Hankinnat vauvalle

Mä ajattelin ottaa öitiyspakkauksen, vaikka viime kerralla melkein kaikki jäi käyttämättä haalaria, lämpömittaria ja makuupussia lukuunottamatta. Tämä 2023 paketti kuitenkin näytti sopivan hillityltä. Viimeksi oli paljon kaikkea oranssia yms., joista en pitänyt. Nyt aion ostaa vain maltillisesti pikkuisia vaatteita ja tarvikkeista hankinnat tehdään todella harkiten. Mieluiten ostan kaikki käytettynä, kuten omien ja esikoisenkin kohdalla teen. Haluan panostaa laadukkaisiin juttuihin pukeutumisessa ja niitä löytyy yleensä hyvään hintaan second handina.

Äitiysvaatteista aion hankkia ainakin hyvät housut, leggingsit ja pari trikoopaitaa. Uskoisin pärjääväni niillä yhdistettynä neuletakkeihin ja sitten hyödynnän jo olemassa olevia rentoja mekkoja ja oversize-neulepaitoja.

Me ei oteta pakkausta, kaikkea pikku härpälettä meillä jo on mitä pakkauksessa tulee mukana, niin en koe tarpeelliseksi.

Äp toppahaalarin lahjoitin eteenpäin ja villahaalari ja töppöset oli jo loppuunkäytetty kolmella. En taida silti ottaa pakkausta kun monesti ne housut ja bodyt on ainakin hoikalle vauvalle epäsopivia. Ostan mieluisat kirpparilta ja noita äp haalareita saa joskus ihan ilmaisellakin.

Me otetaan pakkaus, toivon jo nyt että 2024 pakkaus olisi ihan kauhea ettei harmita kun menee varmaan aika lähelle se että niitä aletaan jakamaan. 😂 Mä myös missasin sen äänestyksen niin en tiedä että mitä siellä olisi edes vaihtoehtoina makuupussiin ja haalariin.

Me alettiin jo syksyllä ostamaan ajatuksella yksi asia/kk, mutta homma lähti keväällä totaalisesti lapasesta ja nyt mulla on yksi hyllyllinen vauvanvaatteita kaapissa. Muutamia ollaan ostettu uutena, mutta paljon ostan kirppikseltä kun löytyy siistejä eurolla tai parilla. Jonkun verran olen myös itse ommellut. Kokohaarukka on 50-62cm, yhet 68cm potkuhousut on mukana kun löysin ne ilmaiseksi, mutta muuten olen rajannut itseltäni 62 isommat vaatteet pois.😁 Vaunut yms isommat ajattelin ostaa sitten kun tulee joku tosi hyvä tarjous vastaan, vähän olen myös miettinyt jos venyttäisi siihen asti ostamista että olisi black friday.

Meillä on tarkoituksella kaikki tallessa esikoiselta; vaunut, rattaat, kaukalo, sänky, unipesä, kantoreppu, rintapumppu. Mitä nyt silloin tulikaan hankittua 😅 Vaatteita myös säilytetty ja aikanaan ostettu neutraaleissa sävyissä eli sukupuolella ei väliä. Nyt kun hankittavaa ei juuri ole, ajattelin ehkä humputella ja ostaa babysitterin, jota jäin jahkailemaan viimeksi ja olisin jossain kohtaa kaivannut.

Me otetaan kyllä äitiyspakkaus, tykkään siitä ajatuksesta niin kovin. Viimeksi 2020 pakkauksesta tuli suurin osa käyttöön ja vaatteet oli kestäviä ja laadukkaita. Ainoastaan pehmolelu ja sukkahousut tais jäädä käyttämättä!

Vauvakirjan ajattelin hankkia sikiöseulonnan jälkeen.

Meillä onneksi vielä kaikki esikoisen vauvanvaatteet ja tarvikkeet tallessa niin ei tarvitse ainakaan heti ostella mitään. Mutta olisi se kiva ostaa pari omaa vaatetta vauvalle.

Näin yksi päivä alennuksessa vain jouluaiheisia vaatteita, eipä tarvinnut helmikuun vauvalle ostella 😁

Heh, jouluvaatteet ehkä vähän liikaa 😅

Meinaatteko ottaa äitiyspakkausta?
Meillä esikoisen jäljiltä pakkauksen vaatteet tallessa, joten tästä en ajatellut ottaq

Me otetaan äitiyspakkaus! Vaikuttaa kyllä hyvältä ja järkevältä.

Haluaisin yrittää pärjätä ainakin alkuun mahdollisimman vähällä määrällä vaatteita ja muuta tavaraa. Kai sitä sitten näkee, että mitä oikeasti tarvitsee ja kuinka monta bodya yms. oikeasti tarvitsee. Perusjutut toki täytyy hankkia

Kirppiksillä on kyllä tosi hyvin vauvojen vaatteita yleensä. Ja hyväkuntoisia, kun ei ne paljon ehdi kulua :thumbs-up:
Totta! Meidän lähellä on ihana lastenvaatekirppari, jossa viihdyn aina ihan liian kauan kun kaikki pitää räveltää läpi. Mies raukka välillä lähtee mukaan ja puhisee ja ennen puolta väliä. 😂

Totta! Meidän lähellä on ihana lastenvaatekirppari, jossa viihdyn aina ihan liian kauan kun kaikki pitää räveltää läpi. Mies raukka välillä lähtee mukaan ja puhisee ja ennen puolta väliä. 😂
Itekin meen lastenvaatekirppikselle "ei me juurikaan mitään nyt tarvita" - mentaliteetilla ja poistun syli täynnä vaatteita :tears:

Itellä jotenki viel kirppiksillä se että kun ei tiedä kumpi tulossa niin ei viitsisi hamstrata kaappeja täyteen vaan unisex vaatteita
Tän takia mä jätän hankinnat RU jälkeen kun toivottavasti saadaan sukupuoli tietää 😊 tosin esikoisesta meille kerrottiin sukupuoli jo np ultrassa ultraaja oli niin varma ettö tyttö hänestä kehittyy, mutta odotin silti vaatteiden kanssa vielä ru asti, että varmistuu 😅

Äitiysvaatteista aion hankkia ainakin hyvät housut, leggingsit ja pari trikoopaitaa. Uskoisin pärjääväni niillä yhdistettynä neuletakkeihin ja sitten hyödynnän jo olemassa olevia rentoja mekkoja ja oversize-neulepaitoja.

Mulla on itsellä paino noussut mun peruspainosta 10 kg parin vuoden aikana (ei edes lievän ylipainon puolella joten stressi asiasta ollut aika pientä). Nousu johtunut siis lääkityksestä. POINTTI siis on, että mulla on kaikki vaatteet jo valmiiks ihan rajoilla. Siihen kun lisää turvotuksen ja mitä sitä nyt alkaa pikkuhiljaa maha sitten kasvaa niin kauhee vaatekriisi mulla itellä. Pitäis just miettiä noi pari tärkeetä vaatekappaletta jotka ostaa ja siivota vaatekaapista ne jotka ei nyt varmasti tuu enää hetkeen mahtumaan.

Ainiin, tää oli hankintoja vauvalle ketju 🫣

Meillä sama tilanne kuin @Satsuko kuvaili, periaatteessa kaikki pitää hankkia. Sen lisäksi tällä hetkellä valmiina yksi mobile, jonka olen itse tehnyt jo aikaisemmin. Vastasyntyneelle tarkoitetut mobilet on tarkoitus myös valmistaa itse.
Hankintojen kanssa toppuuttelen vielä.

Mä oon niin höpsö, että ostin ennen raskautta jo lähes kaikki 56-62cm vaatteet mitä tarvii 😅 Ja mammavaatteet myös 🙋🏼‍♀️😆

@Nebulae millaisen olet tehnyt? ☺️

@Iltatähti89 mä aloin eilen kattelemaan äitiysvaatteita, mutta en löytänyt mitään kivoja tarpeeksi hyvällä alella. Kauhean kalliin oloisia kaikki normi vaatteisiin verrattuna. Vauvankin vaatteet olen tainnut kaikki ostaa alennettuna/kirppikseltä.🤔

Olen hamstrannut melkopaljon tämän yli 3 vuotisen yrityksen aikana, paljon torista ilmaiseksi, kirpparilta halvalla, ja kaverilta halvalla. Muutaman jutun uutena hyvistä aleista ja yllätys, halvalla😅. Kalliimmat puuttuu vielä, rattaat (joko britax smile (4?) Tai ABC desing olikohan salsa 4?) Nämä ois haaveissa. Turvakaukalo. Pinnasänky ja syöttötuoli löytyy, mutta ovat vanhoja joten haaveissa ois käytännöllisemmät, esi.. stokken steps, mutta voi olla että sen verran tyyris ettei huvin vuoksi ole järkeä. Ja sittetri uupuu, malli vielä mietinnässä. Sekä hoitopöytä. Vaatteita ei ihan heti tarvi ostaa, on jo puoli vaatekaapillista eri kokoja. 😁 Yks mitkä puuttuu on petivaatteet pinnasänkyyn.

@Nebulae millaisen olet tehnyt? ☺️

@Iltatähti89 mä aloin eilen kattelemaan äitiysvaatteita, mutta en löytänyt mitään kivoja tarpeeksi hyvällä alella. Kauhean kalliin oloisia kaikki normi vaatteisiin verrattuna. Vauvankin vaatteet olen tainnut kaikki ostaa alennettuna/kirppikseltä.🤔

Mä oon ostanut H&M ja Lindex alesta ja kirpparilta myös 👍🏻

Mä mietin, että jotain varmaan ompelen tälle, kun kankaita löytyy sitten kun alkaa olla riski aika lopuillaan. Esikoiselle ompelin mekkoja ja kasvaessa takkeja. Yks takki joka menee tytölle ja pojalle on vielä tallessa puuvilla sellainen välikausi/kesä takki. Minkä säilytin mut saa nähä onko väärään aikaan sopivan kokoinen. 😅 Sit ajattelin päällystää toisen vanhan äippäpakkauksen makuupussin mikä löytyy. Mä en oo kattonut yhtään millainen on äitiyspakkaus nyt tai ens vuoden, että otanko sitä sit. Enkä oo vauvojen vaatteita nyt hetkeen katellu kunnolla. Esikoisesta olin jo hyvin aikasin varma, että on tyttö ja silloin sain veljen perheeltä paljon vaatteita ku heillä oli nuorempi just sen ikäinen että meni mun tytölle. Mut ootan, että pääsee osteleen ja tekemään. Esikoisella oli brion pinnis ja sen varmaan haluan tällekin.Sit syöttötuoli oli myös mikä esikoisella koulutuolina.Jos sitä vielä löytyy niin ostan tällekin, kun "kasvaa" lapsen mukana. Tai jos esikoinen siitä raskii koulutuolina luopua niin on ne syöttötuolinosat kyllä tallessa.

Takaisin