Hankinnat vauvalle

Me on tässä vasta katseltu ja vertailtu vaunuja. Sen verran selvitin, että siskoltani saan vuoden vanhan turvakaukalon, kun voin siihen luottaa, että heillä sitä ei ole kolhittu tai kolaroitu. Lisäksi heiltä saa myös sitterin, leikkimaton ja halutessa sellaisen kävelyjutun eli tuttavallisemmin rollaattorin.
 
Meille ostettiin tällaiset vaunut tori.fistä, ovat vuoden vanhat.image.jpg

Muutoin ei ole vielä hankittu kuin yksi yöpuku ja vauvakirja. Siskolta vähän kyselin mitä voitaisiin heiltä saada vanhoja lainaan.
 
Minä olen tähän mennessä saanut neulottua yhden makuupussin ja myssyn ja tumput :)neulomukset.jpg
Kunhan tuo syksy taas hiipii nin täytyy jatkaa harrastusta, lankoja ois vaikka kuinka.
 
Amalia nuo on aivan ihania!! :Heartred Voi vitsit, osaisimpa itseki! :) Meen syksyllä kurssille niin ehkä sen jälkeen onnistuu multakin. Mut siis aivan ihania, toi makuupussi :Heartred
Me ostettiin alkuperäisestä suunnitelmasta poiketen uutena vaunut, Brion singit, halusin sellaiset rattaat joihin saa turvakaukalon ja löydettiin tuo Brion koko setti (runko, vaunuosa, ratasosa, turvakaukalo + isofix telakka) 500eurolla niin ostettiin. :) Saatiin myös siskojen käytössä olleet reilu 10v Teutoniat niin niillä pääsee sitten täällä maalla menemään eri maastoissa :)
ImageUploadedByVau Foorumi1377241886.532347.jpg
Tossa Briot ja vaunu osa kiinni.
Alla Teutoniat
ImageUploadedByVau Foorumi1377241917.200003.jpg

Vaatteita oon bongaillu kirppiksiltä, oon tehny hyviä löytöjä :)
 
Meillä vasta hankittuna vaunut ja pari bodyä, mutta ens viikon neuvolassa saan vihdoin paperit kelaa varten niin tulee sitte vihdoin se kauan odotettu avustus jonka turvi lähden vaateostoksille. :) Olis ostokset varmaan voinu tehdä aiemmin mutta nyt kun sukupuoli on tiedossa, on vähän kivempi shoppailla muutakin kuin valkoista.
 
Kysymys jota mä oon kovasti miettiny on että kannattaako ostaa tuplavaunut? Ikäeroa olis 1v ja 5kk. Meillä tyttö niin pitkä että teutonia yhd.vaunujen pituus alkaa olla nafti. Mietin että noinko tulee käytettyä tuplia jos toinen mahtuu vain vähän aikaa ja onhan ne hankalemmat kaupassa ym. Mitä mieltä? Toisaalta eka on vielä niin pieni ettei ilman jotain kärryjä voi sen kanssa ulkoilla ainakaan vielä. Mahtuukohan ne edes auton perään?
 
Mä oon jo vähän katellu yhdistelmiä kaksosille ja samalla törmänny kaikenlaisiin sisarusmalleihin. Minusta Baby jogger city select näyttää käteviltä, kun niihin saa eri yhdistelmiä peräkkäin, eli ovat normaalilevyiset rungoltaan, mutta istuimet tai vaunukopat tai turvakaukalot (tai mikä tahansa näitten yhdistelmä) saa kiinni peräkkäin. Kaveri näitä suosittelikin, menee kuulema vauvasta nelivuotiaaksi asti. Ja menee kätevästi pieneen tilaan myös auton konttiin. Toinen vastaava kapea malli jonka löysin oli Icandy, mutta siinä istuinosa ei ole kuulema niin tilava. Lienee näitä muitakin, mutta kun tämä malli kaverilla löytyy niin pääsen ainakin niitä jossain vaiheessa testaamaan kun nähdään. :)
 
Noi city joggerit vaikutti kiinnostavilta. Kun pääset niitä lähemmin tutkailemaan niin kerrothan saako molemmat selkänojat makuuasentoon. Ilmeisesti tuolloin käytetään pienemmällä pehmeätä kantokassia jos ei halua koppaa ostaa.
 
Kalliista tuplarattaista easywalkereita on mun kaveripiirissä. Itse ajattelin hankkia käytettynä carenat, kun en halua niihin laittaa kauheasti rahaa. Tuplat on oltava kun esikoinen on 1v3kk pienen syntyessä. Carena on kuulemma kaksospiireissäkin ihan suosittu merkki.
 
Mä kuolasin ikeassa kun yhdellä perheellä oli ne baby joggerit ja ne vaikutti tosi käteviltä. Se niiden vanhempi tyttö oli jo varmaankin 2-3? Että pakko kai se on uskoa että olis pitkäikäiset kärryt. Harmi kun niitä ei myydä käytettyinä ja sit ne on niin hintavat :confused005

Tää ei varsinaisesti liity asiaan, mutta kaverilla on uudehkot emmaljunga city crossit ja hän kertoi, että vaunut menneet tosi huonoksi nopeasti. Heillä mm. runko jäykistynyt täysin, ettei meinaa enää kasaan saada ja pyörät irtoavat kesken lenkin (vaikka niitä ei ole irroiteltu edes-takaisin autoon laittaessa, että löystymisestä ei ole kyse). Hän sanoi ettei ostaisi enää emmaljungia jos voisi valita. Tai hankkisi ainakin vanhemman mallin emmaljungat, joissa kuulemma näitä ongelmia ei ole. No heillekin tulossa toinen niin pääsevät varmaankin vaunuista eroon.. Kun kuulin tästä niin ymmärsin mitä tarkoittaa kun emmaljungan myynti-ilmoituksia katsellessa osassa lukee, että runko käytetty takuuhuollossa.

Mutta jos joku ei ole vielä esim. vaunuja hankkinut niin tämmöinen käyttökokemus kaverillani. (Itsellä ei kokemusta emmaljungista)
 
Takaisin
Top