Hankinnat

Mulla ei oo yhtään mitään, ku eka raskaus kyseessä... Mutta plussauspäivänä kävin kyllä ostamassa juhlan kunniaksi pienenpienet sukat 🥹

Usassa on muuten tapana laittaa läheisille linkki omaan baby registryyn ja sieltä näkee mitä on jo hankittu ja mitä voi perhe tai ystävät hankkia lahjaksi. En oo Suomessa törmännyt vastaaviin.

Eli jos pitää ihan alusta aloittaa hankkiminen niin kannattaa googlaa baby registry niin voi löytää hyviä vinkkejä. Ite olin ekan kohdalla ihan pihalla mitä sitä tarvii niin tuli selailtua noita. 😄

Mulla ei oo yhtään mitään, ku eka raskaus kyseessä... Mutta plussauspäivänä kävin kyllä ostamassa juhlan kunniaksi pienenpienet sukat 🥹
Sama juttu, tosin oon jo kirppareilta jotakin vaatteita hamstrannut vuosien varrella ja neulonut ite 😊

Sama juttu, tosin oon jo kirppareilta jotakin vaatteita hamstrannut vuosien varrella ja neulonut ite 😊
Hei joo, siis sain just virkattua jämälangoista isoäidinneliöpeiton 🥹 olin aatellu tehdä isomman itelle torkkupeitoksi, mutta nyt saiki jättää virkkaukset noihin. Eli onhan mulla jo sukkien lisäks peitto, tuntuu vaan niin hassulta että sen saiski jättää nyt itelle! 🥹
Usassa on muuten tapana laittaa läheisille linkki omaan baby registryyn ja sieltä näkee mitä on jo hankittu ja mitä voi perhe tai ystävät hankkia lahjaksi. En oo Suomessa törmännyt vastaaviin.

Eli jos pitää ihan alusta aloittaa hankkiminen niin kannattaa googlaa baby registry niin voi löytää hyviä vinkkejä. Ite olin ekan kohdalla ihan pihalla mitä sitä tarvii niin tuli selailtua noita. 😄
Tää oli kans ihan hyvä vinkki! Jossain kohtaa toivottavasti pitää tosissaan miettiä mitä tarvii kuinkakin paljon 🫶🏼

Ei kyllä tosiaan vielä uskalla juurikaan hankintoja tehdä, en tiiä missä vaiheessa sitä alkais olla niin luottavainen että uskaltais ihan isompiakin juttuja hankkia. Joskus rakenneultran jälkeen ehkä? 🫣 Jos sinne asti edes päästään…

Turvakaukalo jemmassa edelliseltä.

Vaatteet ehdin pistää jo eteenpäin ja edelliset vaunut, kun en ajatellut että meille enää kolmatta tulisi. Kakkosella on rattaat vielä käytössä, mutta tuplat saattaa olla ajankohtaiset tai sitten jokin seisomalauta.

Mikäli nt-ultrassa kaikki hyvin niin täytyy ostaa jokin kiva Body hypisteltäväksi. Mulla on yksi hidaskasvuinen lapsi ja toinen kasvaa nopeasti. Kaikkeen on siis varauduttava :tears: Mun edelliset ovat myös syysvauvoja, joten jotain tuttua sentään.

Last edited by a moderator:
Ei kyllä tosiaan vielä uskalla juurikaan hankintoja tehdä, en tiiä missä vaiheessa sitä alkais olla niin luottavainen että uskaltais ihan isompiakin juttuja hankkia. Joskus rakenneultran jälkeen ehkä? 🫣 Jos sinne asti edes päästään…
Tätä samaa miettinyt. Mulla on joitain kankaita hankittuna vauvanvaatteita varten, mutta en tiiä milloin niistä uskaltaa jotain askarrella 🙈 Muuten sovittiin puolison kanssa hankinnoista ettei osteta ainakaan ennen sitä maagista 12 viikkoa mitään.

Äitiysvaatteista täytyy miettiä mitä tarvitsee. Mä olen aika pitkä ja mun vatsa on ollut melko pieni. Toki toisella kerralla isompi kun esikoisen odotuksessa, joten voi olla, että nytkin olen isompi kun viimeksi. Äitiysleggingsejä/housuja tulee ainakin ostettua muutamat jostain kirppikseltä. Samoin muutama äitiyspaita/imetyspaita. Mekkoja käytän muutenkin paljon, joten kesällä pärjää varmasti mekkokaavuilla :smiling-eyes: Kantotakki kiinnostaisi, mutta saa nähdä pärjäänkö miehen isolla takilla/omalla syystakilla, mikä on aika väljä, ainakin loppuraskauden.

Täällä aika paljon kaikkee tyttö kamaa kun nuorin on 14kk jos käy niin, että uusi tyttö tulossa niin meidän kukkarolle ainakin iso plussa 😅 ainut iso hankinta varmaan on rattaat.. ostin uutena bugaboo foxit ja pitää varmaan myydä ne pois ja ostaa donkeyt tilalle.

Ei olla hankittu vielä mitään, eikä varmaan uskalleta ennen ekaa ultraa :D Kovasti mietitään, että hommataanko hoitopöytä jo muutenkin pieneen asuntoon vai meniskö pyykkikoneen päällä hoitoalustalla. Onko teillä jotain vinkkiä tähän?

Ei olla hankittu vielä mitään, eikä varmaan uskalleta ennen ekaa ultraa :D Kovasti mietitään, että hommataanko hoitopöytä jo muutenkin pieneen asuntoon vai meniskö pyykkikoneen päällä hoitoalustalla. Onko teillä jotain vinkkiä tähän?
Meillä meni vaipanvaihdot pyyhkeen päällä matolla, sängyllä, sohvalla, yms 😁 ei siis ollut erikseen hoitopöytää. Käytettiin paljon sellasia puhdistuspyyhkeitä. Myöhemmin hankittiin sellanen puhallettava alusta. Poikien hoidosta en tosin tiedä mitään -ilmeisesti heillä pissa lentää vähän kauemmas eli ehkä heiän kohdalla meidän tapa ei toimi 😄

Itse pihinä ihmisenä hommaisin pelkän hoitoalustan jos sille on sopiva paikka. Tulee pakollisia ostoksia muutenkin sen verran, että saisi paremmin optimoitua rahan käyttöä. 🤔

Itse pihinä ihmisenä hommaisin pelkän hoitoalustan jos sille on sopiva paikka. Tulee pakollisia ostoksia muutenkin sen verran, että saisi paremmin optimoitua rahan käyttöä. 🤔
Joo kauhisteltiin jo eilen vaunujen ja turvakaukaloiden hintoja :D pitää kyllä miettiä tarkkaan mitä oikeesti tarvitaan.

Meillä oli semmonen pinnasängyn päälle laitettava hoitotaso. Maksoi noin 30 euroa, eikä vienyt tilaa pienessä kodissa :smiling-eyes: Sai helposti pois jos oli tiellä. Näitä saa toki myös käytettynä. Niin ja kaikille purnukoille, vaipoille, puhdistuspyyhkeille yms ostettiin sitten sopivia säilytyslokeroita, jotka kiinnitettiin pinnasänkyyn.

Meillä meni vaipanvaihdot pyyhkeen päällä matolla, sängyllä, sohvalla, yms 😁 ei siis ollut erikseen hoitopöytää. Käytettiin paljon sellasia puhdistuspyyhkeitä. Myöhemmin hankittiin sellanen puhallettava alusta. Poikien hoidosta en tosin tiedä mitään -ilmeisesti heillä pissa lentää vähän kauemmas eli ehkä heiän kohdalla meidän tapa ei toimi 😄

Tällä kertaa teen näin ja tuskin ostan edes tuota hoitotasoa. Toki selkä saattaa vähän kärsiä jos vaihtaa vaippoja huonossa asennossa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Kakkosen vaippoja vaihdettiin paljon pienellä matolla, jonka sai tarvittaessa pesuun, jos sattuu vahinko.

Meillä on ollut hoitoalusta pyykkikoneen päällä ja toimii oikein hyvin :smiling-eyes: :thumbs-up:

Meillä poikavauva ja kyllä - se pissa lentää todella kauas jos just silloin sattuu olemaan ilman vaippaa :rolling: onneksi meillä vaipanvaihto tapahtunut aina kylppärissä niin on säästytty isommilta vahingoilta :Grinning Face:

Meillä toimi esikoisen kohdalla todella hyvin pesukone+pehmeä hoitoalusta. Saatiin tuttavalta myös hoitopöytä mutta se jäi hyllyksi varastoon, koska ei ollut käyttöä😂

Me aiotaan ostaa hoitopöytä, nimitäin pesukone on kapea päältä täytettävä ja kellarikerroksessa 🤭😅

Hankintoihin liittyen, oon yrittänyt ylipuhua puolisoa, että tarvitaan kuivausrumpu! Kuinka monella on kuivuri käytössä ja onko must have vauva/pikkulapsiperheessä? 🤭

Takaisin