä vajaita koneellisia jos haluaa suoraan samalla pesuohjelmalla tehdä pesun ja kuivauksen. Tai sitten täyden koneen kanssa silti osa laittaa telineelle kuivumaan. Sama kone on siis pitkään käytössä, jos nuo koneet olisi erikseen niin voisi jo pestä uutta koneellista samalla kun toinen kone kuivaa.
Ihan näppärä se on ollut silloin kun on paljon pientä silppua esim vauvanvaatetta pestävänä jota ei jaksaisi ripustaa.
Nyt alkaa perheen lapset ja aikuiset olemaan sen verran isompia, että vaatteet on helppo ja nopea laittaa telineelle kuivumaan, kun niitä ei mahdu koneeseen niin paljon.
Kiitti, hyviä huomioita pohdittavaksi! 🤗
 
Lisäksi jos nyt tulisi tyttö, haluaisin käydä muutamia tyttömäisempiä vaatteita ostamassa kirpparilta. Oon haaveillut josko joskus saisi hankkia niitä frilloja ja kukkakuvioita 🥹
Sama. Voisin jopa innostua itse neulomaan jotain vaatteita taas.
 
Meidän ei juuri hankintoja tarvi tehdä tälle joulukuiselle, kun kaikkea on esikoisen jäljiltä. Vaatteitakin on tiedossa serkkujen jäljiltä sekä tyttö- että poikavauvalle, esikoisellekaan ei tarvinnut juuri mitään ostaa. Toki jotain kuluneita juttuja pitää uusia, kuten esim vaihtopöydän alusta, joka jo repsottaa joka kulmasta yms.
 
Onko kukaan hankkinut itselleen vartalotyynyä? Onko siitä ollut hyötyä? Ajattelin, että tällä kertaa aion sen vihdoin hankkia. Sen verran tuoreessa muistissa viime raskauden tuskallinen nukkuminen. Parin vikan kuukauden aikana olin lähinnä helpottunut, kun aamu tuli ja sai nousta sängystä. 😞
 
Onko kukaan hankkinut itselleen vartalotyynyä? Onko siitä ollut hyötyä? Ajattelin, että tällä kertaa aion sen vihdoin hankkia. Sen verran tuoreessa muistissa viime raskauden tuskallinen nukkuminen. Parin vikan kuukauden aikana olin lähinnä helpottunut, kun aamu tuli ja sai nousta sängystä. 😞
Hankin vartalotyynyn kolmannessa raskaudessa ja on tullut käytettyä niin paljon että on saanut ostaa toisenkin kun ensimmäinen kului niin luttanaksi. Itselleni olen kokenut hyväksi kun on saanut tuettua asentoa niin mahan alta kuin selän puoleltakin. Toimii myös imetystukena.

Ja on tyyny ollut käytössä niin lasten leikeissä kuin siskonpedissä pitkänä tyynynä kavereille ja sisaruksille.
 
Onko kukaan hankkinut itselleen vartalotyynyä? Onko siitä ollut hyötyä? Ajattelin, että tällä kertaa aion sen vihdoin hankkia. Sen verran tuoreessa muistissa viime raskauden tuskallinen nukkuminen. Parin vikan kuukauden aikana olin lähinnä helpottunut, kun aamu tuli ja sai nousta sängystä. 😞
Viime raskaudessa oli vartalotyyny ja nytkin aion hankkia. Helpottaa niin paljon kun saa tuettua asentoa miellyttävämmäks etenki loppuraskaudesta 👌🏼
 
Onko kukaan hankkinut itselleen vartalotyynyä? Onko siitä ollut hyötyä? Ajattelin, että tällä kertaa aion sen vihdoin hankkia. Sen verran tuoreessa muistissa viime raskauden tuskallinen nukkuminen. Parin vikan kuukauden aikana olin lähinnä helpottunut, kun aamu tuli ja sai nousta sängystä. 😞
Mulla on ollut joka raskaudessa. En osaa nukkua kyljellään ni tyynyn avulla pysyn edes jotenkin kyljellään 🙈
 
Mulla on ollut joka raskaudessa. En osaa nukkua kyljellään ni tyynyn avulla pysyn edes jotenkin kyljellään 🙈
Millainen tyyny sulla on? Mun on myös hankala pysyä kyljellään öisin ja yritän opetella jo nyt kylkinukkumista (viime yönä pidin pitkulaista pehmolelua hali-otteessa, ja se ainakin tepsi😂)
 
Mistä ootte hankkinu raskaustyynyjä? Onko se semmonen pitkulan muotoinen vai enemmän U-kirjaimen muotoinen?
 
Millainen tyyny sulla on? Mun on myös hankala pysyä kyljellään öisin ja yritän opetella jo nyt kylkinukkumista (viime yönä pidin pitkulaista pehmolelua hali-otteessa, ja se ainakin tepsi😂)
Oon muistaakseni ostanut Lidlistä jo -16 😄 sellainen pitkulainen, oon laittanut täytettä siihen lisää myöhemmin. Nukun tosi pitkään puoliksi mahallaan, kylkiasento ei vaan toimi 😄
 
Mistä ootte hankkinu raskaustyynyjä? Onko se semmonen pitkulan muotoinen vai enemmän U-kirjaimen muotoinen?
Just vastasin et Lidlistä pitkulainen, tarviin itse paksun tyynyn ni en usko et pystyisin nukkuu sellaisen U mallisen tyynyn kanssa. Lidlissä oli ainakin aiemmin noita melko usein ja sit myytiin aina samalla tyynynpäällisiä 😊
 
Mulla myös on vartalotyyny, mutta en kuollaksenikaan muista mistä sen tilasin. :No Evil Monkey: Kuitenkin sellainen vähän kaartuva pitkula, missä on sisällä semmoisia ”herneitä” niin sitä saa muokattua sopivista kohdista tukemaan. Oli esikoisen raskaudessa tosi hyvä etenkin loppuvaiheessa nukkuessa, ja sitten käytin imettäessä myös.
 
Mä oon kans Lidlistä hakkinut pitkulaisen tyynyn ja siihen tyynyliinan 😄 vähän huonosti vielä sen kanssa tulee nukuttua, mutta mä nyt muutenki oon kylkinukkuja. Mut sit selällään siihen saa tuettua jalat kivasti, kun on sellasessa osin kylki-osin selinmakuulla 😁
 
Käytiin ekaa kertaa vilkuilee Lastentarvikkeessa juttuja 😍 yhdet ainoat kaksosvaunut oli esillä, niitä pitää varmasti torista vilkuilla enemmän. Turvakaukaloitten kanssa menee vielä sormi suuhun. Niihin pitää vielä ajan kanssa perehtyä. Tuntuu oudolta ja ihanalta miettiä näitä juttuja 🥰
 
Takaisin
Top