Hankinnat

Jee, vaavisänky saapui tänään postissa! Kokosin ja petasin/sisustin saman tien (nyt oonki sitten taas ihan puhki..!)
On toi kyllä näppärä systeemi. Kulkee kätevästi mukana ympäri asuntoa ja saa ihan sängyn viereen yösyöttöjä yms varten. Oon ihan myyty:)
- Jos kiinnostaa ja et vielä tiedä, tuolla on lisäinfoa http://www.vaavi.fi/
 

Liitteet

  • IMG_0303.JPG
    IMG_0303.JPG
    241.7 KB · Katsottu: 82
Me aiotaan myös vuokrata tuo sänky. Minkälainen systeemi sulla Akropolia on tuossa reunapehmusteena?
 
Me aiotaan myös vuokrata tuo sänky. Minkälainen systeemi sulla Akropolia on tuossa reunapehmusteena?

Itse asiassa taittelin vain paksun fleece-huovan pedin reunoille kun ne jotka ostin pinnasänkyyn oli liian isot tuohon, mutta luulen että tuo toimii noin ihan ok. Tuonne vaavisänkyyn laitoin patjan päälle myös sellaisen vauva"pesän" jonka ostin jonkin aikaa sitten(siinäkin on pienet reunat), jotta olisi vauvelilla riittävän kompakti ja turvallinen olo. Ajattelin kokeilla nukuttamista ensin unipussissa vaikka alun perin olin miettinyt kapalointia (sellainen miracle-blanketkin on odottamassa jemmassa :)
Luoja että oonkin hamstrannut tavaraa-varmaan puolet ihan turhaan, mutta ei auta, lapasestahan tää on lähtenyt:joyful:
 
No niin vähän katoinki että onko siinä ihan vaan joku huopa, pitääpä itsellä kokeilla samaa, näyttää kivalta :)
 
Onko kukaan tehnyt tuota vauvanpesää/ unipesää itse? Täältä on tosi vaikea saada ja kalliita :/ Kodin kuvalehdes oli ohje kuinka tehdä mut jotenkin se pistää vaan pään pyörälle kun tutkii niitä ohjeita :wacky:
 
Onko kukaan tehnyt tuota vauvanpesää/ unipesää itse? Täältä on tosi vaikea saada ja kalliita :/ Kodin kuvalehdes oli ohje kuinka tehdä mut jotenkin se pistää vaan pään pyörälle kun tutkii niitä ohjeita :wacky:
Mä tilasin etsystä, ei tullut toimituskuluineen kovin kalliiksi. Olisko ollut n.60€. Toimitusaika tänne oli n. kuukauden, oli joulut ym välissä.
 
Mä tilasin etsystä, ei tullut toimituskuluineen kovin kalliiksi. Olisko ollut n.60€. Toimitusaika tänne oli n. kuukauden, oli joulut ym välissä.

Etsyn sivuilta mäkin löysin muutaman tosi kivan näköisen, mutta sitten aloin katsoon toimitusaikaa! Mutta useimmis luki et 2-3 viikkoa et kyllähän se vielä kerkiäis! :rolleyes:
 
Etsyn sivuilta mäkin löysin muutaman tosi kivan näköisen, mutta sitten aloin katsoon toimitusaikaa! Mutta useimmis luki et 2-3 viikkoa et kyllähän se vielä kerkiäis! :rolleyes:
Nopsaa kun pistät tilauksen vetämään niin kerkee ennen vauvaa, ellei vauvalla oo kiire? :wink
 
Tällainen tuli väsättyä, kun ei uni enää tullut viiden jälkeen :love017 muutaman viikon jo ollut linkki auki jos sais aikaiseksi tehtyä, mutta ei vaan oo löytynyt motivaatiota.. :rolleyes: ei siitä ihan ohjeiden mukainen tullut, mutta ihan hauska tuli :)
 

Liitteet

  • IMG_4664.JPG
    IMG_4664.JPG
    346.7 KB · Katsottu: 57
Imetysliivit pitäs vielä hommata.. te joilla jo aiempaa kokemusta, niin turpooko tissit vielä sitten kun maito alkaa nousta/alkaa imettämään? Vai ostanko ihan nykyisen kuppikoon mukaan myös imetysliivit. Toki on varmaan vähän yksilöllistäkin mut ois kiva kuulla kokemuksia ku itellä ei oo mitään hajua :D
 
Ensimmäisen kuukauden ajan oli tissit ihan mahdottoman kokoiset ja sit ne "pieneni".. joten ei mennyt ne liivit päälle mitä ostin kun olin vielä raskaana! Ja nyt ei mee päälle ei siis lähimaillekkaan mitä oon ostanut joulukuussa (imetän esikoista 1v6kk).. joten en tiedä pitääkö ostaa taas ihan uusiksi kunhan tissit "tasottuu" o_O

Mutta en kylläkäään tykännyt edes käyttää imetysrintsikoita ensimmäisen kuukauden ajan kun imettäminen oli välillä niin haastavaa ihan vain topinkin kanssa :D joten ihan vain pakkotilanteessa kun menin ulos oli rintsikat päällä.. sit tuntui että ne oli niin pahasti tiellä kun yritin syöttää.. itse tykkään imetysliiveistä joissa ei ole kaaritukea kun se läppä taittuu tieltä pois/ saa sivuun/tissin alle paremmin :)

Ja mulla sitä maitoa vuosi ensimmäiset 3 kuukautta aina imettäessä niin mahdottomasti ettei tissiliivin suojukset mitään pitänyt :bored: joten sulloin aina harsoliinoja toppiin :hilarious:
 
Mä suosittelen ainaki alkuun kaarituettomia liivejä. Ne on paljon mukavammat ja alkuun kun maito nousee niin rintojen koko voi vaihdella paljonkin ja tissit on muutenkin aika herkkänä.
 
Mulla kans eka kuukaus tissit oli ku vesiputous. Käytin kestosuojia ja niitä sai vaihtaa varmaa 20 kertaa päivässä :D
 
Kannattaa ostaa sellaset imetysliivit mitkä antaa myöten eli siis venyvää matskua. Itellä ainakin tissin koko kasvaa vielä kun se on täysi maidosta.
Kaarituellisia liivejä ei tule edes käyttää alkuvaiheessa koska ne tuet painaa maitorauhasia ja tulehduksia sitten voi tulla. Ja en kyllä ees pystyis käyttää ite kaarituellisia. On ne rinnat niin täynnä ja niin herkät. Mikään ei saa painaa yhtään.
Mulle too maidon nouseminen ja imetyksen ekat viikot on ollu inhottavampi kokemus ku synnytys. Onneks kylläkin joka lapsesta nopeammin tasoittunut maidon tulon määrä ja osaa suhtautua siihen että tätä on nyt jonkun aikaa ja sitten helpottaa :).
 
Imetysliivit pitäs vielä hommata.. te joilla jo aiempaa kokemusta, niin turpooko tissit vielä sitten kun maito alkaa nousta/alkaa imettämään? Vai ostanko ihan nykyisen kuppikoon mukaan myös imetysliivit. Toki on varmaan vähän yksilöllistäkin mut ois kiva kuulla kokemuksia ku itellä ei oo mitään hajua :D
Mua ahdisti kaikki liivit esikoisen aikaan. Käytin pelkästään henkkamaukan imetystoppeja koko vuoden ku imetin. Nyt oon ostanu muutamat topin tyyliset imetysliivit mut veikkaan et käytän taas vaa niitä hm toppeja :')
 
Mulla oli aiemmin käytössä kolmet kappahlin kaarituelliset liivit joissa klipsit. Nyt kokeilin niitä joulun jälkeen eikä ne mene enää, vaikka paino on sama kuin ennenkin. Vasta tässä kolmannessa raskaudessa rinnat on kasvaneet kunnolla. Pääsin jo kuukausia sitten C-kokoon. Mulla oli siis imetysliivit kokoa B, eikä kaaret painaneet mitään, ei tulehduksia tai muutakaan häikkää. Nännit kylläkin vertaavuotavilla haavaumilla ekat viikot. Liivinsuojia käytin kaksi ekaa viikkoa kun luulin että niitä kuuluu käyttää, mutta mulla maidontuotanto on ollut sellaista rinnasta suuhun tyyppistä. Pumppaaminen ei ole onnistunut. Ei ole maitoa suihkunnut, eikä juuri edes valunut imettäessä toisesta rinnasta muuten kuin ihan alussa. Eli harson olen laittanut suojaksi tarvittaessa ja kertisliivinsuojat menivät roskiin turhina. Ja silti siis 4,5kk täysimetyksellä ja sitten vasta maisteluannokset käytössä. Imetystahti on mulla aina ollut tiheä, noin 10-12 kertaa vuorokaudessa, joten maitoa ei ole pakkautunut pullistamaan rintoja muuten kuin satunnaisesti jos olen ollut poissa kotoa 4-5 tuntia (sen kauemmin en ole voinut olla kun imetys on aina pitänyt hoitaa "livenä", pullo ja korvike ei ole kelvanneet).

Ei voi siis oikein etukäteen tietää mitä tapahtuu ja miten menee. Koska kuppikokoni nyt on muuttunut niin voihan olla että maitoa tulee tällä kertaa eri tavalla. Tai sitten ei. Imetysliivit siis vielä hankkimatta. Hankin vasta sairaalasta tulon jälkeen. Sairaalassa en ole pitänyt liivejä aiemminkaan (paheksuu ken haluaa) :bag:
 
Mäki olin sairaalassa ilman liivejä viimeks. En tajunnu ottaa mukaan enkä oikeestaan kaivannut niitä siellä. Käytin varmaan ensimmäiset 9kk kaarituettomia liivejä ja sitten hankin tuelliset mutta ne jäi tosi vähälle käytölle kun jotenkin ne ei yhtään istunu päälle
 
Mulla oli jo viimeeks sairaalassa liivit ihan ehdottomat. Kun se maito sitten rintoihin nousi, niin sitähän tuli koko ajan ja kaarella :D Eli pakko oli liivejä pitää ja suojia kanssa. Ekat 2 vko ja öisin pidin kaarituettomia, mutta mun rinnat on niin suuret (80I) että tuli tosi nopeesti selkä kipeeks ilman kaaritukia.

Eli summa summarum: vaikee ostaa etukäteen oikeeta kokoa, mut jotkut kandee ottaa jo synnärille mukaan ja sitten ostaa sopivamman koon, kun maidontuotanto vähän tasaantunu.
 
Takaisin
Top