Hankinnat vauvalle

Mellä onneks esikoiselta onkin miltei kaikki perus käyttö kamppeet valmiina.. Uusi hoitopöytä vaan oikeastaan tarttee ostaa! :) Varmaankin ikealta löytyy sopiva..
 
Meillä sama juttu, about kaikki valmiina paitsi uusi sänky pitää ostaa. Meillä on vielä tallessa sellainen ikean hoitopöytä mikä on niiku sellainen missä roikkuu se kangas tai se mihin vauva tulee, aluksi vähän pelkäsin sitä mutta se osoittautui todella kestäväksi ja hyväksi. Meillä oli siinä päällä vielä erillinen alusta, millaisia käytetään pöydillä ja se on helpompi putsata kun saa vaan nostaa pois eikä tarvitse irrottaa sitä kangasta pois siitä
 
Me ollaan suunnilleen kaikki annettu jo eteenpäin...kun piti olla useamman vuoden väli :p mutta toisaalta tosi hyvä! Sitä tavaraa oli vaan niiiiiiin paljon ylimääräistä! Kaukalo, pieni hoitopöytä (varmaan sellainen kokoontaitettava) ja pinnasänky mistä saa laidan laskettua on hankintalistalla jos niin pitkälle tämän kanssa nyt päästään. Muuten sitten kaikkea varmaan löytyy, jotain vaatetta teen sitten itse mutta muuten.
 
Valmiina on turvakaukalo ja vaunut ja sitteri ainakin. Joitain vaatteita säästin esikoiselta, mut niitä saan takuulla lisää taas sisaruksiltani.
Hoitopöytää ei ollu esikoisella eikä tarvitse tälläkään kertaa. Hoitoalusta tehdään pyykkikoneen päälle taas.
Häkkisänky oli viimeksi lainasänky ja en tiiä otetaanko nyt sama sänky lainaan vai mistä se saadaan, mutta uutta en lähde ostamaan.
Ei kai vielä oikein osaa ajatella koko asiaa :D
 
Meillä on melkein kaikki viel tallessa, kun oli suunnitteilla lyhyt väli. Pinnasänky, kaukalo, hoitopöytä, leluja, harsoja (nää oli ihan ehdottomia, ko esikoinen puklaili tosi paljon. Meillä oli joku 30harsoa ja jokatoinen päivä sain pestä) ja mitähän vielä, on noi sinkki- yms voiteet ja talkki.. Nii ja vaatteita paljon pojalle ja pikkusen sellasiaki mitä vois tytölle soveltaa :)
Varmaan vaateostokset kutsuu jokatapauksessa, tuli sieltä tyttö tai poika. :) Kirppareilta onneks löytyy suht halvalla tosi hyväkuntosia ihan pienten lasten vaatteita. :) En tosiaankaan osta uutena..
Sitteri on luultavasti hankitalistalla (senkin saatan ostaa kirpparilta) ja vaunuja pitää miettiä, kun myytiin esikoiselle ostetut yhdistelmät ja ostettiin urheilullisemmat tilalle. Uusiin saisi ostettua vauvakopan, mut pitää miettiä onko esikoisesta sitten jo kävelemään ite paikasta toiseen. Esikoinen ois vauvan syntyessä reilu 2v, mut on nyt niin kauhee elohiiri, eikä pysy yhtään paikallaan, ni pitää tarkkaan miettiä hankkisko ne tuplat vai ei....
 
Seisomalauta oli meillä ainakin tosi näppärä. Esikoinen oli 1,5v kun kuopus syntyi eikä mitään päivän kestäviä reissuja tullut tehtyä niin tuo seisomalauta riitti esikoiselle tosi hyvin. Oli meillä tuplatkin, käytettiin ehkä 5 kertaa ja myytiin pois. Nyt olis kuopus sen reilu 2v enkä meinaa tuplia nytkään hankkia. Eilen herra 1,5v meinaan just juoksi koko matkan mummolasta kotiin, puolisen kilsaa niin ehkä hälle riittää se lauta sitten :wink Kantoliinat on mulla ollut käytössä ja tulee olemaan nytkin. Siihen voi sitten laittaa joko isomman tai pienemmän jos ei jaksa kävellä :)
 
mullakin on esikoisen syntymästä kohta 6vuotta niin mitään ei oo enää tallessa, vaan kaikki on laitettu eteenpäin, eli mulla on sit tulevaisuudessa hankittavana kaikki. varmaan turvakaukalon ostan uutena, ja ikeasta hoitopöytä ja sänky, mut kaiken muun ostan kyl käytettynä, vaatteita saa taas innokkailta sukulaisilta ja loput etsin kirppareilta kun tykkään niitä kierrellä :)
 
Rattaat, turvakaukalo, vaatteet, ja sitteri/tms. pitää hankkia. Rataspaketiksi oon netistä löytänyt sellasen hyvän paketin, jossa on sirot rattaat pienellä vaunukopalla, ja turvakaukalolla, ni olis kaikki tarvittavat sitten samassa paketissa. Esikoisella Brio Racerit, jotka ainakin tän kesän vielä käytössä, mutta ne yhdistelmävaunut jotka hällä oli aikoinaan käytössä, meni vaihtoon heti kun likka alkoi istua. Ne oli jotenki liian kömpelöt käytettäviksi rattaina.

Mä syyllistyn lasten kohdalla vain uuden hankintaan, enkä osta mitään käytettyä, neuroottinen bakteerifoobikko nostaa aina lasten kohdalla päätään. Yritän hyvittää sen sitten kierrättämällä ne edullisesti eteenpäin, ja hankkimalla omia vaatteitani ja kenkiäni käytettyinä. Omatunto kestää. =) Ja itse asiassa pienten lasten vaatteet on ainakin täälläpäin ehkä pari euroa kalliimpia uusina kuin kirpparilla, eli senkin takia ostan sitten samantien uutta.
 
Niin joo se sitteri pitää hommata, se oli kyllä kultaa yhdessä vaiheessa. Meillä oli sellainen mihin sai pienen värinän ja siinä poju nukku vaikka kuinka :) sellainen on ehdottomasti hankittava uus
 
no esikoisen kohdalla ostelin turhaan ite uutena ennen kuin synty vaatteita, koska sai sitten lahjana ihan kamalan kasan uusia vaatteita millä pärjättiin tosi pitkälle :) en osaa kyl varmaan täysin olla ostamatta uusia vaatteita mut katsotaan :P
 
Meillähän ei oo mitään valmiina, ja melkein kaikkee tarttee sitten kaksin kappalein. Vähän olen asiaa miettinyt, mutta ajattelin alkaa hankkimaan vasta joskus syksyllä. Ainut mitä oon hankkinu on langat :) meinaan itte neuloo kaikkee mahdollista ja kun langat oli tarjouksessa niin en voinut vastustaa :wink ompelemaan en ehke rupee, sen verran edukkaita on nuo pienten vaatteet ja sukulaisiltakin niitä varmaan saa ihan mukavasti.
 
Tiedätkö amalia oliko sulle tulossa epäidenttiset vai identtiset kaksoset? Ootko kumpaa kastia, sitä joka pukee kaksoset samanlailla vai erilailla
 
Mulla on 2 siskopuolta jotka on identtiset kaksoset ja ne oli aina ihan täsmälleen samannäköisiä, jopa vappuna hiuksissa oli samat värit samas kohtaa
 
Epäidenttiset kaksoset on tulossa, eli voi hyvinkin olla vaikka tyttö ja poikakin :) Olen ajatellut että en pukisi kaksosia samanlaisiin vaatteisiin, tai ainakaan samanvärisiin. Langatkin ostin eri väriset molemmille :)
 
Vähäkö olis unelmien täyttymys saada molemmat sukupuolet ensin :D ei tarvis koskaan miettii saako molempia edes yhden :)
 
sitä tässä itsekin mietin.. Tytöstä olen salaa haaveillut, mutta jos tulisikin nyt sitten molemmat :)
 
Varmaankin alkuun pärjätään yhdellä pinnasängyllä ja kaksosille sopivat vaunut täytyy hommata. Hoitopöytää en meinannut tarvita erikseen, sen verran on tilaa kodinhoitohuoneessa että jos sellasen alustan vaan hommais. Sitteri vois olla kätevä, mutta tarviiskohan niitä olla kaks :D
 
Myin pinnasängyn pois ku pojalla esikoisella meinas käydä kalpaten sängyssä. Sellainen stokke oli meillä ja samanmerkkinen hoitopöytä. Hoitopäydän laitoin juuri myyntiin, kun taloo rakentaessa tehtiin kodinhoitohuoneeseen tila hoitotasolle.Eli pinnasänky pitäisi löytää. on mutta on niin kamalan ison oloisia :sad001 Meillä kanssa harsoja meni ihan hirveesti naurettiin aina välillä koliikin huumassa, että kalliit on lattia pesuaa aineet...oli tuo refluksi meinaan lisä kiusana... eli sitä maitoahan sitten tuli takaisin ihan reippaasti... Pari rintapuppua huomasin kanssa pitäis laitta varmaan myyntiin ja kaikkea muutakin. Tuli vasta vähän käytyä läpi noita tavaroita kun ei oo kerennyt myymään ja ihan kaikkea ei tarvitse varmaankaan enää tuplana. Vaunuina meillä on mutsy4 riderit johon meinasin ehkä ostaa sisarusistuimen riippuu nyt vähän käytöstä.. Aivan ihanat kun on talvivauvan kanssa olleet nuo isot pyörät ja säätyvä aisa :) Turvakaukalon pienennitä en löydä mistään.. Voikohan käyttää ilman tyynyä onko kokemusta?
 
Kaikki on tallessa esikoiselta, joten oikeastaan muuta ei tällä hetkellä oo hankintalistalla kun tuplarattaat. Ne on meille ihan ehdottomat että päästään viemään koiraa lenkille paksussakin lumihangessa. Tietysti vaatteet täytyy ostaa uudet jos tulee poika, mutta sukulaiset tuo varmaan taas ison vuoren niitä vaatteita, joten niistä ei oo ressiä.
 
Takaisin
Top