Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä tein esikoisen kohdalla sen "virheen " etten hommannut mitään imetysliivejä/-toppeja valmiiksi nii sit piti parin viikon ikäisen vauvan kanssa lähtee liiviostoksille. Jos ois ollut fiksu olisi edes vähän selvittänyt valmiiksi että ois voinut puolison laittaa kaupoille, mutta pakko oli itse päästä sovittamaan. Harsoja mä kannustan hamstraamaan ison pinon valmiiksi. 😊
Mulla kävi tää sama 😅😅

Tota Tripp trapp -tuolia ja sen vastasyntyneen lisäosaa mietin, kun ystävän vauva oli luonteeltaan sellainen et viihtyi siinä hyvin ruokaa laittaessa ja muiden syödessä. Mut on varmasti vauvoja, jotka ei viihdy yhtään. Sitterin nyt toki voi nostaa ruokapöydälle, mut keittiössä ei oo kyllä sellaiseen tilaa. Osa kai toki kokkaa vauva kantoliinassa 🤔 Mut onhan toi tripp trapp melko kallis ja vie tilaa jos hankkii ja on turha.

Tota Tripp trapp -tuolia ja sen vastasyntyneen lisäosaa mietin, kun ystävän vauva oli luonteeltaan sellainen et viihtyi siinä hyvin ruokaa laittaessa ja muiden syödessä. Mut on varmasti vauvoja, jotka ei viihdy yhtään. Sitterin nyt toki voi nostaa ruokapöydälle, mut keittiössä ei oo kyllä sellaiseen tilaa. Osa kai toki kokkaa vauva kantoliinassa 🤔 Mut onhan toi tripp trapp melko kallis ja vie tilaa jos hankkii ja on turha.
Meillä esikoinen viihtyi ihan kohtuu hyvin kehdossa kun sitä keinutteli samalla kun teki muuta. Ja ehdottomasti lapsi kohtaista mihin suostuu ja mihin ei.

Kantoliinassa kokkaus on vähän riskialtista kun lapsi on vähän turhan lähellä vaarallisia asioita. Ainakaan itse en koskaan uskaltanut kokata lapsi kantoliinassa.

Me hankittiin tripp trapp esikoiselle syöttötuoliksi, mut harmittelin jälkikäteen, kun ei hommattu sitä vastasyntyneen lisäosaa. Kaverilla oli se ja minusta vaikutti näppärältä.

Syöttötuoli-osat sain joskus kirpparilla helposti myytyä ja itse asiassa käytettynä löysin ne meillekin, mutta edelleen meillä on tuo tuoli tallessa. Esikoinen on istunut siinä tosi pitkän aikaa, mennyt juniorituolista ja säätämällä niiden levyjen korkeuksia on toiminut meillä ainakin tosi hyvin eri ikäisen lapsen kanssa. Hankkiessa oli ajatus, että palvelisi pitkän aikaa ja niin se on tehnyt. 😊 Toki en muista enää minkä hintainen se silloin oli, mut varmasti hinnat noussut tällä välin.

Nyt ajateltiin se vastasyntyneen osa hankkia. Käytettynä niitä jonkin verran on ja uskon sen myös menevän kaupaksi, kun ei enää ole tarve.
Tämä meidän kokemus ☺️

Meillä on Hauckin Alpha-tuoli, joka on käsittääkseni melko samanlainen kun TT, mutta halvempi. Esikoisen aikaan siihen ei muistaakseni ollut oikeen lisäosia, mutta nyt on tullut kaikkea. Tai silloin en vaan katsellut, mutta kuitenkin! Nyt oon ajatellut ostaa siihen sen vastasyntyneen lisäosan jota voi käyttää myös sitterinä. Toisaalta oon miettinyt että ostan settinä uuden tuolin + vastasyntyneen lisäosan, kun 9/24 tarvii vielä juniorituolina tota.

Meillä kans oli tommonen halvempi Tripp Trapp-kopio ja siihen vastasyntyneen lisäosa ja oli kyllä kovassa käytössä 😁 Tuoli kasvanut mukana tähän lähes kolmen vuoden ikään juniorituolina, eikä taideta seuraavalle käyttäjälle enää säästellä vaan ostetaan uus 🥹

Meillä myös on tuo Hauck Alpha+, hommattiin juniorituoliksi esikoiselle, niin ei tosiaan noista lisäosista ole kokemusta. Mutta oikein hyvä tuoli ollut kyllä 😁 Ja meilläkin esikoinen käyttää tuota varmasti vielä hyvän aikaa, niin pitäisi ostaa toinen varmaan sitten, jos vauvallekin haluaisi...

Meillä ei varmaan hirveesti tarvi hankkia vauvalle mitään. Ehkä vauvan vaatteita pitää kattoa ko edellinen on tyttö nii en tiiä onko enää jäljellä kovin paljoa poikien vaatteita neljän vuoden takaa.

Ainut mikä on hankittu niin auto. Nyt piti siirtyä 9 pakkaseen transportteriin. kävi vaan huono mäihä et siinä sit meni rikki kytkin heti, et nyt sit kerätään rahaa sen korjaukseen.... Onneks on toinen auto jolla pääsee kauppaan kumminki.

Itse varmaan pyrin huomenna kattomaan läpi säkin vastasyntyneen vaatteita. Niitä tuli aikas paljon enemmän siinä pussissa kuin odotin, niin katon että säilytänkö oikeasti kaikki vai laitanko osan eteenpäin 😅 tuntuu että helpompi ylipäätään pukea vauva jos vaatteita ei oo sellaista yli pursuavaa laatikkoa. Löytyy nopeammin mitä etsii ja ei ala katoilemaan vaatteet muussa pyykissä.

Mä oon ruvennut himoitsemaan Dillingin jotain ihanaa villahaalaria, ihan itketti ajatus että sais pukee vauvan sellaseen. ❤️ Hinta vaan on aika korkea, mutta luulen, että jos ostaa 56 koon, niin menee koko talven. 🤔 Ainakin mun kokemuksen mukaan on pitkään meneviä.

Ja tuplavaunuja ei osteta, mutta seisomalautaa oon miettinyt. Meillä on Britax Smile 5z ja mietin vaan, että kuinkakohan seisomalauta menee noihin, kun on mun mielestä aika rimpulat... Että ostaisko kuitenkin käytettynä jotkut yhdistelmät.

Ja tuplavaunuja ei osteta, mutta seisomalautaa oon miettinyt. Meillä on Britax Smile 5z ja mietin vaan, että kuinkakohan seisomalauta menee noihin, kun on mun mielestä aika rimpulat... Että ostaisko kuitenkin käytettynä jotkut yhdistelmät.
Ite en löytänyt nopealla googlauksella millaisia seisomalautoja tuollaiseen saisi kiinni... Olitko siis nähnyt näitä lautoja?

Jos asuu esim pääkaupunki seudulla niin torissa näkee vuokrattavana seisomalautoja. Voihan sitä etukäteen leikkiä lapsensa kanssa miltä tuntuu matkustaa kuin olisi vauva kyydissä. Ite ainakin kuivaharjoittelen tätä nyt vähitellen omani kanssa niin saan etukäteen taklattua mahdollisia ongelmia.

Varmaan myös lastenrattaita myyvät liikkeet saattaisivat antaa koeajaa seisomalautoja, niin saisi vähän käsitystä että onko kuinka rimpula.

Kuivaharjoittelussa etukäteen on myös se puoli että saa testattua miten hyvin lapsi jaksaa seistä ja onko lähimaasto sellainen että siellä pystyy kulkee seisomalaudan kera. Esim meillä on asunto mäen päällä, niin jos menisin tavallista reittiäni pois täältä seisomalauta+vaunut yhdistelmällä, niin mäen jyrkkyys ja mun käsivarsien lyhyys aiheuttaisi vaarallisen tilanteen. Eli mun pitää valita tuolla kokoonpanolla loivempi ja kauempaa kiertävä reitti, jotta pystyn pitämään vaunut+laudan hallinnassa ja en kaadu.

Ite en löytänyt nopealla googlauksella millaisia seisomalautoja tuollaiseen saisi kiinni... Olitko siis nähnyt näitä lautoja?

Kuulemma Bumprider-merkkinen menis. Mietin et onkohan kuinka vaikee irrotella ja kiinnitellä, et saiskohan kaverilla kokeilla, kun niillä on toi lauta. Ollaan välillä mietitty jo ostamista, kun esim. markkinoilla ois ollut ihan kätevä 3-vuotiaallekin. Mut sit taas uskon et nää saa ihan järkyttävät riidat aikaseks et kumpi saa mennä siihen. 😆 Eikä pienempi suostuis varmaan ikinä enää rattaisiin eikä isompi käveleen. Oon kyllä järkeillyt, että talvella ei liikuta hirveen kauas kotoa jalkasin. 🤔 Silloin vois toimia myös rattikelkka/pulkka ja sit taas uskon että keväällä potkupyöräilykin onnistuis jo.

Meil vanhat brio:n rattaat joissa seisontalaita. En muista merkkiä, mut ollu kyl kätevä tommosen pari vuotiaan kans mikä ei vielä pyöräile ite. Ja meillä tuo on ainaki tosi nopeaa ottaa poiskin ja laittaa takas. Joskus oli kaksosrattaat, mut ne vei niin paljon säilytystilaa ja harvoin tarvittiin nii myytiin pois. Nuita seisontalautojahan saa semmosiakin jossa on pikku tuoli sille seisojalle. Semmosta oon joskus miettiny.

@Elmivei Mä oon kans katsellut villahaalareita. Semmonen Ruskovillan villafleecehaalari oli ihana, hipelöin ystävän lapsen vaatekaapista sellaista. Siitä sais myös itselleen samaa materiaalia samistelupaidan 😅 Toistaiseksi en oo vielä tehnyt Toriin hakuvahtia. Tietty varmaan voisi myös neuloa itse villahaalarin.

@Tuulis Minä katselin myös sitä Ruskovillan villafleecehaalaria verkkokaupasta ja sen jälkeen silmäilin minkä verran sitä löytyy käytettynä. Olisi aivan ihana.

Oon katsonut jo vähän pinnasänkyä vauvalle 😊. Toiveissa olisi alkuun sellainen jossa olisi pyörät alla. Onko kokemuksia sellaisista? ☺️
Ekalla lapsella oli ihan perinteinen pinnasänky laskettavalla laidalla.

Me hankittiin tripp trapp esikoiselle syöttötuoliksi, mut harmittelin jälkikäteen, kun ei hommattu sitä vastasyntyneen lisäosaa. Kaverilla oli se ja minusta vaikutti näppärältä.

Syöttötuoli-osat sain joskus kirpparilla helposti myytyä ja itse asiassa käytettynä löysin ne meillekin, mutta edelleen meillä on tuo tuoli tallessa. Esikoinen on istunut siinä tosi pitkän aikaa, mennyt juniorituolista ja säätämällä niiden levyjen korkeuksia on toiminut meillä ainakin tosi hyvin eri ikäisen lapsen kanssa. Hankkiessa oli ajatus, että palvelisi pitkän aikaa ja niin se on tehnyt. 😊 Toki en muista enää minkä hintainen se silloin oli, mut varmasti hinnat noussut tällä välin.

Nyt ajateltiin se vastasyntyneen osa hankkia. Käytettynä niitä jonkin verran on ja uskon sen myös menevän kaupaksi, kun ei enää ole tarve.
Tämä meidän kokemus ☺️

Meillä ensimmäisen tripp trapp edelleen tallessa, ei toki enää 12v.llä käytössä, mut allekirjoittaisin tuon että palveli pitkän aikaa 🙏🏼.

Meillä on tallessa myös syöttötuoli-lisäosa, ja taidan ostaa myös lisäksi sen vastasyntyneen osan 😊... Eli tosi samoilla linjoilla ollaan sun kans Elili 😄

Takaisin