Hankinnat vauvalle

@Satsuko wau, mä en ihan takkeihin yms ole lähtenyt ompeluissa. 😁
Varmaan parhaimpia on tullut housuista, ne nyt on muutenkin helpoin ommella. Parit potkuhousutkin oon vääntänyt, mutta tuntuu että jalkaterästä tulee helposti ahtaan tuntuinen, yhden hyvän kaavan löysin mutta se oli keskosille joten isompi koko oli 50cm. Ja en tosiaan osaa muuttaa kaavaa isompaan kokoon.😂

Mä kävin viime vuonna ostamassa muutaman pakan jämät kun yksi kangaskauppa lopetti, mulla ois siis kymmeniä metrejä kangasta kaapissa odottamassa inspiraatiota. Viime vuoden puolella ompelin oikeastaan joka päivä muutaman h, mutta sitten kun aloin ostamaan vaatteita vauvalle niin ompelu jäi. Varmaan taas kun syksy lähestyy niin linnottaudun saumurin ääreen ja ompelen ainakin niitä housuja mistä tulee varmasti hyviä. Bodyjakin tein parit, mutta resorikanttauksen teko on niin työlästä mulle että luovutin ja ajattelin ostaa bodyt.

@-SV- Onhan takeissa oma homma, mut kyllähän niitä näin ihan ammattilais ompelijana tekee, niinkö kaikkea muutakin. 😅 Pienten takit vielä silleen helppoja verrattuna aikuisten. 😊😂 Mut tarkoitus olis tehdä tälle vaatteita silloin kun vaan aikaa on asiakastöiltä ja päivätyöltä ja muulta elämältä. Sais käytettyä nuita jämä paloja pois ja oishan se sit itselle rahan säästöäkin,kun tän vauvan tarvike kulut maksan yksin. Ostankin kyllä varmasti kun muutama sellainen merkki mistä tykkään ja ei varmaan ole aikaa edes kaikkea tehdä itse. Ja varmaan hyödynnän täällä olevaa lastenvaate ja tarvike kirppistä, jos sieltä löytyis jotain mitä hankinta listalla on. Miettinyt tässä, että voisin tälle ostaa kantorepun, mitä ei ollut esikoisella ollenkaan.

@Satsuko no jos työksesi ompelet niin sitten ilman muuta. Mä meen ihan yläasteen ja googlen opeilla.😂

Meilläkin on kantoreppu hankintalistalla sitten loppuvuodesta. Tykätään retkeillä niin pitää luontoonkin saada vauva mukaan.☺️

Vau, ihailen kyllä kaikkia käsityötaitoisia! Minulta ei luonnistu mikään. 😄🙈

Meillä on kantoreppu, esikoisen kanssa jäi tosi vähälle käytölle (enemmän käytettiin 6 kk iästä eteenpäin kantorinkkaa). Tämän tulokkaan kanssa aikomus yrittää totutella aktiivisempaan repun käyttöön niin saisi pienen kulkemaan mukana, taaperoarki on vauhdikasta eikä varmasti samalla tavalla pysty (tai haluakaan) vaan pötkötellä vierekkäin kuin esikoisen ollessa vauva. ❤️

Meillä kans löytyy esikoisen jäljiltä tulan reppu, tykkäsin kyllä siitä, mutta silti esikoisen kans jäi harmittavan vähälle. Toisen kanssa uskoisin että tulee enemmän käytettyä, kun on tosiaan tuo 2v sit, niin ei voi ottaa syli päikkäreitä sohvalla jne. Helppo nukuttaa sinne sit arjen touhuissa

Mä kävin tänään taas kirpparilla, mukaan lähti eurolla body ja 2e collegehaalari. Eilen koitin suostutella miestä että lähdettäisiin lipastokaupoille, mutta ei kuulemma vielä voida ostaa vauvalle huonekaluja.🙄

Ostin Italian lomamatkalta nyt ensimmäiset vaatteet ja otin kokoa 56, mutta ne näyttää niin pienille ettei tuota kokoa varmaan paljoa tarvitse.

Ostin Italian lomamatkalta nyt ensimmäiset vaatteet ja otin kokoa 56, mutta ne näyttää niin pienille ettei tuota kokoa varmaan paljoa tarvitse.

Kokotaulukot toki vaihtelevat paljon, mut kyl meidän esikoinen (syntymäpaino 3700+ g, pituus muka 54 cm -- ei oikeasti ollut ihan noin pitkä 😄) käytti esim Lindexin koon 50 vaatteita muistaakseni muutamia viikkoja ja 56-koon vaatteet oli ihan telttoja.

Äitiyspakkaus. Oon aina ajatellut että tietenkin otan sen, mutta tuo tän vuoden pakkaus on niin pieni, eikä mitenkään ihmeemmin nappaa.

Odottaisko ihan viimetippaan jos ehtisi kurkkaamman 2024 mahdollisuuden. Siitä on ollut alkuvuonna äänestyksiä, mikä meni multa tietenkin ohi. Eihän missään sattuisi olemaan kuvia niistä vaihtoehdoista? Itse en googlettamalla löytänyt.

Tai kokoaisko itse äitiyspakkausta omanlaisella sisällöllä. Olis ihan hauskaa se kirppiksillä kiertely ja hypistely. Jos on se tietty budjetti niin vois kattoa minkälaisen paketin saisi ite kasaan. Vauvajutut on niin halpoja ja niin paljon saatavilla.

Ajatuksia ?

Ei kai vielä helmikuussa syntyville uutta äitiyspakkausta jaeta? Ainakin aiemmin vielä huhtikuullakin jakaneet edellisvuoden settiä. Tietysti jo ovat pienentäneet merkittävästi tuotantomäärä niin sitten.

2022 alettiin jakaa helmikuun alussa. Jos ne olis taas tehnyt niitä vielä vähän enemmän liian vähän 😅 Mutta ehkä se ei oo mahdollista.

2023 alettiin jakaa jo ehkä tammikuussa. Suunta herättää toiveita. 🫣

Okei, eli ovat järkeistäneet prosessejaan. Tulisiko se uusi pakkaus julki syksyllä, sitten voi vertailla kumpi olisi mieluisampi.

Mä en vieläkään tiedä, otetaanko pakkausta vai ei. Tallessa on vielä esikon makuupussi ja puuvillainen kypärämyssy muttei juuri muuta. Ehkä merinohaalari, toppapuku voisi olla ok vaikka helmivauvalle täytyy kyllä olla jo heti aluksi joku kunnon ulkohaalari jo pikkukoossa (ajatuksia kellään?) sekä ne töppöset. Muuten en muista tuosta setistä olleen hyötyä. No, kuumemittari ja kylpymittari tulivat käyttöön.

Olen nyt ostanut muutamia neutraaleja pikkuvaatteita oman kaupunginosan kirpulta ihan pikkurahalla. Tuo 170e (vai mikä se nimellinen arvo äp:lle on?) olisi suht hyvä summa käytettäväksi vain tarpeellisiin juttuihin. Viimeksi laitoin suoraan Hopelle noita pakkauksen tuotteita kun jäivät käyttämättä.

Eikö siinä äitiysavustuksessqki ollu joku aikaraja millon voi hakeee vai voiko sen vielä hakea lasketunajan tienoilla en muista tuskin otetaan kun jo kahdesti otettu ja ei minustakaan kovin ihmeellinen tuo tämän vuotinen, ei meillä tosin edellisenkään lapsen kohalla pitäny ottaa pakkausta, mut tuli sit kuitenki taas otettua joten en vielä 100% uskalla väittää et rahana otetaan 😁

Kun jo kolmas lapsi niin tosiaan aikalailla kaikki meillä on, odotetaan viel rakenneultraa ennenku alan ostaa mitään ku korkeintaan jotain newbien hörhelö ihanuuksia "tarvitaan" jos tuliski tyttö poikien jälkeen, mutta vaatteita ja rattaat yms löytyy jo. Tosin kirpparilla tuli vastaan kevyt muumitoppahaalari kokoa 50/56 nii en voinu vastustaa ja ostin sit sen 😀

Ostin dopplerin ja sain tänään pienen sydämen kuulumaan 🥰 Tulihan siitä hyvä mieli, kun ultraan on vielä reilu viikko aikaa.
Mullakin on doppler matkalla postissa. 🤭 Millä viikoilla sait siis kuulumaan?
Mä muistelin, että viimeks olin rv 9, kun löysin sykkeen.

Mullakin on doppler matkalla postissa. 🤭 Millä viikoilla sait siis kuulumaan?
Mä muistelin, että viimeks olin rv 9, kun löysin sykkeen.
Tänään taitaa olla 10+2. Toissa päivänä en saanut kuulumaan, mutta tänään kuului helposti 😊

Äitiyspakkaus. Oon aina ajatellut että tietenkin otan sen, mutta tuo tän vuoden pakkaus on niin pieni, eikä mitenkään ihmeemmin nappaa.

Odottaisko ihan viimetippaan jos ehtisi kurkkaamman 2024 mahdollisuuden. Siitä on ollut alkuvuonna äänestyksiä, mikä meni multa tietenkin ohi. Eihän missään sattuisi olemaan kuvia niistä vaihtoehdoista? Itse en googlettamalla löytänyt.

Tai kokoaisko itse äitiyspakkausta omanlaisella sisällöllä. Olis ihan hauskaa se kirppiksillä kiertely ja hypistely. Jos on se tietty budjetti niin vois kattoa minkälaisen paketin saisi ite kasaan. Vauvajutut on niin halpoja ja niin paljon saatavilla.

Ajatuksia ?
Mä oon kanssa koittanu ettiä niitä ens vuoden äänestysvaihtoehtoja, mutta en ole löytänyt mistään kuvia enkä edes ketään kuka olisi johonkin kirjoittanut mitkä ne vaihtoehdot olisi.😅 Kelasta voisi varmaan kysyä suoraan.😂

Seuraavan vuoden paketti julkaistaan mun mielestä yleensä joulu-tammikuun tienoilla, ja sitä aletaan jakamaan kun edellinen loppuu. Viimeistään pari kk ennen la se pitää hakea, eli todennäköisyys mitenkään saada ensi vuoden pakkaus on hyvin pieni.

Takaisin