Hankinnat

Heippa, meillä on hommattuna kans vaunut (baby-merc s3plus samalla mentaliteetillä, merkkivaunut on kalliit ja jos nää menee rikki, ni voi kokeilla toisenlaisiakin vielä... Meillä ei oo tarkoitus parin käyttövuoden jälkeen myydä enää vaunuja, koska mä paniikissa niitä sitte säästelisin ja pelkäisin pilaavani... ).Niihin tuli samassa se kaukalo mukaan.
Kaks sänkyäkin sattumalta on ja lakanoita ja pussilakanoita niin et niihin hukkuu :D
Äitiyspakkaus tuli tosiaan tossa pari viikkoa sitten, täällä hakemuksen laitosta paketin saapumiseen meni vissiin yhteensä se 2 viikkoa, et kyllä niissä eroa on. Äitiyspakkausvaatteiden lisäksi mulla on pari sitä sun tätä kokoa säästettynä edellisiltä, ihan kaikkea kokoa on. Vielä pitäis kyllä ainakin toinen huppupyyhe ja amme hommata, hoitopöydällä en luultavasti tee mitään, yks hoitotaso mulla on nyt, sellanen sängyn päälle laitettava, Ikeasta olen menossa ostamaan sitte vielä sellasen säilytysjutun jonka saa siihen sängyn reunaan kiinni, siihen sitte voi jotain tökätä... Meillä asutaan ns kahdessa kerroksessa joten mä mietin miten paljon mitäkin sitte tarviin näihin kahteen kerrokseen, molemmissa on kumminki toi sänky, kun sellanen ilmaseks saatiin, toinen ostettiin, kun sillon ei vielä tiedetty että saadaan sänky..
Sitteri pitää vielä ostaa.
Mä oon kyllä ihan kahden vaiheilla tarviiko vauva oikeasti enempää toppavaatetta kuin äitiyspakkauksen haalarin jonka niin hienosti nykyään saa pussiksi. Onhan se reilun kokonen mut jotenki en tiiä, voi olla,että jonkun toppavaatteen joutuu vielä hankkimaan, en oo osannu päättää.
Harsoja on nykyään kauheen vähän äitiyspakkauksessa mukana, siinäkin ne on vaipoiksi tituleerattu... Niitä pitää ostaa kyllä lisää, ehkä mä oon sitte vanhanaikainen mut meillä lapsilla ne toimi oikein oivina puklu/ruoka jne liinoina ja parasta kun ne sai pestä ihan kuumassakin.
Mua kyllä harmittaa kun meidän talossa on ihan surkeet noi vessojen lavuaarit. Oon jo pohtinu monesti että on se jotenki hankalaa miettiä miten tavanomaiset pyllypesut suoritetaan kun siihen lavuaariin ei mahdu kuin oikeasti vastasyntyneen peppu ja hana tulee niin "alas" ettei sekään auta vaikka peppu mahtuiski. En oo oikeastaan keksiny vielä mitään ratkaisua siihen, onko kellään muulla samanlaista ongelmaa tai ratkaisua siihen?
Nyt ei tuu äkkiä mieleen muuta (parempi ehkä niin kun näemmä kirjotin taas yhden novellin verran tähän tekstiä... olevinaan vaan luettelin :D )

Meillä ihan sama ongelma tuon pepun pesemisen kanssa. Yksi vessa ja siinä suht pieni lavuaari, jossa hana tosi matalalla ja sitten keittiön lavuaari, jossa olis loistavasti tilaa, mutta enpä siellä haluaisi vauvan pyllyä pestä. Hankalaksi menee... Mietin vaihtoehtona suihkua, että jos pyllyn saisi siellä jollain keinolla pestyä niin, ettei kaikki omat vaatteet kastu...? En todellakaan tiedä.

Me pestiin kyllä aikoinaan esikoisen peppu keittiön lavuaarissa, kun vaipanvaihtopaikka oli siinä vieressä. Sillon tietysti vaan pestiin se lavuaari vähän useammin :)

Meillä ihan sama ongelma tuon pepun pesemisen kanssa. Yksi vessa ja siinä suht pieni lavuaari, jossa hana tosi matalalla ja sitten keittiön lavuaari, jossa olis loistavasti tilaa, mutta enpä siellä haluaisi vauvan pyllyä pestä. Hankalaksi menee... Mietin vaihtoehtona suihkua, että jos pyllyn saisi siellä jollain keinolla pestyä niin, ettei kaikki omat vaatteet kastu...? En todellakaan tiedä.

Meillä mies ehdotti,että vessassa olis erikseen vaan vati ja jakkara pyllyn pesua varten. No parempaakaan ei tähän saakka olla kehitetty. Jotenkin ei tuo lavuaarin vaihto ihan sitä varten tunnu niinku järkevältä :D Varsinkin kun ongelma on kummassakin vessassa... Sit on kylpyamme jossa hanat, mut kun miettii missä asennossa siinä reunassa pitää roikkua niin.. eeei.. Ihan tolkutonta :D
Keittiön lavuaari on aina täynnä (paljon lapsia ja laiska tiskikoneen tyhjentäjä/täyttäjä :D ) enkä mä jotenki ... ei... vaikka siellä lavuaarissa ny mitään ruokia pidellä, mut se on silti sellanen paikka jonne ei nyt väenvängällä niitä pöpöpesiä haluta. Ja mä oon ammatiltani siivooja, joten ei oo niinku siitä kiinni,ettenkö epäilis sitä puhtaaksi saavani. :D

Joku kyseli lämpöpusssista. Se äitiyspakkauksen pussi on ihan vaan makuupussi, ei hirveen lämmin verrattuna noihin lämpöpusseihin. Esim eisbärchenillä on kaukalopussi ja lämpöpussi rattaaseen. Samanpaksusia mut rataspussi on pitempi et sinne mahtuu viel kaksvuotiaski. Kaukalon lämpöpussi kannattaa hommata. Siinä on vyönreijät takana eli vyöt tulee sinne pussin sisälle kiinni, turvallisempi kuin toppapuku, kun vyöt on sitä turvallisemmat mitä lähemänä kroppaa ne on. Ja helppo avata autossa (kunhan auto on lämmennyt) tai kaupassa. Sen alle ei siiis tarvi ku lapaset ja hatun. Kaukalopussi menee näin pienellä vaunuissakin (ellei osta erikseen ratasmallin pussia), ei tarvitse toppapukua ollenkaan kun toi ajaa toppapuvun virkaa.. Ja miten paljon helpompi on laittaa lapsi vaan kaukaloon, lakki päähän, lapaset käteen, vyöt kii ja vetskari kii, mitä pukee tumput ja töppöset ja paksu toppapuku ja sit viel vyöt. Ja autossa lapsi huutaa kuumuuttaan.. Menikö tää vähän ylistyspuheeks? :D

Onko kukaan hankkinut/hankkimassa Kiddyn turvakaukaloa autoon? Siis tätä uusinta mallia Kiddy evo-lunafix. Se on ainoa kaukalo markkinoilla, jossa saa lapsen makuuasentoon ajon aikana. Me asutaan ulkomailla ja matkustetaan paljon ja pitkiä matkoja, niin vauvan ei ole hyvä istua pitkiä aikoja kaukalossa. Mutta siis kokemuksia kenelläkään?

Tietääkö kukaan mistä saisi hankittua kapean pinnasängyn? Useimmat näyttävät olevan 60 cm tai enemmän, mutta tarvitsisimme kapeamman.

Noora, huonosti on... Oon tutkinu tosi paljon. Ainut vaihtoehto tuntui olevan semmonen minipinnisänky, mut ne ei oo sit kauheen pitkäikäisiä. Päädyin ostaan Stokken kun se mahtuu ees monimuodossa meidän makkariin ja sit normikoossa pyöreet kulmat toiv helpottaa pienissä tiloissa. Jos olis tilaa olisin ostanu ihan normin

Stokke on ihana ja kätevä, mutta on sillä hintaa. Tosin aika hyvin säilyttävät "jälleenmyyntiarvonsa". Meillä yli 30-vuotias Muuramen pinnasänky, joka on nykyisiä kapeampi ja lyhyempi. Nyt on vain ongelmana löytää siihen sopivan kokoista patjaa. Tai meillä olisi sopivankokoinen patja, mutta 8-vuotta vanha ja ollut mökillä. En uskalla ottaa käyttöön, vaan haluaisin uuden ja puhtaan ihan varmuuden vuoksi.

Meilläkin oli ongelmana että esikoisen pinnasänky oli pienempi ku myytävänä olevat patjat. Ostettiin sit jyskistä patja (oisko ny vaahtomuovipatja ollu) jota pystyi leikkaamaan ja tehtiin siitä sopiva ja ompelin sit päällisen sille :)

Etolasta saa ihan mittojen mukaan leikatun patjan ja siihen sit vaan surauttaa päällisen :)

Pitää varmaan heittäytyä käsityöihmiseksi. En ole pitkään aikaan mitään ommellut, mutta muistaakseni olen ihan hyvä siinä. o_O Äidiltä löytyy se ompelukonekin.

Voih noora, eilen loppu tarjous että sai jatko-osat siihen miniin kaupan päälle :/ Siks uskalsin ostaa hinnallisesti. toiv tulis sama tarjous jos siihen päädyt. Isoista pinniksistä tykkäsin eniten little footprintin sängyistä.

Mut tosiaan kantsii googlettaa mini crib. Suomes ei ehkä helppo löytää, mut netistä saa.

Onko kukaan muu hakenu Lastentarvikkeesta sitä Baby Boxia? Itte hain sen ja voi että ku ne oli niiiiiin ihania :) Äitiyspakkausta ei ittelle oo tulossa ny niin toi oli jotenkin kiva :)

Se pitää eka netissä tehdä "tilaus" siitä Boxista, www.babybox.fi Sit sieltä tuli sähköpostiin vahvistusviesti. Luki kyll siinä että vaihtoehtoisesti sit tulee tekstiviesti mutta ittelle sitä ei koskaan tullu. Turun liikkeessä sanoivat että tarttevat siin vahvistusviestissä tulleen Koodin ja henkilöllisyystodistuksen :)

Takaisin