Hankinnat

Mun mies puhui tänään vauvanvaateistoksille menosta! :woot: Mä oon kattellu äitiyspakkausta ja ajatellut, että onneksi ei mitään tartte hankkia. Vaunut ja turvakaukalo vaan. :joyful:
 
Kerroin tänään kaverille raskaudesta ja sitä kautta ois tulossa nyt ainakin vaatteita ja hoitopöytä jos tarvitaan. Kivaa saada lahjoituksia :)

Eilen ostin kaupoilta pari bodyä ja yhden potkarin. Muistanko oikein, että 50 koon vaatteille ei juurikaan ole käyttöä? Mun silmään kaikki näyttää yhtä pieniltä.. Oon ostanut nyt vain 56-62 kokoisia.
 
Meillä oli esikoinen 54cm pitkä syntyessään :D eipä tarvittu 50cm vaatteita ollenkaan :'D
 
Mulla esikoinen oli syntyessään 48cm pitkä ja vähän aikaan alkuun meni 50cm kokosetki. 56cm kokoiset meni sit vähän pitemmän aikaan.
 
Meillä käytettiin 50cm vaatteita muutaman viikkoa muistaakseni. Poika syntyessään 3,5 kg ja 50cm. 50cm vaatteetkin tuntui aluksi tosi isoilta. Ehkä ostaisin pari bodya ja pöksyt tätäkin kokoa. Pikkuvaatteet on tosin käytössä tosi lyhyen aikaa, mutta kyllä niitäkin tarvitaan :) käytettynä löytyy varmasti hyväkuntoisia.
 
Meillä olleet syntyessään 48-50cm ja 3300-3800g painavia ja 50cm vaatteet ovat menneet useamman viikon. Haluan että vaatteet ovat sopivia vauvalla ettei ne ole liian isoja :) Aion siis hankkia myös 50cm vaatteita muutamia!
 
Meillä myös syntyessä 50cm ja alkuun 50cm vaatteet menivät muutamia viikkoja, 56cm olisivat olleet auttamattomasti liian isoja! Onneksi oltiin muutamia pieniä ostettu.
 
Meillä neiti oli syntyessään 4275g ja 53 cm > 50 senttiset olivat alkuun hyviä. Meillä ne oikeankokoiset, sopivat vaatteet toimivat myös vauvan käsittelyn helpottajina, kun esikoisen kanssa otteet olivat vähän hataria :wink
 
Meillä tosiaan meni alusta saakka 56cm enkä kokenut niitä missään vaiheessa liian suurina. Jotain 50cm vaatteita oli valmiina, mutta ne olis ollu niin piukkoja, ettei niitäkään oo kiva laittaa vauvan päälle. Suurimman osan 50-56cm saatiin kyllä ystäviltä ja sukulaisilta. Noi koot on käytössä niin vähän aikaa, että nehän on käytettyinäkin aivan kuin uusia. :)
 
Meillä taisi olla kanssa esikoisella käytössä 56cm vaatteet alusta useamman viikon. Joitain 50cm potkareita ja yhtä isoa bodya taidettiin käyttää. Esikoinen oli syntyessään 52cm ja 4145g.
 
Meillä esikoinen oli kans melko pyörylä (4595g ja 50cm), niin siirryttiin suosiolla heti 56cm :P

Ite ootan innolla äitiyspakkausta, kun esikoisen kohalla ei sitä saatu, kun asuttiin vielä Ruotsissa silloin.

Muutoin on kanssa vaunut varmaan hankinnassa, kun nuo nykyiset on vaan lähinnä istumarattaat, ja kakkosvaunut on jo niin vanhat (käytettyinä ostetut, ja elämää hyvin nähneet).
Ja turvakaukalo tietysti kans, kun esikoisella käytössä ollutta meillä ei enää oo.
 
Me aateltiin et vaunut, sänky, ja hoitopöytä ostetaan käytettynä. Sitteri jos päädytään ostaa niin varmaan seki käytettynä ostetaan. Ainoa minkä haluan uutena on turvakaukalo ja pyykinpesukoneen. Kehto löytyy äitini luota (isäni minulle tekemä). Äitiyspakkaus otetaan. Suurin osa vaatteistakin hankitaan käytettyinä. Haaveena olisi käyttää kestovaippoja ainoina vaippoina. Jos jollain on kokemusta niistä niin innolla ottasin vastaan kaiken lisäinfon. Mitään ei olla vielä ostettu eikä varmasti osteta ennen ku on rv yli25 nii ei turhaan pyöri sitte kotona jos jotain sattuukin tässä matkan varrella.
 
Me otetaan kanssa äitiyspakkaus, loput tavarat hankitaan käytettyinä. Luultavasti saadaan lahjaksi/lainaan paljon, eli yritän olla ostamatta hirveesti mitään muuta ku pakolliset. Turvakaukalo varmaan ostetaan uutena.
 
Esikoiselle saatiin melkeinpä kaikki vaatteet käytettynä ja muutki ostettiin aika pitkälti käytettyinä. Nyt ei siis tarvi hankkia juuri mitään. Äitiyspakkaustakaan en taida ottaa.
 
Mä en uskalla vielä vauvan tavaroista haaveilla. Ajattelin mennä päivä ja viikko kerrallaan ja ehkä jossain vaiheessa alkaa ostamaan, jos sinne päästään. Äityspakkaus kai ois "se juttu", varsinkin kun esikoista odottaa, mut mietin onko järkeä, jos mielummin valitsisin itse musta-valkoista ja maanläheisiä sävyjä enimmäkseen ja en ainakaan niitä sinisen sävyjä. Pitäiskö vaan kerätä oma pakkaus vähitellen...saa nähdä. Ei ole kuitenkaan aavistustakaan vielä mitä kannattaisi hankkia, joten pakkaus olisi paljon helpompi.

Ostin kuitenkin jo itselleni housut! Voin suositella Mamalicious housuja, strechiä ja taskujen kohdalla joustoresori tms. Ei paina vyötärö mahaa ja ei ole mitään masutuubia. Menee nyt ja myöhemminkin, ajattelin ettei jää siten käyttämättä vaikka jotain ikävää vielä sattuisikin.
 
^äitiyspakkaus on kyllä superhyvä kun sieltä tulee myös peitot ja makuupussit, kynsisakset, kylpymittarit jne. Ja vaatteetkin mun mielestä kuitenkin tosi kivoja :) on kyllä arvoltaan ainakin huomattavasti enemmän kun sen 140€, itse ainakin koin että varsinkin esikoiselle siellä vaikka ja mitä tarpeellista. Mutta toki jos ei vaatteet yhtään miellytä silmää niin sitten ehkä ei niin tarpeellinen. Mä kyllä liputan äitiyspakkauksen puolesta enivei :)
 
Esikoiselle otin äitiyspakkauksen, ei edes mietitty että ei otettaisi. Mutta nyt tuntuu, että ehkä ei oteta.. Kun just ne peitot, makuupussit, kynsisakset ym löytyy jo esikoisen jäljiltä ja ne vaatteet ei niin miellytä mun silmää :/ Niin mieluummin sitten ostan sillä 140€lla jotain mitä oikeasti tarvitaan ja mikä miellyttää. Mutta esikoisen kohdalla kannustan kyllä ottamaan jo ihan sen takia että onhan se ihana hakea postista ja hypistellä ja tutkia :grin :)
 
Ystäväni mies halusi antaa meille leikkikaaren leikkimatolla, jäänyt ylimääräiseksi omilta lapsiltaan jo. Siis leikkikaaren, enkä ole käynyt vielä kertaakaan edes neuvolassa :D No. On ainakin jotain valmiina, heh.
 
Meillä sama juttu kuin Markella. Luultavasti ei oteta toista, sillä kaikki tavarat on säästössä edellisestä pakkauksesta. Toppahaalarikin lähes pitämätön,kun oli huonoon aikaan sopiva. Sen tän vuoden makuupussin ehkä haluaisin, mutta niitäkin taitaa saada Finlaysonin pop-upeista tms.
 
Ester, peukku kestoilulle!
Äitiyspakkaus otetaan. Suurin osa vaatteistakin hankitaan käytettyinä. Haaveena olisi käyttää kestovaippoja ainoina vaippoina. .

Me on kestoiltu esikon kanssa alusta asti, tällähetkellä osakestoillaan aikalailla 50/50 mut öisin aina kestot ku ne pitää niin paljon paremmin ku kertsit! Kannattaa tutustua muutamiin kestovaipparyhmiin ja etsiä missä olis lähin kestovaippalainaamo jos lähipiirissä ei oo kestoilijoita. Lainaamon pakettiin tutustumalla pääsee hyvin jyvälle erilaisista vaippatyypeistä ja malleista mitä on :) kirpuilla liikkuu kestoja vaihtelevasti ja vaihtelevilla hinnoilla. Meil on ollu käytössä pääasiassa käytettyjä vaippoja, vähitellen ostanu ku tullu hyviä vastaan. Suurimman osan vaipoista oon ostanu tyyliin 1-3e:llä kipale, mut suomalaisia merkkivaippoja meillä ei ookaan käytetty (tai no muutama superlöytö) ku oon hankkinu periaatteel et yli 5e en maksa vaipasta. Suomivaipat maksaa käytettynäki usein 10-20e/kpl :woot:

Äp:ssä nyt tuleva pilvi taskuvaippa on hyvä, menee jo aika pienelleki kuhan on vähän reittä. Noita äp:n vaippoja saa usein ihan ilmatteeksiki ku paljo on ihmisiä jotka niitä ei halua käyttää. Itelläki iso läjä erilaisia vanhoja äp-vaippoja jemmassa helmikuista odottamassa ku ei ne enää esikolle oo mahtunu aikoihin. Ihan pienellä toimii parhaiten sisävaipat (tai esim.harsot) ja kuori (pul tai villahousu) isompana meillä sit ollu taskuvaippoja ja öisin paksu sisävaippa ja villahousut :)
 
Takaisin
Top