Hankinnat

Meillä ei onneks kovin kalliita hankintoja enään ole, tai no suurin oli turvakaukalo ja senkin anoppi nyt sitten lopulta osti. Paljastui että äiti onkin odotellut lapsenlasta jo niin onnessaan että sillä on ollut yhdistelmävaunut jo pari vuotta jemmassa. Pinnasänkyjäkin olisi nyt oikein kaksin kappalein. Vaatteitakin saatiin jo pahvilaatikollinen ensimmäisen ultran aikoihin, pääosin poikien vaatteita ja hyvin todennäköisesti sieltä onkin pikku poika tuloillaan.

Mulla on jo parin viikon ajan ollu exel-taulukko hankinnoista mukamas valmiina ja tässä kahden päivän aikana se onkin paisunut jo ihan kiitettävästi ja jatkuvasti tulee uusia tarpeelliisia (sekä vähän vähempi tarpeellisia) asioita mieleen. Onneksi netin kautta löytyy tavaraa ja asioita helpompi vertailla kun lähteä kaupunkiin kauppoja pyörimään. Hoitopöydän tarvetta tässä punninnut, ostaakko kunnollinen, vai pelkkä alusta, vaiko kokoon taitettava pöytä tilan säästämiseksi. Millainen kaukalopussi, entäs rintapumppu, kuluvat tarvikkeet..? Onneksi mies pysyy rauhallisena, kun itse panikoin että pitäisi jo alkaa valmistautumaan jos nyt sattuukin pikkuinen tulemaan aikaisemmin pihalle. Kaiken talousstressin kruunasi eilen hajonnut pesukone, niinkuin rahan menoa ei muuten olisi tarpeeksi.

Meilläkin on tässä kaikki isommat hankittuna, mutta tuo pienempi tavara pitäis vielä, pumput sun muut.. :D meillä nyt pukkaa muuttoa päälle ja kaikenlaista muuta tässä kun puolisolla alkaaa koulu :D onneks on vielä sinänsä aikaa.. :p

Apua, olen ostanut vain muutaman epäkäytännöllisen prinsessamekon. Kaikki käytännön ostokset on vielä tekemättä. Jonkinverran meillä on edellisten lasten vauva-ajalta jäljellä tavaraa. Meillä on vaunut, mutta ne on rikki, turvakaukalo puuttuu, sitteri puuttuu. Täytyy alkaa metsästää tavaraa. Hyvä vinkki käytetyn tavaran etsijälle on Facebookin kirppisryhmät, meidän asuinalueella on ainakin oma kirppisryhmä. Hinnat ovat mielestäni huuto ja tori hintoja edullisemmat.

Baby merc junior on merkki. Halvat oli ja mitä oon netistä lueskellu niin palautteet on ihan laidasta laitaan, mutta ajattelin kokeilla pienoisella riskillä. Ainakin äkkiseltään nyt kun ovat kasassa niin tuntuvat suht jämäkältä, mut ovat kuitenkin kevyet. Kankaat oli ehjät ja muutoinkin näyttävät ehjiltä. Katotaan nyt sitten mikä on lopullinen lopputulos kun päästään käyttämään. :)

Okei :) Mä ajattelin myös tilata vauvakulmasta edulliset vaunut, Kunertin! Siel näytti just olevan noitakin vaunuja! Otitteko koko paketin mihin kuulu myös turvakaukalo vai pelkät vaunut? :)

Otettiin pelkät vaunut, kun saatiin miehen veljeltä turvakaukalo käytettynä. Uskalsi ottaa kun tietää, että on hyvin pidetty. :)

Me ostettiin myös baby merc s6 mallia olevat vaunut. Vaikka on edulliset, niin toivottavasti kestävät tämän yhden lapsukaisen käytön. Laskin tossa, että jos oltaisiin ostettu noin tonnin emmaljungat niin sillä hinnalla saa kolmet tollaiset. Ja kun maku muuttuu niin rahallisesti emme menetä, jos mahdolliselle seuraavallekkin lapselle ostetaan tollaset edulliset. Vaikuttaa hyviltä ja keveiltä työntää. Me otettiin ilmakumipyörillä, kun vaunuillaan niin erilaisissa maastoissa.

Hei monet lakanat teillä on? Siis niitä pieniä vauvojen sänkyyn ja peittoon? Riittääkö ihan parit, jos pesee suunnilleen heti vaihdon jälkeen? Mut ei olis kivaa että viimeset lakanat on ihan p*skassa ja ei ole puhtaana yhtään :D

ef5da6f408a6ae5f2b8a4cabb9bbbbcd

Ekat vaate- ja vaippaostokset kirpparilta :)

Mulle tuli tänään ilmotus, että äitiyspakkaus on haettavissa postista. :) kirppareilta on tullu ostettua jonkun verran vaatetta (yleensä kyllä kierrän kirpparit kaukaa), mutta kun on kivoja ja hyväkuntosia löytyny, niin mukaan oon napannu.
Pitäis vielä jaksaa käydä läpi, että tarviiko jotain vielä hankkia ja minkä verran :)

Kauan teillä on kestänyt äippäpakkauksen tulo? Mulle tuli myönteinen päätös 12. päivä ja oletan, että se on heti lähetetty? Siis joo, kahdessa viikossa pitäs ilmaantua, mutta kun ei meinaa malttaa oottaa! :D

Mulle oli kans annettu myönteinen päätös 12.pv, hakemuksen laitoin kai 7.pv. Joten ei edes sitä kahta viikkoa :)

On kyllä melkoiset erot käsittelyajoissa! Mä laitoin hakemuksen 3. päivä eikä vieläkään oltu edes käsitelty! Ja Kela väittää ettei netissä oo paikkakunnilla eroa, joopa joo.. En malttais oottaa :D

Takaisin