Hankinnat

Kännykällä kun selaa vaan facen etusivua, saattaa tulla esiin joku paikallisen osto-/myyntisivuston postaus, ja joskus on sitten jotakin kiinnostavaa. Pitää aina muistaa avata se kuva, jotta saa taas huomata, että meni jo... mobiili-fb ei näytä viimeisimpiä postauksia, ellei käy joka kerta erikseen valitsemassa asetuksista, että näytä viimeisimmät.

Äsken bongasin tosi söpöt pinkit pikkulenkkarit, mutta en taida ostaa, kun en tiedä vauvan sukupuolta, ja toisekseen luulen, ettei niille olekaan sitten käyttöä. Harmi sinänsä, oli kyllä nätit :) Se olisikin ollut ensimmäinen hankinta.

Kännykällä kun selaa vaan facen etusivua, saattaa tulla esiin joku paikallisen osto-/myyntisivuston postaus, ja joskus on sitten jotakin kiinnostavaa. Pitää aina muistaa avata se kuva, jotta saa taas huomata, että meni jo... mobiili-fb ei näytä viimeisimpiä postauksia, ellei käy joka kerta erikseen valitsemassa asetuksista, että näytä viimeisimmät.

Tämän olen myös huomannut itse! Ja niin ketuttaa välillä. :mad:

Haluisin ostaa bola-korun ja unipesän :) kahden aikaisemman kanssa ei oo ollu ja harmittaa kyllä.

Mä shoppailin taas eilen kankaita vauvalle jollain satasella :joyful: Pitäis pikkuhiljaa saada aikaiseksi ommellakin eikä vaan hamstrata kankaita :grin Nepparipihtejä tosin odottelen edelleen, kun tilasin ne ikuisuus sitten ebaysta. Vauvapesän haluaisin kanssa ommella, mutta sen kanssa taidan odottaa rakenneultraan, että saan tehdä vaaleanpunaisen jos tulee tyttö. Kankaiden kanssa on muutenkin kauhean vaikea yrittää valita neutraaleja, kun oma poikafiilis on niin älyttömän vahva.

Mäki muuten haluan bola-korun :happy: Täytyyki ruveta kattelee mistä löytyis kiva.
Unipesiä oli muuten lastentarvikkeessa 39€.

Onkohan tollanen unipesä miten hankala pestä? Tyttö pulautteli ekat 6kk ihan hirveät määrät, yöpuklut väheni tosin 4kk jälkeen. Aina oli joku pieni pyyhe tmv pään alla, ettei koko sänky kastunu...

Mäki muuten haluan bola-korun :happy: Täytyyki ruveta kattelee mistä löytyis kiva.
Unipesiä oli muuten lastentarvikkeessa 39€.

Pitää käydä kattomassa tuolta lastentarvikkeesta! :) Bolan tilaan varmaan raskauskeijusta niinku esikoisen aikaankin. :)

Onkohan tollanen unipesä miten hankala pestä? Tyttö pulautteli ekat 6kk ihan hirveät määrät, yöpuklut väheni tosin 4kk jälkeen. Aina oli joku pieni pyyhe tmv pään alla, ettei koko sänky kastunu...
Mä suunnittelin tekeväni vaihdettavia patjansuojuksia siihen, ettei välttämättä tarvii koko pesää pestä, jos tulee puklu tai kakkavahinko.

Unipesää ei meillä ollut esikoisen kanssa mutta olisin halunnut, en vain raaskinut ostaa. Olisi kyllä ollut käyttöä!
Kullerva, siis unipesä on nimensä mukaisesti vastasyntyneelle pesä mihin laitetaan nukkumaan. Kun vauva säpsähtelee unissaan, ei hän välttämättä herääkään, kun kädet ja jalat osuukin unipesän reunoihin (muistuttaa vauvaa kohdun turvasta). Ja on myös kätevä jos vauva nukkuu vieressäsi tai isän ja äidin välissä, ei vauva kieri ja pyöri, vaan pysyy omalla paikallaan turvallisesti, ei tipu sängystä tms. :)
Helppo laittaa vauva vaikka sohvallekin tähän torkkumaan. Ja pinnasängyt kun ovat niin hurjan isoja, niin alkuun unipesä voi helpottaa sitä suuren tilan tuntua vauvalla, kun on ne unipesän reunat turvana :)

Kiitos vastauksesta! Eihän mulla ole juuri mitään käryä mitä kannattaa hankkia, muuta kuin nuo ihan pakollisimmat... :D

Mies osti mulle esikoisesta bola-korun! :happy:
Täytyy varmasti tästä kakkosestakin ostaa.

kullerva, "Bolan sisällä on pieni ksylofoni joka helkähtelee pallon liikkuessa. Noin raskausviikolla 20 vauva kuulee ja tunnistaa äänen vatsassa." Siitä tulee vauvalle tuttu ääni joka saattaa esimerkiksi lasta rauhoittaa sitten masun ulkopuolellakin. Ja ovat kovin söpöjäkin. :)

Lisäsin heijastin teippiä meidän vauvan rattaisiin. Toivottavasti näkyy sit hyvin. Lauantaina kävin katsastamassa itselle uuden lastenvaate kirpputorin. Oli ihan pakko ostaa sieltä ihana mekko vauvalle. Aika ei tiedossa kumpi tulee. Mut oon ajatellu et jos on hyvä nii ostan. Pojalle samaan tyyliin. Jos vaan löytyy.

Meiltä löytyy tytölle ja pojalle vaatteita. Meinasin alkuvuodesta viedä kirpparille niitä, mut mies toppuutteli, se kun on vähän sellanen "eihän sitä tiedä jos näitä joskus vielä tarvitsee" - tyyppi. Joissain asioissa tuo on tosi ärsyttävää kun kaikki pitää säilyttää ja sitten tätä kaikenmaailman roinaa on nurkat täynnä :rolleyes:

Meillä mies kysyy välillä että onko jotain myytävää. Just kivaa ettei jää mitää ylimääräistä pyörimään nurkkiin. Kun on pieni asunto. Just itsekin myin keittiöstä pitkään kaapissa lojuneet pois.

Mulla tässä kanssa kevätsiivous menossa, vuorollaan käyn joka huoneen katosta lattiaan läpi, vielä ois urakkaa jäljellä, mutta ajattelin pikkuhiljaa. Paljon löytyy taas ihan roskiin menevää ja sit vien paikalliselle spr kirpparille lahjoituksena tavaraa.

Mulla alkaa kuun lopussa kirppispöytä, laitan ihan naurettavan halvalla hyvää tavaraa koska kirppikseltä ne lähtee suoraan kierrätykseen, joten viimeiset kokeilut jäänkö voitolle ja loput suosiolla pois. En jaksa että on monta kassia tavaraa kun vauva syntyy ni saa vähän tyhjennettyä nurkkia. myyn myös heti pois vaatteet jotka on jäänyt esikoisen kohdalla käyttämättä syystä tai toisesta, on siis tosi hyvääkin tavaraa eikä edes välttiks rumia kuteita, mutta ei jostain syystä tee mieli pukea ni oon käyttänyt logiikkaa että jokin niissä häiritsee enkä edes säästele tälle vauvalle :P kirpparilta ostan todella paljon vaatteita- mutta oon tosi ronkeli, ostan vain tiettyjä merkkejä ja kunto pitää olla todella hyvä. Mutta ostan myöskin vähän hinnakkaampia jos oikein miellyttää. Nykyään tällä ajatustavalla ostetut tuotteet ovat olleet sitten mieleisiä eikä heräte ostoksia, tai että "oli niin halpa" meininigillä ja sit jää pyörii... mies on kyllä hamstraaja, ja ei esim tykkää miten halvalla hinnoittelin kirpparituotteet myyntiin.. :D mutta jos saan parikin kymppiä voittoa ni oon tyytyväinen, kierrätyksestä ei saa sitäkään ;) niin paljon tavaraa esikoiselta jäänyt ettei ole varmaan kuin sisarus rattaat, vaunuverhot, muutama tuttipullo , pinnasänky öö no nyt tätä alkoikin kertyä tähän listaan ku aloin miettiä mitä kaikkea tarvii hankkia :D onneksi äitiyspakkauksesta tulee lakanat esimerkiksi ja peitto niin ei tarvii niitä ostella... nyt tuli niin pitkä teksti etten muista enää mitä piti kirjottaa ja,mitä oon kirjottanu..

Ai äitiyspakkauksessa on peitto? Äh, kerkesin jo ostamaan molemmille...Täytyypä tutustua nyt oikein kunnolla tuohon pakkauksen sisältöön, ettei tule turhia tuplaostoksia!

Minun äiti oli innoissaan jo bola korun ostanut ja puhui turvakaukalon ostavansa, kun ensimmäiselle mummotettavalleenkin oli hankkinut. Itse en vielä suurempia ole uskaltanut edes haaveilla, mutta H&M.n Tiku ja Taku -pyjamia en voinut vaan vastustaa :D

Takaisin