Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Heiri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jee jopa yksi bodi ostettu uudelle tulokkaalle! Alesta löysin kyllä tosi hyviä vaatteita esikoiselle ja tulikin kahmittua aika paljon. En vaan vielä viitti uudelle tulokkaalle ostaa hulluna,kun jotain kivaa pitää säästää syksylle ja talvelle.

Ai miten niin lähtee käsistä? Mä oon jo ihan ostamassa vaunuja [:D] Vaatii aikamoista luonteenlujuutta saada nyt jäitä hattuun [;)]

^no sä oletkin jo vähän mua pidemmällä. [:D] Minäkin jo aktiivisesti seurailen mitä vaunuja on tarjolla käytettynä. Melkeinpä vaunumerkki on jo päätettynä. Samoin olen päättänyt minkä kantorepun haluan jne. Suunnitelmat on siis tehty jo hyvissä ajoin, mutta yritän hillitä ostelun aloittamista ainakin miehen loman yli. Sitten meidän ostoskoriin tulee myös auto jossain vaiheessa... Meidän autot jää pieneksi vauvan tultua... ei mahdu autoon 2 aikuista, vauva istuimineen, vaunut, iso koira + kaksi kissaa... ja tavarat... Siispä myydään molemmat autot pois ja ostetaan joku isompi tilalle. Joo, paljon tulee hankittavaa. Miehen loma loppuu elokuun puolivälissä ja sitten annan itselleni melko vapaat kädet tarpeellisen hommailuun. Jaa... voipi hyvinkin olla, että hiukan sorrun ennen sitä jo, mutta ei se niin vakavaa sitten. Varmaan käydään miehen kanssa yhdessäkin kirppiksiä jne. Niiltä löytyy kuitenkin kaikenlaista kivaa. [;)]

Mä oon katellu jo turvakaukaloita ja valinnutkin merkin ja mallin. Meillä pitääkin ostaa se jo tässä kesän aikana tiettyjen syiden takia. Ollaan kans katottu jo kantoreppua, koska itse haluaisin kantaa vauvaa lähellä vapain käsin. Vaatteita en ole ostanut, mutta sen olen päättänyt että rakenneultran jälkeen jos ja kun saadaan tietää vauvan sukupuoli niin haluaisin käydä ostamassa jotain poikamaista tai tyttömäistä [:D]

Itse en oo vielä ostanut mitään Masukille. Hoitopöytä saadaan mun porukoilta. Se on näppärä kun siinä on hoitotaso jonka alla on kolme isoa vedettävää laatikkoa ja tilaa kahdelle korille, lisäksi siihen on sisko ostanut joskus hyllyosan jonka saa siihen hoitopöydän päälle viritettyä seinää vasten. Se on näppärä. Laatua Ikea.:D Ekaks mietittiin että ensisänkynä saa mennä suvussa pyörinyt pajuinen kehto, mutta ajateltiin että turha sitä on 4kk takia alkaa kuskaamaan 300 kilsaa suuntaansa. Aiotaan ostaa siis pinnasänky varmaan jo tässä kuussa kun Ikeasta saa todella nätin todella edullisesti. Se on joku FamilyCard tarjous. Jos tuntuu isolta niin voihan sinne laittaa vaikka äippäpakkauksen laatikon sitten aluksi. Parvekkeelle ei hankita erikseen vaunuja kun on niin pieni parveke, mutta semmosen riippusängyn tahdon sinne lapselle virittää. Talvella toki lapsen on lämpimämpi nukkua vaunun kopassa.
Vaunut varmaan ostetaan uutena jos osuu kohdalle sopivat. Merkillä ei niinkään ole väliä, kunhan työnnettävyys on hyvä.
Turvakaukalo on kyllä pakko hankkia sairaalasta kotiin pääsyä varten, mutta muuten jää tosi vähälle käytölle kun ei meillä toistaseksi vielä oo autoakaan. Onhan se toki hyvä olla olemassa kun aina sillon tällön saadaan kuitenkin auto lainaan ja on se pitkän matkan bussissakin turvallisempi olla kaukalossa kun vaunun kopassa.

Vaatteita ajattelin alkaa jossain vaiheessa huutaaman huuto.netistä ja sitten myös siskon kavereilta,(siellä muutama viime joulun vauva) sekä siskolta ja veljen vaimolta..Sisaruksilta löytyy lapset tyttö ja poika 4-v ja tyttö ja poika 2-v. :D Veljellä kaksi poikaa ja siskolla kaksi tyttöä. Ongelmaksi tulee vaan se että haluan aika neutraaleja värejä lastenvaatteisiin ja tytöillä esim.tuppaa olemaan ties minkämoista prinsessamekkoa kun eivät muita suostu käyttämään. :D  Onneksi tässä on vielä aikaa.

Tänään ostin ihan vauvaa varten pikkuriikkiset 56 kokoa olevat rennot farkut alesta. niiiin ihanat<3 kyllä niitä on pitänyt nyt hytistellä.<3 :D

meidän eka beibi nukku ekat kuukaudet mun vanhassa kehdossa,jolla on hirveesti tunnearvoa :) ihanaa,että äiti oli säilyttänyt sen ja aivan kun uusi. Nyt esikoinen nukkuu isänsä vanhassa pinnasängyssä,joka maalattiin ja kunnostettiin ja ostettiin siihen hieno finlaysonin patja ja liinavaatteet ja näyttää tosi upealta!! ei löydy kaupoista enää tollasta laatua mitä ennen valmistettiin. Vaunut halusin kyllä uutena ja nyt haluisin jo uudet :)

Niin siinä sitten kävi... [:D] :

Mulla oli kovat aikeet, ettei mitään kummempaa ostella ennen syksyä... Päädyttiin ostamaan kantoreppu vauvelille. Meidän harrastuksissa sellainen on lähes pakollinen kun tehdään koiran kanssa lenkkiä metsissä kinttupolkuja pitkin... No, huomasin, että sellainen oli tarjouksessa ja mainitsin miehelle. Mä vähän jopa jarruttelin, mutta mies sanoi, että no sit ostetaan, että tuolla kaapissahan se säilyy loppuvuoden. Siispä tällä viikolla saadaan Manduca kantoreppu hypisteltäväksi. [:)] Tämän lisäksi on ostettu kaksi paria sellasia "pehmosukkia". Ne oli vaan niin söpöt, että pakko oli ostaa... Juu, tästä se alkaa... Pikapuoliin on tarkoitus alkaa kirppareita kiertää...

Meillä lähinnä mun äiti on ostanu jotain meijän vauvalle sekä hänen sisko[:)] Lähinnä vaatteita ja jotain muuta pientä. Itse en kyl oo tainnu ostaa viel mitään. Kyllähän sitä tekis jo mieli ostaa kaikenlaista mutten ihan viel viitti.
Mun miehen sisko saa kolmannen lapsen kuukauden meitä myöhemmin[:)] He lupasivat jo meille turvakaukalon, koska heillä on yksi ylimääräinen. Äitini antoi alku kesästä meille kastemekon, mikä on ollut minulla ja pikkuveljelläni kastejuhlissa[:D]
Minä en haluaisi tietää vauvan sukupuolta. Meillä on ens kuun puolivälissä rakenneultra. Siihen mennessä pitäs miehen kaa sopii halutaanko tietää kumpi tulee, mies ois halukas tietään. Sekä äitini kyselee aina että halutaanhan tietää kumpi tulee, että hän pääsisi ostelemaan muutakin kuin neutraaleja värejä.

Käytiin tänään kattomassa turvakaukaloa ja vaunuja meijän paapille<3 Kuten jo tiesin etukäteen aijomme ostaa Emmaljungan duo mondial vaunut sellaiset nahkaiset valkoiset :) Aivan mahtavat, kokeilin niitä tänään ja tulimme siihen tulokseen, että huomenna käydään ostamassa ne. Kalliithan ne on 850 euroa, mutta ei mulle oikein muutkaan kelpaa, ne on ne oikiat! :) Ostetaan jo nyt ne sen vuoksi, koska parempi rahatilanne nyt kuin tulee varmaan olemaan moneen vuoteen.. kun molemmat nyt oltu töissä, tästä lähtien vain mies, kun selkäni takia en paljon tieten töihin pysty.. Myös turvakaukaloa käytiin katsomassa, mutta mieluista ei vielä löytynyt, seki ajateltiin etsiä ja ostaa huomenna, kun syksyllä on paljon hankalampi tuo rahatilanne.. on kuitenkin vielä paljon hankintoja tehtävä silloinkin kuten hoitopöytä yms..

Laitan tähän kuvan niistä vaunuista :)

Mä saan turvakaukalon ja sitterin + vaatteita mun siskolta, mutta turvakaukalon jalustaa ei saada siskolta kun se on käytössä vielä. Löydettiin Huuto.netistä melko halvalla jalusta siihen. Vaunuja on mietitty, mutta ei vielä ostettu. Oran vaunut on tällä hetkellä suosikkina. Ajattelin, että talvivauvalla, voisivat olla aika hyvät ja suojaisat. Yritetään löytää nekin hyväkuntoisina käytettyinä, kun tuota rahanreikää tosiaan on tiedossa vähän enemmän kuin tuloja...

Meille on nyt selventynyt lisää mitä pitää hommata ja mitä ei. Elikäs sänky tulee lähes uutena lahjaksi serkulta, vaatteita vähän joka puolelta sukua ja aika paljon, pari rakasta on innostunut myös neulomaan isompiakin vaatteita eli siis haalaria/nuttua jne eli mitään vaatetta ei tartte ostaa, itkuhällärit siskolta, syöttötuoli siskolta, pöytään kiinnitettävä syöttötuoli myös siskolta..
Eli ainoat hankinnat mitä me joudumme tekemään on autoon istuin ja vaunut.. ja ne me ostetaan kun selviää onko mahassa kukaan edes elossa..

Oon muutamia vaatelöytöjä kirpparilta tehny,esim bodyja,potkareita yms..
Kannatan muutenkin kirpparikamaa:D Turvakaukalo,yhdistelmävaunut ja vaatteita tulee sukulaisilta..Vaunut ostaa mun äiti sitten kun vauva on syntyny,koska eipä niillä heti mitään syntymän jälkeenkään tee..
Häkkäri ja hoitopöytä etsitään jostain käytettyinä

No nii, nyt on vaunut käyty ostamassa.. :) Piti jo vähän kootakki niitä, mutta takas laatikkoon maltettiin laittaa, kun muuttokin tulee ihan näinä viikkoina.. :) vielä neljä kuukautta saa olla laatikossa.. vielä hoitolaukku pitäis hakea espoon myymälästä.. :) ostettiin myös Brion primo-turvakaukalo, ruskea musta jalustoineen..:) menihän siinä yli tonni rahaa, mutta ompahan nyt ostettu murulle tärkeimmät.. kun ei käytettyä kaukaloa haluttu, ei saa olla kolaroitu ja mistä sen tietää, onko ne?! turvallisinta ostaa uus. :)

Me saadaan kans toi brion primo,käytettynä tosin mut ollu vaan yhdellä eikä ole ollut kolarissa..

Meillä ostettiin kans Gracon turvakaukalo+telakka käytettynä. Sain työkaverilta joten voi luottaa, ettei ole kolaroitu ja muutenkin se on ollut käytössä niin vähän aikaa, että näyttääkin ihan uudelta vielä. Rattaat haluan ostaa uutena. Jotenkin vaan sellainen olo, kun on ensimmäinen tulossa [:)] Äsken kävin H&M:llä ostaan ittelle ensimmäiset mammapöksyt ja vauvaosastolla pyörin pitkään. En sitten ostanut meidän pikkuiselle tällä kertaa mitään, kun turhauttaa ostaa vaan valkoisia tai muita neutraaleja värejä. Mulla on rakenneultra vasta elokuun loppupuolella niin aika kauan pitää odotella tietoa sukupuolesta vielä [:D] Ostin sitten parhaan kaverin kolmen viikon ikäiselle typykälle aivan ihanan leppäkerttusetin, mihin kuulu body, pöksyt ja sellanen söpö myssy. Mies pitää mua aivan pönttönä, kun en voi mennä vauvaosaston ohi ostamatta jotain jollekin. Parempi siis varmaan kiertää kaukaa ne osastot [:D]

Me käytiin tänään testailees vaunuja, ja yllärinä löysin tosi kivat ja edulliset Suomen lastenvaunutukusta.
http://www.bebidoo.com/index.php?id=63

hinta oli 349 ja tykkäsin kovasti, kantokoppakin oli reilun kokoinen. Vielä ei ostettu, käydään vielä toisessa paikassa
mutta mäpä luulen, että noi hankitaan.

Oli vaan pakko kommentoida että mäkin himoitsen Oran vaunuja! Tosin ostamista joutuu varmaan lykkäämään syksylle, mies kun haluaa sovittaa niitä sitten autoon, joka tulee vasta syys-lokakuussa. Mä oon sitä mieltä että ne mahtuu eniveis ja muita vaunuja en halua [:D]

Mä olen jo valinnu vaunut mitkä mamma saa sit ostaa kun niin haluaa:)
Mut saa nähdä saako niitä sit enää hobby hallista tilattua mut kaipa niitä joku ihan liikekin myy..

Takaisin