Hankinnat

Mun oli pakko ostaa eilen kirppikseltä pieni mekko... Jos lapsi onkin poika, sainpahan edes kerran ostaa lapselleni jotain tyttöjuttua :). Ja kaveripiiriin on just syntynyt ja syntymässä tyttövauvoja, joten jos ensi viikon perjantain ultrassa näkyykin poika, on mekolle kyllä käyttäjiä muuallakin. Tyttöolo on kyllä vahva.

Itse ihan muutaman 56 vaatteen hommannut ja keskityn hommaamaan 62. Meillä, kun aika nopsaa jääneet nuo pienet vaatteet pieneksi. Syntyessään ovat olleet jo 50 ja 52.

Meillä jäi edellisellä lapsella pitämättä kaikki pienimmät vaatteet, kun synty 54 cm pituisena. Olin ostanut valmiiksi myös 3-5 kg vaippoja ja olihan nuokin aika pieniä. Toivottavasti tämä mahassa oleva jää pienemmäksi, niin pääsee jollakin käyttämään ihania 50 cm vaatteita.

Tyttöjen vaatteet on jotenkin kivempia kuin poikien. Ehkä sitä uskaltaisi ostaa jotain vaaleanpunaista.

Minä hankin ensin ihan neutraaleilla väreillä tarpeellista perusvaatevarastoa. Nyt kun selvisi sukupuoli ultrassa, niin pääsi ostamaan ihania mekkoja prinsessalle. Olen sortunut ostamaan varmaan liikaa 50-56cm vaatteita, mutta kun ne on niin söpöjä :). Rattaat ovat vielä tallessa esikoiselta mummolan varastossa, mutta kaikki muut hankinnat ovat vielä hankkimatta. Seuraavaksi pitäisi alkaa perehtyä turvakaukaloiden ominaisuuksiin ja löytää paras hinta-laatu suhteeltaan oleva yksilö autoon.

Mä ostin tänään mammavaatteita 50 e. 2 housut, 1 mekkoa ja 2 tunikaa. Mekko oli myös käypä imetykseen. Pitää viel hommata imetysliivejä. Ootteko hommannu uusia alushousuja ton masun kasvun myötä? :D minkälaisia kannattaa hommata vai käytättekö ihan tavallisia? Oon huomannu et osa vanhoista ei istu enään hyvin, niin mietin onko olemassa mamma-alushousuja?

On olemassa mamma-alushousuja, ne on siis sellaiset kainaloihin asti tulevat. Itse käytän ihan tavallisia alushousuja, mutta olen huomannut että suosin saumattomia perusmalleja, jossa ei ole mitään pitsivirityksiä varsinkaan mahaa vasten.

Mulla kanssa alkkareiden kanssa pienoisia ongelmia, kun suurin osa sellaisia korkeita malleja, jotka sitten rullaa mukavasti mahan alle kiristysnyöriksi. Tai sit jos ne hetken pysyy mahalla, niin puristaa tuohon alamahan löllöön osaan ihanat makkarat. Vauvamaha on siis jo selkeä, mutta omat läskit roikkuu tuossa alamahalla. Koko muu maha ihan pinkeä :D

Air4m itte oon kans nyt ostanu kokoo normaalia isompia alkkareita ja just semmosia heatcut eli saumattomia, ne jotenki tuntuu miellyttävältä :)

Me hommattiin kokonaan uudet vaunut/rattaat jollyroomilta, kun oli pirun halvalla :) ja samaan settiin tuli vielä mukana turvakaukalo autoon! Ja kaukalo siis kiinnitetään niihin vaunuihin :) merkki oli joku graco mirage+...
Itse ollaan hommattu vaatteita, mutta paljon saadaan myös käytettynä :)
Tässä syksymmällä on edessä myös tila-auton osto, kun jää toi perus henkilöautomalli ahtaaksi :)

Onko muut yhtä pöhlöjä? Hain eilen turvakaukalon, kun miehen sisko oli meille sen ostanu. Anoppi myös antoi mieheni ensimmäisen nallen mukaan. Illalla kanniskelin sitä nallea siinä turvakaukalossa täpinöissäni :D :D En kestä, tuun hulluks.

Vilijonkk4 22+1

Vilijonkka, hahah eikä :hilarious: Mä tuudittelin pikku toppahaalaria sylissä, mut mies katto mua niin pitkään että ripustin sen takasin kaappiin.. :-D

Ostin tänään vauvalle housuja ja bodyja, sekä pienen koon 56 villahaalarin. En kyllä tiedä saadaanko sitä täällä etelässä käyttöön ennenkuin jää pieneksi. :)

Salli 20+3

Kyllä se on vaan minunkin nyt vaan taivuttava vielä siihen, että se pienempi toppapuku tai lämpöpussi on hommattava.. Tänään sain miehen veljen vaimolta toppahaalarin, mikä on peräisin äitiyspakkauksesta niin tajusin, miten iso se oikeesti on!! Raukkaparka hukkuu siihen ens alakuun.. :D Alan kyllä näiden keskustelujen perusteella kallistua sen lämpöpussin puoleen. :D

Tänään tuli postista Britaxin lämpöpussi. Sain sen edullisesti verkkokauppa.comista ja oikein hyvältä vaikuttaa. Näyttäisi niin lämpimältä ettei siihen varmaan tarvitse leudoimmilla keleillä mitään kummempia alle. Odotan ihan intopiukeana keskiviikkoa kun meillä on ru. Meinataan sen jälkeen vähän shoppailla vauvanvaatteita ja ne tuleekin olemaan ensimmäiset vauvanvaate hankinnat, mitä itse tehdään. Tulevat mummot ovat jo ehtineet yhtä ja toista hankkia ja neuloa :)

Moi! Voisko joku kertoa tuosta lämpöpussi hommasta? Että millainen se on? Meilläkin kun jouluvauva niin varmasti lämmikettä vaatii, mutta miten sitten autoillessa ettei tarvitse älyttömästi vaatetta tumpata :) onko se siis erilainen kun perus makuupussi joka tulee äitiyspakkauksessa? :O

Me ostettiin ihan kirpparilta se kaukalopussi, jota on kätevä käyttää autoillessa. Lämpöpussi voi olla myös erikseen vaunuihin ja sellanen meiltä vielä puuttuu.

Se lämpöpussi on vähän niinku aikuisten makuupussi mut tietenki pienemmässä koossa. Se äityispakkauksen makuupussi ei oo vettä hylkivä eikä niin muhkee. :D en ossaa paremmin selittää :D

Takaisin