Hankinnat vauvalle

Cissi84

Näppärä viestien naputtelija
Tammikuunmammat 2015
Ootteko vielä uskaltautuneet hankkimaan juttuja vauvalle? Mä en ole vielä. Tai noh, vaihdossa ollessa tuli miehen kanssa ostettua semmonen silkkinen kiinapuku ja sitten raidallinen kauluspaita. Mutta nuo on siis ostettu jo muutama vuosi sitten. Hirveesti tekis mieli jo jotain pientä ostaa, jos vaik sattuu eteen joku nätti vaate, jne.

Me ollaan vaatteita jonkun verran ostettu, lähinnä kirppareilta. Muutama vaate myös alennusmyynneistä, jos jotain yli-ihanaa ja halpaa on löytyny... Siskoilta oon joskus saanu jotain heidän lasten vaatteita, joista oon tykänny tosi paljon. Sit ku kasasin vierashuoneen sängylle noi kaikki vaatteet, ni on niitä kyllä aika paljon jo. [:D] Mies lähinnä on innostunu kirppareilta ehtimään kivoja ja ostaa sit löytäessään. Varmaan kohta sisko kärrää turvaistuimenki tänne, samoin toinen sisko sängyn. [:D] Hoitopöydän voisin jo ostaa, jos jostain löytyis semmonen kun haluan. Tuntuu nimittäin olevan aika vaikeeta löytää hyvä ja edullinen pöytä. [8|] Pitää varmaan vähä hillitä tuota kirppariostelua, muuten meillä on ehkä vähän liikaa pieniä vaatteita lapsen syntyessä... [&:]

Mä oon hommannu raskaudesta haaveillessani muutaman vaatteen vauvalle ja kutonutkin villasukkaa ja nuttua. Mutta nyt kun oikeasti olen raskaana, en ole uskaltanut vielä yhtään mitään hankkia. Mutta tiedossa on kyllä jo minkälaiset vaunut, sänky ja hoitopöytä on tulossa [:)] Ahkerasti oon nettikauppoja kurkkaillu [:D]

Mun äiti on jo ottanut esiin vanhoja vauvanvaatteita, jotka mulla ja veljellä on olleet. Niitä vähän katselin ja osa on kyllä aivan hirmu suloisia retrokuteita, varmana tulevat meidän vaavinkin käyttöön [:)]

Edit:
Just hoksasin että olenhan mä ostanut! Nimittäin sen kulta pieni - vauvakirjan! En vain muistanut kun se on vielä niin hyvin piilotettu (koska mä rääyn silmät päästäni kun selaan sitä, se on niin ihana ja se ajatus että mä sinne mun lapsestani kirjoittaisin.. Voi kyynelkanava sentään..) ettei tuu ihan joka päivä selailtua [:)]

Moi!
tänne tullu taas uus keskustelu joten pitänee tänne äkkii kommentoida. [:)]

mä ostin jo yritys aikana pussillisen vauvan vaatteita ku oli tyjennysmyynnissa tosi halvalla. ostin tyttöjen vaatteita kun meil tuo yks poika on ja sen vaatteet tallessa, jote poikien vaatteita ei hirveenä tarvii. eilen ostin vaal.pun sukkahousut ja kolmet sukat. sukkafriikki taas pääsee vauhtiin. tykkään pikkusukista aivan hirveesti ja niitä onki sit kasa kaupalla [:)]
myös turvakaukaloa olen kahtellu koska haluan uuden, myin jo entisen pois.
sänky on. hoitopöytää ei oo mut kaiketi mies sen tekasee kun sen aika tulee.(tehny myös sängyn esikolle) niin ja sänkyy patja pitää ostaa uus.

mäkin aijon tehd villasukat ja tumput sit joskus loppuvaiheesta, tein esikollekkin. [:)]

mitäs muuta...no oon ostanu (itelle) äitiyshousut ja 2imetyspaitaa + 2imetysliivit täs raskaudes. ehkä hiukka liian aikasi [;)]

Moi,

en ole uskaltanut ostaa yhtään mitään..Ehkä hiplaillut jotain tuolla ale-hulinassa, mutta vielä ei ole ollut kanttia.. Vaunuja kans hiukan kokeilin, sekin tuntui ihan hurjalta! [:D] Haaveilen itse suunnittelevani ja toteuttavani isäni kanssa vauvan sängyn, mutta katsotaan, ehtiikö/jaksaako. Ainakin saisi mieluisan. [;)] Nyt kun kasassa on 10+4, niin ehkä tässä pikkuhiljaa. Ei kuitenkaan ennen ultraa, joka on parin viikon päästä, huh, pitkä aika!!

Oletteko tarvikkeita, kuten vaunuja tms. ajatelleet hankkia käytettyinä? Onko mielipiteitä, hyvät/huonot puolet?

Helteisen hyvää viikonloppua!

Kävin tänään hiplaamassa vaatteita, mutta mitään en vielä ostanut. Tosin lankaa ostin... meinasin kutoa nutun ja villasukat [:)] Jospa menis aika nopeammin, kun on tuollaista iltapuhdetta [;)] Itselleni ostin kaksi paitaa, jotka ovat mukavan löysiä mahan tienoilta. Ei tartte heti paljastaa vaatteilla raskautta, jos maha alkaa näkyä aiemmin kuin haluaisin muille kertoa. Kun raskaus on julkista, en kyllä vatsaani telttoihin verhoa [;)]

Tipsi:    Mistäs olet sen vauvakirjan hankkinu? jos saa kysyä? olen sillai vähän yrittäny löytää just sopivan semmosen et pikkuhiljaa voisin ostaa...haluaisin löytää juuri täydellisin ja mietin et voisko toi olla se :) heh

En muuten ole ostanut vielä mitään mutta selaillu pikku vaatteita ja kaupassa vähän vaa katellu mutta en ole vielä raaskinu... odottaa nyt et eka ultra ohi et voi olla ihan varma :)

Mä mietin kans tota et käytettynä vaunut mut en sit tiedä rippuu ehkä vähän... Luultavasti voisin saada kaverin kautta ainakin pinna sängyn...samanlaisen mitä kyl ajattelin itekkin hankkia :) heh

Onkos muuten kenelläkään ehdotuksia et minkälaiset vaunut ois parhaat?

insu, tilasin sen Kulta pieni kirjan netistä, tässä suora linkki kirjaan: Kulta pieni
Suosittelen kyllä lämpimästi, on niin ihanan herttainen ja paksu kirja kaikille tärkeille muistoille [:)] Mä tosiaan alan pillittämään kun sitä selailen, joko se on ihan yli ihana kirja tai mä vähän hormonihirmu.. [;)]

Mulla on tiedossa vaunut jotka haluaisin.. [:D] Tahtoisin Emmaljungan Duo Edget valkoisena. Mies ei tykkää, menee kuulema heti likaisen näköiseksi.. En ymmärrä ihmisten vastustusta valkoiseen, mä kun rakastan valkoista joka asiassa [:)][:)] Käytännössäkin noi duo edget ois varmaan meille hyvät kun täällä maalla on asfaltti-ja hiekkateitä ja kaikenlaista maastoa, joilla vauvankin kanssa lenkkeillään. Hinta noissa on aika korkea mutta tulevat isovanhemmat ovat jo vaunut lupautuneet maksamaan [:)] Toivottavasti en joudu tinkimään valkoisesta unelmasta.. [;)]

Ostin tänään 9 kuukautta ja Kaksplussan. Tuo olikin yllättävän hyvä tuo 9kk, oli kivoja ultrakuvia raskaudesta viikko viikolta ja paljon asiaa raskaudesta. Huomenna käyn kirppareilla, saattaa lähteä mukaan jotain vauva-aiheista jos sopiva löytyy [:D]

Meilläkin on nuo Emmaljungan duo edget ja oon ollu kyllä tosi tyytyväinen. Meillä vähän sama, et käydään tosi usein mummulassa maalla ja siellä ei mitkään kaupunkirattaat pyöri lumella ja loskalla. Viime talvena sai huomata täällä kaupungissakin, et on se hyvä kun on tukevat ja isopyöraiset vaunut! Samoten koppa on niissä niin iso ja tilava. Ite sillon pähkäilin vaan, et ostanko sport vai classic runkoisen, molemmissa kun oli puolensa. Valitsin sitten classic rungon pituuteni (158cm) takia. Huomattiin myyjän kanssa kaupassa, ettei sport rungon työntöaisaa saa lyhyelle ihmiselle sopivaksi (kävellessä jalat potkisivat runkoa, koska lyhyenä työntöaisa olis nii lähellä runkoa). Mutta muitakin hyviä vaunuja varmasti on! [:)] Mullakin vaan jostain syystä oli sellanen pinttymä päässä, et pakko saada noi [:)]

Nii, mun tarttee vaan hommata jostain TUPLAT! Onko kellään vinkkejä niiden ostoon?

Hirmuisesti on tehnyt mieli hankkia jotain jo yritysaikana, mutta koska meillä meni siihen kuitenkin parisen vuotta, en uskaltanut yhtä bodyä enempää hankkia. Yhdestä talven alennusmyynnistä ostin "Vauvan käyttöoppaan insinööreille" - ihan mahtava kirja!! Kaveri sai jo vanhemmiltaan "Taaperon käyttöoppaan"...

Varhaisultran jälkeen ajattelin, että nyt vois ehkä ostaakin jo jotain. Menin kaupoille, enkä löytänyt mitään kivaa, ja kun ei tiedä kumpi on edes tulossa. Käväisin Suomalaisessa Kirjakaupassa hakemassa valokuva-albumeita, ja äkkäsin Barbababa-hahmoja - pakkohan mun oli ostaa vihreä ja keltainen :) Joten "Mission accomplished" :)

Mullakin on vielä omat epäilykset ja epävarmuus tästä asiasta, eli vasta kuun lopussa käydyn ultran jälkeen taidan antaa itselleni löysemmät ohjakset ja luvan hankkia jotain. Sänky, vaunu yms. asioita ei olla mietitty. Tapetteja olen vähän katsellut.

Siitä lähtien ku alettii vauvaa yrittämään, oon ostellu vauvalle vaatteita ym mitä nyt milloinkin on nähnyt "halvalla" irtoavan [:D]
Nyt löytyy jo: iso kasa vaatteita (neutraali väri, tosin pari kappaletta on löytynyt jotka sopii vain tytölle tai vain pojalle) nalle mobiili, tapetti boordit vauva-aiheiset, pinnasänky + patja, lakana, tauluja (nalle puh ja disney aiheisia) keinuhevonen... Ja ostelen aina kirppiksiltä ym jos satun jotain kivaa näkemään ...
Ei minua huoleta mitään ostella sen takia, että jos tämä raskaus menee kesken, tuskin enää seuraava menee, tai siis tarkoitan että kyllä me se vauva jossain vaiheessa saadaan, ennemmin tai myöhemmin. Eipähän mene rahaa sitten kerralla niin hirveitä määriä kun ostelee pikkuhiljaa.
Seuraavaksi ostoslistalla varmaan hoitopöytä -> ja sen jälkeen siihen tarvikkeita...tutteja,tuttipulloja, ym ym ym... niin paljon on ostettavaa että hulluksi tulisi jos kerralla pitäisi kaikki ostaa siinä vaiheessa kun LA on jo käsillä [&:]

..oon kerenny ostamaan jo säkillisen bodeja.. [:D] Äitiyspakkauksessa vaatteet on enimmäkseen 70-80 cm (herrajumala miten isoja! eikö niiden olis tarkoitus sopia kun vauva tulee kotiin...), niin oon ostanu 56-68cm vaatteita, sitten jotain unileluja ja tämmöstä, ja kaikki kirpparilta niin saa mielettömän halvalla..

Kertoilkaapas, mitä kaikkea ISOA vauvalle pitäisi olla sairaalasta tullessa; vaunut, sänky, hoitopöytä, tarvitseeko turvaistuimen JA kantokopan?? EIkö sitä turvaistuinta voi kuletella kaupassa, tai kantokoppaa "sitoa" autoon? (tietämätön) [:D] ja mitäs kaikkea muuta oleellista teillä tulee nyt mieleen noista hankinnoista..? Semmonen kantoreppu on kuulemma äärettömän kätevä, ja hyvä on olla sellainen "lelu", kun lapsi makaa lattialla selällään niin siihen yläpuolelle laitetaan semmone härveli missä killuu leluja, joita se voi kattella.. en tiedä nimeä tälle..

ssalla:
Minä oon varmaan sit kans yhtä tietämätön, ku en tiiä mikä tuo kantokoppa on? [:D] Turvakaukaloa siis pidetään kaupassa mukana jne. Tosi monet kulettaa lasta päivät kaukalossa, kun sitä voi laittaa vaunuihin ja muuta nykyään, mutta ite oon kyllä vähä epäluulonen sen ergonomisuuden kanssa... Kun lapsi on aika kippura-asennossa siinä, vaunuissa normaalisti kuitenki suorana. Jossain oli suosituksia siitä, että pitkillä automatkoillaki pitäs pitää usein taukoja, että vauva pääsis pois siitä kaukaloasennosta. Meni taas vähä ohi aiheen. [:D]

Kylpyamme on semmonen jota tarvii ja sitte osa hankkii sitterin. Kaikki vauvat vaan ei taida oikein tykätä sitterissä olosta, joten en ite ainakaan siihen sijota isoja summia. Ja meijän vauva ainaki nukkuu aluks (toivottavasti) äitiyspakkauksen laatikossa, joka on pinnasängyssä. Kantoreppujaki on erilaisia, osassa vauvan jalat on semmosessa ns. "sammakkoasennossa", eli kantajan kylkiä pitkin, ja se ei vissiin oo kovin hyvä lonkille ainakaan jos lapsi on siinä pitkiä aikoja. Mut sit on olemassa kaiken maailman kantoliinoja ja kantopusseja, jotka vissiin ois hyviä ergonomisesti, pitää vaan vaivaa nähdä opetellakseen ne sidontatyylit. Mulla oottaa kotona kantopussi kannettavaa, ja toivottavasti opin käyttämään sitä. [:)]

Nää nyt tuli äkkiseltään mieleen. [:)] Korjatkaa jos kokematon on puhunu taas ihan ohi suun. [:D]

Meilläkin on jo hankintoja tehty [:)] Ja ollaan saatukin aika paljon. Kummipojan vauvavaatteita saatiin monta kassia, osa on vähän kulahtaneita mutta suurin osa tulee käyttöön. Riippuen tietenkin kumpi meille tulee, osa on onneksi sukupuolineutraaleja värejä.

Itse oon ostellu jo muutamia vaatteita, kun on ollut alessa tai aivan yli-ihania [:D] Kuumeiluaikana ostin jo sellaisen sammakkohaalarin ja sammakkohatun, oli niin ihanat.. Ja sitten oon ostanu pari pehmolelua, mitkä on ollu tietenkin yli-ihania ja märyn kanssa oon niitä katellu :D Kirpparilta löysin petivaatteita ja yksi setti tulee vauva-lehden tilaajalahjana.

Ja ikean reissulla mukaan tarttui jo pinnasänky, kun oli niin halpa (30e). Se oli pakko ostaa, mutta on vielä visusti paketissa ettei karkaa koko homma ihan lapasesta :D

Lankoja oon ostanu myös, tarkoituksena ois kutoa villasukat, lapaset ja myös peitto.

Hoitopöytä me saadaan tuolta kummipojan perheestä, samoin sitteri, itkuhälyt, turvakaukalo, imetystyyny. Mie jo harmittelin,että jääkö mulla kokonaan pesänrakennus kun saadaan niin paljon. Mutta ihan hyvä,niin ei tarvi kaikkea uutena ostaa kun ne on kuitenkin hyvässä kunnossa ja kummipojalle uutena ostettuja.

Ajatuksena kuitenkin pikkuhiljaa tehdä hankintoja, ettei mene omaisuus kerralla. Jollakin muulla tais olla samat ajatukset :)

Vauvalle en ole vielä uskaltanut hankkia mitään, suunitelmia on sitäkin enemmän :)..

Olen sen sijaan miettinyt jonkin vauvalehden tilausta ja tahtoisin kokemuksinne siitä mikä lehti olisi hyvä?

Tähtiys, mä ostin 9 kuukautta lehden kokeeks ja tykkäsin niin paljon että laitoin tilaukseen (vuosikerta 20€). Tosin ilmestyy vain 4 kertaa vuodessa (muistaakseni seuraava syyskuussa) mutta raskaudesta on paljon enempi asiaa kuin vauva tai kaksplus-lehdissä [:)]

Olettepa te muut olleet aktiivisia ostelijoita [:)]

Me ostettiin hoitopöydäksi antiikkilipasto, jolle on sitten käyttöä pitkään.
Pinnasänkyjä ja vaunuja kävin eilen katselemassa, mutta ei vielä uskalla ostaa, kun ei koskaan tiedä kuinka käy. Huomenna vasta eka neuvola.
Toivottavasti ei karkaa mopo käsistä näitten huonekalujen kanssa, kun ne ovat kuitenkin aika vähän aikaa käytössä. Lastenhuone liikkeessä oli ihana pinnasänky josta saa ihan tavissänkyn myös, mutta hintaa oli melkein 800€.

Ensisängyksi vuokrataan vaavisänky, musta se on aika loistava liikeidea ja edullinenhan se on kuin mikä.

Vauvanhuoneesta täytyy maalata seinät(vanhat vaaleanvihreät yök) niin jos sitten jo uskaltaisi alkaa sisustamaan.

Me mentiin, (minä siis raahasin miehen mukaan) heti kirjakauppaan ostamaan sellainen vauva ajan muistot-kirja samana päivänä kun olin plussannut. [:)] 

Mutta vielä en ole mitään muuta saanut hommatuksi. (rv 9+0)

Isoveljen lapselle (4kk nyt) hommasin tuossa hetki sitten vaatteita ja leluja jne. Ja olin ihan innoissani, mutta jotenkaan omalle ei oikein vielä uskalla... odotan sitä ultraa ja ehkä sen jälkeen. Ja tietysti, ollaan miehen kanssa muuttamassa isompaa asuntoon, niin sinne on sitten hauskempi ostaa kaikkea [:)]

Ollaan kyllä molemmat hiplailtu kaikenlaisia vauvantarvikkeita jne. Hihih :)

Kiitos Tipsi :) vaikutti kirja kyl tosi ihanalta, ainoo vaa mitä en saanu tietää tuolt sivulta oli just se että montako sivuu siinä kirjassa on? et onko se niiku paksu vai ei... nojoo ei sillä kyl välttämättä niin väliä ole :)

ääh jotkut teistä ootte kyl kauheesti ostellu jo...mäkin niin haluaisin mutta pelkään kyllä niin että homma karkaa käsistä sitten.
eka ultra vasta 5.8, vasta ja vasta en vaa jaksais ootella et sit senjälkee voisin jo ehkä vähän enemmän ostella.

mun äiti tossa varovasti kyseli että minkäslaisiä värejä hän sais käyttää ku haluis kutoo vauvalle jo, vaikee vastata kun ei sukupuota tiedä :) vihree (vaalempi) on aina ollu mun mieleen ja mun mielestä sopii kummallekkin.

Takaisin