Hankinnat

Vaunut, apua. En ymmärrä niistä mitään enkä jaksaisi ottaa selvää. Puuh, jossain vaiheessa kyllä pitää. :D :P Varmaan käytetyt ostetaan ellei tosiaan isovanhemmat innostu maksamaan uusia (tms) kun on molempien vanhemmille eka lapsenlapsi....
 
Viimeksi ostin netistä uutena vaunusetin, missä oli makuukoppa, istumaratas ja turvakaukalo. Koko setti oli 300e ja tykkäsin kyllä tosi paljon, oli aivan ihanat, harmittaa kun myin ne eteenpäin
 
Jos joku löytää tosi hyviä vaunu”tarjouksia” niin linkatkaa tänne. :) Vai oliko kiellettyä?
 
Esikoisella ollut Bugaboon buffalot. Nyt mietin tilaanko Hollannista Donkey Duot. Maksaa kyllä lähes 1400€. Toki käytetyistä Buffaloista ehkä sais sen 800€ ja risat, mutta jää siihen väliin kuitenkin jonkin verran ilmaa...
 
Ootteko kaikki hommannut kalliit emmaljungat tai aiotteko hommata vai onko jollain jotai halvempia ollut käytössä? Tuntuu aika pahalta laittaa yli tonni vaunuihin plus muihin sen varusteisiin. Ja jos käytettynä ostaa varsinkin tuntemattomalta niin ei oikein voi luottaa miten säilytetty ja varmaan silti suht korkee hinta. En siis vielä oo katellu mistään kirpparilta niitä.

Me ostettiin tosi kalliit vaunut esikoiselle. Ajatuksena että niitä käytetään kun koiria ulkoilutan jne. Sitten lapsi ei tykännytkään olla niissä. Kolmikuisena jouduin rakentamaan sille sellaisen puoli-istuvat pussukan rattaisiin (koppa otettin pois käytöstä) että viihtyi edes vähän. Raasuhan ei saanut vielä istua eikä puoli-istumasennossa pysynyt ja ne valjaatikin oli sille liian isot. Sitten ostin manducan ja aloin kantamaan. Myöhemmin lapsi kyllä on rattaissa viihtynyt mutta harmittaa että oltaisiin puolet halvemmillakin selvitty. Ja lisäksi ne on aika isot. Ei sitä ekaa kertaa kun hankki osannut ajatella kaikkia ominaisuuksia. Mutta isot kääntyvät etupyörät oli ehdoton plussa.
 
Me joudutaan ostamaan kaikki kun esikoinen tulossa. Kavereilta onneksi saadaan jotain, niin ei kaikkia tarvitse ostaa...

Pk-seudulta olevat, onko teillä suositella hyvää kirppistä?

Mä olen muutamaan otteeseen käynyt Vekarakirppiksellä Helsingissä.
Äitiyslomalla oli aikaa kierrellä eri kirpparit ja jotkut olikin aika pettymyksiä...parhaimmat ovat niitä missä myydään vain lastenvaatteita.
 
Mun kolme serkkua sai viimevuonna bebiksen eli tavaraa tulee varmaan kohta ovista ja ikkunoista.:D toki olen hurjan kiitollinen avusta, mutta jotain pientä ihanaa aijon silti ostaa kun on se vauvanvaate shoppailu aivan ihanaa. Oon aivan ihastunut Molon vaatteisiin vaikka mies yrittää pitää järkeä mulla päässä!:wink
 
Tää on toki yksilöllistä mutta mihin aikoihin aloitte ostamaan isompia/mammavaatteita.? Vai pärjäsittekö hyvin normi löysillä vaatteilla? Itselle siis esikoinen tulossa ja asia kiinnostaa. Tänään tuli rv 15 täyteet ja pikkuhiljaa odotellan vauvanmassun jo hieman näkyvän. :)

Mistä olette ostaneet kivoja äitiysvaatteita, vinkkejä saa antaa vaikka ei tässä kiire olekaan. :) Jouduitteko muuten ostamaan lestiltä isompia kenkiä?
 
Tää on toki yksilöllistä mutta mihin aikoihin aloitte ostamaan isompia/mammavaatteita.? Vai pärjäsittekö hyvin normi löysillä vaatteilla? Itselle siis esikoinen tulossa ja asia kiinnostaa. Tänään tuli rv 15 täyteet ja pikkuhiljaa odotellan vauvanmassun jo hieman näkyvän. :)

Mistä olette ostaneet kivoja äitiysvaatteita, vinkkejä saa antaa vaikka ei tässä kiire olekaan. :) Jouduitteko muuten ostamaan lestiltä isompia kenkiä?

Mullakin alkoi tänään 16.raskausviikko. Tein juuri tilausken Henkkamaukalle! Siellä on kyllä hyvä ja kaunis valikoima mammavaatteita :)
 
Mullakin alkoi tänään 16.raskausviikko. Tein juuri tilausken Henkkamaukalle! Siellä on kyllä hyvä ja kaunis valikoima mammavaatteita :)

Kiitti vinkistä, pitää käydä kurkkimassa! Asokselta oon kanssa käyny kattomassa. :) Ei tietty mitään järkeä hirveitä summia tuhlata mutta.. on ne vaan ihania :D ja ne masut.:Heartred
 
Tää on toki yksilöllistä mutta mihin aikoihin aloitte ostamaan isompia/mammavaatteita.? Vai pärjäsittekö hyvin normi löysillä vaatteilla? Itselle siis esikoinen tulossa ja asia kiinnostaa. Tänään tuli rv 15 täyteet ja pikkuhiljaa odotellan vauvanmassun jo hieman näkyvän. :)

Mistä olette ostaneet kivoja äitiysvaatteita, vinkkejä saa antaa vaikka ei tässä kiire olekaan. :) Jouduitteko muuten ostamaan lestiltä isompia kenkiä?

Oon ostanut ekat jo varmaan 2kk sitten kun oli paljon tarjouksia :D pakko myös jo pitää mammavaatteita tai löysiä kun sen verran masu jo kasvanut, kolmas tulossa ni kasvaa nopeammin :)
 
Meille on alkanut kerääntymään jo jostain kumman syystä kaikenlaista vauvatavaraa... :smiley-ashamed005 Nyt on esim aika hyvät alet ollut lämpöpusseista, toppahaalareista jne. Tänään laitettiin myös jo vaunut tilaukseen... :smiley-ashamed004 kun ei vaan millään malta odottaa!
 
Mäkin oon tykännyt henkkamaukan mammavaatteista. Kivat kun on pienemmät koot oikeasti on suht siroja. Muista merkeistä tuli viime raskaudessa vähän vaikutelma että koot olivat minulle hieman turhan isot.
 
Sehän on tosi yksilöllistä, missä vaiheessa niitä äitiysvaatteita tarvitsee. Mulla on jo housut käytössä, mut paitoja ei vielä kaipaa.

Aattelin ite tällä kierroksella panostaa imetysvaatteisiin. Esikoista imetin kaksi vuotta. Aluksi en ostanut erityisempiä vaatteita tai liivejä, koska elin siinä harhaluulossa, että laihtuisin äkkiä ja paljonkin. Well, news flash! Oon melkein yhtä lihava edelleen! Nyt en enää haaveile. Se, mikä ei oo laitokselta lähtiessä tippunut, on vyötäröllä vielä nelikymppisenäkin. Ei laihduta minua imetys eikä sen lopetus.

Boob ja mamalicious oli merkkejä, joista tykkäsin. Niillä on esim. juhlamekkoja, joita voi käytttää sekä raskaus- että imetysaikana. Toivon, että löytäisin kesän juhliin jo jonkun sellasen niin ois hyvin jatkokäyttöä.

Kyllähän sitä imettää voi missä vaan vaatteissa, mistä saa rinnan esiin! Mutta kun vauva oli mallia "syön kahden tunnin välein 45 minuuttia kerrallaan", ei sosiaalinen elämä tai mikään elämä oikein kestänyt sitä, että ois aina vetäytynyt jonnekin syrjään imettämään. Julki-imetyksen suhteen taas oon aika häveliäs. Haluan paljastaa mahdollisimman vähän ihoa.
 
Mä hullu menin ostamaan vaunut tänään. Löysin torista enkä voinut ohittaa. Emmaljungan valkoiset nahka vaunut sporttirungolla.. Kuin uudet!! olleet nukutusvaunuina.

Pakko kysyä kun harvoin näkee valkoisia nahkaisia Emmaljungia hyvässä kunnossa saatika sport rungolla että mistä päin Suomea ostit ja mihin hintaan ja milloin edellinen oli ostanut? :) (mietin ovatko meidän entiset priimakuntoiset lähteneet eteenpäin :wink)
 
Äitiysmekko hankittu kesäksi ja äitiys/imetyspaitoja. Ja pari bodya ja söpö tutti... Ja, ja, ja... Hulluus iski :cool:
 
Pakko kysyä kun harvoin näkee valkoisia nahkaisia Emmaljungia hyvässä kunnossa saatika sport rungolla että mistä päin Suomea ostit ja mihin hintaan ja milloin edellinen oli ostanut? :) (mietin ovatko meidän entiset priimakuntoiset lähteneet eteenpäin :wink)
Helsingistä ostin ja uutena olivat ostaneet
 
Kävikö moni jo Lidlissä? Siellä oli taas vaatteita ja leluja.
 
Takaisin
Top