Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Täällä voi keskustella vauvatarvikkeista ja muista hankinnoista vauvalle. 😊 Oletko jo tehnyt hankintoja?

Tästä artikkelista voi saada apua tarvittavien tarvikkeiden mietintään.

Turvakaukalo tulee ostoslistalle, se ostetaan uutena, kun raskaus on pitemmällä.
Vaunut tarvitaan myös, edelliset saatiin käytettynä ja olivat kovassa käytössä meilläkin, mutta tulivat tiensä päähän.

Kantoliinan haluaisin käyttöön tämän tulevan pikkuisen kanssa. Toivottavasti hän viihtyisi siinä myös, niin helpottuisi arki.

Vaatteita löytyy yhden vanhan äitiyspakkauksen verran varastosta. Meinasin mennä niitä läpi ja jättää vain parit rakkaimmat bodyt muistoksi ja pistää muut eteenpäin kiertoon, mutta nyt niille taitaakin vielä tulla käyttöä.

Mulla on sen verran hyvä tilanne ettei tarvi oikeen mitään hankkia. On sekö poikien että tyttöjen vauvanvaatteita, manduca, turvakaukalo, pinnasänky, vaunut yms..

Ainoo jos todetaan et pakko hankkia tuplavaunut tms, ni sit.. nykynen nuorimmainen on reilut 3,5v ku vauva syntyy ja on luonteeltaan erittäin meneväinen eli pitää miettiä mitä sit tehdään.. nykysiin vaunuihin en tiä saako sitä lisäosaa missä tyttö pystyis istumaan, mut mieluiten sen tarvis kyl saada kiinnitettyä jonnekki.. onneks on kevyt, eli vois mennä tuplarattaissa

Meillä täytyy ostaa toinen pinnasänky ja syöttötuoli. Aattelin ensin, että tässähän selviää ilman hankintoja, mutta tosiaan kuopuskin niitä vielä tarvitsee.

Toki jos on tyttö, en malta ostaa vähän röyhelövaatteita, mutta meillä on myös unisex-vaatteita edellisen jäljiltä. Myös sisarusrattaat saattaa joutua vaihtamaan. Harmi vaan, kun juuri uutena ostettiin nuo Britaxin yhdistelmärattaat.. Mutta vaikuttaa tämäkin 1-vuotias niin menevältä ettei taida seisomalaudalla malttaa mukana tulla. Toki meillä on hyvä kantoreppu, jota voi vauvan kanssa hyödyntää.

Muokattu viimeksi:
Meillä esikoisen jäljiltä on oikeastaan kaikkea, mutta rintapumpun haluan uuden ja vaunuihin pitää ostaa lisäosat että voi olla kaksi kyydissä.

Jos päätetään että ei vielä osteta esikoiselle uutta sänkyä, pitää toinen pinnasänky ostaa. Syöttötuolia pitää miettiä tarvitaanko toista.

Vaatteista puoliso jo sanoi että haluaa hankkia jotain omaa, vaikka olis samaa sukupuolta.

Meillä kaiketi isoimpana on tuplarattaat, eipä kai hirveästi muuta... tästä noin 1,5v ikäerossa kieltämättä se hyvä puoli että oikeastaan mitään ei olla pistetty pois, paitsi selkeesti ylimääräiset. Tai no sivuvaunu pinnis lähti, sen tilalle pitää toki keksiä joku. Ja nyt kun osa vaatteista on kiertänyt eka jossain pari lasta, ja nyt meillä esikoisen ja toisen niin on niitä roskiinkin mennyt, mutta sanoisin että pienissä koissa joitain on siltikin ehkä liikaa vaikka myin niitä tässä poiskin jo 😅 muutamat yökkärit varmaan kuitenkin haluan ostaa/pyytää lahjaksi, niissä ne ekat 6kk lähinnä kuitenkin taas kuluu, eikä body-housu yhditelmissä. Myös vuodenaika erot pitää taas miettiä, kun edellinen oli myöhäis syksyn vauva :)

Meillä on täysin vastakohta tilanne teihin muihin verrattuna, esikoinen tulossa ja ei omisteta vielä yhtään mitään! 😄 Onneksi miehen suvussa on pari pientä, joten ehkä saamme vaatetta ym. heiltä. Paljon tarkoitus ostaa myös käytettynä 😊

Meillä on täysin vastakohta tilanne teihin muihin verrattuna, esikoinen tulossa ja ei omisteta vielä yhtään mitään! 😄 Onneksi miehen suvussa on pari pientä, joten ehkä saamme vaatetta ym. heiltä. Paljon tarkoitus ostaa myös käytettynä 😊
Täällä sama tilanne eikä oikein edes olla perehdytty vielä mitä kaikkia hankitoja pitäisi tehdä 😄 Noo, eiköhän tässä aikaa vielä ole.. 😆

Meilläkin esikoinen tulossa eikä omisteta mitään. Ahdistaa jo valmiiks ajatus kaikista nopeasti pieniksi käyviks vaatteista ja rojuista, joita sit yritän raivolla kaupata kirppiksellä 😅😅 Saadaan varmaan kavereilta ja sisaruksilta (ja äitini on säästänyt 80-luvulta about kaiken 🤣) lähes kaikki mitä tarvii. Vaatteet ajattelin ainakin osittain vuokrata.

Liityn tähän veneeseen, neljäs tulossa, mutta mitään ei ole tallessa kun kuopus on jo 10v, mutta nyt jo ahdistaa kaikki romun määrä. Kaveri yritti työntää "partsirattaita", matkarattaita ja sitten pitäisi olla vielä perusrattaat, joo ei kiitos. Mä haluaisin mennä niin low minimum kun mahdollista. Sanoin miehellekin, että eikö vauvan voi vaan vetää sairaalassa käärinliinoihin ja tuoda kotiin. 😂😅

Liityn tähän veneeseen, neljäs tulossa, mutta mitään ei ole tallessa kun kuopus on jo 10v, mutta nyt jo ahdistaa kaikki romun määrä. Kaveri yritti työntää "partsirattaita", matkarattaita ja sitten pitäisi olla vielä perusrattaat, joo ei kiitos. Mä haluaisin mennä niin low minimum kun mahdollista. Sanoin miehellekin, että eikö vauvan voi vaan vetää sairaalassa käärinliinoihin ja tuoda kotiin. 😂😅
Hei kiitos, täysin tavaraton ensiodottaja täällä ja mietteet ihan samoja!! Oon muutenkin huono ostamaan mitään missä on kauheasti vaihtoehtoja eikä selkeää yhtä parasta.

Taidan kans huudella lähi- ja vähän kauemmankin piirin vanhat romut kiertoon itelleni ja ostan uutena vain sellaiset, mitkä voi olla käytettynä vaarallisia (eli ei mitään kerran kolaroituja turvaistuimia 😅)

Eiku anteeks, onhan mulla yksi asia ostettuna: newborn-kokoinen myssy, jonka ostin onnea tuomaan kun oltiin vasta aloitettu yritys. Ei tartte paljain päin lähteä kotiin!

Hei kiitos, täysin tavaraton ensiodottaja täällä ja mietteet ihan samoja!! Oon muutenkin huono ostamaan mitään missä on kauheasti vaihtoehtoja eikä selkeää yhtä parasta.

Taidan kans huudella lähi- ja vähän kauemmankin piirin vanhat romut kiertoon itelleni ja ostan uutena vain sellaiset, mitkä voi olla käytettynä vaarallisia (eli ei mitään kerran kolaroituja turvaistuimia 😅)

Eiku anteeks, onhan mulla yksi asia ostettuna: newborn-kokoinen myssy, jonka ostin onnea tuomaan kun oltiin vasta aloitettu yritys. Ei tartte paljain päin lähteä kotiin!

No jos lohduttaa niin voin kolmen kokemuksella sanoa, että tosi vähällä pärjää. Esim 5-6 vaatekertaa / koko on aivan riittävästi, en ymmärrä niitä body- ja housupinoja, joita jengillä näkee etenkin somen kautta. Mulla on vahva luotto, että tämän tulevan serkulta irtoaa tärkeimmät, että pääsisi vähillä hankinnoilla.

Nyt kipuilen äitiysvaatteita. Töissä on pakko pukeutua siististi, mutta yhtään en haluaisi ostaa vaatetta (en osta oikeastaan muutenkaan). Josko kollaisi emmyt ja muut läpi ensin, vaikka nekin meinaa ärsyttää. 😅

Mä oon kyllä kuluttanut Vintediä kiitettävästi vauvan hankinnoissa. Ihmiset pyytää monesti facekirppareilla aika kovia hintoja posteineen.. Aika pitkälti kaiken oon ostanut alesta tai käytettynä. Ja sit voi vielä itse parhaimmat kierrättää. 🙏

Tosi vähällä oikeesti pärjää myös ja joillakin ei ole tarvetta ollenkaan esimerkiksi rintapumpulle tai sitterille ja toisille ihan pakollinen hankinta. Mutta vauvahan ei juuri kaipaa esimerkiksi leluja, kun kasvot ja sen jälkeen kaikki muu kiinnostaa. Kuten kapustat ja johdot. 😅

Mä myös toivoisin pääseväni mahdollisimman vähällä tavaralla ja halvalla. Tiedän että lähipiiristä saa varmasti vaatetta ainakin ihan liikaakin, saati sitten mummot jotka varmasti haluaa ostaa kaikkea.. Lelujakin varmasti vaan ilmestyy nurkat täyteen, vaikkei mitään ostaiskaan ja ihan pieni niitä tarvitsekaan.

Rattaiden suhteen aloin kyllä tekemään jo vertailua että mitkä olis hyvät, niin ehtis kytistellä torista sopuhintaan läheltä. Nehän ne varmaan kalleimmat ja pakollisimmat turvaistuimen lisäksi 😊

Meillä ei tarvitse tehdä juuri mitään hankintoja. Se on toisaalta vähän tylsääkin. Ikäeroa tulee 3v 9kk, eikä olla hävitetty mitään (osa tavaroista on tosin just nyt ystävällä lainassa).

Äkkiseltään ajattelisin, että harsoja tarvitaan lisää. Uudet tai luultavasti jälleen käytetyt matkavaunut pitää tosin hankkia, sillä nämä vanhat ovat lähes hajoamispisteessä.

Varmaan tarvitaan myös vähän erikokoisia pipoja ja nyt se vaunupussi, kun olisi kuitenkin vähän eri aikaan syntymässä tämä lapsi.

Hmm ja mitäs vielä. Mies haluaisi isomman auton. Sellainen pikkuhankinta!

Meillä on vielä esikoisen kaikki tavarat tallessa joten ei tarvitse ostaa yhtään mitään 😊 myöhemmin ostetaan varmaan uusi stokke steps tuoli vauvalle kun esikoinen käyttää vielä omaansa. Toivoisin että tultaisiin toimeen ilman tuplarattaita kun ikäeroa tulee yli 2,5 v, mutta katsotaan sitten keväälle että tarvitseeko ne ostaa kuitenkin

Kaikki täytyy hankkia kun on ensimmäinen lapsi, eikä lähipiirissäkään ole pieniä. Täytyy varmaan ensi vuoden puolella alkaa suunnitella mitä kaikkea sitä hankkii 🤔

Meidän täytyy tehdä hankintoja taaperolle jotta vauva saisi hänen pinnasänkynsä. Lisäksi trvii ehkä autoon ostaa toisen telakan. Kaverilta olen varannut ostavani kantorepun ja kantoliinan. Lisäksi harkitsen ostavani käytettynä sitterin. Esikoinen ei näistä välittänyt ja onneksi oli meillä kaverilta lainaksi mutta ajattelin seuraavan kohdalla kokeilla uudestaan ja rahan menetys ei olisi yhtä suuri kun käytettynä ostaisi.

Meillä ei oo mitään käytännössä :tears:

Edellinen on 2022, hänellekin piti KAIKKI hankkia koska sitä edellinen on mun 2011 syntynyt ja mitään ei todellakaan ollut enää tallessa. Kuopuksen jälkeenkin kaikki on oikeastaan laitettu kiertoon koska ajatus oli, että nykyisen kanssa yksi yhteinen riittää kun ollaan kuitenkin jo 4-kymppisiä kumpikin. No, nyt sitten onkin tämä yks vielä tulossa.

No, syöttötuoli löytyy ja amme. Ja itkuhälyttimet. Vaunutkin pistin kiertoon kun ostettiin esikoiselle pelkät rattaat, että silleen...

Vaihdettiin just keväällä autoa. No nyt se olis taas edessä, koska ei mahduta tuohon farmariin enää. Tai no, kaks autoa meillä on joten toinen lähtee vaihtoon.

Äh, en jaksa edes miettiä mitä kaikkea pitää taas hankkia. Luultavasti vasta ens vuoden puolella aletaan miettimään hankintoja, mikäli kaikki hyvin rakenneultrassakin.

Täälläkin hankittava ihan kaikki alusta alkaen, koska ensimmäinen lapsi. Lähipiirissä on pieniä, mutta en välttämättä halua kiertoon/ lainaan hirveästi mitään jos toiveena olisi kuitenkin jossain kohtaa saada sisarus (olettaen että tämä nyt menee maaliin😶).
Uskon että helpompi olisi kun kaikki on omaa ja uutta, eikä tarvitse palautella kenellekkään mitään. Joitain juttuja ja erityisesti vaatteita ajattelin ostaa käytettynä, mutta muuten lähes kaikki tarvikkeet uutena. Olen niin pitkään haaveillut että omalle vauvalle saisi ostaa tiettyjä ihania juttuja, niin haluan kaikki ne tavarat joista oon unelmoinut. Toki säästämistä vaatii ja varmaan black friday -tarjouksista yritetään hankkia iso osa. 😊

Muokattu viimeksi:
Takaisin