Hankinnat vauvalle

No on kyllä söpöjä!

Ite kävin jo eilen ostamassa syöttötuolin! Joo, vähän aikaista vielä vaan en voinut hillitä ihteeni. Ostin semmoisen Tripp Trapin halpisversion Treppyn :D Emmu_ma siitä miule mainitsikin jokin aika sitten. On kivan oloinen tuoli.
 
Apua, noi Mommat on aivan ihania! Koetan hilllitä itseäni tilaamasta niitä.... :D

Menna, meilläkin treppy oottaa vaatehuoneessa kasaamista :)
 
Meillä on alkuperäinen Tripp Trapp ja siihen tuollainen vauvaosa, eli Elli osallistuu jo "syöttötuolista" ruokahetkiin, lähinnä nyt katselee kun äiti syö aamupalaa. =)
Ja on meillä sitten perinteinenkin syöttötuoli, mutta tykkään enemmän tästä mikä nyt käytössä!
Ruokailun opettelua 048.JPG
 
Hyvä kun aloitte juttelemaan noista syöttötuoleista. Meillä on se ihme tripp trapp. Menekööhän siihe samanlainen pehmuste ku noihin samanmallisiin tuoleihin? Jos ymmärsitte mitä tarkoitan.. :)
 
Mä joskus haaveilin tollasesta tripptrapista.
Mut nyt ostin ikean poistopisteestä tommosen mustapunasen tuolin ( http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/30202412/ ). Ihan vaan ku sopii niin kivasti mun keittiöön :-) Ja vauva istuu siinä jo tyynyillä tuettuna silloin kun saa syömisensä. Halusin semmosen missä on toi tarjotin kun meillä harjoitellaan kohta sormiruokailua.
 
Meillä on kans Ikean nokkamuki, poika (ens viikolla 5kk) on siitä jo muutamaan otteeseen juonut pumpattua äidinmaitoa. Ei siis juo tuttipullosta ollenkaan, niin ajattelin sitten kokeilla jo nokkamukista. Meidän pojalle se oli tosi hyvä, siinä ikean nokkamukissa on siis kolme pientä reikää. Sellaset venttililliset ois varmaan noin periaatteessa tosi hyviä, mutta kun ei tosiaan juo tuttipullostakaan, niin veikkaan, että sellaset, jossa pitää vähän itse imeä ei nokkamukeissakaan saavuta suosiota, tuo sopii meille siksi paremmin kun tulee imemättä, mutta ei kuitenkaan liian runsaasti.
 
Kiitos nokkamukivinkeistä! Isommilla olikin sekä tuollaisia kovia nokkamukeja, että tuttipullon nokkaosia käytössä (avent). Mä vaan oon laittanut ne jo kiertoon jonnekin...

Mutta pikakysymys: Tietäiskö joku, sopiiko aventin rintapumppu Avent Magic nokkamukiin?
 
pärjäisiköhän pieni ihminen ilman nokkamukia? Onko kokemuksia kellään? Haluaisin pitää meillä tavaramäärän minimissä vaikka eihän tuo nokkis iso tavara olekaan :)
 
Kippu: Toki varmaan pärjää. Mutta jos lapsi syö myös pullosta, moni kokee siihen nokkaosaan siirtymisen hyvänä välivaiheena ennen tavalliseen mukiin siirtymistä. Hörppyyttämälläkin voi mennä tavallisen mukin avulla pitkälle. Eikä kai imetetty lapsi välttämättä tarvitse muuta nestettä kuin tissimaito. Ja voihan sitä vettä antaa lusikallakin jos tahtoo.

Sitten taas jos haluaa antaa lapselle mukin omiin käsiin, nokkamuki on ihan kätevä. Ja useimpia "kovia" perusnokkamukeja voi kai käyttää mukina isompanakin.
 
Meillä on kolme nokkista,ei käytössä vielä, aventin nokkis semmosella litteellä nokalla, mammin nokkis tai oiskohan se semmonen treenipullo mikä muistuttaa nokkamukia ja tuttipulloa yhdessä ja kolmantena joku olematon pikku-piia merkkinen.
Aventissa ja mammissa on se venttiili että imee pitää jos jotakin sieltä meinaa ulos saada. Uteliaana ihmisenä kokeilin itte imee niistä vettä, niin herran jestas se vaatii voimaa!
Sillä mammin pullolla poika tykkää hangata ikeniään vaikka kuinka pitkään :)
 
mikä on älyttömintä mitä olette hankkineet tai saaneet vauvalle tai vauvan hoitoon liittyvää? Meillä mummi osti hirveän pattereilla toimivan keinuvan sitterin. Olemme antaneet sille nimeksi "sähkötuoli" :D Tosin vauva näyttä viihtyvän siinä. Itse vaan pidän tuollaisia kapistuksia maailmanlopun enteinä... :)

Hölmö olo tuli myös kun vauva sai nimenantojuhlassa kultaisen ristiriipuksen. Tottakai risti on perinteinen kastelahja, mutta ei vauva oikeasti sellaisella mitään tee. Mua vaan ahdistaa kaikki tarpeeton tavara! Ja ne hiton villasukat! Miksi kaikki haluaa neuloa vauvalle villasukat kun se ei niitä saa haisemaan varvashieltä tai kulutettua puhki! Itse olen sen sijaan hankkinut jo aika monta kantoliinaa. Kaikki on onneksi kierrätettyjä ja laitan ne takaisin kiertoon kun emme niitä enää tarvitse.
 
Ööö. No turhaa on oikeestaan meillä vain tuttipullot. Hommasin niitä aika paljon varmuuden vuoksi ja niihin sopivia tuttiosia erilaisia.. Tämähän ei tuttipulloon koske ja enää ei tartte onneks edes opetella. Osan sain kirpparilla onneksi myytyä. Turhia vaatteita tuli ostettua jokusia, esim yökkäreitä jotka saa auki vain alhaalta. Ja muutamia muita epäkäytännöllisiä vaatteita. Ne oli niin ihania kuoseiltaan että nekin meni kirpparilla kaupaksi.

Mekin saatiin kastelaahjaksi riipuksia ja pari pienenpientä timattisormusta. Turhaa ne ehkä ovat mut aion säilyttää jos hän aikuisena tykkää pitää niitä. Tai toki jo pikkutyttönäkin juhlissa.

Käyttämättä on jäänyt myös muutama kantoliina. Käytän aina vain yhtä ja samaa trikoista tai sitten kantoreppua. Turhaa niitä oli useampia hankkia.
 
Mitään älytöntä ei ole meille asti kantautunut ja turhaakin hyvin vähän. Hoitopöytää meillä ei ole ollut, enkä ole sitä kaivannut ja nyt vasta alan katselemaan pinnasänkyä sekä syöttötuolia.

Meilläkin on 3 kantoliinaa. Yhtä trikoista tuli käytettyä ihan ekoilla viikoilla, mutta kaksi muuta ovat jääneet käyttämättä. Manduca on ollut taas ihan ehdoton!

Ostin paljon vatsasyntyneen kestovaippoja, mutta meillä ei niitä sitten käytetty ollenkaan. Alussa tytön kintut olivat niin rimpulat, että vaipat falskasivat ja kun reisiin tuli pyöreyttä, olimme ulkomailla, jonne en todellakaan ottanut mukaan epävarmoja vaippoja. Suomeen palatessa tyttö olikin jo niin iso, että vaipat olivat liian pieniä. No ostin noita kirppareilta ja laitan ne myyntiin, joten saan toivottavasti rahat takaisin.

Villasukkia on saatu todella paljon ja vaatteitakin olisi vähän vähemmän riittänyt - varsinkin 62 koosta ylöspäin. Tytön jalka on isältänsä peritty ja sen verran iso, että monet sukat eivät pitkään mahtuneet ja muutenkin tuli sitten käytetyä niitä muutamaa sopivan kokoista ja jalassa pysyvää paria. Mutta lähes kaikki vaateet ovat saatuja, joten rahaa ei niihin mennyt.

Tuttipulloja meillä on 4 kpl ja vain alussa tuli niitä käytettyä. Nyt ollaan pärjätty ihan kahdella.

Öljyjä, talkkia, voiteita tai rasvoja ei olla tarvittu kertaakaan, joten kaikki saadut näytepullot ovat edelleen avaamattomina. Lanoliinia tuli käytettyä aivan imetyksen alussa ja olenkin käyttänyt lopputuubia ihan huulirasvana itselläni.

Tyttö sai kultaisia sormuksia, jotka ovat vauvakokoa. Käyttämättähän ne jäävät, mutta ne ovatkin tarkoitettu pääomaksi, eli se on tytön omaa rahaa.

Kaiken kaikkiaan en kovasti varustautunut vaan katsoin lähinnä, että ne tarpeellisimmat jutut on olemassa ja niiden kanssa onkin sitten hyvin pärjätty. Ne kaikkien tarpeellisimmatkin oli aika paljon, ainakin parin matkalaukullisen verran, kun vaatekokoja on sinne 80 cm asti.
 
Hoi Briojen yhdistelmien omistajat! Onko teillä vaunun ratasosaan jalkapussia? Onko brion omaa saatavilla? Mie oon ihan pihalla et millainen pitäis olla, vai saako tuon vaunukopan päälle tarkoitetu siihen jotenki viritettyä? Kohta on pakko luopua tuosta lämpöpussista joka nyt on ratasosassa kiinni kun se on varsinainen paistopussi :D

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Oletteko jo hankkineet muksuille aurinkolasit? Mistä ostitte ja millaiset? Minä olen miettinyt niitä arskoja missä on se kuminauhakiristys, pysyisivät paremmin päässä eivätkä sangat painaisi..

Entäs oletteko hankkineet autoon niitä aurinkosuojia ikkunoihin? Mistäs ne olette hankkineet?

Alkaa tuo arska nimittäin siihen malliin paistella että kohta tarvii neidin simmut suojata :) Eilen jo autossa kuului kivaa kitinää kun aurinko ajoittain häikäisi suoraan silmiin :sad001
 
Mies otti hoitaakseen ton aurinkolasi hankinnan ja tilasi netistä jostain optikkoliikkeen sivuilta kuulemma. Kuminauhalla 0-2vuotiaille tarkotetut ja pitäis täysin estää UV-valon. Linssit oli mustat, mut en oo kerinny täysillä perehtymään kuinka paljon sillä linssin värillä on väliä. Tietääkö täällä joku?

Autossa on ikkunoissa semmoset nalle puh- läpyskät mut ne ei kyllä aurinkoa estä. Ollaakin pidetty harsoa sen turviksen kahvan päällä. Pitänee parempia suojia kattella sitte ku siirrytään seuraavaan istuimeen.
 
Mä ostin tänään sellaset halpis muumi-rillit. Tarkoitus olis optikolta tms hakee kunnolliset mut tänään piti kesken lenkin hakee jotkut kun niin häikisi. Ei ollut Nipan suurin suosikkijuttu.. :-)
 
Takaisin
Top