Hankinnat

Nannaaa

Satasella mukana keskusteluissa
Helmimammat 2017
Tänne voi laitella kuvia tai kertoa jutuista, mitä on tulokasta varten hankkinut :dummy:

Mä kävin tänään siivoomassa omaa kirppispöytääni ja kovasti yritin olla vilkuilematta siihen naapuripöytään, mikä oikein pursusi vauvan vaatteita... Mä kuitenkin epäonnistuin ja vaikka mulla viikkoja kasassa vasta 4+3, mukaan tarttui tälläisiä söpöyksiä... :grin

23287556b4.jpg
 
Ihania Nannaa:n hankinnat :angelic:

Minä annan itselleni luvan ostaa jotain pientä jos ultrassa 22.6 kaikki on hyvin :happy:
 
Mä myin just reilu kk sitten kirpparilla esikoisen vaatteita tietämättömänä raskaudesta. Mut kun yritystä on ollu jo 1/15 alkaen, esikoinen jo aika iso ja kaapit tursuaa pieneksi jääneitä vaatteita oli ihan järkevä päätös. Kyl tuonne jotain jäi vielä...
 
Mä pistän justiin esikoisen kamaa säilöön oottaan, toisaalta tosi turhauttavaa mutta toisaalta se 9kk on pitkä aika pitää esilläkää.. Menee säilöön siis kaukalo, vaunukoppa, leikkimatto, kehto, sitterit yms. Ei onneks tarvi mitää isoja hankintoja tehdä uudelle, vaatetta vaan jos sukupuoli vaihtuu :)
 
Meillä on esikoiselta kaikki tarpeellinen tallessa, pieniä kokolappuja uskaltauduin tilaamaan itse tehtyihin vaatteisiin, eli varaudun huristeleen vaatteita taas koosta 62 alkaen joskus loppukesästä :shy:ihana miettiä jotain samisteluvaatteita :facepalm: voi lapsiparat.

Äitiyspakkaustaki kävin vilkuileen, mut järki taitaa voittaa ja tälläkerralla jätetään se ottamatta ku esikon pakkauksesta kaikki tärkeimmät tallessa :) esikolla pakkauksen juttuja käytettiin tosi paljon, mut jotenki säilytystilan puute tulis jos olis tuplana kaikki.. muutamia tosi kivoja kuoseja oli, mut ehkä yritän bongailla niitä sit kirppikseltä, samoin ku sitä kestovaippaa varmasti saa turhakkeena joltain!
 
Meillä on esikoiselta tallessa vielä aikalailla kaikkea, joten onneksi ei tarvii suuria hankintoja tehdä :) tyttövaatteita ei löydy (jos tulisi tyttö) ja turvakaukalo voitaisiin uusia...muuten suunnilleen kaikki löytyy kyllä :)

Äitiyspakkauksen ajattelin kyllä ottaa, siellä on niin paljon kaikkea hyödyllistä :) tosin on esikoisenkin pakkaus tallessa mutta....kyllä se äitiyspakkaus luo jotenkin kivaa fiilistä ja tekee taas lapsen tulon jotenkin todellisemmaksi:Heartred
 
Minä olen jo ostellut neutraaleja vaatteita ja yhden pussilakanasetin pinnasänkyyn. Äitiyspakkauksen otan myös, mehän taidetaan saada tämän vuotinen pakkaus?

Isot hankinnat jätän loppuvuoteen, autokaukalon ja vaunut ainakin.. Kylläpä sitä hankittavaa on kun mitään ei ole jemmassa.
 
Joo, tämän vuoden pakkaus tulee aika varmasti.
Itse en taida pakkausta tällä kertaa ottaa. Meillä oli jo esikoisen kanssa liikaa vaatteita kun saatiin tutuilta niin paljon käytettyjä vaatteita. Ja kuitenkin jotain "omaa" pitää varmaan saada tällekin hankkia :) Mielummin se on sitten ihan itse valikoituja kuin äitiyspakkauksen vaatteita. Ja sitten jos vielä tulisikin nyt tyttö niin olisi varmasti pakko hankkia jotain ihania mekkoja jne.
 
Mäkää en varmaan äitiyspakkausta ota ku esikoiselta on suurin osa talles (mitä ei oo menny rikki) ja teen kans itte paljo vaatteita nii surruuttelen sitte itte ja ostan mitä tarttee :)
 
Meillä tosiaan kaikki vauvakamat jo pistetty eteenpäin. Eli kaikki täytyy ostaa. Kerkesin myydä ja lahjoittaa ennenkun miehelle iski vauvakuume :wink

Mies lupasi vaunut ostaa ainakin.
 
Meidän pitää hommata ainakin toinen pinnasänky ja sisarusrattaat. Minkähänlaiset olis hyvät ja pieneen tilaan menevät?
 
Meidän suurimpana hankintana varmaan vaunut. Pojalla nyt brio smilet rattaina, aika vanhat toki ovat joten havittelen näitä uusia britax smile 2 yhdistelmiä kunhan saan miehen suostumaan. Yritetään pärjätä ilman tuplia seisomalaudalla. Poika olisi vauvan syntyessä 2v7kk ja kävelee nytkin jo pitkiä matkoja, ainut vaan ettei vielä malta kävellä rauhallisesti vierellä. Onneksi siihen on vielä aikaa. Vaatteita meillä on 2 äp laatikkoa varastossa ja lisää saadaan sukulaisilta, joten niitä hankitaan vain minimaalisesti ja pakon edessä :D tuttipullot, tutit ja sitteri tulee vielä hankintalistalle mutta muuta emme luultavasti joudu hankkia :)
 
Meillä on poika myös 2,5v, jos/kun vauva syntyy. Itsellä ois toive myös selvitä ihan seisomalaudan hankinnalla. :) muuten en oo vielä sen kummemmin miettinyt mitään hankintoja. Bumbleriden tuplat on kovin näppärän oloisen, sellaiset on yhdellä kaverilla.
 
Vaunukokemuksia kaipailisin eri merkeistä ja mielipiteitä käytetyt vs uudet vaunut.

Me ollaan miehen kanssa molemmat pitkiä, joten varmaan ois hyvä päästä testaamaan vaunuja. Tuntuu ettei kehtaa liikkeessä käydä jos ei sit ostakaan sieltä.

Tosi paljon näkee Emmaljungia liikkeellä, onko ne ehdottomasti ihan parhaat vaunut? Mitä muita merkkejä kannattaa harkita?
 
Olivia, liikkeeseen vaan rohkeasti testaamaan! Kriteereitä vaunuille on niin monia. Meillä esikolla brio smile yhdistelmät kun kriteerinä oli mahtuminen Yarikseen :D vaunut hengailee meillä olohuoneen nurkassa kun taloyhtiössä ei vaunuvarastoa tms ja asutaan hissittömässä vanhassa talossa joten perus emmaljungien kokoiset mörssärit sai suosiolla unohtaa kun ne ei mahdu mihinkään :stop: nuo smilet myös todella korkeat, eli suhtpitkänä (174) selkävaivaisena kiinnitin huomiota siihen kuinka korkealle vaunukopan pohja tulee että saan nostot ergonomisesti!
 
Muokattu viimeksi:
Meillä on Ora Saagat. Niihin hankin Oran seisomalaudan. Ne on isot ja tukevat, itselle kotimaisuus on ollu aina tärkeä juttu. Onhan ne osittain kotimaiset. Asutaan maalla ja nää vaunut on kulkenut kelillä kun kelillä. Muuten en kyllä oo mitenkään ronkeli noiden vaunujen suhteen. Kaikissa on omat puolensa.
 
Meillä on kahdet Emmaljungat. Super vikingit uutena ja sitten joku vanhempi malli ostettu käytettynä kakkosvaunuiksi isovanhempien luokse. Molemmat on ajaneet asiansa hyvin. Asutaan kerrostalossa jossa helppo liikkuvuus ja kapea malli on aika ehdoton. Samoin julkisessa liikenteessä helpottaa jos vaunut ovat ketterät ja pienet. Super vikingiin oon ollut tosi tyytyväinen. Menivät myös hyvin lumessa ja haastavammassakin maastossa. Noi kätettynä ostetut (leveämmät, ei kääntyviä etupyöriä) olisivat olleet ihan kamalat tässä talossa mutta maalla ne ovat ajaneet asiansa oikein hyvin.

Vaunuja kannattaa ehdottomasti käydä kokeilemassa kaupassa vaikka ei olisi edes aikomuksena ostaa uutena tai juuri siitä kaupasta. Tietää sitten minkätyyppiset ovat itselle mieleen ja sopivat.

Mun mielestä vaunut voi oikein hyvin ostaa käytettyinä jos haluaa. Meillä noi käytetyt maksoivat vain 100e, ovat olleet kahdella lapsella ennen meitä ja kuulemma kovassa käytössä mutta silti siistit ja toimineet hyvin siinä käytössä mihin me ne ostimme. Käytettynä voi löytää todella hyväkuntoisia, jopa uusia vaunuja ja hyvinkin huokeaan hintaan eli kyllä mä suosittelen myös sitä tarjontaa katselemaan :)
 
Meillä olis kans tuplarattaiden sekä toisen pinnasängyn osto edessä. Muuten varmaankin pärjätään esikoisen vanhoilla kamppeilla. Äitiyspakkausta tuskin otan, vaikka ihanan raikkaita kuoseja siinä tänä vuonna onkin...
 
Me yritetään malttaa kaikkien hankintojen suhteen mahdollisimman "turvallisille" vesille. Ja ajattelin, että vuodenvaihteen jälkeen kaikki tulee alennukseen, niin pääsee halvemmallakin. Ja, kun ensimmäistä odotetaan, niin kaiken joutuu hankkimaan.
 
Meillä joudutaan hankkimaan kaikki muut, paitsi häkkisänky ja itkuhälyttimet. Vaunut ainakin yritetään löytää käytettynä.
Emmaljungia on ollut kaikki aiemmat, olen ollut niihin kyllä tyytyväinen.

En usko, että äitiyspakkausta otan. Vielä en uskalla hankkia mitään. Nt ultran jälkeen lähtee varmaan mopo käsistä :grin No ei, yritän olla hankkimatta mitään turhaa. Söpöt vaatteet on varmaan mun heikko lenkki :love017
 
Takaisin
Top