Hankinnat vauvalle

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mikä oli viimeisin hankintasi vauvallesi? Tule kertomaan tähän ketjuun aina kun hankit jotain pikkuisellesi. 🥰

Oletko ylipäätään tehnyt jo paljon hankintoja? Tässä artikkelissa on lista erilaisista hankinnoista. Mitä sinä aiot hankkia vauvalle?

En varsinaisesti ole näin alussa vielä hommannut vauvalle mitään. Mutta tilasin Ikeasta ison lipaston, johon saa sitten vauvan vaatteita ja tarvikkeita. Sisustin myös eteiseen lisää säilytystilaa, että siinä olisi kätevämpi säilyttää vaunuja. Ajattelin, että alkuraskaudessa laitan kotia hiukan ja teen myöhemmin sitten varsinaiset hankinnat.

Ensi viikolla lipasto on koottu, joten voisi kuitenkin fiilistellä ostamalla sinne jo jonkin pienen jutun tai vaatteen ♥️

Kaikki isot jutut löytyy valmiiksi esikoiselta. 🥹 Tuplavaunuja ei varmaan hankita kun esikoinen on 3 v kun tämä syntyy. Istuma/seisomalaudalla nykyisiin vaunuihin lisättynä mennään, koska esikoinen kävelee jo nyt tosi pitkiä matkoja ja vaunuille on koko ajan vähemmän käyttöä.

Vaatteita laitettiin tosi paljon kiertoon eli niitä pääsisi hankkimaan melkein nollasta etenkin minikoossa. Ihanaa. ❤️ Tällä kertaa varmaan sanotaan kaikille että kiitos ei lahjavaatetta, kun itse nyt tietää omat mieltymykset & valmistajat mitä suosii. Lahjat jäävät usein käyttämättä.

Me varmaan hankitaan vasta aika myöhään kaikki, tai sitten kun tää alkaa tuntumaan todelliselta. Jonkin verran vaatteita luultavasti saa kavereilta, mutta niitä ehkä myös ostan ekana, jos törmään johonkin söpöön.

Kovin paljoa ei tarvi hankkia, kun esikoiselta niin paljon tallessa. Vaatteita täytyy jonkun verran hankkia, kun pienet oon myynyt pois, mutta niitä vasta sitten RU jälkeen.
Esikoiselle töytyy hankkia uus sänky, että pinnis saadaan sit vauvalle. Ja myös mietinnässä että täytyykö hankkia tuplat vai pärjätäänkö nykyisillä rattailla. Esikoinen kuiten liikkuvaa sorttia, eikä me rattailla kuljeta esim. Missään kaupungilla tms. Ja löytyy myös tulan kantoreppu missä vauvaa voi kantaa..

Koska esikoisen piti jäädä ainoaksi lapseksi, on kaikki myyty sitä mukaa kun jäivät pieneksi tai pois käytöstä. Yhdistelmärattaat on vielä, pitää ostaa vain koppa niihin. Sekä tietty autoon turvakaukalo, jnejne. Suurin hankinta on tässä todennäköisesti uusi koti, sillä tila loppuu muuten kesken, haluamme kaikille oman nukkumarauhan pidemmän päälle, joten uutta tulokasta varten tarvitaan uusi huone, jota meillä ei nyt ole.

Mulla esikoinen jo pian 11v niin täytyy ihan kaikki hankkia, jos tämä raskaus menee hyvin. Yksi muovilaatikollinen on jäänyt mitä olen sälönyt ajattomia juttuja ja liinavaatteita. Yksin toki saa sitten valita ihan mistä itse tykkää. 😂 Ja varmaan pakko alkaa hyvissä ajoin kunhan riski aika mennyt,kun muuten käy lompakolle kalliiksi.

Suurin hankinta on tässä todennäköisesti uusi koti, sillä tila loppuu muuten kesken, haluamme kaikille oman nukkumarauhan pidemmän päälle, joten uutta tulokasta varten tarvitaan uusi huone, jota meillä ei nyt ole.

Meillä kans isomman asunnon hankinta edessä 😹

Meillä on vaunut, sitteri ja tyttöjen vaatteita jonkun verran. Kuopus täyttää syksyllä 2v, joten täytyy nyt vielä miettiä mitä tehdään ratasasian kanssa. Ostettiin just yhdistelmävaunut, enkä niistä unelmista aio kyllä luopuakkaan, eli joko niihin seisomalauta tai ostetaan jotkut edullisemmat tuplat lisäksi.
Ihan pieniä vauvanvaatteita oon myynyt kirppiksellä pois, eli niitä pitää hankkia lisää. Ja jos poika tulee, niin sitten menee kaikki vaatteet uusiksi. 😅

Meillä ei ole yhtään mitään hankittuna kun ensimmäinen lapsi tulossa. Mieheni oli työmatkalla niin yllärinä ostin kaksi pientä kalateemaista paitaa, kun hän on intohimoinen kalastaja. Vielä siis melko pitkä hankintalista edessä, mutta meillä on syyskuussa muutto toiselle puolelle suomea niin ostamme uuteen kotiin vasta tavaroita sitten niin ei tarvitse niitä muuttaa.

Mä ostin eilen ensimmäiset vauvanvaatteet! Tuntui vähän epävarmalta, että kannattaako vielä ostaa, mutta olihan ne niin ihania. Meillä on ensimmäinen lapsi tulossa niin yritin perustella itselleni, että tässä tulee niin paljon ostettavaa, että on järkevää jakaa niitä kuluja pidemmälle ajalle ja aloittaa jo nyt :tears: ja nyt on myös hyvät alet monessa paikassa!

Mä ostin eilen ensimmäiset vauvanvaatteet! Tuntui vähän epävarmalta, että kannattaako vielä ostaa, mutta olihan ne niin ihania. Meillä on ensimmäinen lapsi tulossa niin yritin perustella itselleni, että tässä tulee niin paljon ostettavaa, että on järkevää jakaa niitä kuluja pidemmälle ajalle ja aloittaa jo nyt :tears: ja nyt on myös hyvät alet monessa paikassa!
Näin yksi päivä alennuksessa vain jouluaiheisia vaatteita, eipä tarvinnut helmikuun vauvalle ostella 😁

Näin yksi päivä alennuksessa vain jouluaiheisia vaatteita, eipä tarvinnut helmikuun vauvalle ostella 😁
Mä tilasin just H&Mltä itselleni vaatteita ja siellä oli vauvojen kesävaatteita alessa, en kuitenkaan uskaltanut tilata vaikka kaikkia ihanuuksia olikin. 🤭

@NM90 H&M:ltä aion kyllä itsekin tilata jossain vaiheessa äitiysleggingsejä ja vauvalle vaatteita. Vaikka niitä kokoja, mitä ei tule kirppareilta tai torista löydettyä 👍

Mä tilasin talveksi äitiysvaatteita koska oli hyvät alet, mutta en oo uskaltanut vielä vauvan vaatteita ostaa. Se karkaa sitten ihan käsistä :tears:

Meillä on muutamia ihan pieniä keskosvaatteita ja jokunen 50 koon tallessa muistona, viimeisin vauva käytti kotona vielä 44 kokoa pari viikkoa. Muutoin ei pieniä ole enää tallessa kun olen myynyt ja lahjoittanut eteenpäin muuttojen ja tilanpuutteen vuoksi. Liberolta tilasin kissayöpuvun 62-68 kun oli siellä juuri sen verran pisteitä. Koetan hillitä ostohalut rakenneultraan asti.

Meinaatteko ottaa äitiyspakkausta?
Meillä esikoisen jäljiltä pakkauksen vaatteet tallessa, joten tästä en ajatellut ottaq

Meillä esikoisen LA oli 15.12. Mietin silloin että ostanko jonkun jouluvaatteen, että syntyykö jouluksi vai ei 😅 no en ostanut, ja käyttämättä ois jäänyt kun hän syntyi 23pv ja joulu oltiin sairaalassa..

Mä oon esikoiselle ostanut / saanut lähes kaikki vaatteet kätettyinä, tälle toisellekkin aion käydä sit kirpparilta kiertelee ja kattelee

@mai- Mä oon ollut koko ikäni ahkera kirppistelijä. Ostan omatkin vaatteet usein käytettynä. Siksi ajattelinkin jo aika ajoissa ruveta ostelemaan vauvalle kaikkea, että ehtii tekemään löytöjä. Yksi yöpuku onkin jo ostettu kirpparilta 👍 Toriakin olen jo hiukan selaillut, niin sieltä löytyy varmaasti hyvin kaikkea muuta tarvittavaa vaatteiden lisäksi.

Takaisin