Hankinnat

Täällä on itse hankittuna vasta kaksi pikku bodya, housut ja yksi potkupuku. Ja äidille muutama mama-paita ;-) Siskolta saamme näppärästi vaunut, turvakaukalon ja leluja. Ja varmaan vaatteitakin iso kasa tulossa! Pinnasänky on sitten varmaan meidän suurikokoisin ostos!

Hoitopöytää vielä mietin, että ostetaanko ollenkaan, meillä on kodinhoitohuoneessa hyvä pöytätaso pesualtaan vieressä. Varmaan käytännössä siellä siis aina tulee pesut ja pisut hoidettua. Silti tekisi mieli ostaa hoitopöytä - ne kun on niin ihania :wink

Rv 17+5

Mä odottelen seisomalaudan saapumista postiin :) Nyt voi sitten ru:n jälkeen keskittyä vaateostoksiin. Tulee paljon shoppaamista kun esikoiselta laitoin just monta kassillista pientä pois ja kaikkea pitää ostaa taas syksyksi ja talveksi.. Huih :)

Me ostettiin viikonloppuna Mamas & papas pinnasängyn päätysuoja kun se oli viimeinen ja myytiin puoleen hintaan. Se on ihana! Pinnasänkyähän meillä ei vielä edes ole, mutta eiköhän sellainen kuitenkin hommata jossain vaiheessa :)

Me ollaan saatu ilmaiseksi paljon vaatteita :) muutaman oon itsekkin ostanut.. Ja unipupurätin tietysti oli pakko ostaa kun löysin ihanan! Turvakaukalo on miehen veljen perheeltä saatu, pinnasänky täytyy maalata kun se on kaverin taaperon vanha ja elämää jo nähnyt :) ostin brion yhdistelmävaunut kun täälä maalla ei tee sellaisilla kääntyvillä pyörillä mitään varsinkaan talvella niin halusin isot renkaat millä pääsee lumella ja millä kelillä vaan ;)

Meille tulee kans vaunut ihan "kiinteillä" renkailla, kun saattaa tuo maasto tosiaan vaihtua välillä sellaseks että ne kääntyvät vaan särkyis tai olis muuten hankalat.. :)

Hunajameloni, mitkä brion yhdistelmät tilasit? Me kans asutaan täällä maalla ja vaunuja olen katsellut netistä..eilen juurikin brion vaunuja katselin :)

Taiskohan nua olla Brion Happy? Tosiaan löytö käytetyt ;) Ei juuri käytetty kun muutaman kerran pihalla lenkillä ja muuten nukuttu terassilla niin se vaikutti paljon :-) oli kuin uudet ja kaikenlaista härpäkettä mukana niin ja kova kantokoppa. Oon tosi tyytyväinen :)
Olihan ne kun ne oli mustat niin sitä vähä mietin ensin mutta mies tykkäsi kyllä :)

Mä kattelin kans just noita Happy-yhdistelmiä, varmaan kyllä ajais hyvin asiansa! Hyvä tuuri sulla Hunajameloni käynyt, kun oot löytänyt käytettynä hyvänlaatuiset ja vähänkulutetut :)

Nyt on tuplarattaat hankittu, kun Tori.fistä löytyi sopivat. Haluttiin sellaiset, jossa lapset on vierekkäin, mutta kuitenkin vaunujen pitää olla suht kapeat. Nyt meillä on Ora Land -vaunut, melkein kuin uudet. Ainakin kotimatka sujui hyvin, mahduttiin niin bussin, kotitalon kuin hissinkin ovista sujuvasti. Ja esikoinen vaikutti myös tyytyväiseltä, hänhän niissä saa istua. Pitää kai kuitenkin myös hankkia seisomalauta noihin yhden hengen vaunuihin.

Hitsi, meillähän alkaa olla kaikki jo koossa. Hoitoalustan paikka on vielä haussa täällä uudessa kodissa ja muutama pienimpien kokojen vaate puuttuu myös. Niitä saatetaan kyllä saada kaverin varastoista.

Ostin tänään pienen vaaleanpunaisen toppapuvun alesta kun halvalla sai, sukupuolta ei kyllä vielä tiedetä, mutta ehkä ihan pienen pojan voi pukea vaaleanpunaiseen. ;) Reissusta hankittiin vauvalle oma pupu, esikoisen rakkain unikaveri on Englannista ostettu Peter Rabbit, joten tuntui sopivalta hankkia tämän Peterin sisko "Flopsy" tulokkaalle.

Vaunut olis tarkotus vielä hankkia, oon vaan ihan pihalla että mitkä! Tuntuu ihan mahottomalta löytää sellasia kärryjä jotka täyttäis sekä omat, että miehen vaatimukset ja olisivat vielä kohtuullisen hintaiset. Alkaa itseltä menemään kuuppa ihan jumiin, kun oon vaan tutkinut ja vertaillut vaunujen hintoja ja ominaisuuksia. :-D

Salli 19+1

Täällä hankittuna pinnis ja turvakaukalo, kuten myöskin reilu ikea kassillinen vaaville vaatteita :) tosin vaatteet lähinnä saatu.

Vaunuja katsellaan koko ajan haukkana, toivottavasti löydän haluamani.

Meillä hommattu pinnis (tullut ilmaiseksi miehen suvulta), turvakaukalo, vaunut ja ikean kassillinen vaatetta pikkuselle. Pitää vaan lähempänä laskettua aikaa kattella nuita vaatteita, että tarviiko jotain kokoa vielä. Tietääkö kukaan muuten mistää pinnikseen reunapehmusteita? Meillä siis pinnis kokoa 105x60 eikä 120x60 niinku nuo uusimmat on. Tuottaa hiukan hankaluuksia löytää tuon kokosta. Patjojakin aika huonosti tarjolla, mutta yhdestä nettikaupasta löysin onneks. Kannattaako hommata petaria patjan päälle? Ja sit noi suojushommat ja lakana jutut. Kuinka ne menee?

Petari on musta ollut hyvä, sen saa helpommin pestyä ja puisteltua kuin patjan.. Ja jostain oon kuullut että sitä patjansuojusta kannattais käyttää vaikka petarin alla, kun se voi olla hiostava muuten. En kyllä tiedä onko jotain legendaa tuo hiostamisjuttu, en ite sinällän huomannut juuri eroa siinä miten oli.. :-D

Ikeassa myydään kokosängyn kokosia patjansuojuksia jotka ei hiosta. Samoin kuminauhalakanoita, sopii myös vähän lyhkäsempään patjaan ku meil on toinen pinnis pienempi. Leikattii patjaa lyhkäsemmäks ja patjansuojus ja lakana on sama ku 120×60 sängyssä. Reunapehmuste samoin.. Se voi sen 15cm mennä vaikka päällekkäi tai solmii ulkopuolelle sen loppupätkän.
Ja HOX!! Kannattaa hommata myös omaan sänkyyn patjansuojus. Just ostin meille jyskistä noin 35€ hintaan, eikä hiosta (täältä saa myös pinnikseen, myös kuminauhalakanoita luulisin saavan).. Se vauva kuiteski hengaa joskus teidänki sängyllä ja puklaa tms. Harmi ettei älytty aiemmin ostaa mut nyt ostin meille uuden petarin nii ajattelin suojata sen kosteudelta. Homehtuuhan se jos se usein kastuu enkä usko et kukaa sitä päivittäin kuivattelee, eikä sitä oikein kuivaksi saakaan..

Ooo hyvä huomio, eipä tullut edes mieleen tollanen :) onneks täällä näitä viisaampia.

Ajattelin juuri että fiksailen itse reunapehmustetta kuten myös patjaa :)

Meillä kanssa ollut nuo kaukalot ja vaunut katselmuksessa. Moni juttu saadaan kyllä sisaruksilta käytettynä, pinnasängyt ym. Vaatteita on tullut jonkun verran ostettua alennusmyynneistä ja kirppiksiltä. Mm. tällaisia löytöjä olen tehnyt. Tutan puuvillaisen asun, söpöt henkselifarkut ja pienen toppapussin. Tuo pussi oli 3€ kirppiksellä, pakkohan se oli ostaa :D

f94c39038f7a9d85ecc855f0ada2b7ab

Mä löysin kans tuollasen pussin kirpparilta halvalla :) Ne on niin söpöjä enkä itekkää voinu vastustaa kiusausta. :D

Noi pussit on niin söpöjä!! Mä niin himoitsen tätä ihanaa vaaleanpunaista, mut on niin kallis et taidan suosiolla ensin keskittyä kirppareiden tarjontaan ennen kun tuon tilaan :D ImageUploadedByVau Foorumi1437927541.026097.jpg

Takaisin