Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuikkis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Puapru: Hö, mulla olis ollu 3 tyhjää äitiyspakkausta nurkissa kun olis tullu puheeks..! Niin no tietty sama postitus päälle mutta siis maksoitko siittä muuten mitään?

Mulla kiteytyy se "pahan karman" pelko jostain syystä sairaalakassin pakkaamiseen. En vaan osaa aloittaa sen pakkaamista, vaikka lähes kaikki tarvittavat asiat on jo hankittuna. Ehkä se johtuu siitä, että pelkään synnytystä ja sitä, että siinä menee jotain vikaan. Tuntuu ahdistavalta kirjoittaakin siitä... Toisaalta olen jo yhden lapsen synnyttänyt, joten luulisi nyt olevan jotenkin helpompaa, mutta silti...

Meillä on mummulla karannu mopo aivan käsistä :wink eilen oli ostanu ens talveks tytölle talvitakin ja tänään lähetti kuvan mekosta jonka oli ostanu jouluks :)
Hassua, se kun ei esikoisen ollessa mahassa noteerannu koko asiaa mut nyt on ollu ihan erilainen vaikka ei ensin sulattanu sitä asiaa että tuleeki tyttö :rolleyes:
No, eipä tarvi huolehtia onko vauvalle ostettuna kaikki ku anopilta löytyy varmaan varalta jo kaikki rattaista lähtien :grin

Meilläki mun oma äiti soittelee pari kertaa viikossa että on ostanu sitä ja tätä. Viimeks oli kovasti ostamassa baby oilit suun muut talkit mutta onneks kerkesin väliin. Ne kun on ollu hommattuna aikoja sitte. :D taitaa ensikertalaista mummua jännittää enemmän ku mua. :D

Täällä on aika viuluinen vauva, ja jossain ketjussa kirjoiteltiin toukkapussista vauvalle! Ai juu, oisko se ollut se käsityö ketju..? Mä en ite sellaista osaa tehdä mutta ostin puaprulta sellaisen ja voin kyllä lämpimästi suositella!!
Aivan todella kätevä ja lämmin, helppo heittää vauva sisään ja pysyy ihanan lämpöisenä!

Mullon tommonen toukkapussi työnalla. Edistyy masentavan hitaasti mutta aattelin ottaa sairaalakassiin mukaan :)

Mäkin tykkään :) se on amazonas koala riippukeinu ja sen pitäisi olla tosi ergonominen ja auttaa koliikkivaivoihin yms.
Ajattelin että kokeillaan, kun ilmaiseksi saatiin. On joku paikka missä voi alakerrassa nukkua, kun meillä on kaikki makkarit monen oven takana yläkerrassa. Ei tarvitse aina viedä pientä sinne yksin nukkumaan, vaan saa tottua sisarusten mölinään ja muutenkin kiva että vauva on koko ajan näköetäisyydellä. Ainakin ekat viikot

Onko teistä jollain käyttökokemusta Tripp Trapp syöttötuolista?
Onko ollut hyvä, onko pinnat kestäneet kulutusta jne.?

Meillä on, käytössä nyt kolmannella lapsella eli kestää kyllä kulutusta. Ja Elmalla on oma vauvakaukalolla varustettu. Tykkään kovasti, on tukeva eli ei potkimallakaan kaadu helposti, kasvaa lapsen mukana niin että siinä on tuolia periaatteessa kouluikään saakka.

Erittäin laadukas on Tripp Trapp. Ei mitään kulumia ja käytetty on vuosia. Värinä tummin ruskeaksi petsattu, tarkkaa värikoodia en osaa sanoa. Itse harkitsen sitä newborn setin ostoa vanhaan tuoliin.

Tuolia sellaisenaan kyllä voin lämpimästi suositella. Ala-asteikäinen lapsi istuu tuolilla edelleen ja mummo tykkää myös istuksia, koska istuin korkealla. Käyttöikää on ihmisen eliniän verran siis.

Kannattaa katsella vaikka käytettyäkin tuolia!

Terv. GX toukokuisista

Voin suositella myös. Tripp trapp oli meillä kahdella ekalla ja hyvin palveli kouluikään asti, sitten möin ne tilanpuutteen vuoksi ja jälleenmyyntiarvoakin oli, taisin saada 70€/tuoli vaikka olivat jo yli 7 vuotta vanhoja :) nyt en raaski ostaa kun hintakin on jo ihan eri kuin silloin 15 vuotta sitten ja meillä on aika ahdasta pöydän ympärillä. Kannattaa ottaa huomioon ne tripp trappin jalat,tulevat aika pitkälle ulos

Jotkut ovat sitä mieltä että laatu on kovasti parin viime vuoden aikana heikentynyt. Siksi mietityttää, kun tuohon hintaan PITÄÄ olla hyvä.

No nyt on hankittu passi!
Saimme vastustamattoman tarjouksen lähteä mun äidin ja isäpuolen mukaan Budapestiin. Passikuvassa käytetty vauva ja poliisilaitoksella viimeistelty passinhaku. Nopeeta toimintaa kun tieto matkasta tuli eilen ja lähtö on 13.4.
Jee! On tää helppoo kun on rintaruokinnassa täysin.

Anjuska, siksi en tykännyt viestistäsi, kun mun kateellisuus nosti pahasti ilkeää päätään! :grumpy: Olisi ihanaa päästä jonnekin lomalle

..saa nähdä miten minun lentämisen käy, kun oli jo ennen lasta järkyttävä lentopelko. Tosin siitä huolimatta olen itseni ajoittain koneeseen pakottanut. :wtf: Toivottavasti mopo ei nyt lopullisesti karkaa käsistä, kun pitää pelätä kahden edestä :rolleyes:

Mutta onko kenelläkään muuta suositusta kuin Tripp trapp? Itse en kyseistä mallia halua.

Missä Anjuska86 kävitte otattamassa passikuvat ja sujuiko hyvin? Itselläkin ois haaveissa ja suunnitelmissa lähteä poitsun kanssa tässä jossain vaiheessa Lontooseen piipahtamaan.

Takaisin