Hankinnat

Meillä on kylvetystuki, ja ollaan tykätty :) saa sen toisenkin käden siihen käyttöön, eikä tarvi sitten vauvaa kannatella :)

Täällä alkaa olemaan kaikki isot suurin osa pienimistäkin tarvikkeista hankittuna.

Oho, viesti lähti liian aikaisin. Ostin vaippojakin jo. Eikö tosiaan ole suomessa valmistettuja vaippoja muumien lisäksi? Ne oli myös ainoat, jotka oli valmistettu allergia- ja astmaliiton kanssa yhteistyössä. Onkohan pampersit ja liberot kuinka ihoystävällisiä? Mikäli lapsi yhtään muhun tulee, niin atopian kanssa saa taistella. Helmi merkiltä löysin myös suomalaisia kosteuspyyhkeitä ja liivinsuojia. Oon vaan kuullut moneltakin taholta, että muumivaipat falskaa. Toki on lapsikohtaista, kuten kaikki. Meneekö se pienin (2-5kg) koko ihan normaalin kokoselle vauvalle? :D

Muokattu viimeksi:
Juu se pienin menee vastasyntyneelle :) meillä muumivaipat ei oo falskanneet. Sekin on vähän vaiheesta kii mikä milloinki falskaa. Testaamalla sen tietää mikä sopii parhaiten. Itteki meinaan muumeilla aloittaa ja kattoo sit miten ne passaa :)

Joo miulekki on kehuttu noita muumeja ! :) en tiiä sit, meillä on nyt muumeja,liberoo ja pampersii kotona jo valmiiks :) kaverilla on kohta 8kk vauva ja varmaan kuukauden ollu käytössä koon 6 housuvaippa... Ettäei ne kyllä aina ne kilotkaan niissä kerro että kokeilemalla vaan :)

Ei ne ihan ne kilot todellakaan kerro. Ne voi ajatella enintään suuntaa antavina :) Vaikka suurin piirtein valmistajittain ne painoluokat suht samoja on niin sekään ei välttämättä takaa että toisen valmistajan sama koko on sopiva :) Ja meillä ainakin vaipoissa se että jouduttiin vaihtelee valmistajaa aina välillä kun koko alkoi jäädäkin pieneksi ja sit saman valmistajan seuraava koko oli vielä liian iso niin sit piti kokeilla toista :) Elikkä rohkeasti vaan käsiksi vaipparumbaan :D

Ja vastineeksi tuolle Hirnin kaverin 8kk vauvalle kun käyttää kokoa 6 housuvaipoista, niin meiän likka 1v 7kk käyttää kokoa 5, ja on teipit ja housut molemmat käytössä ku housuvaipat falskas öisin niin joutui teippeiki käyttää :D

Vilijonkk4, just oli jossain lehdessä juttu että Pirkan vaipat olis ainoita Suomessa valmistettuja. Tsekkaappa ne, oli mielestäni jos jonkinlaista sertifikaattia niillä mainittu siinä jutussa, että jos kävis herkemmällekin.

Pirkan vaipat on samalta tehtaalta kun Muumit ja olikohan Xtran tms myös. No jonkun s-ryhmän halpismerkin joka tapauksessa. Tosin mun tiedot voi olla jo vanhentuneita kun nuorimmainen ei enää vaippoja käytä. Meillä on sopinut hyvin Liberot kahdelle ensimmäiselle allergikolle. Pampersit jäi lyhyeksi kokeiluksi kun mielestäni haisevat ekasta pissasta ihan kamalalle :D Lidlin vaippoja moni kehuu myös eli niitäkin ehkä kannattaa kokeilla.

Ittekin kattelin niin Pirkan vaipat tosiaan tehdään samassa tehtaassa ku Muumitkin.

Mekin ukkelin kans lauantaina saatiin hankittuu pinnis ja lipasto tori.fi:n kautta ja vauvarättejä ikeasta. Äippäpakkauksen hain perjantaina. Vaatteita on nyt aluks ja muita. Tuttipullo, tutit ja korvikkeet pitää vielä sitte hankkia. Ihana kun ukkeliki niin innoissaan hehkuttaa mun kans!

Ruskovillalta tilason parit vaippapökät ja itelle vyötärön lämmittimen tisseille.

Kasattiin eilen illalla pinnasänky ja hui kauhistus kun se on iso! Kyseessä on tuo Brio Sleep sänky, jonka koko on 140x70. Eilen olin varma että hankin patjan Etolasta kun ei noilla mitoilla tahdo muualta vastasyntyneille patjoja saada, mutta tänään lueskelin noista vaahtomuovipatjoista enkä enään ole varma onko nuo Etolan patjat oikeaa kovuusluokkaa...

Sunnuntaina testailtiin turvakaukaloa, siinäkin pääsyttiin Brioon. Oli kyllä tosi näppärä, etenkin sen isofix telakan kanssa. Seuraava tuskailun aihe onkin kaukalopussi. Onko se Eisbärchen fleece pussi liian ohkanen talvivauvalle, pähkäilen että riittääkö se vai pitäisikö ostaa sellainen untuvapussi?

Ainakin täällä on tuo Eisbärchenin fleecepussi erittäin hyvä ollut talvivauvalle :) Ja se on melko paksu minusta. Kun kuitenkin sille pienokaiselle laitetaan pakkasilla sitä vaatetta ihan useampia kerroksia ennen talvivaatteitakaan niin kyllä riittää mielestäni ihan hyvin.

Onhan tuo eisbärchenin kaukalopussi kuitenkin topattu, että kyllä riittää kylmemmilläkin keleillä. Autohan ei kovin pitkään kylmä ole, että ennemminkin tuskailisin siitä hikoilun määrästä, joka meillä tuppas olemaan ongelmana, vaikka laittoi ohkasesti päälle ja avas pussukan kun auto oli jo hieman lämmennyt. Ei ois tullu kuuloonkaan esim kauppan viedä kaukalossa vauvaa kun märkä läntti ois ollu vaan jäljellä :D Toki onhan muksuissa eroja, kuten meillä, eka hikoilee ja tulee kuuma tosi herkästi, toka taas tuntuu aina olevan ihan jääpalikka vaikka mitä pukis päälle :)

Meilläkin juurikin herkästi hikoileva toi esikoinen niin sit autoon laitoin ohkaisemmin vaatetta ja sit fleecepuvun ja sit fleecepussiin. Auton lämmetessä sit avasin sitä sen mukaan. Jos ulkona kovin kylmä oli niin sit oli peittoa lisäksi päällä :) Mutta vaunulenkeille sai suht hyvin topata alkuun :)

Hyvä tietää, sitä paksuutta juuri miettinyt kun en ole pussia nähnyt kun kuvista. Kiitoksia kaikille! :)

Miten olette ratkaisseet hoitolaukkusysteemin kun lapsia on kaks? Ootteko hommanneet isomman laukun vaan vai molemmille omat pienet? Itte oon ihan hukassa että miten ois paras.. Ku likoilla tulee olemaan tuo 1v10-11kk ikäeroa ja kuitenkin ruokaa ja vaippoi joutuu molemmille kuljettaa mukana ja vaihtovaatetta ku kyläilemään menee. Help!

Meillä on sen verran iso hoitolaukku, että oon sinne tunkenu kaiken, mitä pojat on saattanu tarvita vierailureissuilla :) vie ainakin vähemmän tilaa, kun jos tarvis kahta kuljettaa mukana..

Hoitolaukku vauvalle ja esim skiphopin pikkureppu sit esikoiselle. Tai sit isompi hoitolaukku. Mulla isompi hoitolaukku :) Kolmen kaa sit kaks laukkuu ku esikoiselleki saa viel pakata vaihtokamppeet..

Onko hoitolaukku suosituksia? Kauheen kalliita on nuo oikeet hoitolaukut, ajattelin että pärjäiskö ihan tavallisella omalla laukulla? Oon sellanen laukkuhullu ja monta laukkua tuolla kaapissa on kättämättömänä :D

Ei kai sillä laukun mallilla muuten ole väliä, kunhan vaan omat ja muksu(je)n kamat mahtuu. Meillä oli sillon kahdella pienemmällä käytössä brion iso hoitolaukku, oiskoohan joku weekend tote bag ollut malliltaan, kun löytyi alesta 20 eurolla. Oli kätevä, kun 2 isoa osastoa ja pikkutaskuja vielä erikseen. Käytössä vielä nykyäänkin reissuilla :) Tuonne olis mahtunut kahdenkin vaipat jos olis ollu tarve. Nyt en sit tiedä millasen laukun sitä ostas, täytyy katella jos vastaan tulis joku mukavalta näyttävä ja edullinen. Mua vaan ärsyttää raahata laukkuja mukana, omat romppeetkin aina vaan taskuissa kulettelen :)

Takaisin