Ollaan kipuiltu just turvakaukalon kanssa, että miten saadaan sekin mahtumaan autoon.
Meillä on Skoda superb. Esikoinen 5,5v istuu kasvot menosuuntaan -istuimessa, kuopus 3v istuu selkä menosuuntaan ja vauvalle pitäisi laittaa se kaukalo. Mietittiin, että vauva perii kaukalon jälkeen kuopuksen Max-Wayn.
Kaukalo varmaan ostetaan uutena ja katsotaan ostetaanko telakkaa, koska voi olla että vauva pitää laittaa takapenkille keskelle eikä siinä ole isofixiä.
Muuten meinasin hommata tuttipullot, pullopesurin ja kaksi erilaista rintapumppua. Spectra S1:n (perinteinen sähköpumppu, jossa on suppilot) sekä puettavat pumput. Mä meinaan siis ensisijaisesti pumpata maidot vauvalle niin siksi panostan näihin keskimääräistä enemmän.
Sänkyä ei osteta, koska vauva tulee nukkumaan mun vieressä vierashuoneessa ekat kuukaudet. Katsotaan sitten myöhemmin nukkumiskuviot, kun selviää millainen nukkuja vauva on ja miten isojen poikien unet menee.
Najell sleep carrierin ajattelin ostaa, koska meillä on kaksikerroksinen iso talo, ja haluan pystyä kuljettamaan nukkuvaa vauvaa mukanani huoneesta toiseen sekä vaunuista sisälle helposti. Tätä ei ollut kahden aiemman lapsen kanssa, mutta näyttää tosi hyvältä välineeltä!
Mun lapset on syntyneet viikoilla 37+4 ja 38+0 ja olleet syntyessään alle 3-kiloisia, joten uskon ettei tästä kolmannestakaan mitään jättiä tule.

Ostetaan siis kietaisubodeja koossa 50, yökkäreitä ja ykkösvaippoja.
Korviketta ostan pari tetraa varalta kaappiin, niin ei ainakaan tule sitä stressiä että ”pakko saada maitoa tulemaan”, kun on varauduttu.
Mä en ole oikein ikinä ymmärtänyt harsofanitusta. Tai on mulla ollut yksi harso per päivä käytössä, muttei niitä mitään älyttömiä määriä ole tarvinnut. Toki mulla vauvat ei ole paljoa pulautelleet eikä tissit ole älyttömiä vuotaneet.
Itselle ostan kookosvettä ja elektrolyyttijauhetta, kaurahiutaleita, hedelmiä ja laitan pitserian numeron jääkaapin oveen.

Pitää muistaa nesteytys ja syödä hyvin!
Yritän muistaa, että kaupat on auki synnytyksen jälkeenkin eikä kaikkea tarvi hankkia heti.

Mulle tärkeintä on että vauvalla on mukava olla ja että pumppaaminen lähtee hyvin käyntiin sekä tuttipullojen puhdistus toimii.