Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Täällä voi keskustella vauvatarvikkeista ja muista hankinnoista vauvalle. 😊 Oletko jo tehnyt hankintoja?

Tästä artikkelista voi saada apua tarvittavien tarvikkeiden mietintään.

Päätin just laittaa rattaat toriin myyntiin kun ajattelin ettei jaksa enää säilöä niitä. Joku laittoi sit yksi päivä viestiä että voisi tulla hakemaan ja monelta onnistuu. Kerroin monelta onnistuu mut yhtäkkiä ei kuulunukkaan enää ostajasta mitään. Onneks ei menny kaupaksi ku tästä meni pari päivää niin tein positiivisen testin🤭 Mies sanoki et katotaan et nyt ku myyt ne niin oot kohta raskaana 😅

Mä siis just myin mun bugaboot kaks viikkoa ennen testin tekoa 😆😍 kaikki vauva kamppeet oon muutenkin laittanut pois mut nää kärryt oli vikat mitkä jäi silloin muutama vuosi sitten myymättä 😁

Mitkä on teidän mielestänne aivan pakolliset tarvikkeet, joita hankkia jo ennen syntymää?

Mitkä on teidän mielestänne aivan pakolliset tarvikkeet, joita hankkia jo ennen syntymää?

Vaatteet, vaipat, harsoja, turvakaukalo, vaunut ja/tai kantoväline. Jos ei aio imettää niin pullot ym tykötarpeet. Minusta niillä jo pääsee pitkälle! Ei se vauva tarvitse pitkiin aikoihin muuta kuin ruokaa, vaatteita, puhtaita vaippoja ja lämpimän sylin 🥰

Ainakin turvakaukalo tai vaunut, että pääsee synnäriltä kotiin. Joitain pieniä vaatteita myös hyvä olla valmiina ja talvivauvalla joku toppapussi kaukaloon tai vaunuun. Nukkumapaikka kannattaa miettiä etukäteen, onko se sit pinnasänky, kehto, äitiyspakkaus, vaunukoppa vai vanhempien sängyssä.

Aika pitkälti muita tarvittavia pystyy hankkimaan myös sitten kun vauva on kotona. Ainakin jos on puolisoa tai muuta tukiverkkoa, jotka voivat tarvittaessa asioida kaupassa ensipäivinä.

Vaatteet, vaipat, harsoja, turvakaukalo, vaunut ja/tai kantoväline. Jos ei aio imettää niin pullot ym tykötarpeet. Minusta niillä jo pääsee pitkälle! Ei se vauva tarvitse pitkiin aikoihin muuta kuin ruokaa, vaatteita, puhtaita vaippoja ja lämpimän sylin 🥰
Vaipat tosiaan tarpeellisia! Jäi mun listasta 🤭

Tuplarattaat taitaa mennä ostoslistalle, kun tosiaan näiden ikäeroksi tulee n. 11kk. 🤭

Muuten kaikki tallessa, molemmille sukupuolille myös vaatteet.

Mies osti auton... 😂 Ja mä ostin tässä joku päivä vaippapaketin, kun oli lähikaupasta poistumassa hyvällä alella pieniä. Ja yrityksen aikana tuli ostettua jo kaks yökkäriä, body ja housut, kun en kirppistellessä oo voinut vastustaa. Me ei taideta oikeesti tarvita mitään. Isompien vaatteista on säästössä neutraaleja jonkin verran, että varmaan ostan sitten jotain tyttömäistä tai poikamaista, kun selviää kumpi tulee. :) Ja rintapumpun oon antanut pois, eli uus tarvis ostaa, ja sit lasisia tuttipulloja oon ajatellut.

Mulla on ollut vaunut ja hoitopöytä eniten mielessä. Haluan sellaiset vaunut mitkä on helposti taitettavissa kasaan ja mitkä kulkee ja kääntyy helposti. Ja tietysti on tukevat ja luotettavat. Hoitopöydästä haaveilen sellaisena missä olisi paljon säilytystilaa että vaikka kaikki vauvan kamppeet mahtuisi sinne (ulkovaatteet poislukien), koska muuten meillä säilytystila on suht rajallinen🤔 ja tottakai turvaistuin mutta ensin varmaan joku auto olisi kätevä...😅

Meillä ne rattaat on mut pitää hankkia se vaunukoppa niihin ku menin joskus myymään sen pois. Kaukalo myös pitää hommata. Meillä 7-paikkanen Touran ja mietitään et pitääkö hankkia tilavampi auto kun tossa ei jää sit yhtään tavaratilaa kun kaikki kyydissä. Vielä on hyvin mahuttu ku yks paikka jääny vapaaksi. Kattoboksi vois toisaalta ratkasta myös meän ongelman,niin ei tarvis autoa vaihtaa.

Vielä ei olla uskallettu mitään hankkia tälle vauvalle. Yleensä vasta ekan ultran jälkeen on alettu miettimään. Vauvanvaatteet laitoin melkein kaikki muuton yhteydessä menemään niin niitä kyllä pitää hankkia. Kirppareilta onneks nykyään löytyy niin hyviä edullisesti 😊

Meillä myös auton päivitys edessä. Tai voiko ilmankin pärjätä…

Täällä yks perhe, joka ei omista autoa. Riippuu sijainnista täysin pärjääkö vai ei.

Me ollaan kaupungissa, julkiset kulkee miltei kellon ympäri, päiväkoti 6 min kävelyn päässä, työskentelen kotoa, ruokakaupat kahteen suuntaan kummatkin 15-25 min kävelyn päässä. Neuvolakin oli 15 min kävelyn päässä, mutta siirtyy nyt kauemmas. Kattoo sit miten me ratkaistaan neuvolassa kulkeminen talvella. Autoa ei hankita kun meillä ei rehellisesti oo varaa sellaiseen kun pitäisi aikuisilla alkaa hankkimaan ajokortteja ja auto on tosi kallis pitää kaupungissa.

Jos asuu syrjemmässä niin pitäisin autoa ehdottomasti hyödyllisenä.

Mä ostin jo kunnon setin kestovaippoja kun halvalla sai ja lupailtiin että setti oli riittänyt edellisellä lapsella koko vaippaiän. Ja kirpparilta tarttui mukaan yks keltainen potkupuku.

Mutta päätettiin ettei tehdä hankintoja ennen kuin ekassa ultrassa on todettu että kaikki hyvin. Sen jälkeen voi ostella kaikkea siinä aikataulussa kun tulee hyviä hyvään hintaan vastaan. Vaatteiden ostoa yritän ehkä pitkittää siihen asti että näkee mitä äitiyspakkauksesta tulee.

Mä ostin jo kunnon setin kestovaippoja kun halvalla sai ja lupailtiin että setti oli riittänyt edellisellä lapsella koko vaippaiän.
Niiden kestovaippojen kanssa ei kannata stressata ihan hirveästi heti vastasyntyneen kanssa 😁 jos sujuu ja istuu omalle lapselle niin antaa mennä, vaikka oma kokemukseni oli että se kestovaippa jäi selästä liian paksuksi omalle piskuisen puoleisena syntyneelle esikoiselleni niin että lapsen selkärankaa painoi. Sit kaveri totesi jälkiviisaana että vastasyntyneet täyttää vaippaa niin äkäisesti että kertakäyttö olisi vähentänyt hirveesti stressiä. Sit kun lapsi oli kuukauden tai kaks niin kestovaipat lähti toimii paremmin heillä. Me ei koskaan palattu kestovaippoihin kun se ei vaan sujunut missään vaiheessa... Oma lapsi ei niistä tykännyt ja teki asian selväksi kun myöhemmin koetettiin uudestaan.

Mutta ehdottomasti kannattaa yrittää ja lukea netistä vinkkiä ja kysyä apua! Itse aion yrittää kestovaippoja uudemman kerran, jos tää seuraava tapaus olisi hiukan rauhallisempi ja maltillisempi tempperamentiltään.

Mun puolisoa kiinnostaisi kestovaipat ja oon itsekin ajatellut, että voisi sopia kestoilla ainakin osittain. Puolison kiinnostus on sikäli super, et hän on meillä aktiivisempi pesemään pyykkiä. Oon ite kova kirppistelemään, niin näitäkin voisi kyllä koettaa etsiä käytettynä. Toki vähän jo harkitsin myös villavaippahousujen neulomista.

Mikähän ois semmonen realistinen aika vaunujen hankintaan? Noin pari kk ennen laskettua aikaa? En haluais liian aikasin ostaa jos sit kävis jotain ikävää. Tarkoitus ois edullisesti käytettynä löytää.

Ikeasta oon katellu hoitopöytää/lipastoa, mut ei vielä oikee aika senkään hankintaan 😄

Takaisin