Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuikkis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Saatiin sukulaiselta Bumbo lainaksi joskus muutama kuukausi sitten ja tänään kokeilin ekaa kertaa. En uskalla pitää kovin pitkää aikaa joten puoli minuuttia sai riittää. Kovasti tyttö kuitenki tykkäs "istua" itse. :) Tiedä sitte otetaanko tota edes käyttöön missään vaiheessa mutta kunhan kokeiltiin kun kerran löytyy kotoa.

Olis varmasti uimahallin pesuhuoneessa kätevä, kun sais kädet oman pesun ajaksi vapaaksi. Tai kyl se pesu vielä, mutta se uikkarin pukeminen itselle, kun sylissä vauva...

Juu käytiin ekaa kertaa uimahallissa viime viikolla. Oli ihan kätevää kun kaveri oli mukana mutta tajusin että eihän tuo mitenkään onnistuis jos ukonki kanssa lähdettäis kun yksinhän mä siellä suihkun puolella olisin tuon pötkylän kanssa. :D

Kyllä mä onnistuin vauvan kanssa uimahallissa ihan yksinkin, otin vaan kaukalon mukaan sinne suihkutiloihin niin hyvin sai pestyä ja laitettua itsensä valmiiksi ja sitten otti vauvan laitettavaksi. Ellin kanssa siis 3kk eteenpäin käytiin ja käydään edelleen vauvauinnissa.

Mulla on kans kaukalo uimahallissa mukana ja helposti sujuu sen kans pukemiset ja pesut ja yksin kyllä selviää hyvin

Te, jotka käytte vauvojen kanssa uimahallissa, niin oletteko vain siinä lasten altaassa, jossa on muutama sentti vettä? Vai käyttekö ihan vauvauinnissa?

Meille hankittiin matkasänky. Lähdetään pääsiäisenä Helsinkiin reissuun, hotellin kaikki sängyt oli varattuja, niin oli vähän pakko mutta olisihan tuo joka tapauksessa jossain vaiheessa tullut muutenkin hankittua. Merkki on Britton Siesta ja vaikuttaa oikein hyvältä sängyltä. Bonuksena pienelle vauvalle tuo verkko, että ei tarvitse laittas noin pientä tuonne pohjalle nukkumaan. Lisäksi tuli hankittua rattaat quinnyt. :)

Winnie, vauvauinnissa ollaan käyty tosiaan esikoisen kanssa ja niin on tarkoitus aloittaa myös Elman kanssa.

Winnie, ollaan oltu ekalla kerralla siinä ihan matalassa vauva-altaassa koska isompi lämmin allas oli niin täynnä väkeä. En halunnut että vauva säikkyy.
Toisella kertaa oltiin isossa ns. terapia-altaassa, kun ei ollut niin ruuhkaa.
Varsinaisessa vauvauinnissa en ole ollut.
Ja tokihan sekä pesuhuoneessa että pukuhuoneessa pärjää ilman apukäsiä tai välineitäkin.

20€. Kylläkin Unkarista... Eli 5990 ft.
Kyseisissä oli tarpeeksi lyhyet sangat, että istuu naamalla vaikka makaa. Tosi monissa muissa sangat niin pitkät, että nousee silmiltä kun laskee pään. Ja on ihan polarisoidut 100% uv-suoja.

Onko kokemuksia kantorepuista ja liinoista? Kumpi parempi? lähinnä kotikäyttöön ja tyttö on aika isoa kokoa eli jo melkein 8kg ja 66cm vähän vajaa 4kk ikäisenä. Välillä on päiviä kun ei viihdy ollenkaan muualla kuin sylissä niin miettinyt jonkinlaisen kantovälineen hankintaa :)

Mä tykkään molemmista, mutta meillä tulee kotioloissa käytettyä kantoreppua herkemmin. Tyttö ei aina siinä viihdy, mutta usein kuitenkin. Itkuisellakin hetkellä kantoreppu on helppo ja nopea laittaa ja kokeilla, rauhoittuuko vauva sinne. Kantoliinassa on enemmän "valmisteltavaa" ja oon ite sen kanssa aika hidas. Vauva ehtii räjähtää kunnon rääyntään ennenkun saan hänet kantoon.
Niin ja sitten, jos vauva viihtyy pidempään niin tykkään enemmän repun kantotuntumasta. Meillä on käytössä Tula.
Edit. Mutta siis pitkälti makuasioitahan nuo on. Kokeilemalla selviää parhaiten. :)

Mulla on pelkästään kantoliina mutta eipä oo tarvinnu nytte hetkeen sen kanssa tahia kun likka viihtyy paremmin lattialla/sitterissä kun ennen. Tänään silti huudettiin kurkku suorana tunnin verran aina kun yritti laittaa makoilemaan. Veikkaan (toivon) että kyse oli pelkästään siitä että oli yhdet pikkupäikkärit jääny välistä. Valvo siis 4 tuntia putkeen mitä hän ei yleensä tee.

Aurinkolaseista; Julbot vai Baby Banz? Onko kenelläkään kummastakaan kokemuksia? Tai jostain toisista mistä en tiedä vielä. :D

Mieheni sanoi että banzien nauha valui aina. Korkeammalle päähän laitettaessa taas väännätti lasit silmillä väärin.
Hänellä siis kaksi vauvaa enemmän kokemusta kuin mulla.

Me ostettiin neidille lapsimessuilta KiETLA:n Diabola 0-18 months aurinkolasit ja tykkään! Stoken kantoreppu meillä myös käytössä ja molemmat testattu eilen lenkillä koiran kanssa ja voin suositella :)

Täytyy perehtyä noihin reppuihin. Olin ostamassa jo baby Björnin reppua tutulta mutta siinä oli rajana 10kg/66cm ja meillä tyttö jo noin pitkä joten se ei ainakaan käy..

Noissa repuissa mä suosittelen näitä ns. ergonomisia eli Tulaa, Mandukaa ja mitä niitä nyt on. Niissä lapsen asento on huomattavasti parempi kuin muissa vastaavissa...

Itse olen miettinyt, kun tytöistä ei kumpikaan ole pienenä viihtynyt Mandukassa tai liinassa, että voiko olla että minä olen liian leveä? Siis että vauvan jalkoja ei saa sopivaan asentoon vaan ne joutuvat liian leveälle repussa ollessa? Osaako joku sanoa...

Takaisin