Hankinnat

Voi mitä ihania pussukoita, täytyy itekkin suunnata kirppikselle jos löytyis jotain kivaa pikkuselle! :)

Ostin käytettynä tollasen kaukalopussin, jota kai voi käyttää myös vaunuissa. Onko silti tarpeellists hankkia oikeen toppahaalari lisäksi? Ensi aattelin ettei, mutta mutta.. Pohdin tätä kauan kunnes hoksasin, että täältähän saa nopeasti hyviä mielipiteitä :D minkä kokonen toppis sit kannattais ostaa?

Vilijonkk4 21+0

Meillä on toppapukukin hommattuna kun käytettynä löyty todella hyväkuntonen. Ticket to heaven -merkkinen ja uutena 90€ mut saatiin 60€ ja siihen vielä tumput ja tossut ja kypärämyssy ja hattu mukaan. Muistaakseni se oli kokoa 68 ja menee ainakin sen yhden talven. Myyjä myi siis tätä tyotetta nimenomaan vauvalle joka on syntyny talvella ja hän ite sano että poikansa syntyi joulukuussa ja se meni hänelle hienosti koko talven. :)

Mä kans mietin ostanko toppista ollenkaa.. 50/56cm ostan jos löydän kirpparilta edullisen. Meil on kaukalopussi ja eriksee eisbärchen(?) vaunulämpöpussi. Se on samanlainen ku kaukalopussi mut pidempi. Piti edelliselle ostaaa viimetalvena. 56cm toppapuku on varmasti hyvänkokonen. Liian isoki on hankala. Js suosittelen ainaki kaukaloon lämpöpussia missä vyöt tulee pussin sisälle. Helppo ja myös turvallisempi. Vöiden kun kuuluis kulkee mahd. lähellä kehoa..

Hei vaa mammat . Täällä kans pitäny rytinällä alkaa haalii "ylläri"vauvalle kamoja kasaan. Ehittii kaikki paitsi tuttipullot ja vaunun lämpöpussukan hävittää.... jopa pienempi autoki ehittii laittaa. (Eli auto piti taas vaihtaa isoon...)Kaik meni uusiksi, ku vaavi ilmoitti tulostaan. Tuplavaunut löydettii viimetingassa alesta (samanlsiset vaa uudempaa mallia mitkä myytii keväällä) ja säästö oli todella hyvä ja ne saapu postissa perhantaina johon onneksi löydettii tori.fi kautta käytettynä uutta vastaavassa kunnossa oleva kovakantokoppa. Tällä hetkellä alemyynti tosi hyvä ja löytöjä jopa kirppis hinnoin tullu kaupoista tehtyä. Halpa-hallista tuli hamstrattua perjantaina vaatteita, ku alehinnoista oli -30% viel pois. Ja ticketin puku heidän sivuiltaa löyty todella halvalla eikä sitä voinu jättää tilaamatta ja töppösiä myöskää. En ottanu äippäpakkausta vaan otin rahana sen ja sillä rahalla oon saanu tosi ison setin ostettua vaatetta . Tänää tuli edellisellä muksulla erinomaiseksi todettu Tony loven kehtositteri. Toimii ensisänkynä tosi hyvin. Pinnasänky petivaatteineen ystävä osti meille siskoltaanjota ei vissii koota ennenku kehdosta siirtyy sänkyyn . Kaukaloa telakalla odotellaa postista saapuvaksi elokuu lopussa. Vielä rintapumppu ja itkuhälyytin löytää ja brio tai emmaljungan vaunut jostai käytettynä terassinukutukseen ja jos yksin pääsee sit välil lenkille. Velun perheeltä saadaa ja ystikseltä loput vaatteet mitä tarvitaan ja huonenna ostan käytettynä joitai jotka facesta bongasin. Kalliiksi tää tulee . Jotenki vaa olo, et joku unohtuu vielä ja hätä iskee vauvan synnyttyä ja eiku torille tai kauppaa .
Ostettii tuurin reissulta hoitotaso muute pinnasängynpäälle ja hinta oli vain 13e, mut ukko kuulosti haluavansa ikeasta hoitopöydän . Käytettynä ollu torilla kalliimpiaki tarjolla.
mamma vaatteista sen verran, et h&m:n vaatteet ei kestä. Heti hajuaa ja koot tosiaa vaihtelee .
Siksi iski kiire kaikkee, ku vaavi näyttää merkkejä ettei halua loppuu asti pysyä sisällä .

Vkot 24+1

Täällä ei oo kyl tarvinnu rytinällä vissiin kenenkään tehhä hankintoja kun kaikki vasta jotain rv 17-20 tienoolla ja lasketut ajat vasta joulukuussa :) Tai en oo ainakaan käsittäny niin, että kenenkään ois tarvinnu paniikissa ostoksia tehhä vauvaa varten.

Me ollaan reissussa ja kierreltiin lastentarvikeliikkeitä, kun meillä päin niitä ei oikein ole. Piti ihan vain katsella muitakin vaunumalleja, kun olin jo melkein päättänyt että meille tulee brio happyt.. No nyt kontissa on kotiin menossa tutak turranit :) Ne vaan oli heti meidän vaunut <3 nätit ja kevyet työntää. Päätettiin jo aiemmin että meille tulee kahdet, toiset auton kyytiin joihin saa kaukalon ja nämä turranit toimii sitten lenkki ja nukkumis vaunuina :)

Vilijonkk4, mä tykkäsin vaunutellessa pitää haalaria, kun meidän esikoissälli saattoi välillä oikein hermostua ja näin pystyin rauhoittelemaan vaavia sylissä. Sen toppapussin kanssa sylkyssä pitäminen oli vähän hankalaa, ja ilman sitä olis tullut kylmä ulkona. Sit kaupoilla mentiin taas pussilla, kun se on helppo avata sisällä jos vauveli nukkuu. :) Mut loppujenlopuks aika makukysymys et miten tykkää! Ja milainen vauva.. :D

Darkmint siis markkinoidaanko tuolladia lämpöpusseja jollaki tietyllä nimellä, missä turvaremelit saa istuimessa kulkeen lämpövaatteen sisällä?

Ostin eilen recaro turvakaukalon isofix-telakalla
Osasin sen jo kiksauttaa paikollensa autooni. Niin helppoa! Mies tosin sano että tarviiko sitä nyt puoli vuottavetukäteen ajella turvakaukalon kanssa! Otin sitte vielä pois ja toin sisälle kotia :)

Löytysköhän kaukalopussi nimityksellä kun googlaa? Oli tarkotus tuommonen ostaa, mut pari pv sitten kaveri laittoi viestiä, et haluutko pussukkas takasin.. En ees muistanu, et olin lainaan antanu, että säästyypähän nekin rahat :) Mun mielestä ainakin eisbärchenin lämpöpusseissa ja kaukalopusseissa taitaa kaikissa olla turvavöille ne aukot.

Mulle kaveri suositteli Reiman pussia... Täytyy kattoa raaskitaanko ostaa, kun nyt tuo pienikokoinen valkoinen pussukkakin tuli jo ostettua. Jos ostaisi sitten talvella kun näkee minkä kokoinen ja millä tavalla kasvava lapsi tulee... siis että minkä kokoinen pussi olisi sitten tarpeen...

Juu ainaki eisbärchenin pusseissa on kaukalonvöille aukot. Niitä on isompia ja pienempiä, pienempi kaukaloon, isompi rattaisiin. Isommassa sit rattaiden vöille aukot..
27cefbd5a911688295a2d7c20cd2f1fb

Jepulis, itse ainaki tuon eisbärchenin nimeen liputan! Tuo talvilämpöpussi on todella lämpönen ja ei jää kyl heti pieneksi. Hintakaan ei päätä huimaa kun monissa nettikaupoissa siinä 40e huitteilla. Sit löytyy eisbärcheniltä vielä semmonen 4 vuodenajan pussi, ite kokenu käteväksi kun hylkii vettä ja on kevyempi, pidempi käyttöaika :)

Mä ostin käytettynä wallaboon (miten kirjotetaankaan :D) kaukalopussin. On turvavöille aukot. Tuntui lämpöisen oloiselta. Pukee sitten vähän enemmän vaatetta alle, jos on oikein kylmä.

Mä oon ostellu 56-68 cm ja satunnaisia 50cm. :) Nyt alkaa pientä olemaan jo aika paljon ni keskityn ostamaan 62-68 cm ku ne menee sit vähän pidempään, ehtii ostaa 74 senttiset siinä välissä :D

Mä oon ostanu 62 suurimman osan, 56 ja 68 ihan muutamia, 50 tasan yhen pitkähihasen bodyn ja velurasun. Joku päivä meen tonkimaan veljen luokse niitten pojan vanhoja vaatteita ni sieltä sit ainakin muutamat 50 ja 56 meinasin poimia lisää matkaan... :) Huomasin myös että vaattemerkkejen välillä on suuria kokoeroja.. Esim aika moni noista 62 on lähes samankokosia kun 56..

Bodyissä on lähes kaikissa ne kääntöhihat, täällä meiän pikku kaupungissa kun ei myydä monessakaan paikassa lasten vaatteita ni varsinkin noita oon hamstrannu jo aika urakalla reissuiltani :D

Joo, mä olen myös pohtinut tuota vauvanvaatteiden koko hommaa. En ole vielä ostanut ainuttakaan vauvanvaatetta, aattelin sitten rakenneultran jälkeen rysäyttää oikein kunnon hankinta vimman päälle :grin Mun äiti on ostanut aika paljon noita yli 60cm vaatteita. Oli itse sitä mieltä, ettei mun kannattaisi paljoa pienempiä ostaa. Meinaa varmaan, että saan megakokoisen vauvan :wink Eikös ne ole sitten ihan julmetun isoja pikkuiselle jos pieni sattuu olemaan vaikka 49cm?

Onko jollakin kokemusta Britaxin shiny lämpöpussista? katsoin että sen saisi nyt melko edullisesti ja vaikuttaisi näin päällepäin hyvältä.

Takaisin