Meillä ei oo vielä juuri mitään, mutta asia on pyörinyt mielessä aika paljon. Yksi sellainen vaatelipasto ostettiin ajatellen tulevaa lastenhuonekäyttöä. Ja otin kotoa mukaan pari mulla ollutta pientä mekkoa.
Mun vanhemmat lupasivat maksaa vaunut, joten ne ostetaan sitten uutena. Vanhatkin varmaan kelpaisivat, mutta minun huolia tuntuu vähentävän, kun voi vaan mennä kauppaan valitsemaan. Oon ajatellut, että haluan sellaiset vaunut, missä kopan saa pikalukituksella kiinni ratasosaan. Se helpottaa, kun asuu portaiden yläpäässä. Ja silloin en usko tarvitsevani heittoaisaa, kun koppa on muutenkin nopea kääntää. Lisäksi haluan varmaan sellaset talvikeliin sopivat pyörät (ilmakumi ehkä?)... ja sitten tietysti pitää tarkistaa, että vaunut mahtuvat autoon jossain muodossa. Oon ajatellut Brioja. Oon saanut jotenkin sellaisen kuvan, että Emmaljungat on aika isoja ja että nuo Briot vois olla vähän helpompia sitten mahduttaa autoon, ja ehkä kevyempiäkin. Ei ne Gessleinitkään näyttäneet hassummilta, mitä joku täällä mainitsi..
Pinnasänky saadaan lähisuvusta melkein ilmaiseksi. Hoitopöydän oon ajatellut katsella käytettynä. Haluisin sellasen, mihin kuuluu se pieni lipasto mukaan. Vaatteissa pystyy varmaan säästämään, ja niiden kanssa en ajatellut pitää kiirettä. Katson ensin, mitä on äitiyspakkauksessa ja mitä saa lahjoituksina/halvalla käytettynä. Mutta kyllä ainakin yksi vaate pitää ostaa ihan itse kaupasta :)
Yksi viisas ihminen sanoi mulle, että vauva ei tarvitse juuri mitään, mutta vanhemmat voivat tarvita...ja niinhän se on. Myönnän, että hankin ne hienot vaunut lähinnä itseäni varten. Vauva tarvitsee kuulemma aluksi vain ruokaa, kuivan ja lämpimän nukkumapaikan ja sylin ja puhtautta. Tai jotain sinnepäin.