Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Koiso
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itsestä kans tuntui ihan kuin olis autoa ollut ostamassa kun vaunuja valittiin :D mimosalla oli hyviä kysymyksiä mietittäväksi ja yleensä liikkeissä osaavat hyvin auttaa kun kysyy apua. Oon samaa mieltä että kannattaa hankkia kunnolliset, koska niitä tulee muutama kilometri työnnettyä. Ja varsinkin jos on useampi lapsi haaveissa tulee vaunut käyttöön moneksi vuodeksi. Meillä tosiaan on kolmas Kyytiläinen tulossa ja ovat olleet nytkin lähes päivittäin käytössä ja toimivat kuin uudet. Me aikanaan saatiin 450e abc desing vaunut ja olen ollut tyytyväinen. Ilmeisesti niitä ei vaan enää maahantuoda ja tämä oli eränsä viimeinen.

Itse ostin edellisessä keskenmenneessä raskaudessa yhden bodyn, joka odottaa käyttäjää kaapissa. En uskalla ostaa mitään ennen rakenneultraa. Joulun jälkeen sitten vois katsella tarjouksia ja ostaa edullisemmin. :)

Sopivien vaunujen valinta on kyllä työläs homma. Meillä ollut nyt käytössä emmaljungat joista oon kyllä tykännyt kovasti.

Nyt oon katsellut Bumbleride indie twin tuplia. Käytettynä meinasin ostaa jos vaan mieluiset löydän :). Itse pidän ehdottomana ominaisuutena myös sitä että vaunuihin saa turvakaukalon adapterilla kiinni. On todella kätevä ominaisuus pienen vauvan kanssa.

Gessleinin yhdistelmät vaikuttaa myös käteviltä koska niihin saa kääntyvät pienet etupyörät jotka helpottavat kaupoilla ja kylillä kulkua ja voi tarvittaessa vaihtaa helposti isoihin maastorenkaisiin myös.

Mimosa, veit sanat suusta! Hyviä pointteja joita itsekkin olisin ehdottanut!

Ja me oltiin isännän kans myös aikoinaan 'autokaupoilla' kun rattaita hommattiin. Aluksi isäntää ei voinut vähempää kiinnostaa mitkään ratas kaupat, mutta kun sen sinne liikkeeseen sai... :joyful:
Meillä siis molempien vanhemmat yhdessä maksoi rattaat.

Meillä kotona maalla on ne Hartan merkkiset yhdistelmähyökkäysvaunut ihan ok. Farmariauton peräkontista vie suurimman osan ja painoakin niillä jonkinverran on. Isäntä on ollu meillä aina sitä mieltä että matkarattaita me ei tarvita, mutta kyllä siinä niin vain kävi että yks kerta kirpparilla käydessä ihastuin tän tokan kohdalla yksiin punaisiin matkiksiin ja ne on löytäny vakkaripaikan meidän peräkontista. Niillä pääsee mukavasti kaupoissakin menee hyllyjen välissä kääntyvän etupyörän ansiosta.

Mä en vielä oo uskaltanut hankkia yhtään mitään, ennen kuin kuulee uutiset rakenneultrasta ja muutenkin viikot etenee vähän pidemmälle. Ja onhan tässä muutenkin vielä useita kuukausia aikaa hankkia kaikkea! :woot:
Mutta hyvä kuulla näitä kaikkia vinkkejä, kun itekin ihan aloittelijana näissä jutuissa liikenteessä!

Meillä on hankittu yks body ja vahva kutina siitä, että se saa vaatteiden osalta riittää. Äitiyspakkaus otetaan ehottomasti ja pari kaveria on niin innoissaan vauvasta ja oottaa jo vaateostoksille pääsyä että vähän meinaa jo hirvittää :D Mun äiti on myös jo ilmeisesti sukkapuikkoja kaivellu naftaliinista, että jotaki sieltäki alakaa syntymään! Äitilleni tuottaa myös hirveesti päänvaivaa miksi hän haluaa itteään kutsuttavaksi tulevana isoäitinä :D Niin hellyyttävä kyllä! Tällä hetkellä "mamma" tais olla ykkössijalla, mutta saa nähä mikä johtaa ku seuraavalla kerralla soitellaan... :D

Mutta! Itellä alko mieli muuttumaan hyvinki paljo vaunujen suhteen ku luin tätä ketjua! Oon erittäin pihiksi opetettu luonne, kaikki pitäs saaha mahollisimman halvalla ja oonki katellu jotain 250 euron vaunupaketteja ulkomailta. Teidän viestien ansiosta taijan mennä ihan liikkeeseen kokeilemaan, kyselemään ammattilaisilta ja kattoa enemmän laatua ku hintalappua. Tottahan se on, että niitten kans tullee liikuttua todennäkösesti aivan älyttömän paljo! Esikoinen kun on kyseessä, niin tietoo ei oo oikein mistään, kokemusta ei pätkääkään, niin oon kyllä erittäin kiitollinen tästä foorumista!

Ollaanko jotenkin aikaisessa, mutta tänään löydettiin ehkö vaunut! Emmaljunga Mondial de lux, yhdistelmävaunut. 2013 vuoden vaunut, nyt myyvät pois 300e. Mustaa kangasta ja valkoista nahkaa, TODELLA hyvässä kunnossa ovat eikä ollenkaan likaa tms. nahkaosissa tai muuallakaan.

Mukana tulee siis runko, istuinosa ja se missä nukkua pötkötetään. :D

Tarvitsisin apua, onko tuloillaan hyvät kaupat vai ei? Huomenna luvattiin ilmoittaa.

Onko jollain kokemusta Britax Smile 2 -yhdistelmävaunuista? Mikä hyvää, mikä ei niin hyvää? Suositteletko hankkimaan?

Onko jollain kokemusta Britax Smile 2 -yhdistelmävaunuista? Mikä hyvää, mikä ei niin hyvää? Suositteletko hankkimaan?

Tuolla salaisella puolella eräs niitä kovasti kehui kun kerroin ne eilen hankkineeni. Itsellä ei siis vielä varsinaista käyttökokemusta niistä, mutta kokeilun ja myyjän kertoman ja vertailun perusteella tosi hyvät ja nimenomaan kätevät!

Luin netistä myös kokemuksia ja arvosteluja niistä ennenkun ostettiin ja yhden ainutta varsinaista negatiiviista kommenttia en löytänyt (mikä on ihme täällä netin ihmeellisessä maailmassa).

Me ostettiin samaan syssyyn myös britaxin turvakaukalo ja se on tosi kätevä kun ei tarvitse mitään adaptereita vaan senkin voi vaan klikata suoraan niihin vaunuihin kiinni!

Ollaanko jotenkin aikaisessa, mutta tänään löydettiin ehkö vaunut! Emmaljunga Mondial de lux, yhdistelmävaunut. 2013 vuoden vaunut, nyt myyvät pois 300e. Mustaa kangasta ja valkoista nahkaa, TODELLA hyvässä kunnossa ovat eikä ollenkaan likaa tms. nahkaosissa tai muuallakaan.

Mukana tulee siis runko, istuinosa ja se missä nukkua pötkötetään. :D

Tarvitsisin apua, onko tuloillaan hyvät kaupat vai ei? Huomenna luvattiin ilmoittaa.

Ilmeisen hyvät vaunut, kun ovat vieläkin tuotannossa :) Uudemmista pyydetään torissa näköjään 800 tai vähän alle ja tuon ikäisistä 350. Tilava koppa ja isot renkaat, osta pois, jos ja kun olet ihastunut :)

Joo minä tuolla toisella puolla kehuinkin näitä jo! Meillä ollut esikoisella nyt n.8kk-2.5v ajan. Vaihdettiin pois Britax Go Nexteistä kun haluttiin hieman ketterämmät rattaat, missä mukavampi istumaasento lapsella(ylin asento pystympi).

Suosikkiplussat meillä siis ovat
+kääntyvät lukittavat eturenkaat
+istuimen helppo kääntäminen
+iso tavarakori
+ilmakumirenkaat
+todella suojaava jatkettava kuomu(koppa ei ole ollut käytössä, mutta istuinosan kanssa ei vanuverhoa tarvittu, vaikka esikoinen nukkui kaikki päiväunet näissä vuoden ajan)
+haararemmillinen turvakaari <3 isommalla lapsella ei tarvetta valjaille, kun pysyy niin tukevasti rattaissa

-se mikä mukavaa kun lapsi korkealla(istuinosan kanssa), niin painopistekin tietenkin sitten. Esim bussissa saa mutkat tosissaan pitää kiinni, jos ei toisia vaunuja vieressä. Mutta siinä vieressähän nyt muutenkin ollaan)
-ihan auraamattomilla teillä raskaat(tehtiin tämä kompromissi, kun harvemmassa ne käyttökerrat versus bussi/kauppakeskus/hyvät kävelymaastot)
-jotkut kokevat tukevan istuma-asennon(turvakaari "lähellä") ahtaaksi lapselle, mutta meillä ei ollut ongelmaa normikokoisen lapsen kanss tässä)
-työntöaisaan vaikea laittaa laukkua/britaxin omaa organiseria kiinni, kannattaa olla koukut
-tuskin toimivat seisomalaudan kanssa hyvin kun väli aisan ja rattaisen välissä niin pieni(tämä toisaalta kiva ominaisuus)
-kasattavuus ei pienimpiä, mutta menee kyllä pikkufarmarin takapaksiin kummin päin vain istuinosan kanssa kasattuna.

Tässä nyt mitä tuli aamupöhnässä mieleen :D nämä kokemukset siis istuinosan kanssa, mutta myös koppa vaikuttanut hyvältä. Näihinhän saa myös pehmeän kantokassin jos haluaa.

Niin ja jännitettiin työntöaisan kestävyyttä kun semmoinen "vaahtomuovin kaltainen". Mutta onkin tosi jämäkkä, yhtään jälkeä ei ole tullut :)

Saa kysellä :)

Onko Britax go nexteistä kokemusta? Rv 21+2 ja innoissani oisin jo vaunuja hankkimassa :)

Tykkäsin tosi paljon kopan kanssa, mutta istuinosa oli pienelle tosi väljä ja matalalla. Myös pystyin istuma-asento on melko takakeno(tätä voi pirkkanikseillä kuntoon) :) jos pääasiallinen käyttö kaupungissa/busseissa yms niin en hankkisi, kun ovat kuitenkin isot. Mutta jos lenkkeily yms pääasiallista käyttöä, niin ihanat! Tosi vakaat ja erikseen ostettavien talvirenkaiden kanssa superit hangessakin! Kuomut myös ihanat ihanat ja tavarakori ihab jätti! Myös kasaus tosi helppo ja kompakti :)

Nuo emmaljungat. Onko lumessa ja maastossa hyvät? Ei siis kääntyviä renkaita.

Maastokäyttöön just varmasti ihan superit! Mulla ei itellä ranteet kestäis pidemmän päälle kiinteitä renkaita. Että jos on yhtään taipumusta esim.jännetupentulehdukseen yms niin sitten miettisin :)

Ozbabyssa ois starttipaketti vauvalle 799e. Sis. Britax Smile 2 yhistelmät, hyönteissuoja, sadesuoja, Britax Primo turvakaukalo + jalusta, jalkapeito rattaisiin, tarvikelaukku. Nyt tilattaesa lisäks vielä 70e alennus. Miltä muista tää kuulostaa? Ite ku ihan ekaa kertaa näihin täytyy tutustua[emoji85]

Ozbabyssa ois starttipaketti vauvalle 799e. Sis. Britax Smile 2 yhistelmät, hyönteissuoja, sadesuoja, Britax Primo turvakaukalo + jalusta, jalkapeito rattaisiin, tarvikelaukku. Nyt tilattaesa lisäks vielä 70e alennus. Miltä muista tää kuulostaa? Ite ku ihan ekaa kertaa näihin täytyy tutustua[emoji85]

Oon kans tota pakettia pitäny silmällä, mutta ei ihan vielä viittis tilailla. Omasta mielestä kuulostaa aika edukkaalta paketilta kun äkkiä pelkkä turvakaukalokin maksaa 200-300€.

Mä oon katsonu Vaunula.fi.ssä starttipaketti
Britax Smile 2 - Steel Grey - Travel System - Britax Primo + suojat + tarvike 779e
Sisältäs:
* Britax Smile 2 -rattaat, haluamasi väri
* Britax Smile 2 -vaunukoppa, haluamasi väri
* Britax Römer Primo -turvakaukalo, haluamasi väri
* Britax Römer Primo Base -jalusta
* Jalkapeitteet rattaaseen ja vaunukoppaan
* Britax sadesuoja vaunukoppaan sekä Caretero hyönteissuoja

Lisäksi saat valita pakettiisi haluamasi mukaan kaukalolämpöpussin tai kapalopussin.

....mut jotenki sitä haluais eka testata työntää eri laisia vaunuja, et mitkä tuntuis itselle parhaalta. Sillo vuosia sitten tytöl oli Brion vaunut ja tykkäsin kyl niistä, oli kiinteil renkailla. Nyt mietin et olisko ne kääntyvät eturenkaat kuitenki paremmat, kun paljon kaupungil yms liikuttas ja mahdollisesti bussillaki.

Takaisin