Hankinnat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nannaaa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meille ei tule paksumpaa haalaria täksi talveksi ollenkaan, vaunuihin ja kaukaloon on untuvapussit. Esikoinen tännekin tulossa, mutta jotenkin ihan pienelle haalari tuntuu turhalta, kun ei se vielä edes liiku. Kesä tulee nopeasti vauvan syntymän jälkeen ja silloin toivottavasti pärjää sisävaatteilla ulkonakin :) ensi syksyksi/talveksi sitten jo erikseen ulkovaatteet pitääkin hankkia, mutta mietin niitä myöhemmin. Näin meillä, saa olla eri mieltä :D

Itse koen että haalari on tärkeä mutta me asutaan pohjoisessa ja täällä on kylmää vielä huhti-toukokuussakin. Tarkoitus on nukuttaa vauvaa ulkona ja siihen käyttöön hommattuna villaista aluskerrastoa, 2 toppahaalaria ja vaunuihin lisäks lämpöpussi ja äitiyspakkauksen makuupussi. Keväämmälle on ohuempaa haalaria pari, mutta talviaikaan ne ei lämpöpussin kanssa kyllä riitä meidän pakkasiin. Etelämpänä voi hyvin riittääkin. Autoiluun ei tarvi toppapukua laittaa jos on kaukalossa lämpöpussi.

Me aiotaan käyttää pakkasilla esikoiselta jäänyttä toppapussia ja äitiyspakkauksen makuupussia. Alle löytyy pari villahaalaria ja fleecehaalari. Niillä pärjättiin Miun kanssa ja toivottavasti riittävät nyt Maullekin. Tarvittaessa hommataan lämpöpussi jos on kovia pakkasia, mutta tuntuu hieman epätodennäköiseltä että sellaiselle tarvetta tulisi :rolleyes:

Täälläkin mietityttää tuo pienimpien vaatteiden hankinta, kun ei ennestään ole kokemusta.. Tällä hetkellä varmaan 5-8 jokaista vaatetta koossa 50-56, liekö riittää ..? :) Voisin kuvitella olevani samanlainen, että puklun tm jälkeen varmasti tulee vaihdettua vaate lapselle. Osteletteko vaatteet muuten ihan uusina vai kirppiksiltä? :)

Täälläkin mietityttää tuo pienimpien vaatteiden hankinta, kun ei ennestään ole kokemusta.. Tällä hetkellä varmaan 5-8 jokaista vaatetta koossa 50-56, liekö riittää ..? :) Voisin kuvitella olevani samanlainen, että puklun tm jälkeen varmasti tulee vaihdettua vaate lapselle. Osteletteko vaatteet muuten ihan uusina vai kirppiksiltä? :)

Vähän riippuu siitä, että kuinka usein haluaa/jaksaa pestä pyykkiä. Meillä oli esikoisella 50 kokosia bodyja neljä ja 56 kokosia muutama enemmän - tosin käytin 56 kokoa myös sillon kun ne oli vielä reiluja. Hyvin riitti tuo määrä meidän poitsulle, mutta pesinkin pyykkiä joka päivä. Käytössä olivat vaan noin 3kk ennen kuin siirryttiin kokonaan 62 kokoon, joten siitäkään syystä en pienimpiä hamstrannut niin paljoa.

Tykkään kirppistellä, joten meillä on suht paljon second hand vaatetta käytössä. Uutena tulee ostettua useimmiten silloin jos jollekin on pikainen tarve ja käytettynä ei löydy. Esim. syksyllä ostin kumpparit ja sadetakin. Uutena tulee ostettua myös silloin jos jotain tosi kivaa ja/tai edullista tulee vastaan. Sukulaiset ostelee myös vaatteita, joten sitäkin kautta uutukaisia kaappiin eksyy :grin

Mä kävin tänään Reiman tyhjennysmyynneillä. Sieltä mukaan tarttui yhtä sun toista. Lempparilöydöt oli kyllä ihanat ohuet villavaatteet. Saattaa olla jopa ihan järkevät silloin helmi-maaliskuussa. :joyful:

Mietin kans pitäiskö mennä käymään Reimalla, mutta en taida viittiä. Tulee kuitenkin ostettua enemmän kuin pitäis. :D

Meillä kierrätetään pitkälti kaikki esikoisen vaatteet ja tarvikkeet. Muutaman vaatteen ostin alesta ja varmaan jotain tulee hankittua vielä ihan vaan tätä toista varten. Tykkäsin todella paljon kietaisumallisista bodeista noissa pienemmissä vaatteissa, niitä haluaisin pari lisää. Ja sitten pinnis, oma unilelu, äitiyspakkaus tulee varmasti.

Mistä ihmeestä löytyy sopivia imetysrintsikoita :o kun ennen koko on ollut 95D/E riippuen mallista ja ei kyllä enää riitä ympärys sekä kuppikkokokin taitaa suurentua kun maito nousee... ja ainakaan mistään perus vaatekauppojen imetysvaatteista ei edes 85 suurempaa ympärystä löydy vaikka kuppikokoa oiskin tarpeeksi.

Kannattaa käydä Changessa. Ostin itse sieltä nyt odotusajalle paremmin istuvat liivit ja palvelu oli ensiluokkaista ja asiantuntevaa! Sieltä käyn varmaan tsekkaamassa myös imetysliivitarjonnan myöhemmin.

Mä tuskin löydän enää edes Changesta itelleni imetysrintsikoita kun nytkin taidan käyttää niiden isointa kokoa... :shifty: Täytyy varmaan tilata netistä, mut koot on ihan arvoitus ja vaikee arvioida et paljonko nuo kaksoset sit viel turpoaa kun maito nousee... o_O

Tänään tilasin hoitopöydälle alustan, vaunuihin sadesuojan, hoitolaukun ja vaunulelun. Vaunuista puuttuu enää vaunuverho, sitten on menopelit varusteltu.

Argh! Nyt menee hermo! Kertokaa mulle HYVÄ äitiyshousumalli, joka pysyy ylhäällä. H&M ei toimi, koossa ku koossa ja mallissa saa nykiä koko ajan ylös. Ihanaa maanantaita ;)

Argh! Nyt menee hermo! Kertokaa mulle HYVÄ äitiyshousumalli, joka pysyy ylhäällä. H&M ei toimi, koossa ku koossa ja mallissa saa nykiä koko ajan ylös. Ihanaa maanantaita ;)

Miulla ei oo muita ku H&M:n, nää tämmöset joustamattomat legginsit on parhaimmat eikä tipu jalasta, muut on täysiä pa*koja kyllä!

Ihan parhaimmat on joko Noppiesien tai Anitan mammapöksyt! Yltää miltei kainaloihin ja takuulla pysyy ylhäällä - love it! Ihan parhaat ostokset!

Rintsikoista - Anitan raskausajan liivit ihan ykköset! Anitaa löytyy Stockalta.

Tietäiskö joku himmeää yövaloa makkariin? Voip olla pöytämalli tai seinään kiinnitettävä. Mielellään suht edullinenkin. :) jos ei muuta nii kai se on vaan huivi heitettävä nykyisen lampun päälle.
Minä en osaa nukkua ellei oo pimeetä ja silmät kiinni kuljen vessaankin, jos yöllä tarvetta, ei valoja sytytellä, mutta jatkossa vois yövalo olla ihan tarpeen. [emoji4]

Meillä on sellainen cloud b kilpikonnatähtilamppu yövalona, se heijastaa tähdet kattoon. Sen valossa tuli ite imetettyä, vaihdettua yöllä vaippoja. Nykyään se helpottaa esikoisen nukahtamista. Menee pois päältä n.45 min oltuaan päällä. Siinä meidän mallissa on 3 eri väriä lampuille, ollaan siitä tykätty. Itse tykkään kans nukkua ihan säkkipimeässä

Takaisin