Hankinnat

Onkos täällä liinailijoita? Mulla ei esikolla liinaa ollut mutta tekis mieli kokeilla. Vinkkiä otetaan vastaan mikä olis helppo ja hyvä aloittelijan liina?

Äitiyspakkaus tulee meille ehdottomasti. Se makuupussi on ihana ja tykkään muutenkin kun ne perustarvikkeet saa siitä. Toppapuku saattais olla toisena talvena sopiva jos on samaa kokoa kuin aiemmin.
 
Mä yritin liinaa esikoisen kans pariin kertaan, kun kaverini oli neljän muksunsa kanssa saanu sen näyttämään erittäin helpolta ja näppärältä. Harjottelinkin ison pehmonallen kanssa muutamaan otteeseen ennenkuin maha oli valtava.
Mutta ah ja voi. Ei se vaan ollu mua varten. En saanu sitä kuitenkaan sidottua niin, että mulla ois ollu luottavainen ja turvallinen olo sen kanssa muksua kantaessa.

Kantoreppu taasen olikin aivan eri asia. Sen kanssa pääsin sinuiksi heti, ja iloitsin vapaista käsistä samalla kun muksu olikin sylissä. Reppu on nyt mun serkulla lainassa, mutta pyydän sen kyllä takasin jahka pääsen tulokkaan kanssa vähän isompaan kuntoon. Ja uutta tulokasta varten hanki kans vauvatuen, niin saan sen repun heti alkumetreiltä käyttöön (esikoisen kanssa hankin repun vasta 3-4kk ikäsenä).
 
Meillä oli esikoisen kanssa käytössä manduca ja se oli hyvä. Poika nukahti siihen yleensä samantien kunhan olin liikkeessä ja nukkui niin kauan kuin pysyin liikkeessä. Pysähtyminen havahdutti saman tien. Mutta sain tehtyä esimerkiksi ruokaa kunhan tanssahtelin samalla. Koin kuitenkin vähän turhan monimutkaiseksi ton manducan ja nyt ajatellut että pitäisikö vaihtaa tulaan taikka wompattiin. Onko näistä kellään kokemusta? Liinakin voisi olla mutta vähän pelottaa että kävisi samoin kuin bjorkmille :D
 
Kuopuksen kanssa liinailin vähän, mutta koin jotenkin hankalaksi pukea sitä. Vauva oli kyllä tyytyväinen liinassa.
Meinasin kyllä hankkia tälläkin kertaa. Ehkä täytyykin etukäteen sitä sitomista harjoitella.
 
Meille tulee kans trikooliina alkuun ja sitten joko kudottu liina ja tai reppu.
 
Ihmiset... Neuvokaa mistä löytyis oikeen edullisesti sisarusrattaat... Pitäis löytää sellaset missä toinen istuin menee täysin makuuasentoon... Meillä toinen lapsista melkeen 2.v ja seuraava syntyy alkukeväästä... Vinkkejä ja ehdotuksia:)!!
 
Kyfi kannattaa seurailla toria ja mahdollisesti fb-kirppiksiä jos vaan käytettyinä kelpaavat!
 
Olivia mä oon liinailija. Hurahdin nyt siihen touhuun tyystin :)
Hyvä alotusliina on ohut, käytetty vauvaliina, kudottu. Kannattaa kantovälinekirppikseltä kysyä, konkarit osaa ehdottaa sopivia. :) Ja pituudelta oman koon mukaan 5 tai 6 niin on varaa opetella. Tai rengasliina jos haluaa nopean kantovälineen! Ja reppu ja kantotakki on ehdoton jos ulkona kantaa :)

Mulla on tosiaan Tula ja 3 liinaa ja rengasliina. Ja jos jotain kiinnostaa voin trikoisen postittaa postien hinnalla :)
 
Facebookissa liikkuu paljon käytettyjä liinoja. Kantovälineet kiertoon tms. Ryhmä.
Meillä oli ihan pikkuvauvana trikooliina ja tykkäsin siitä kovasti. Myöhemmin käytössä kokadi-reppu, joka on tehty kantoliinakankaasta, joten mukautuu lapselle hyvin ja on ergonominen.
 
Me hankittiin tänään vauvalle turvakaukalo ja telakka kun edullisesti löytyi. Heti tuntui miehestäkin konkreettisemmalta vauvan tulo kun haettiin kaukalo :joyful:
 
Mun oli ostettava pienen pienet sukat kun olivat niin kivat ja käyvät kummalle tahansa.:love7
Vaunuja myös kattellu mutta mitkä olis käytössä hyväksi todettu?
Emmaljungaan itse aatellu, en nyt muista mikä tarkka nimi oli mutta oli semmonen ilmarenkailla missä ei ollut kääntyviä etupyöriä, yhdistelmävaunu. Mietin vaan että kummatko pyörät on paremmat kääntyvät vai ei kääntyvät? Tarttee liikkua kaupungissa sekä maalla hiekkatiellä. Ja onko muita merkkejä joita kannattas miettiä? Halutaan kestävät ja toimivat niin että voi pidempään kun tulee lisää lapsia käyttää myös.
 
Ite oon tykänny kääntyvistä renkaista, tekee kulkemisesta helppoa. Ilmarenkaista en osaa sano, mutta meillä on tällä hetkellä kakkosvaunuina jotkut Emmaljingat, jotka hankittiin käytettynä (ainakin 2 muksua ennen meitä).

Hyvät vaunut edelleen, ja ainoa syy miksi niistä tuli kakkosvaunut, oli että arkikäyttöön halusin kapeammat, jotka mahtuu paremmin bussin kyytiin, ja taitettuna auton perälllä eivät vie niin paljoa tilaa.
 
Minä en oo vielä hankkinut kunnolla mitään, mutta sisko sanoi, että häneltä joutaisi pinnasänky, hoitopöytä ja rattaat. :) eli nämä olisi jo alustavasti hommattua. Vielä pitäisi aloittaa selvittää turvakaukalo ja niihin telakat kahteen autoon :)
 
Ja suurin hankinta on varmaan uusi auto, kun miehen auto on kaksi paikkainen ja siihen pelkääjän paikalle ei saa laittaa kaukaloa :) eli jtn on mietitty jo valmiiksi. Hankin varmaan sit enemmän tavaroita kun 12 viikkoa on täynnä :)
 
Meillä todennäköisesti päädytään vaunuissa emmaljungiin.. Netistä tilaamalla saisi vaikka mitä merkkejä mutta kuka uskaltaa koeajamatta ostaa?! Meidän lastentarvikkeesta saa Emmaljungia ja ehkä paria muuta merkkiä, olikohan brio tms.

Muistakin merkeistä otetaan vastaan plussaa ja miinusta. Voisi sitten harkita. Me ei kääntyviä etupyöriä tarvita. Pyöräteillä mennään täällä eikä käytetä julkisia.
 
Muutama vaate tullut ostettua ja mamma housut jo kun muut ahdistaa ja sattuu :-D turvotus on niin kova että tarvii sen takia jo noita pöksyjä :'D
 
Me ei olla vielä tehty mitään hankintoja, ainoastaan vähän mietitty mitä vauvalle täytyisi hankkia. Voi olla, että nt-ultran jälkeen joutuu käydä ostamassa muutamat pienet vaatteet. :wink Vaunuiksi haluaisin Emmaljungat (mahdollisesti käytettynä), ne miellyttää eniten ainakin tällä hetkellä.
 
Kävin eilen vaihtamassa auton. Mies on reissussa, niin piti käyttää vapaus hyödyksi!

Vanha oli farkkuvolvo. Tykkäsin, kun on turvallinen ja iso. Oli meillä käytössä kuusi vuotta isommitta rempoitta. Nyt tuli kuitenkin taas jakohihnan vaihto eteen eikä dieseliäkään enää tarvita.

Bensavolvo taas kuluttaa tosi paljon polttoainetta. Siis jokin muu merkki. Japanilainen, en oikein luota muihin, kun käytetyn kuitenkin hankin.

Meille tuli Nissan Primera. Nuortui auto kertaheitolla 8 vuotta! Samalla tuli ripakopallinen uusia ominaisuuksia. Piti vähän hifistellä vauvan vuoksi.

-Automaattinen ilmastointi
- Tummennetut takalasit
- Isofix valmius
-Peruutuskamera
-Farkkumalli, tietysti
-Turvatyynyt

Ja omaksi iloksi
-Pisaratunnistin
-Cruiser
-Ajotietokone
-Monitoimiohjauspyörä
-Kuuden CD:n vaihtaja
-Ketjukone

Mitä te vaaditte autolta?

En ole kertonut miehelle. Ajattelin, annan juna-asemalla avaimet käteen ja oon hiljaa.
 
Takaisin
Top