Hankinnat vauvalle

Herättelen henkiin tätä ketjua, kun mietin että onko ihan pöhköä ostaa vaunut tässä vaiheessa..?? Löysin ihanat yhdistelmävaunut/rattaat, joihin tulee turvakaukalo mukaan, ja kun se sattu olemaan tarjouksessa, oli ihan pakko tiedustella toimittajalta kauanko tarjous on voimassa. Kävi ilmi, että varastossa oli enää 1 kpl, ja sain varattua sen vaan loppuviikon ajaksi. Nyt sitte pähkäilen, että ostaako ne (299e koko setti), vai luottaako onneensa että yhtä näppärän setin saa sitten lähempänä laskettua aikaa..
Kun esikoisesta ostettiin yhdistelmävaunut 550e+turvakaukalo 100e, ja sitte tytön ollessa puolitoistavuotias, myin vaunut ja vaihdoin Brio racereihin, 279e, niin tulee ihan hiki ajatella samanlaista rahamenoa toiseen kertaan.. Nyt olis toi 299e ja olis näppärä matkaratas-tyyppinen setti, jossa mukana kevyt vaunukoppa, ja tosiaan se turvakaukalokin.. puoleen hintaan poistokorista..
Oonko mä ihan hullu, vielä voi mennä vaikka mitä pieleen, viikkoja vasta 16+5.. *huokaus*
 
Ei musta oo ollenkaan hassua ostaa nyt jo vaunuja jos löytyy miellyttävät edullisesti :) Ja varmaan osaat jo kokemuksesta sanoa minkälaisia kulkupelejä tarviit. Toisaalta voit löytää jotku vielä paremmat mut sitä ei voi koskaan tietää, ennemmin sit myöhemmin harmittaa jos et osta niitä nyt löytämiäs vaunuja :)
Mä oon pari kertaa uppoutunu netissä vaunujen ihmeelliseen maailmaan.. Aluks ajattelin että hankin yhdistelmävaunut mut enää en tiiä ku kokeneemmat on sanonu niiden olevan tosi kömpelöt rattaina ja vaunuina niitä tarvii suht vähän aikaa. Netissä kyl olis vaikka mitä ihanuuksia :Heartred Haluisin kyl käydä liikkeissäki kokeilemassa ajotuntumaa :wink Ite ostan varmaan (ehkä mahdollisesti :D ) vaunut käytettyinä ja sit uutena rattaat joihin saa turvakaukalon. Kaukalon haluun ehdottomasti uutena, ellei sit luotettavalta tutulta saa sopivasti. Miehen siskolla on n. 10v vanhat emmaljungat ni jos niillä pärjäis ainaki talven vaunukävelyillä tääl maalla ja sit turvakaukalorattailla kaupungissa :)
 
Mä olen kans kattellu vaunuja netistä ja lisäksi kesälomareissuilla asuntomessuilla ja muumimaailmassa oli aikamoiset näyttelyt :) Liikkeeseen tarvisi silti mennä katsomaan. Sen olen todennut katsellessani, että Emmaljungat vaikuttavat tosi isoilta. Mulle/meille vaunuissa olisi näin pikkupaikkakunnalla asuessa tärkeää, että ne saa kätevästi kokoon, mahtuvat auton takakonttiin. Turvakaukalosysteemiä olen miettinyt, että saattaisi helpottaa varsinkin mun liikkumista yksin vauvan kanssa, että auton turvakaukalon saisi vaunuosaan kiinni suoraan tai adapterilla. Lisäksi tarvitaan varmaan teleskooppisäädöt, kun meillä on isännän kanssa noin 35 cm pituusero... Vaunuissa tulen nukuttamaan, jos tulokas siihen vain itse suostuu, mutta silti olen ajatellut, että nimenomaan noiden tilajuttujen takia, pehmeä kantopussi ratasosaan voisi olla ihan riittävä... Mun mielestä tää on jotenkin tosi hankalaa yrittää miettiä kaikkia näkökohtia etukäteen... Uutena tulemme vaunut ja turvakaukalon kyllä hankkimaan. Muutoin ei sänkyä varmaan tarvii hankkia, kun isännän vanha pitäisi olla hänen isoäidillään tallessa. Hoitopöytää en ajatellut hankkia vaan tehdä kodinhoitohuoneen tasolle hoitopaikan... Joku sitteri tarvii varmaan jostain etsiä...
 
No mää hullu sitte päätin jo ostaa ton mainitsemani setin, tiistaina uudet vaunut takaluukussa, ja pääsee ees jotain hypistelemään.. =) Sen takia kanssa päädyin tollaseen isorenkaiseen matkaratastyyppiin, että 160-senttisenä koin ainakin esikoisella olleet Oran yhdistelmävaunut raskaiksi ja kömpelöiksi, varsinkin sitten kun tuli ratasaika. Meillä myös auton takaluukku rajoittaa, kun isäntä ei suostu vaihtamaan sedania farmariin, ei kuulemma ajele mitään ukkoautoja.. Pienessä soratiekylässä kun asutaan, mun ehdoton vaatimus oli vaan isot renkaat, ja noissa hankkimissani kun tutkin, näytti olevan ihan riittävän kookkaat ja sirot ilmakumipyörät, ja todella joustava jousitus, eli ei kolise ja rämise pitkin kylätietä.. =)
Hoitopöytää en aio nytkään hankkia, esikoisella pärjäsin hyvin sellaisella muovitetulla, patjamaisella hoitoalustalla, sitä sai laittaa tarpeen mukaan lattialle tai sängylle, tai vaikka pöydälle, ja vei muuten vähän tilaa kylpyhuoneessa.
Sitteri kuuluu edelleen hankintalistalle, se toimi hyvänä kakkospetinä alakerrassa, ja oli kultaakin kalliimpi esim. ruoanlaiton yhteydessä, pyykätessä, tms, kun sai vaihtaa myös huoneesta toiseen. Oli sellainen kantokahvallinen perusmalli, jossa myös turvavyöt.
 
Mun äiti oli eilen tehnyt löydön, se osti melkein uudet Carenan kaksosten rattaat 40€, toivottavasti esikko mahtuu niihin ku tarvetta tulee kuskata molempia rattaissa.
 
Meillä on emmaljungan cerox -rattaat ja siihen vauvalle kova koppa. Lisäksi on matkarattaat, peg perego plikot, jotka kulkee takakontissa mukana. Turvakaukalon voi iskeä rattaisiin, ei tarvitse olla erikseen adaptereita. Kaikki muut voi ostaa käytettynä mutta kaukalon ostaisin käytettynä vain tutulta kun tietää mitä sillä on tehty :)
 
Mäkin olen kaukaloista samaa mieltä, anoppi osti meille lahjaksi hobby hallista esikolle sellaisen kaukalon mitä mä olin niillä kuvastosta aina ihaillu :) se oli kiva ylläri ku saatiin se. Se on tallessa ja ei tarvitse ostaa uutta :)
 
Just ihanaa hankkia nyt jo tarvittavia asioita, tulee hiukan todellisemman oloseks tää lapsen odottelu :)
Mitä puolia vaunuista pitäis osata huomioida, millaset on hyvät? Niitä on niin miljoonaa sorttia etten oikein osaa ajatella näin ensimmäistä lasta odottavana että mitä ominaisuuksia sitten tarvii..
Mä ajattelin hankkia hoitopöydän, ihan vaan koska siihen sais sitte vauvan tavaroita ja meillä oikeastaan ainoa huone missä on ylimääräistä tilaa on wc/suihkuhuone :)
 
Piia, vaunuissa todellakin on miljoona asiaa/toiminto vaihtoehtoa :D Ja netissä kun lukee keskusteluja niin aina vaan menee hankalammaksi :D Pehmeä vai kova kantokoppa, heittoaisaa ja ilma- vai umpipyörät jne, :wink Tälleen ensi kertaa äidiksi tulevana on tosiaan hankala tietää mitä ominaisuuksia tarvii..
Mä ostin käytettynä semmosen mamas & papas sitterin / tuudittajan, ihastuin siihen netissä ikihyviksi ja onhan se kiva, toivottavasti vauvakin tykkää :) Tänään tuli taas myös ostettua vähän unisex-vauvan vaatteita kesälomareissulla :>
 
Olen tullut siihen tulokseen , että varmaan hankin noihin mutsy 4ridereihin tuon kaksostenistuimen, kun parempia vaunuja ei tähän mennessä ole mistään löytänyt. Pelkkä ajatus lumesta ja pienistä pyöristä puistattaa :)
 
Meidän kärryissä arvostan isoja kääntymättömiä täyskumipyöriä, heittoaisaa, työntökorkeuden säätöä ja hyvää tasapainoa. Plussaa on integroitu hyönteisverkko ja kiva ulkonäkö. Hyvää on myös se että lisävarusteita ja "varaosia" saa helposti. Eikä nitise. Mikään ei ole rasittavampaa kuin lykkiä kitiseviä vaunuja. Emmaljungat on kestävät, esim halvoissa Britaxeissa mitkä on mummolassa on jarrut ja selkänojan säätö rikki. Meillä ei kopalla ole väliä millainen on kun ei sitä koppaa kuskata edestakaisin. Vauva nostetaan ulos kopasta eikä koko koppaa ulos vaunuista. Miten kukin tykkää. Tässä yhdenlaisia aatteita vaunujen valinnasta :)
 
Meillä on hankittavaa riittämiin kun yhteistä ensimmäistämme odotellaan.
Hankittuna on huutonetistä upea lipaston päälle mahtuva hoitoalusta 10€, IKEAsta
pesuammeet itselle ja mummolaan, pinnasängyn suoja, pinnasänky saadaan veljeltäni ja hänen
Vaimolta jotka ovat 13 vuotta sitä vintillä säilöneet :). Myös kantokopan ja yhdistelmävaunut hankimme
kun Mummolla oli ne niin kova kuume hankkia. Päädyimme Baby jogger GT Versaan ja
Aton kaukaloon ihan näppäryyden keveyden ja käyttömukavuuden + hinnan
edullisuuden vuoksi.
 
Ollaan tässä jo hankttu kamppeita aika tavalla, kun on saatu super-edullisesti tutuilta käytettynä. Yhdistelmävaunut (hyväkuntoiset Emmaljungat satasella!), Brion pinnasänky (+ patja, peitto, suoja, vuodevaatteita), valtavat kasat kaikenlaisia vauvanvaatteita... on kantoreppua, sitteriä, kestovaippoja. On kyllä iso penni tullut säästettyä, kun on saanut käytettynä.
 
Mulla on itellä jo ihan kaikki valmiina! :D Enään puuttuu vauva :P
Mitään en oo ite ostanut ja mihinkään en oo (ainakaan vielä) rahaa laittanut, Mulla jo kehto, minkä tuffa tehny mulle kun oon ollut vauva ja sitten on pinnasänky missä on ite nukkunut. Yhdistelmät löytyy, kun serkku synnytti just muutaman kk sitten ni sieltä saan melkein kaiken! :)
 
Kehto :Heartred Mäki oon kattonu netistä kehtoihanuuksia :) Ostettiin Mamas&Papas star swing sitteri käytettynä. Pinnasänky saadaan miehen siskolta, siinä on nukkunu hänen kolmen lapsen lisäksi myös miehen isä! :) Musta tosi mahtavaa, että jotkut tavarat kiertää pitkään suvussa :) Omalta siskoltani sain tänään ilmaseksi Teutonian vaunut. Tekis mieli jo hankkia kaikki vaiks aikaa on viel paljon!
 
mä oon jo ihan pikkusesta asti äitille sanonut , että mun lapsi nukkuu kans samassa kehdossa missä minä ja mun kaksi veljeä on nukkunut, toi kehto on siis ollu ihan ykkösvaatimus! :)
Sit tulee vielä keinuheppa minkä samainen tuffa on mulle tehnyt ja äitin virkkaama upee joutsenkuvioitu ja pitkä kastemekko (johon siis valmiina jo vaaleanpunaiset ja vaaleansiniset nauhat )
Noi on ne mitkä tulee varmasti vielä pitkään kulkemaan suvussa!
Ja eilen äiti ilmotti , että mun esikoinen pääsee kotiutumaan samoissa sairaalavaatteissa missä hänenkin esikoisensa, eli minä :)
Mulle itelle tommoset pienet asiat merkkaa niin paljon :Heartred
Miten muilla ? Onko jotain tommossia suvussa kulkevia tavaroita, mitkä on ollut jo itsestäänselvyys, että tulee omille lapsille? :)
 
Meillä on kastemekko mun puolelta, jossa on minut, 2 veljeäni ja esikoiseni kastettu. Mieheltä kasteeseen tuli sellainen kastetyyny, joka on hänen suvussaan kulkenut. Sitten on miehen vauvana saanut pieni sininen nalle joka on esikolla nyt. Multa on myös yksi keltainen isompi koira pehmolelu joka oli jo mun isällä. Sit oli vielä yksi seinäkello joka tehtiin mulle kun synnyin, mutta ikävä kyllä se hajosi viime muutossa kun putosi maahan, se oli sellainen posliinilautanen joten ei kestänyt tiputusta
 
Meilläkin on äidin -79 syntyneelle siskolleni tekemä kastemekko jossa on kastettu minut, kaksi isosiskoani sekä heidän yht. viisi lasta :) Sain myös äidiltä lämpöpussin jossa oon itse 25-26 vuotta sitten köllötellyt.
 
Me haettiin sunnuntaina vaunut! Ehkä vähän ajoissa mutta kun etsimäni löytyivät lähes uutena ja edullisesti (satasen) niin oli pakko saada.. Eli Brio Kombin yhdistelmät, tässä netistä kaapattu kuva samanlaisista.
search

brio_kombi_1188501596_5704360.jpg


Onko kellään kokemusta tai kuullut kokemuksia näistä vaunuista? Meillä kaikki pitää hankkia, olen jo alustavasti kirppistä ja facebookin vaihdetaan/annetaan-palstoja katsellut. Sitten yksi lapsellinen tuttavapariskunta on jolla paljon annettavaa tavaraa. Pinnasänky tulee sukukalleutena, pappani esikoiselleen veistämä kaunis valkoinen joka kaipaa kyllä uuden maalipinnan. Vähän tuntuu pelottavalta hankkia vielä muuta isompaa (vko 17), ehkä odotan muita hankintoja. Pitäisi malttaa viime viikoille jos pääsisi joulualennuksille kärsimään mahan kanssa. :wink
Kutonut olen jo töppöset ja nyt on vauvanviltti työn alla.
 
Meillä taitaa anopilla olla samanlaiset briot, mut vaan harmaasävyisenä. Oon kyl tykännyt :)
 
Takaisin
Top