Hankinnat vauvalle

Turvaistuin hankittu, 35 €, näyttää käyttämättömältä. [:D]

Punainen, valkopilkullinen body 62 cm, farkut 62 cm kirppikseltä. Kaverilta lahjaksi uusi Lindexin raidallinen mekko pinkillä rusetilla 62 cm, toiselta kaverilta omalta lapselta farkut 74 cm, hattu+tumput puuvillaa, ruskea Benettonin tikkitakki 56 cm, 3 kpl (lilat, ruskeat, oranssit) velour-pöksyjä 62-68 cm, valkoinen lyhythihainen body 50 cm, pitkähihainen body 62 cm, lyhythih.body 62 cm, pitkähih.paita 62 cm, lyhythih.paita 56 cm, lyhythih.body 68 cm, punavalkoruudulliset untuvatöppöset, hupullinen pandapuku 68 cm. HUH.

Nyt täytyy alkaa lajitella kokojärjestykseen vaatetta. [:D] Ainakin tuonne 3 kk:n ikävaiheille tuntuu alkavan olla aika kivasti noita kamppeita.

Itselle H&M-mama farkut 5 €, tummanharmaa neule ja oranssi huppari ilmaiset kaverilta. [:D][:D][:D]

Viikonloppuna kävimme hakemassa pinniksen. Eli kyseessä on siskon ex-miehen pinnis, jossa siskontyttäret on molemmat nukkuneet. Sellainen 70-luvulta retro. Pinnoissa toisella puolella on tuollaiset puukuulat. Valkoinen. Pitää vähän kunnostaa, ehkä tapetoin laitoihin jotain lapsiaiheista tapettia ja maalaan rungon uudestaan (valkoiseksi).

Naapurilta saatiin ostettua sitteri (Emma keinusitteri) ja parvekerattaat, setti tuli 20 eurolla! JEI!

Nyt on vaan kauhee mietintä päällä tuon turvakaukalon+alustan kanssa. Ostetaanko käytettynä? Tutuilta? Stockalta hyödyntäen lahjakorttia? Netistä uutena? kääk...[8|]

Ostin sitten ihanaa vauva-aiheista kangasta Eurokankaalta pala-marketista. Siitä tulee vuori äitiyslaatikkoon. Sen ympärille ompelen myös sitten pitsiröyhelön, kun löysin ihanaa pitsiä (sellaista vanhanajan näköistä).

Ja pitäisi käydä askareteluliikkeessä hakemassa maalia millä voisi maalta noita nauravia eläimiä lastenhuoneen seinälle...

Pitää jatkaa myös pyykkäystä kun vasta puolet saaduista vaatteista/lakanoista on pesty. Ja ne pitäisi järjestää koon mukaan kaappeihin. On aikamoinen vuori jo. Mieskin jo ihmetteli vaatteiden määrää [:D]

Mä tilasin yhdistelmävaunut Vauvattaren tarjouksesta [:D][:D][:D]

Oran Jovi Airit, tummanharmaat, tuttavapiirissä kehutut, 399€ ja kaupanpäälle sadesuoja. Valkoisista Emmaljungista haaveilin, mutta säästyypähän nyt muihin vauvavarusteisiin 500 euroa [:)] Ja onhan noi orat suomalaisetkin, kotimaisuus kunniaan [;)]

Moikka!

Oottako miettiny ostatteko vauvalle matkarattaita? Semmosethan ois kätevät, että sais sen turvakaukalon kliksautettua niihin kiinni ja ois kätevä kaupassa lykkiä niillä! :)
Mut onko kellää mitää kokemusta/ehotuksia minkälaiset kannattas ostaa? varmaan käytettynä ostetaa jos löytyy hyvät. Turvakaukalokin on tosin vielä ostamatta...

matkarattaista: mekin mietittiin niitä - mutta sitten kaveri suositteli että miettis vähän miten sitä vaavia tullaan ulkoiluttamaan. Esim. jos käyt ruokaostoksilla autolla esim automarketissa (prism tms) niin siellähän on ostoskärryjä jossa on kaukalo. Ja jos sitten lähdet kaupungille pidemmäksi aikaa niin suositushan on ettei pientä vauvaa pidetä turvakaukalossa sitten enemmän kun 30 min kerrallaan - ei ole hyvä sen selälle. Me ainakin päätettiin että koska jos haluan lähteä kaupungille (HKI) tallustelemaan tulen käyttämään julkisia niin silloin vaan vaaveli suoraan lastenvaunuun.

JOS hankit travel-systeemin, hanki sellainen 3-in-one, esim. Brio Sing on yks aika hyvä... Mutta, mieti tarvetta tarkasti ennen.

Sitten on niitä yhdistelmävaunuja johon saa sitten adapterin avulla kaukalot kiinni, vaikka ei olisi samaa sarjaa.

Paljon on vaihtoehtoja.

Olenkohan mä jotenkin outo, kun meille ei olla vieläkään hankittu yhtään mitään. Ei edes yhden yhtä bodya! [&:]
Perinteisesti olen kyllä sellainen "viime hetken"-tyyppi. Mutta tässä asiassa voisi jo varmaan pikkuhiljaa alkaa juttuja ostelemaan. Ettei sit kaikkea kerralla tarttis ostaa.

Taidan olla ainut, jolla ei ole hankittuna vielä mitään!

MaD et ole ainut en oo minäkään hankkinu mitään. käyny vaan katselemassa ja ihailemassa. Rattaat on ainoat mitä mulla on kun sain ne kaverilta ilmasiks.

Täälläkään ei ole vielä hankittu mitään. Päätin että rakenneultran jälkeen alan vasta kattelemaan [:)]

Haettiin vaunut eilen! Jihaa!! Kaverilta hankitut, n 5 vuotta vanhat Hartanit. Oli kyllä niin hyvin pidetty että ei uskois että oli 5 v.

Toiselta ystävältä saan ostaa Brio Primo turvakaukalon + isofix jalustan edullisesti. Jälleen kerran säästämme luontoa - ja meidän lompakkoa!

Viimeistä pyykkilastia pestään, ja sitten alkaa järjestely kaappeihin. Maalaan pinniksen (sellainen 70 luvulta, jossa on parissa pinnassa puukuulia) uudella värillä. Ja sitten pääsen kans maalaamaan pikkueläimiä lastenhuoneen seinälle! [:D]

Ja parasta! Voitin huuto.netissä ihanan ison vauvan tarvikepaketin! Siinä oli niin paljon hyödyllistä tavaraa. Ja olenhan jo aikasemmin ostanut sieltä sähkökäyttöisen rintapumpun.

Olen niin innoissaan kun samalla voi auttaa muita (ostamalla heidän vanhoja tavaroita), auttaa luontoa (olla ostamatta uutta, aiheuttamalla lisää roskaa) ja samalla sitten auttaa omaa tilipussia.

Jee [:D] oon niin happy!

Saadaan työkaverini tyttäreltä yhdellä lapsella ollut pinnasänky, patja, reunasuojat ja peitto hintaan 50 €. Edes jossain säästää kun ei uutena tarvitse hankkia[:)][:)]. Saan nää maanantaina.

Tällähetkellä meillä on erilaisia vaatteita yht. n. 20 kpl. Vaunut Crescent classic 2009. Vielä niin paljon hankittavaa, mulla on sellanen lista mistä vedän sit sitä mukaa yli kun saadaan tavarat.

Dodiid. Eilen innostuttiin miekkosen kanssa ja ittellenikin olin luvannut, että rakenteen jälkeen saan ostella (ostelin kyllä jo vähän aikaisemminkin [:D] ). Mukaan saatiin kaukalo ja pinnis. Eli nyt olis sitten ne isoimmat hankittu, kun vaunutkin on jo vähän aikaa sitten hommattu. Vaatteita en hirveesti ostele, kun saadaan kuitenkin lahjaksi. Huuto.netistä ajattelin jokinlaista kestovaippasettiä haeskella, josko hyvään hintaan löytyisi.

Sitten pitäisi enää saada kämppä siivoksi, että saataisiin koottua tuo pinnis

Lindexistä ihastuttavat l.valk.palmikkosukkikset (62cm) ja velour-pöksyt (62cm). Just se väri, hah! Saas nähä, mikä sinappi se tulee olemaan...[:D][:D] Olen vaan niin täysin hullaantunut valkoisiin vauvanvaatteisiin.
KappAhlista luomupuuvillainen valk.ruskearaidallinen body (56cm). Olen jo itsekseni haaveillut, mitkä tulee olemaan kotiutumisvaatteet..[:)]
Oli jotenkin kivan tuntuista ostaa ihan uuden uutta vaatetta, kun melkein kaikki tähän mennessä on kirppikseltä ja muilta saatua. Kun ei liikaa kuluta, niin hyvä on.

Kirppareilla kiertelin päivän ja etsiskelin erilaisia kestovaippoja. Mukaan tarttui pari FuzziBunz-merkkistä takuvaippaa. Olen ihan pihalla kestovaipoista, kun esikoisen kanssa en kestoja harrastanut. En jaksanut kokeilla kun yhtä merkkiä, niitä mitä tuli äitiyspakkauksessa ja osoittautuivat huonoiksi. Nyt olen kuitenkin ajatellut kauhulla tulevaa vaipparoskan määrää ja päätin perehtyä tuohon kestoiluun. Vähän oon opiskellut asiaa kestovaippainfon-sivuilta. Nykyään kun on sisä- ja kuorivaippojen lisäksi myös all in one-vaippoja, mitkä varmaan mulle sopii paremmin. Noita merkkejä vaan on niin mahdottomasti, et ei oikein tiedä mikä olis hyvä. Pitää vaan testailla. Jos jollain on kokemuksia jostain tietystä AIO- tai taskuvaippamerkistä niin kertokaa ihmeessä[:)]!

Muuta en ole vauvalle vielä hankkinut. Äitiyspakkaustakaan en meinannut ottaa, kun esikoiselle otin, niin on siitä kaikki tavarat tallessa. Mieli kyllä tekis kovasti ostella kaikkea[8|]... mutta tosiaan, melkein kaikkea on jo ennestään.
Jotain pientä sentään puuttuu, kun tällä kertaa tulee talvivauva[:)]. Pieni toppahaalari on ostettava ja sellaisen lämpömakuupussin turvakaukaloon ajattelin hommata. Manduca-reppu on myös hankintalistalla. Anoppi lupasi sen ostaa jollen mistään kirpparilta tai huutonetistä löydä. Aluksi meinasin kuitenkin käyttää kantoliinaa.

Viper: yksi vinkki - osta riisipaperia. Laita arkin riisipaperia mihin kakki tulee, niin voit ottaa sen arkin ja heittää sen roskiin, niin se ei sottaa yhtä paljon. Tämän vinkin sain kälyltäni (2 lapsen äiti).

Viper: Mulle ainaki ystävä suositteli, että ihan pienen kans pärjää harsoilla + villakuorella, kun tuotanto on suurimmaksi osaksi pissaa, eikä sitäkää litroja tule kerralla ekoina kuukausina. Sitten voikin jatkaa erilaisilla kestoilla, nää on kuulemma ihan käyttäjästä kiinni, mistä tykkää.
Muutamia harsoja olenkin jo ostellut, laatuerot on muuten huomattavia, ihan no-name harsoja en suosittele. Ja yhden villakuoret olen itse kutonut. Käsityötaidot on rajoittunu aikasemmin sukkien kutomiseen, mutta nettiohjeiden kans selvisin kiitettävästi.

Sukris, minä ostin jo 56 koon puvun ja harkitsen myös kokoa 62, riippuen siitä minkälainen talvi on tulossa ja tietty vauvan kokokin vaikuttaa. Meillä ainakin esikoinen "hukkui" 62 koon pukuun ensi kuukausina. Ja tyttö oli normikoinen syntyessään. Sanotaanko että 62 koko menee 2-3kk:sta eteenpäin. Ja silloin ei enää pitäisi olla talvi, joten varmaan riittää joku kevyempi haalari.

Niin ja kiitokset Jenni74 ja minnanen vinkeistä! Juuri tässä meinasin ommella äitiyspakkauksen kestovaippoihin tarrat, niin pysyvät paremmin paikoillaan. Niitä voi sitten käyttää ensi alkuun!

Täällä käytiin pikkasen ikeassa, nyt oli pinnis ja hoitopöytäkin.
Noita vaatteitakin alkaa olla aika kasa, saatuja ja vähän ostettujakin.
IIH[:)]

[:@] Tänään saatiin koottua kauhean työn ja tuskan jälkeen lipasto vauvan vaatteille. Ostettiin Maskusta ja myyjä-setä oikein kehui, että hän on saanut huonakalunsa tunnissa kasaan. IKEAn ihaniin ja helppoihin kokoamisohjeisiin tottuneen oli todella vaikea saada selvää puutteellisista ja viallisista ohjeista, jotka oli tulostettu yhden A5-paperin kummallekin puolelle!!! Huoh...hyvältähän tuo näyttää, mutta...[:@]

Anyways, lipasto vaavelin vaatteille on hankittu ja koossa. Ei siis mitään isompaa ostettavaa enää! [:)]

Kannattaa muistaa noita toppapukuja hankkiessa,että helmikuussa saattaa hyvin olla sellaiset paukkupakkaset että tulokkaan kanssa pitää linnottautua sisälle.. Itse en välttämättä kaikista pienintä mahdollista toppapukua ostaisi, se saattaa jäädä käyttämättä mikäli on tosi kovat pakkaset.

Me satuttiin saamaan kummipojan sinisiä toppapukuja/pusseja 2kpl, pienempi on 56/62 ja isompi on 68/74. Ja vaunujen mukana tuli lämpöpussi, joten luulis noilla pärjäävään.

Me on muutenkin saatu niin paljon vaatetta,että pitäs tehdä inventaario ennen kuin mitään ostaa. Vaatteita tarvii varmaan vaan ihan pikkuisia kokoja muutaman setin, muita kokoja sitten onkin. Muutenkin pitäs tehdä listaa, mitä on ja mitä vielä tarviis.. Ainakin pinnasänkyyn patja, sitteri yms.

Olen ymmärtänyt niin, että vastasyntynyttä ei tulisi viedä ensimmäiseen pariin viikkoon ulos ollenkaan kovilla pakkasilla, keuhkot ovat vielä hetken sen verran kehitysvaiheessa, ettei liian kylmä ilma tee hyvää. Me saadaan kaverilta hankittua käytettynä tuollainen Eisbärchen-lämpöpussi, jonka alle tarvitsee laittaa vain kevyt toppapuku tosi kylmällä ja vähemmän kylmällä taitaa riittää fleece. Eli kerrospukeutumisella ajateltiin pärjäillä. [:D] Niin kuin tuolla sivullakin kerrotaan, on turvallinen ja ennen kaikkea helppo ratkaisu!

http://www.babyidea.fi/vauvanhoidosta/lampopussi.html

Takaisin