Hankinnat vauvalle

Utu, mä päätin ekaa odottaessa, et satsaan ekoihin imetysliiveihin ja kävin sellasessa rintsikka liikkeessä ammattilaisen pakeilla. Ja onneks kävin, en todellakaan ois osannu sillon ostaa D-kupin liivejä, kun normaalisti käytän B-kupin liivejä. Liivit makso jotain 60€, mut en oo katunu liivejä yhtään!

Ja ne oli sellasta kaarituelliset ja mukavaa venyvää kangasta [:)]

Kiitos Pepilius hoitopöytävinkistä! Toi näyttää tosi kivalta, ihanan värinenkin! Tais ratketa mimmu87 meidän ongelma näinkin helposti [:)][:)] Täytyy vaan Ikeaan sitten suunnata, lähin on Tampereella mutta toivottavasti sieltäkin löytyy. Kyllä mä voisin ostaa hetikin vaikka aikaista on, pikku hiljaa kerätä vauvakamaa niin ei tuu kaikki isot ostokset kerralla [:)]

Kirpparilla kävin tänään ja sieltä löytyi Kun vauva tulee kotiin-dvd. Tätä on varmaan joskus neuvolassa jaettu, tuotantovuosi näkyy olevan 2003. Ei maksanut kuin 2€ [:)] Vauvojen vaatteita ei näkynyt, olis lähteny niitäkin varmaan jo mukaan [:D]

Pepiluis ja Tipsi:
Nyt on kuulkaas tytöt on pöytä haettu! [:D] En minä yhtään malttamaton oo tai mitään. [8D] Mies tuossa sitä kokoaa ja tuskastelee, normi Ikean palapelimalli. [;)] [:D] Sit ostettiin yks helistin ja pehmosoittorasia, lakanat, kuviollisia harsoja ja "pesulappuja", pyllypyyhkeeks sopivia. Niin ja sitte koreja siihen hoitopöydälle. Pikkusen innostuttiin. [:D] Mut ei tuonne jaksa usein mennä, vaikka lähellä onkii... Pitää vielä kyplyamme hakea sieltä sitte loppuvuodesta, nyt ei oo oikein tilaa sille täällä. Pitääki olla noin halpaa siellä, tulee osteltua kaikkee mahotonta. [:D]

Vaunut tilattu :)! Helpottu päätös, ovat mimittäin ainoat mitkä sopivat meidän hissiin (ja täyttivät muut kriteerit)! Meidän hissi on vain 90 x 90!! Onneks tajusin ennen tilausta sen. Pehmeä kantokassi (talvi) ja heittoaisa. Kuva vaunuista: http://www.crescentbaby.fi/index.php?page=malli2

Hoitopyötänä meillä käytetään isoa työpyötää, siihen päälle vain hoitopehmusteet (näkyi niitä olevan Ikeassa). Työpyödän alle ostamme lipaston (on aika korkea pöytä) jonne saa kaikki vauvan vaatteet ja vaipat yms.

utu: En tiiä, missä päin asut, mutta itse olen hankkinut nyt kohta 3 kuppikokoa isompana (huh!) Lindexistä tosi kivoja. Eivät ole imetysliivejä, mutta tiedän, että sieltä saa niitäkin tosi kivoja ja nättejä. Ja hinta ei päätä huimaa. N.14 e-> Sokoksissa on hyvät valikoimat (ainakin silloin kun olin itse töissä siellä) [;)]

Itse kun kohta saatan joutua tilanteeseen, että normikoot ei sovi, kun ympärys pitää olla 65-70 ja kuppi D tai E, niin joudun kai siirtymään erikoiskauppoihin, auts. Esim.Change ja Funky lady. Hintahaarukka 40-80 e. UH.

Jotkut kaverit suosii ihan sellaisia pehmeitä imetyspuuvillatoppeja, joita voi käyttää yölläkin. H&M:stä saa mustia ja valkoisia mama-puolelta. Jos tukea haluaa/ja isompirintainen sitä myös tarvitsee, kannattaa ehdottomasti panostaa laatuun. Välttyy selkäkivuiltakin. Kiinnitä huomiota riittävän leveisiin olkaimiin, materiaalin pehmeyteen ja siihen, että ympärysmitta on riittävän tiukka. (yksi sormi mahtuu selän ja liivin väliin) Liivin ei tule pussittaa, mutta rinta ei saa myöskään yhtään tulla yli. Ja jos sulla on toinen pienempi, niin voithan ostaa nyt sellaisia, joissa on toppaukset ja ottaa isommalta puolelta sen pois? Tai imetysaikana vaikka "topata" useammalla maitosuojalla pienempää puolta.

Tähtiys:
Paljon maksoi vaunut? Meillä toooosi kapea rappu yläkertaan, tulis tännekin tarpeeseen sirot ja kätevät..

Ja minä en ole edelleenkään ostanut yhtään sukkapariakaan...13+0 tänään täynnä*** Uskaltaiskos jo?! [:D]

Mimmu ja Tipsi, mukavaa jos pystyin oleen avuksi! [:)] Alkuun tarttee hankkia niin kauheesti kaikkee, ni hyvä jos joku tulee edes pienemmällä pohdinnalla ja vaivalla! Mimmu, sinä sitten vähä innostuit! [:D] Minäki tuossa sanoin miehelle, et pitäs kirjottaa sellanen Ikea lista, et kun seuraavan kerran jossain ajelee ni kävis. Aina ku mä käyn Ikeassa, ni mul ei tartu mitään loppujen lopuks mukaan kun en paikan päällä muista, mitä sitä tarvitaan [:D] Meilläkin lähin Ikea on Tampereella, tosin ei olla siellä vielä käyty..

Tähtiys, toi on kyl kätsyä, et on jo valmiiks hoitotasoks sopiva taso!! Meil ei oo ku tollanen parin neliön kokonen vessa, mihin on kylpyammekin survottu!! Siel ei oo etes pesukoneelle paikkaa [:D] Ihana 70 luvun talo..

Pepiluis:
Joo, se onki hyvä itelleen perustella, että siks kannattaa jo nyt ostella, ettei kaikkee sit kerralla. [;)] [:D] Mutta tottahan se on. Minun taas ei pitäny ostaa Ikeasta muuta ku se pöytä, mutta ku kierreltiin siellä lasten puolella ni käteen sattu yhtä sun toista. [:)] Mulle käy siellä aina niin, siks vierailen ko. paikassa niin harvoin. [:D]

Voi mimmu87 minkä teit [:D][:D][:D] Vähänkös sitten ostelitte! Miehen kanssa lyötiin lukkoon että mennään 14.8. Tampereen Ikeaa tyhjentämään.. Ainakin sen hoitopöydän verran. Harmi kun ei aiemmin päästä kun molempien työkuviot menee aina päällekäin [>:] Mutta silloin onkin jo np-ultra ja 12 viikkoa takana, niin uskaltaa jotain isompaa ostaa. Taidankin kohta siirtyä Elloksen sivuille kattelemaan söpösiä vaatteita pahimpaan innostukseen [;)]

Tipsi:
En kai sitten Pekkaa pahempi ole, jos sinä kerta kahen viikon päästä teet samanlaisen tyhjennysreissun? [:D] [;)] Oon viikoissa sen verran eellä, että yhtä hätäsiä taidetaan olla molemmat. [:D] [:D] Olikohan Elloksella se kiva nallehaalari? Harmi kun talvivauvalle on liian kylmä, siinä ei tainnu mitään toppauksia olla? Keväällehän sitä vois ajatella. [:)]

Maiza: Vaunut maksoi 630 €, onhan se aika paljon, mutta jää sukuun sit kiertämään :). Ei mene hukkaan vaikkei itse muita lapsia tekisikään (ei sitä vielä tiedä sanoa)..

Pepiluis: Meillä tuo hoitopöytä ei ole kylpyhuoneessa vaan työhuoneessa joka makkarin vieressä. Työhuoneesta tulee aikoinaan nk lastenhuone.

Pepiluis ja Maiza: Kiitos vinkeistä! [:)] Suuntaan tänään käymään Tampereella, niin josko saisin aikaiseksi etsiä sieltä uudet rintsikat. Ainakin pitäisi olla useampia liikkeitä, mistä katsella. Niiden sovittaminen vaan on aina yhtä tuskaa, ainakin mulle [:@]

Suoranaisia vauvalle suuntautuvia hankintoja en vielä ole uskaltanut tehdä. Eka ultra on ens tiistaina (eli siis juuri tähän aikaan viikon päästä, iik!) niin josko sitä sen jälkeen uskaltaisi jotain pientä jo ostaa...

mimmu87, hätähousu joo täälläkin, myönnetään [:)] Mä oon mieheltä mankunu vauvan huoneen remonttiakin jo jonkin aikaa.. Siitä tulisi hoitohuone kunnes kasvaa, vauva nukkuisi kuitenkin meidän kanssa samassa huoneessa alkuun.
Elloksella olis se nallehaalari, se on kyllä suloinen! Talveksi vähän kylmä, mutta kevääksi aika ihana. Kun osaisi vaan tilata oikean kokoisen ettei jää käyttämättä kokonaan.

Hei!

mä saankin kaverilta, jolla vajaan vuoden vanhat kaksoset. pari kassia on jo vaatteita, mut näppärästi myös vaunuyhdistelmät, turvaistuimet ja sitterit haen tossa syksymmällä.
ostetaan sellainen 144cm pitkä pinnasänky, jossa saavat viihtyä ekan vuoden keskenään. hoitopöytä tulee seinään vessaa, missä sen saa nostettua ylös ja avattua tarvittaessa. ei vie tilaa.
kyllähän tota pulloa ja tuttia ja vaippaa varmaan tulee. löysin kyllä kylmäkellarinkin jonne voi varastoida tuttelit ja vellit ja ruuat, ettei tarvii kaappeja täytellä eikä koko aikaa kaupassa ravata.
tosin yrittäisin imettää ainakin alkuun ahkerasti, jos en ole kovin kipeä. (aiemmista hyvin tullut maitoa utta kamalaa puuhaa muuten)[:'(]

[;)][;)][;)][;)]

Mä ostin tänään semmoset ruskeet sammarit kokoa 56 ja sitten semmosen vihreän aavistuksen topatun "nukkupussin". Kummatkin tosi hyvässä kunnossa ja nukattomia. Nämä siis kirpparilta. Yhteensä 5€ [:D]

Tipsi:
Niinpä, tekis jo niin mieli laitella kaikki valmiiks pikkusta varten. [:)] Meillä nyt sit jököttää hoitopöytäki koottuna makkarissa. [:D]

myy77:
Vähän hyvä tuuri teillä, ku kaverilla noin pienet kaksoset. [:)] Saat vertaistukeaki helposti. [;)] Aika paljo uppois rahaa, jos pitäs kaikki ostaa kaksosille uutena, joten onnenpotkuhan tuommonen kaveri on! [:)]

Omaa:
Mur mur, eksyttiin taas kahelle lasten kirpparille, ja kyllähän sieltä muutama vaate tarttu mukaan, TAAS. Tätä menoa jos jatkuu, ni pikkusen vaatevarasto on täynnä jo raskauden puolivälissä. [:D] [8|]  Pitäs yrittää tosiaan hillitä ihteesä.

Täällä avasin "tilin"!!! Lähikirppikseltä Lindexin luonnonvalkoinen velour-asu, paita ja pöksyt, koko 56 cm ja l.valk. karvapörröhuppari, jonka hupussa pienet korvat, iik! Koko 62, mennee sitten keväällä. Yht. 7,5 €. Ei paha, taisin jäädä koukkuun....[;)] [;)] [;)] Lisää tekisi mieli lähteä metsästämään. Kiitos vaunuvinkistä Tähtiys, ei tuo hinta nyt niin paha ole. Ajattelin ehkä veronpalautukset korvamerkitä tuohon hankintaan, just riittäis. [8D] Harmi vaan, kun ei ole ruskeana. Ei sillä että värillä olisi väliä, mutta...[:D] Sain kaverilta ihanan ruskean toppatakin isoa masua varten (nytpä ei tarvitse stressata siitäkään!) ja päätin heti, että vaunut ovat sitten samaa väriä, voi mua. Meillä on iso 40-luvun kirjoituspöytä olohuoneessa, johon ajattelin laittaa hoitopöydän. Onko vinkkejä, minkälaista alustaa ja muuta härveliä siihen tarvitaan?

Meillä ollaan osteltu yksi lipaston laatikollinen valkoisia ja beigejä vaatteita =) Sopivat kummalle tahansa
Vaunut Crescent Classin Off White sadesuojineen ja hoitolaukkuineen edullisesti 4babyn kautta.

Pinnasänky Ikeasta ja patjat Porvoon pirpanasta.

Hoitoalustaa ja leikkimattoa ja taulua yms...  Mamas & Papasilta

Ostin myös itselleni lastenhuoneeseen Askon nojatuolin raheineen, jossa on sitten mukava istuskella yönhämärässä =)
Baby Björn synergy rintareppu myöskin valkoisena on ostettu jo puoli vuotta sitten=)

Ihanaa tämä haaveilu ja suunnittelu!!

Meillä on ihanan iso huone tyhjillään odottamassa sisustamista. Meinasin, että loppu vuodesta sitten tekee kaiken kerralla, kun on hankkinut kaikkea ihanaa valmiiksi.

Kovasti tahtoisin ostaa keinulampaan, sellaisen vanhanajan näköisen. Olisi oiva sisutuselementtikin =)

Ihanaa kesää kaikille!

Maiza:
Juu ei se ole paha hinta kun tuntuu niin sopivilta nuo vaunut [:D] .. Ja monta hyvää arvostelua oon lukenu, et varmaan on kestävät ja toimivat sitten. Viedään ne mummollaan odottamaan matkustajaa, kun muuten kokoajan rämplisin niitä ja olisivat näkösällä. Muuten: vaunuista hiekka on aika lähellä ruskeaa, vaalea vain [:)].
Meillä tulee hoitopyödän päälle hoitoalusta (ikeasta tai prismasta) ja sen päälle hankitaan sit sellaisia vaihdettavia alustoja vielä. Ja sit koreja siihen pöydälle mihin saa tavaroita; vanupuikkoja, puhdistusliinoja, rasvoja ym. tarpeellista (mitä en vielä edes tiedä olevan olemassakaan [;)] ..) Vauvan vaatteille ja vaipoille ym oma lipasto siihen lähelle/alle.

Kylläpäs te ootte kerinnyt hankkimaan jo kaikenlaista :) Meillä ei oo ostettu vielä yhtään mitään eikä varmaan osteta ainakaan ennen lokakuun loppua kun ollaan saatu muutettu kun talo valmistuu. Kovasti kyllä tekis mieli ostella kaikkee pientä ja ihanaa [:D]

Eka kerta kaupungimme lastenkirpparilla ja lähtihän sieltä mukaan upea vaaleanruskea/luonnonvalkoinen sitteri, jossa nallekuvioita. Mukaan lähti myös samoissa väreissä oleva lehmäpuku [:D]. Ja toiselta kirpparilta vielä leikkimatto, jossa niitä roikkuvia leluja. Kaikki todella hyvässä kunnossa ja hinnat sopivan huokeita.

Takaisin