Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tuikkis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Syöttötuolista: Meillä on vielä esikoisen jäljiltä tallessa syöttötuoli. Se on sellainen perinteinen puinen (suomalainen?) syöttötuoli. Hyvin toimi. Siinä on se kipattava ominaisuus, eli saa matalan pöytä/tuoliyhdistelmän, mut ei olla koskaan käytetty sillä tavalla.

Niin ja aluksi täytyy laittaa pehmikettä ja täytettä tuoliin. Ostettiin sellainen syöttötuolin istunpehmike.

Muokattu viimeksi:
Me hankittiin myöskin pojalle passi. Käytiin valokuvaamossa kuvauksessa. Hieman oli haastetta saada hyvää kuvaa, koska poika ei tuolloin vielä kannatellut kunnolla päätään. No saatiin lopulta otettua kelpo kuva ja passi saatiin samalla viikolla. :) Lähdetään Lontooseen vajaaksi viikoksi toukokuussa. Matkarattaatkin piti hankkia reissua varten. Niissä päädyttiin Britax B-Motioneihin.

Meillä on emma-tuoli esikoisella. Se on siis halvempi versio tosta tripp trapista.. Ostettiin Prismasta asiakasomistajapäivien aikaan, niin makso jotain 80€. On ollu kyllä ihan hyvä. Ikean halpis-tuoli on kans vierasvarana ja mökillä ja mummulassa:)

Myöhemmin ne pehmikkeet saa helposti pois kun lapsi on isompi ha ja istuu vakaasti. Ja sit kun ei halua enää istua paikallaan vaan nousee jatkuvasti seisomaan niin silloin siihen tuoliin saa kätevästi valjaat kiinni. Suosittelen.

Meillä on nyt Triptrap ostettuna Hulluilta Päiviltä ja isovanhempien luona on Emma-tuoli, jonka mun isä otti talteen, kun joku meinasi viskata sen roskiin vaikka on ihan ehjä ja tosi siistissä kunnossa :)
Ihan parhaita vauvanpyyhkeitä muuten on semmoiset, joissa on soijaproteiinikuitua. Eivät mene pesussa karkeiksi niinku tavan frotee.

Foto Elmerissä Nokialla käytiin passikuvassa. Se oli lähialueen edullisin 19€.
Ajattelin että voi mennä kauan kuvan ottamisessa, vaikka kannatteleekin päätään. Mutta hyvä otos saatiin toisella räpsäytyksellä ja tuin likkaa penkissä varmasti alle minuutin!
Aloittelijan tuuria oli matkassa.
Muistakaa ottaa vauva mukaan myös poliisilaitokselle ja hoitakaa toisen huoltajan suostumus etukäteen. Meillä mies kuittasi sähköisesti suostumuksen edellisenä päivänä heti sen jälkeen kun olin tehnyt poliisin verkkopalvelussa passihakemukset.

Me hankittiin Tripp Trapp, kun sattui olee Hulluilla Päivillä tarjouksessa. Jos ei oltaisi tota otettu, olisin hommannut varmaan sellaisen klassisen syöttötuolin. Hulluilta ostettiin myös Manduca. Stockan verkkokaupassa oli aika järkyt toimitusajat mutta eipä noilla nyt kiire ole...

Ostin myös ensi talveksi pojalle haalarin, kun oli niin hyvässä alessa. Se on kokoa 80, toivottavasti mahtuu sitten aikanaan... Jos ei mahdu niin enköhän siitä omani pois saa jollain facebookin kirpparilla.

Muistaakseni mun pojilla on ollut yks vuotiaina koko 80/86 , ovat olleet isokokoisia kaikki. Nyt en uskalla Minealle hirveästi ostella kun en yhtään osaa arvioida miten kasvaa! On ainakin selkeästi paljon pienempi kuin veljensä. 74 koon vaatetta oon ostanut jonkin verran, luulen et ne on Minealle hyvät ens syksy/talvi.

Ostin aurinkolasit Minealle, joo, oon ajoissa ku eihän toi vielä rattaissa istu, mut en voinut vastustaa kun löytyi niin söpöt :cool:

Me autoillaan aika paljon, niin kyllä mulla on lapsilla molemmilla aurinkolasit aina mukana. Tosin Elmalle pitäisi ostaa toiset, kun nuo siskon vanhat painaa sitä ihan samalla tavalla kuin siskoakin pienenä. Kasvot ovat siis ilmeisesti liian leveät noihin laseihin...

Mä ostin ihan Lindexiltä vaan,siellä oli sellaisia ihan pienille sopivia ja just kivan näköisiä :joyful:. Nyt en muista missä kaupassa näin sellaisia missä on se kuminauha päänympärille, oliskohan ollut prismassa, mut ne oli mielestäni vähän isommille .

Optikkoliikkeistä saa Julbo-laseja ja ne on kyllä hyvät ollu ainaki tuolla taaperolla. Meillä oli vauva-aikana ensin ihan jotku Anton&Ninasta ostetut räpsyt ja nekin kyllä palveli ihan hyvin, mutta nuo julbot on joustavammat ja kivempi käyttää....

Noissa pienten laseissa kannattaakin olla tarkkana. Jos on ns. värjätty linssi vaan, niin silloin vauva ei siristele ja pupilli on isona. Silloin ne haitalliset säteet pääsee entistä paremmin silmään. Eli hyvissä laseissa on oikea uv-suoja joka oikeesti suojaa silmiä.
Huonommat on jopa haitallisemmat, kuin ilman koko laseilla olo.

Samaa mieltä arskalaseista kuin Anjuska. Kannattaa panostaa hyviin laseihin. Ne pysyy myös paremmin päässä. Nauhalliset on hyvät pienille kun huitovat helposti lasit pois päästä.

Mekin ostetaan sitten kunnon lasit kun lapsi alkaa enempi olla hereillä ja leikkiä ulkona, nyt nää pokat ostin ihan vaan "näön"vuoksi :joyful: autossa mulla on yleensä harso peittämässä kun toistaiseksi Minea aina nukkuu kun ajellaan.

Ostin nyt myös hoitovakuutuksen mulle (lapsi sisältyy samaan) ulkomaanmatkan ajaksi. Se laaja terveysvakuutus ei ole ulkomailla voimassa. Matka viisi päivää ja Pohjolasta 12€.

Kiitos muistutuksesta Anjuska86! Munkin pitäis selvittää vakuutusasiat, kun ollaan ulkomaille lähdössä myöskin.

Takaisin